keskiviikko 2. toukokuuta 2018

OKSASTETTU



Näky; Oksastettu 31 Elo 2016

Shalom, rakkaat siskot ja veljet ja siunausta teille tähän päivään!
Tänä aamuna Herran läsnäoloon heränneenä sain selkeän kuvan koivun rungosta, jossa oli yksi oksan tynkä ja ymmärsin sen tarkoittavan oksastettua. Tämä on siis sanoma tänään, jota meidän sopii täällä miettiä.

"Minä olen tosi viinipuu, ja Isäni on viinitarhuri. Hän leikkaa minusta pois jokaisen oksan, joka ei tuota hedelmää, mutta jokaisen hedelmää tuottavan oksan hän puhdistaa liioista versoista, jotta se tuottaisi hedelmää entistä enemmän. Te olette jo puhtaat, sillä se sana, jonka olen teille puhunut, on puhdistanut teidät.

Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Eihän oksa pysty tuottamaan hedelmää, ellei se pysy puussa, ja samoin ette pysty tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään. Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, voitte pyytää mitä ikinä haluatte, ja te saatte sen.

Siinä minun Isäni kirkkaus tulee julki, että te tuotatte runsaasti hedelmää ja niin osoitatte olevanne opetuslapsiani."
Joh. 15:1-8 [kr92] [kr38]



Näky; Susi ja Vuohi

1.9.2016.
Kun heräsin Herran läsnäoloon, minulle kohta näytettiin kuvaa, jossa susi raateli jotakin ruskeavalkoista eläintä. Ajattelin ensin olisiko se lehmä, mutta en saanut siitä selvää ja kyselin sitä Herralta ja juuri kun aloin nousta ylös siitä vuoteeltani, minulle vielä näytettiin jollain mäellä seisovaa vuohta. Ehkä Herra näytti tuon eläimen jota susi raateli; eli vuohi.
Tänään voimme miettiä, mitä nämä kaksi eläintä tuo mieleen?
Siunausta kaikkien päivään!


Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset.” Matt. 10:16


Jeesus sanoo:
”Minä olen hyvä paimen, oikea paimen, joka panee henkensä alttiiksi lampaiden puolesta. Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman, koska palkkapaimen ei välitä lampaista. 
Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta. Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.” Joh. 10: 11-16
Jeesus ei siis paimenna susia eikä vuohia, vaan lampaitaan, eli meitä, jotka tunnemme hänen äänensä. Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!

Tuomiolle tulee niin vuohet kuin lampaat. Mutta miten vuohi voisi muuttua lampaaksi? Itsessään se ei voi sitä tehdä, sillä lampaaksi synnytään. Vuohet tuomitaan pahojen tekojen mukaan ja lampaat niiden hyvien tekojen mukaan. Miten siis syntyä lampaaksi? Ainoastaan pelastumalla ja uudesti syntymällä Jeesuksessa Kristuksessa ja tunnustamalla Hänet Herrakseen!


Näky; Uusi Jerusalem
5.9.2016.
Kun olin tänä aamuna Herran läsnäolossa ja rukouksessa niin ensin minulle näytettiin tekstiä Isä meidän rukouksesta. Sitten tuota valkoista paperia liikutettiin, niin, että näin rukouksen alapuolelta tulevan seuraavan otsikon ja siinä luki: KÄRSIMYS.
Juuri ennen ylösnousuani sitten sainkin kauniin ja lohduttavan näyn; Näin kuinka valkoine iso kuutio leijaili taivaalla ja alapuolella oli maata. Sitten näytettiin maa aluetta, joka oli tällainen muodoltaan:
http://www.elisanet.fi/arto.saarinen/kuvat/uusjer.JPG



Se oli kaupungin alue, johon sitten tuo valkoinen ISO Kuutio laskeutui. Tiesin ja ymmärsin, että tässä oli Uusi Jerusalem!
Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Näin, kuina noista kartalla olevista kulmista, lähti katuja, keskellä olevaan kuutioon. Tuli mieleeni Haminan kaupunki, kuinka se on kaavoitettu ympyräksi, mutta tässä ,tuohon muotoonsa.


