lauantai 31. maaliskuuta 2018

" SE ON TÄYTETTY"

" SE ON TÄYTETTY"

20.2.2015.Tänään en saanut näkyjä ja unetkin olivat sellaisia ettei jääneet mieleen mutta tässä edellisen päivän tapahtumaa: 
Eilen, kun olin töissä, nyt tuolla vanhusten parissa, olin erään uskovan, 87 vuotiaan naisen huoneessa ja hän kuunteli hengellisiä levyjään, meille tietenkin tuli puhetta uskosta, lopuksi hän kysyi minulta: haluatko saada syntisi anteeksi? Ja minä, tunnistin itseni ihmiseksi ja tiesin että meidän tulee päivittää tätä tunnustamista, sillä ihmisinä niin helposti huomaamattamme teemme syntiä, toki rukoilen se kaksi kertaa päivässä Isä meidän, mutta nyt, tuon mummon edessä sanoin: Tietysti, tietysti minä tahdon!"
Mummo ojensi käsiään minua kohti ja julisti minulle että olin syntini anteeksi saanut. Minä kiitin tuota mummoa ja tietysti Jeesusta ja lähtiessäni vielä siunasin tuota mummoa. Näin Jeesus johdattaa meitä työ elämässäkin ja kaikkialla siellä missä olemme.
Olkoon Herra teidän kanssanne ja olkoon armollinen ja antakoon rauhan.

22.2. aamulla sain pitkästä aikaa kolme näky kuvaa.Ensimmäisessä oli tie joka nousi korkealle mäelle ja mäen päällä oli valkoisia kerrostaloja, mieleeni kohosi sanat; korkealla on sinun asuinsijasiToisessa kuvassa näin kun nainen ojensi minulle tarjottimella jotakin, jonka otin vastaan, tähän nousi sanat; anokaa niin teille annetaan.Kolmas kuva oli mereltä ja näin kallioita joihin valtavat tyrskyt törmäsivät, mieleeni kohosi tästä, että nuo kalliot ovat niitä uskossaan vahvoja, jotka luottavat Jeesukselta saamaan apuun ja voimaan ja olemme kuin nuo kalliot merellä, aallon murtajina maailman myrskyissä. 

25.2. aamulla sain näyn, jossa vanhahko, vaalea hiuksinen mies oli kuvan vasemmassa reunassa ja hänen vartalonsa ja katseensa suunta oli oikealle. Hänen edessään, kuvan oikeassa reunassa, alhaalta ylös asti oli kengän pohjallisia ja ääni sanoi: - ”Hän oli nöyrä, hän teki paljon...”
Mietin, että se sanottiin menneessä muodossa, ”oli”. Koska hän oli nöyrä, hän siis teki ja eli Jumalan tahdon mukaisesti ja koska hän oli tehnyt paljon, oli häneltä kulunut paljon kengiä, alttiuden kengiä, lähteä ja tarttua Jumalan työhön, siihen mikä on Jumalalle mieluista. Näin tulee meidän kaikkien tehdä, nöyränä ja alttiina …
Tämä nosti mieleeni heti sananpaikan joka tähän sopii, mutustelkaamme ja sulatellaan sitä tänään:

Kirje efesolaisille 6               

  1. Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein.
    2. "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" - tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus -
    3. "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".
    4. Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa.
    5. Palvelijat, olkaa kuuliaiset maallisille isännillenne, pelossa ja vavistuksessa, sydämenne yksinkertaisuudessa, niinkuin Kristukselle,
    6. ei silmänpalvelijoina, ihmisille mieliksi, vaan Kristuksen palvelijoina, sydämestänne tehden, mitä Jumala tahtoo,
    7. hyvällä mielellä palvellen, niinkuin palvelisitte Herraa ettekä ihmisiä,
    8. tietäen, että mitä hyvää kukin tekee, sen hän saa takaisin Herralta, olkoonpa orja tai vapaa.
    9. Ja te isännät, tehkää samoin heille, jättäkää pois uhkaileminen, sillä tiedättehän, että sekä heidän että teidän Herranne on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön.
    10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
    11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
    12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
    13. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
    14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
    15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
    16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
    17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
    18. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
    19. ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,
    20. jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.
    21. Mutta että tekin tietäisitte tilani, kuinka minun on, niin on Tykikus, rakas veljeni ja uskollinen palvelija Herrassa, antava teille siitä kaikesta tiedon.
    22. Minä lähetän hänet teidän tykönne juuri sitä varten, että saisitte tietää meidän tilamme ja että hän lohduttaisi teidän sydämiänne.
    23. Rauha veljille ja rakkaus, uskon kanssa, Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
    24. Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta – katoamattomuudessa
     

    27.2. aamulla näyssä oli Jeesuksen kasvot, tai oikeammin hänen partainen leukansa ja näin kuinka hän yritti puhua, ehkä huutaakkin, niin näytti hänen puheensa kiivaalle, mutta ketään ei ollut kuulemassa, en itsekään kuullut häntä, mutta se oli tarkoitettu, että ymmärtäisin hänen sanomansa: kukaan ei kuule...!”
Pyysin Herraa antamaan sanan paikkaa tästä sanomastaan ja sen hän taas totisesti teki, Raamattu avautui Jesaja 66:

JESAJA 66
  1. Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on minun
    jalkojeni astinlauta. Mikä olisi huone, jonka te minulle rakentaisitte, mikä paikka olisi minun leposijani?
    2. Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä.
    3. Joka teurastaa härän, mutta myös tappaa miehen, joka uhraa lampaan, mutta myös taittaa koiralta niskan, joka uhraa ruokauhrin, mutta myös sian verta, joka polttaa suitsuketta, mutta myös ylistää epäjumalaa: nämä ovat valinneet omat tiensä. Ja niinkuin heidän sielunsa on mielistynyt heidän iljetyksiinsä,
    4. niin minäkin valitsen heidän vaivaamisensa ja annan heille tulla sen, mitä he pelkäävät, koska ei kukaan vastannut, kun minä kutsuin, koska he eivät kuulleet, kun minä puhuin, vaan tekivät sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, ja valitsivat sen, mikä ei ole minulle otollista.
    5. Kuulkaa Herran sana, te, jotka olette aralla tunnolla hänen sanansa edessä: Teidän veljenne, jotka vihaavat teitä ja työntävät teidät luotaan minun nimeni tähden, sanovat: "Osoittakoon Herra kunniansa, että me näemme teidän ilonne!" Mutta he joutuvat häpeään.
    6. Metelin ääni kaupungista! Ääni temppelistä! Herran ääni: hän maksaa palkan vihollisillensa!
    7. Ennenkuin Siion kipuja tuntee, hän synnyttää; ennenkuin hänelle tuskat tulevat, hän saa poikalapsen.
    8. Kuka on sellaista kuullut, kuka senkaltaista nähnyt? Syntyykö maa yhden päivän kivulla, tahi synnytetäänkö kansa yhdellä haavaa? Siionhan tunsi kipuja ja samalla jo synnytti lapsensa.
    9. Minäkö avaisin kohdun sallimatta synnyttää, sanoo Herra, tahi minäkö, joka saatan synnyttämään, sulkisin kohdun?
    10. Iloitkaa Jerusalemin kanssa ja riemuitkaa hänestä kaikki, jotka häntä rakastatte; iloitsemalla iloitkaa hänen kanssaan, te, jotka olette hänen tähtensä surreet,
    11. että imisitte ja tulisitte ravituiksi hänen lohdutuksensa rinnoista, että joisitte ja virkistyisitte hänen kunniansa runsaudesta.
    12. Sillä näin sanoo Herra: Minä ohjaan hänen tykönsä rauhan niinkuin virran ja kansojen kunnian niinkuin tulvajoen. Ja te saatte imeä, kainalossa teitä kannetaan, ja polvilla pitäen teitä hyväillään.
    13. Niinkuin äiti lohduttaa lastansa, niin minä lohdutan teitä, ja Jerusalemissa te saatte lohdutuksen.
    14. Te näette sen, ja teidän sydämenne iloitsee, ja teidän luunne virkistyvät kuin vihanta ruoho; ja Herran käsi tulee tunnetuksi hänen palvelijoissansa, mutta vihollistensa hän antaa tuntea vihansa.
    15. Sillä katso, Herra tulee tulessa, ja hänen vaununsa ovat kuin myrskytuuli; ja hän antaa vihansa purkautua hehkussa ja nuhtelunsa tulenliekeissä.
    16. Herra käy tuomiolle kaiken lihan kanssa tulella ja miekallaan; ja Herran surmaamia on oleva paljon.
    17. Jotka pyhittäytyvät ja puhdistautuvat puutarha-menoja varten, seuraten miestä, joka on heidän keskellänsä, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra.
    18. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä kokoan kaikki kansat ja kielet, ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.
    19. Ja minä teen tunnusteon heidän keskellänsä ja lähetän pakoonpäässeitä heidän joukostansa pakanain tykö Tarsiiseen, Puuliin ja Luudiin, jousenjännittäjäin tykö, Tuubaliin ja Jaavaniin, kaukaisiin merensaariin, jotka eivät ole kuulleet minusta kerrottavan eivätkä nähneet minun kunniaani, ja he ilmoittavat minun kunniani pakanain keskuudessa.
    20. Ja he tuovat kaikki teidän veljenne kaikista kansoista uhrilahjana Herralle hevosilla, vaunuilla, kantotuoleilla, muuleilla ja ratsukameleilla minun pyhälle vuorelleni Jerusalemiin, sanoo Herra, niinkuin israelilaiset tuovat ruokauhrin puhtaassa astiassa Herran temppeliin.
    21. Ja heitäkin minä otan leeviläisiksi papeiksi, sanoo Herra.
    22. Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
    23. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
    24. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.  