Nyt, nyt se löytyi... ensimmäiseen näkykuvaan liittyen, tuolta sellaillesani löysin otsikon, joka on KÄRSIMYS:

KÄRSIMYS

Nääntyneen ja onnettoman rukous,
kun hän avaa sydämensä Herralle:

Kuule rukoukseni, Herra,
nouskoon huutoni sinun luoksesi!
Älä kätke kasvojasi, kun olen ahdingossa.
Kallista korvasi minun puoleeni!
Kun huudan sinua avuksi, älä viivytä vastaustasi.
Päiväni haihtuvat kuin savu,
tuska polttaa luitani kuin tuli.
Sisimpäni on kuin kulottunut ruoho.
Enää en muista syödäkään, huokailen vain,
olen pelkkää luuta ja nahkaa.
Minä olen kuin huuhkaja autiomaassa,
kuin pöllö, joka asustaa raunioissa.
Minä valvon yöni,
olen yksin kuin katolla kyyhöttävä lintu.
Ps.102:1-8

Kurjuuteni ja kodittomuuteni täyttää mieleni,
kaikki maistuu myrkyltä ja koiruoholta.
Minä en voi unohtaa onnettomuuttani,
en saa sitä mielestäni.
Kuitenkin minä toivon ja odotan,
sillä minä ajattelen tätä:
Herran armoa on se, että vielä elämme,
hänen laupeutensa ei lopu koskaan.
Joka aamu Herran armo on uusi,
suuri on hänen uskollisuutensa.
Sieluni sanoo: "Herra on kaikkeni,
häneen minä turvaan."
Val. 3:18-24

Siion sanoo: "Herra on minut hylännyt, Jumalani on minut unohtanut!"
- Unohtaako äiti rintalapsensa, unohtaisiko hoivata
kohtunsa hedelmää? Vaikka hän unohtaisikin, minä en sinua unohda.
Käsieni ihoon minä olen sinut piirtänyt.
Jes. 49:14-16

...miksi puhut näin: -Ei ole Herra nähnyt elämäni taivalta,
minun asiastani ei Jumala välitä.
Etkö ole oppinut, etkö ole kuullut,
että Herra on ikuinen Jumala, koko maanpiirin luoja?
Ei hän väsy, ei uuvu, tutkimaton on hänen viisautensa.
Jes. 40:27-28

Korkea ja Ylhäinen, hän, jonka nimi pysyy ikuisesti,
jonka nimi on Pyhä, sanoo näin:
- Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä,
mutta asun myös murtuneiden ja nöyrien luona.
Minä virvoitan murtuneiden hengen
ja herätän eloon nöyrien sydämen.
Jes. 57:15

Köyhää minä katson, köyhää,
hengeltään särkynyttä,
sanani alla arkaa.
Jes. 66:3

Herra on lähellä niitä,
joilla on särkynyt sydän,
hän pelastaa ne,
joilla on murtunut mieli.
Ps. 34:19

Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut.
Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman,
parantamaan ne, joiden mieli on murtunut,
julistamaan vangituille vapautusta
ja kahlituille kahleitten kirpoamista,
julistamaan Herran riemuvuotta, päivää, jona Jumalamme antaa palkan.
Hän on lähettänyt minut lohduttamaan kaikkia murheellisia,
antamaan Siionin sureville kyynelten sijaan ilon öljyä,
hiuksille tuhkan sijaan juhlapäähineen,
murheisen hengen sijaan ylistyksen viitan.
Jes 61:1-3

Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan.
Apt. 14:22

Maailmassa olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman.
Joh. 16:33

Me olemme kaikin tavoin ahtaalla,
mutta emme umpikujassa,
neuvottomia, mutta emme toivottomia,
vainottuja, mutta emme hylättyjä,
maahan lyötyjä, mutta emme tuhottuja.
Me kannamme aina ruumiissamme Jeesuksen kuolemaa,
jotta myös Jeesuksen elämä tulisi meidän ruumiissamme näkyviin.
2. Kor. 4:8-10

Niin kauan kuin ihminen elää, hänellä on toivoa.
Saarn. 9:4

Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
Jer. 29:11

Aina, kun olin vähällä kaatua,
sinun armosi, Herra, oli minun tukenani.
Ps. 94:18

Jeesus: "Tekin tunnette nyt tuskaa,
mutta minä näen teidät vielä uudelleen,
ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota kukaan ei voi teiltä riistää.
Sinä päivänä te ette kysy minulta mitään.
Joh. 16:22-23

Sen tähden me emme lannistu. Vaikka ulkonainen ihmisemme murtuukin,
niin sisäinen ihmisemme uudistuu päivä päivältä. Tämä hetkellinen ja vähäinen
ahdinkomme tuottaa meille määrättömän suuren, ikuisen kirkkauden.
Emmekä me kiinnitä katsettamme näkyvään vaan näkymättömään,
sillä näkyvä kestää vain aikansa, mutta näkymätön ikuisesti.
2. Kor. 4:16-18

Karitsa, joka on valtaistuimen edessä,
kaitsee heitä ja vie heidät elämän veden lähteille
ja Jumala pyyhkii heidän silmistään kaikki kyyneleet.
Ilm. 7:13-17

Job:

...tuli jälleen yksi sanantuoja ja kertoi:
"Sinun poikasi ja tyttäresi olivat aterioimassa ja juomassa viiniä
vanhimman poikasi luona, kun autiomaan tuolta puolen nousi
suuri tuuli, joka tarttui rakennuksen neljään kulmaan ja luhisti sen
sinun lastesi päälle, niin, että he kaikki kuolivat. Minä yksin jäin
jäljelle kertomaan tästä sinulle."
Silloin Job nousi ja repäisi viittansa. Hän ajoi päänsä paljaaksi,
kumartui maahan ja sanoi: "Alastomana minä tulin äitini kohdusta,
alastomana minä palaan täältä. Herra antoi, Herra otti,
kiitetty olkoon Herran nimi." Kaiken tämän keskellä Job ei
kapinoinut Herraa vastaan eikä syyttänyt häntä...
Job 1:18-22

...Niin Saatana lähti pois Herran edestä.
Hän meni ja runteli Jobia märkivillä paiseilla.
Niitä nousi kaikkialle, päästä jalkoihin. Job kävi
jätekasalle istumaan ja kaapi ruumistaan ruukunpalalla.
Hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö sinä pidät kiinni
hurskaudestasi? Kiroa jo Jumalaa ja kuole pois!"
Job vastasi:"Hullun puhetta, vaimo. Kun otamme
Jumalan kädestä hyvän, totta kai meidän on otettava
myös paha." Kaiken tämän keskellä Job ei sanallakaan
kapinoinut Herraa vastaan...
Job 2:7-10

...Seitsemän päivän kuluttua Job avasi suunsa.
Hän kirosi syntymänsä päivän ja sanoi: "Kadotkoon
jäljettömiin se päivä, jona synnyin, yö, joka tiesi kertoa:
poika on siinnyt. Haihtukoon pimeään se päivä,
älköön Jumala taivaassaan muistako sitä,
älköön aamun valo sitä koskettako...
...Se päivä ja yö ei sulkenut edessäni kohdun porttia,
ei kätkenyt silmiltäni tätä kärsimystä...
Miksi hän antaa elämän valon sille, jonka osana on kärsimys,
miksi niille, joiden elämä on täynnä katkeruutta?
...Miksi hän antaa elämän valon miehelle, joka on
Jumalan saartama, jolta tie on kadonnut?
Minun leipääni on itku ja voihke, veden lailla virtaa minun valitukseni.
Mitä kammosin ja kauhistuin, se tapahtui,
mitä eniten pelkäsin, se kohtasi minut.
Ei rauhaa, ei lepoa hetkeksikään, yhä uudelleen tuska lyö ylitseni.
Job 3:1,2,3,4,10, 20,23,25.26

...Ettekö te näe, että Jumala on tehnyt väärin minua kohtaan?
Hän viritti minulle verkkonsa. Jos huudan: "Tämä on väärin!",
kukaan ei vastaa. Jumala on pystyttänyt tielleni kivivallin,
en pääse siitä yli, kaikki polkuni hän on peittänyt pimeään...
Job 18:6-8

...Job: "Minä huudan sinua, mutta sinä et vastaa,
minä seison sinun edessäsi, mutta sinä vain tuijotat minua.
Olet muuttunut julmaksi minua kohtaan,
rajusti kätesi minua ravistelee...
Job 30:20-21

Silloin Herra vastasi Jobille. Myrskyn keskeltä hän puhui:
"Kuka on tämä, joka peittää minun tarkoitukseni mielettömillä puheillaan?
Vyötä itsesi, puolustaudu kuin mies! Nyt minä kysyn sinulta ja sinä vastaat.
Missä sinä olit silloin, kun minä laskin maan perustukset?
Kerro, miten se tapahtui, jos osaat! Kuka määräsi maan mitat? Tiedätkö sen?
...Oletko tutkinut maan sen ääriä myöten?
...Oletko sinä kutsunut esiin aamun, edes yhden kerran?
...Sinäkö tuot valon maan ylle, sinäkö opastat sen takaisin majaansa?
...Kuka ruokkii autiomaan, tyhjän maan, niin että se vehmaana viheriöi?
...Osaatko tuoda ajallaan esiin eläinradan tähdet, sinäkö talutat Leijonaa ja sen pentuja?
...Tiedätkö sinä milloin vuorikauris vasoo, hoivaatko sinä synnyttävää peuraa?
...Sinäkö annoit hevoselle sen voiman, sinäkö annoit sille hulmuavan harjan?
...Sinunko viisautesi nostaa taivaalle haukan, kun se levittää siipensä etelätuuleen?
Job 38:1-5,12,18,20,27,32 ja Job 39:1,19,26

Vielä Herra puhui Jobille. Hän sanoi:
"Voiko tämä, joka näin arvostelee Kaikkivaltiasta, käydä oikeutta häntä vastaan?
Sen, joka tahtoo ojentaa Jumalaa, on oltava valmis vastaamaan sanoistaan.
Silloin Job sanoi Herralle:
"Olen liian vähäinen. Miten voin vastata sinulle?
Minä panen käden suulleni ja vaikenen.
Kerran minä olen puhunut, enää en sitä tee
Tein sen vielä toisenkin kerran, mutta nyt pysyn vaiti.
Nyt Herra vastasi Jobille. Myrskyn keskeltä hän puhui:
"Väitätkö sinä, että minä en tuomitse oikein?
Syytätkö minua vääryydestä, että itse saisit olla oikeassa?
Onko sinun käsivartesi kuin Jumalan käsivarsi?"
Job 40:1-5,6,8,9

...Silloin Job sanoi Herralle:
- Nyt minä ymmärrän, että kaikki on sinun vallassasi
eikä mikään sinun suunnitelmasi ole mahdoton sinun toteuttaa.
Sinä kysyit: "Kuka on tämä, joka näin peittää
tarkoitukseni mielettömillä puheillaan?"
Minä se olen. Olen puhunut mitään
ymmärtämättä asioista, joita en käsitä
- ne ovat minulle liian ihmeellisiä...
Vain korvakuulolta sinut tunsin.
Nyt ovat silmäni nähneet sinut.
Sen tähden minä häpeän puheitani
ja kadun niitä tomussa ja tuhkassa.
Job 42:1-3,5,6

Kun Job oli rukoillut ystäviensä puolesta,
Herra käänsi hänen kohtalonsa.
Herra antoi Jobille kaksin verroin kaikkea,
mitä hänellä oli ennen ollut.
Job 42:10 

 

 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.