1.3.2015.Herra, tänään olet puhunut minulle niin ihanasti. Aamusta ajattelin etten sitten tänään saanut näkyjä saatika unia, mutta samalla hiljaa sanoin puoleesi, että tiedän että sinä voit tuoda ihmeitäsi muiden asioiden kautta ja niin teit ja tämän olen niin usein saanut ennenkin kokea. Illalla tv:tä katsellessa sain kuin näkynä täytetyistä, kankaasta ommelluista risteistä. Ihmettelin sitä, mitä Herra tällä haluat sanoa, pitääkö minun alkaa valmistaa tällaisia ristejä? Sitten tänään, sunnuntai päivänä kun katselin Usko tv:ltä Kokousta Kokkolan Helluntai srk:sta, Herra puhutteli minua tuon kokouksen aikana. Katselin ristiä kokous salin seinällä ja mieleeni kohosi sanat: -” Se on täytetty!”
Kiitos Herra, sillä muistin heti nuo kankaasta valmistetut ristit, jotka olivat täytetyt. Niin on Herralta selvää sanomaa. Sitten kuuntelin saarnassa tuhlaajapojan tarinaa jossa usein painotettiin tuota sinettisormusta, jonka Herralta saamme, kun otamme hänet Herraksemme ja tuo sinettisormus valtuuttaa meidät hänen lapsikseen, taivaan valtakuntalaiseksi. Tuon sormuksen kautta Herra on jo puhunut minulle vuosia vahvasti ja siitä on tullut minulle vahva symboli. Kiitos Jeesus, Herrani, että tänäänkin puhuit minulle vahvasti, sinä, ELÄVÄ JUMALANI!!!

7.3. Eräänä iltana kävin tuskaista puhelua Herralleni, pyysin että hän vihdoin näyttäisi ja valaisisi minun hengellisen paikkani, että voisin irtautua Jumalan työhön kokopäiväisesti, irrottautua tästä maailmasta, joka liikaa ihmistä holhoaa ja pitää orjanaan. HALUAN IRTI SIITÄ!
Olin kovin väsynyt huutamaan ja itkin Herralle, että minun täytyy saada vastaus pian, mikä on hengellinen työni? 
Otin Raamatun ja pyysin sanan paikkaa ja se avautui juuri tuosta Apostolien teoista 10. Ja kuinka hyvää sanaa se olikaan kaikkinensa. Olin kuin Kornelius ja olen saanut nähdä näkyjä, Herralta saatuna lahjana, näin tuon tekstin viestinä, kuinka Herra haluaa minun ja meidän todistavan häntä ja evankeliumiaan. 
Siihen aikaan ihmiset oli Jumalaa pelkääviä ja ympärileikattuja, tänään usossamme saamme olla ympärileikattuja Jeesuksessa Kristuksessa ja edelleen meidän tulee Häntä pelätä, kunnioittaen, niin kuin vanhempiaan kunnioitetaan. Ja meidän tulee ymmärtää että se mitä Jumala meille antaa, oli se muuten saastaista, Jumalalta saatuna se on puhdistettua, aivan kuin tuossa sanan tekstissä. Teemme hänen käskyjensä mukaan, niitä ei uusi liitto kumonnut. 
Jeesus eli esimerkiksi elämänsa meille täällä maailmassa ja kävi myös kasteella, vaikka Jumalana tuskin tuota olisi tarvinut, mutta se oli meille esimerkiksi ja kuinka Jumala Poikaansa RAKASTIKAAN kun näki Poikansa kasteella; Tämä on minun rakas Poikani, johon olen mielistynyt."
Näin tulee tehdä myös meidän, tehdä kaste, niinkuin sana sen sanoo. Tämä on ollut asia joka on ollut tärkeänä mielessäni jo pitkään ja itse olen sen omalla kohdallani toteuttanutkin, Jumalan kutsun mukaan joka tuli unen ja Herran kutsun kautta ja olin kuuliainen tuolle kaikelle.

34. Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
35. vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
36. Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra,
37. sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi, sen te tiedätte;
38. te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
39. Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
40. Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
41. ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
42. Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
44. Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
45. Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47. "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

Siinä sanotaan: että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoihin ja saamme olla Jeesuksessa Kristuksessa puhdistetut.
Jeesuksen Kristuksen siunausta sinulle, joka tätä nyt luet. Olkoon Herra meille armollinen.
Aamen.
Eräänä iltana tv:tä katsosessa sain näyn jossa astiasta valutettiin vuolaasti kirkasta vettä eikä tuo astian vesi ehtynyt, Kiitos Herralleni. Töissä sitten vanhusten parissa kuulin kun mummot pöydässä sanoivat toisilleen tympääntyneenä: Siinä ne juoksee kaikki meidän ohi, eikä kukaan edes rukoile meidän puolestamme..." 
Pysähdyin ja sanoin että kuulin mitä he puhuivat ja nyt saisivat mitä tilasivat sillä olien uskova ihminen ja siunasin heidät rukoillen Jeesuksen Kristuksen nimeen. Mummot katsoivat minuun hämmästyneinä, mutta iloisina ja lopulta toivuttuaan tuosta yllätyksestä, kiittivät minua. Tartuin tuohon Herran tuomaan johdatukseen, enkä kävellyt mummojen ohi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti