keskiviikko 7. maaliskuuta 2018

HERRAN SANAN VOIMA

 
 

HERRAN SANAN VOIMA

8.6.2013. lauantai illan näky; punainen, sinisin valoin villkuva paloauto...
Tiedän että tämä kuvastaa pelastusta, joku tai jotkut saavat pian Herralta pelastuksen.
10.6. aamunäky, kuivalla ja kivisellä maalla kasvoi ja kukki täydessä kukassa, päivänkakkaramaisia vaaleita kukkia, muutama kymmen. Nämä kukat ovat uskovia joiden hengellinen tila/ työ on nyt parhaimmillan, eivät ole enää taimia, eivätkä nupullaan, vaan täydessä kukoistuksessa. Näihin pelastuksen näkyihin avautui sanat:

Jeremia 26:4-5
4. Ja sano heille: Näin sanoo Herra: Jollette kuule minua ja vaella minun lakini mukaan, jonka minä olen teille antanut,
5. ettekä kuule palvelijani, profeettain sanoja, niiden, jotka minä olen lähettänyt teidän tykönne, varhaisesta alkaen, vaikka ette ole kuulleet heitä.

Herra pelastaa kun otamme hänet elämäämme ja olemme kuuliasisia hänelle.

Jesaja 12:
Pelastettujen kiitosvirsi.
1. Sinä päivänä sinä sanot: ”Minä kiitän sinua, Herra, sillä sinä olit minuun vihastunut, mutta sinun vihasi asettui, ja sinä lohdutit minua.
2. Katso, Jumala on minun pelastukseni; minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, hän tuli minulle pelastukseksi.”
3. Te saatte illalla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
4. Ja sinä päivänä te sanotte: ”Kiittäkää Herraa, julistakaa hänen nimeänsä, tehkää hänen suuret tekonsa tiettäviksi kansain keskuudessa, tunnustakaa, että hänen nimensä on korkea.
5. Veisatkaa ylistystä Herralle, sillä jaloja töitä hän on tehnyt; tulkoot ne tunnetuiksi kaikessa maassa.
6. Huutakaa ja riemuitkaa, Siionin asukkaat, sillä suuri on teidän keskellänne Israelin Pyhä”.

Tähän pelastus sanomaan sopii luettavaksi Psalmit 25 ja 105 ja 118.
13.6. aamuyöllä näin unen jossa oli perhe ja perheen isä oli muuttunut parempaan suuntaan henkisesti. Hänellä oli auton perässä iso, kuomullinen kärry, jossa oli sisässä, vanha, vaalea jenkki auto, jonka perässä oli siivekkeet. Joku sanoi että auto oli Custom. 
Isä ajelutti autoa kärryllä, mitä enemmän sitä teki, autokin alkoi muuttua paremmaksi, isäntänsä kaltaiseksi. He ymmärsivät että se oli Jumalan ihme... 
Kun heräsin, kysyin mieheltäni, joka oli juuri lähdössä töihin, onko Custom merkkistä autoa? Minä kun en ymmärrä autoista mitään. Mieheni vastasi:
- ”Customoitu tarkoittaa uudelleen rakennettua, paranneltua autoa tai moottoripyörää...”
Laitoin veljelleni tämän unen sähköpostissa, sillä tiesin että hän oli kiinnostunut juuri jenkki autoista. Veljeni laittoi minulle linkin eräästä autosta, joka oli merkiltään 57 ford custom 300 jm. Ilmoitin hänelle että unen auto oli saman näköinen, mutta kokonaan vaalea, You Tuben auto oli vaalea/ oranssi. 
Oliko unella sanomaa, se jää nähtäväksi, mutta siinä oli viestiä; uusiutuminen ja ei minulla ole tapana nähdä tuollaisia auto unia ja kun tuo merkkikin sanottiin siinä ääneen: Custom! Veljeni lempi/ haave auto. Tosin nyt kun tätä syksyllä kirjoitan, on veljeni aloittanut customoida moottoripyörää..., niinkuin mieheni samaisena aamuna sanoi, kun unen näin.
14.6. aamunäyt; näyssä Jeesus istui pää painuksissa kuin rukoillen... toisessa kuvassa hävittäjä kieppui sumuisessa ilmassa, kuin pudoten... Tuo hävitäjä voi vertauskuvallisesti tarkoitta paholaista, jota hävittäjäksikin kutsutaan...

Ilm.12: 9-10
Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
10. Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: ”Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen voideltunsa valta, sillä meidän veljemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.”


Johanneksen evankeliumin 17 luku kuvastaa hyvin tuota näkyä rukoilevasta Jeesuksesta.

Joh. 17.luku:
1. Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: ”Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
2. koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
4. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä; minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
5. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi, sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
6. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
7. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
8. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
9. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun
10. ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun – ja minä olen kirkastettu heissä.
11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanu, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
12. Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
13. Mutta nyt minä tulen Sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
15. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
16. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
18. Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19. ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22. Ja se kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
23. minä heissä, ja sinä minussa – että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
24. Isä, minä tahdon, että missä minä olen,siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
25. Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
26. Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä.

15.6. aamuna heräsimme auringon paisteeseen, ilma oli kyllä tuulinen, mutta tuo valo siveli ihanasti mieltä. Koko edellinen viikko oli niin kylmää ja sateista. Eipä silti, sillä sitä edellinen viikko olikin todella helteinen, hipoen + 30 astetta, se tuntuu näille jo vanhahtaville luille liikaa, vaikka sanotaankin että ei lämmin luita riko. 
Tänä aamuna sain näyn; heinäpellon laidasta jossa kasvoi pitkää heinää ja siinä reunalla, heinien seassa kasvoi valkoisia päivänkakkaroita... jostain syystä nuo kukat on nyt tulleet usein näyissä. Onhan tuolla kukalla kaunis valkoinen väri yllään, kuin vanhurskauden puku ja keltainen keskus, joka voisi kuvata Kristuksen kirkkautta. Nuo pellolla kukkivat olivat osa jo aivan auki ja osa näytti olevan vielä nupullaan, aukeamassa, ja niitä oli kohtalaisen paljon...
 Ehkäpä ne kuvastivat meitä uskovia elopellon reunalla. Omassa kukkapenkissänikin on kukassa valkoiset päivänkakkarat ja yritin niitä sieltä poistaakkin, mutta ne ovat sitkeästi toista mieltä...


16.6. aamunäky; jossa mieheni seisoi kuvan vasemmassa reunassa, kuin jossain kadunkulmassa ja hän katseli oikealle ja etusormi pystyssä viittoili oikealle... Ajattelin, että Jeesus istuu Isän oikealla puolella, olisiko jo aika, jolloin rukoukseni kävisi toteen ja mieheni tulisi uskoon ja ymmärtäisi oikean suunnan? 
Tätä toivon ja tästä kiitän Herraa! Minulla on ollut pitkään tunne että kohta tapahtuu jotain, en osaa sanoa mitä, mutta jokin asia uudistuu?
18.6. Kuulin aamulla herätessäni miehen äänen englanniksi sanovan:
, God, Lord…!”
Ja sitten tuli kuva kuin tv-ruudusta jossa luki valkoisin kirjaimin:
- Oikeamielisyys.
VANHURSKAUS = OIKEAMIELISYYS

Psalmi 25:21
Nuhteettomuus ja oikeamielisyys varjelkoon minua, sillä sinua minä odotan.

Psalmi 18: 31-32
Jumalan tie on nuhteeton, Herran sana tulessa koeteltu. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat.
Sillä kuka muu on Jumala kuin Herra, ja kuka pelastuksen kallio, paitsi meidän Jumalamme -


Jumala on hyvä, hän voi käyttää työssään pientä, vajavaista ihmistä, jolla on nöyrä ja oikeamielinen sydän...
KIITOS HERRALLE, MINUN JUMALALLENI!

20.6. aamunäky; n. 3-5 hävittäjä konetta lensi kuvan oikeasta reunasta, vasempaan reunaan... Koneet lensivät vaakasuorassa, ei ylöspäin eikä alaspäin... Onko ilmassa henkivaltojen taistelu?
24.6. aamulla, Juhannuksen jälkeen, sain lohduttoman näyn; rantahiekasta pisti esiin jotain pitkiä tankoja ja kohta huomasin että ne olivat ihmisen käsiä joista sormet tulivat ensin näkyviin. Kun ne olivat hiekan yläpuolella, alkoivat ne liikkua kuin tehdäkseen jotakin, kuin kesken jäänneitä asioita... sitten näin haaksirikkoutuneen veneen kehikon joka oli osittain veden peitossa ja sen kaiken keskellä oli kuollut mies ja osittain myös vedessä... sitten rannalla juoksi iloisesti ihminen, kohti veden rajaa ja vesi nielaisi hänet... 
Todella lohduton näky, mieleeni tuli nämä Juhannuksena kuolleet, heiltä jäi paljon tekemättömiä asioita. Maalliset ilot veivät heidät mukanaan. Pyysin Herralta sananpaikkaa jos näky oli häneltä ja sain Sananlaskut 12 ja 14 luvut, joissa oil paljon osuvia kohtia:

Snl.12:21
Ei tule turmiota vanhurskaalle, mutta jumalattomat ovat onnettomuutta täynnä.

Snl 13:6
Vanhurskaus varjelee nuhteettomasti vaeltavan, mutta jumalattomuus syöksee syntisen kumoon.

Jae 9:
Vanhurskasten valo loistaa iloisesti, mutta jumalattomien lamppu sammuu.

Jae 14:
Viisaan opetus on elämän lähde kuoleman paulain välttämiseksi.

Jae 20:
Vaella viisasten kanssa, niin viisastut; tyhmäin seuratoverin käy pahoin.



Jae 21:
Syntisiä vainoaa onnettomuus, mutta vanhurskaat ssavat onnen palkakseen.

Snl. 14:11
Jumalattomain huone hävitetään, mutta oikeamielisten maja kukoistaa.

Jae12:
Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.

Jae13:
Nauraessakin voi sydän kärsiä, ja ilon lopuksi tulee murhe.

Olemmeko valmiita, kun kuolema meidät yllättää? Kun ilon keskelle astuu murhe? Olemmeko etsineet Jumalan totuutta? Ja entä me uskovat, olemmeko yrittäneet löytää ne eksyneet, ennenkuin on liian myöhäistä? Tähän Herra halusi vielä antaa lohduttavan sanan, Jesaja 35 luku. Se on yksi lempi tekstejäni Herran Sanassa.
25.6. Tänään, aamulla sain näyn miehen kasvoista, joka katsoi hieman alaspäin ja hänessä esiteltiin lähinnä hänen piirteitään, nenää... Ymmärsin, että kyse oli aisteista, rukoilin Herran puoleen jos tuo näky oli häneltä, antaisi vahvistuksen tähän sanastaan. Voisiko sieltä lötyä kuvaan liittyvää tekstiä? Avasin Raamatun ja sain:

Jesaja 6: 9-10
Profeetan kutsuminen.
9. Niin hän sanoi: Mene ja sano tälle kansalle: ”Kuulemalla kuulkaa, älkääkö ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkö käsittäkö.
10. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tulisi.

Herra todella löysi kuvaan sopivan kohdan ja siitä tulikin vahvaa sanaa.
26.6. Tänään, aamunäky, jossa oli metsänreuna ja sen oksat olivat saaneet lumipeitteen, sitten kuva alkoi liikkua ja metsä jatkui edessä lumisena, kunnes eteen aukeni tie, vanha hiekkatie, joka kulki eteenpäin... 
Tunsin kuinka Herra haluaa ilmoittaa meidän kylmyytemme ja penseytemme, sanomme; ketä kiinnostaa...? 
Mutta tulee aika kun saamme kulkea taas eteenpäin... Kun ihmisten puheita kuuntelee, tuo penseys ja kylmyys näkyy ja kuuluu ja tuntuu. Puhutaan kyllä kirjoitettua sanaa, mutta kuka tuntee Elävän Jumalan? Kuka on saanut kohdata Pyhän Hengen ja saanut hänet oppaakseen? 
Ne, jotka eivät tätä tunne, heidän matkansa on vielä pahasti kesken, heidän täytyy löytää tuo eteenpäin vievä, vanha hiekkatie, lumisen metsän keskeltä, alkaa itsestään, ja alentua Herran eteen ilman ylpeyttä, niin alkaa saamaan vastauksia. Herra odottaa heitä. Olkoon hän meille armollinen. Pyysin Herralta sanaa vahvistukseksi näkyyni ja sain:

Psalmi 127
Jumalan siunaus yksin tuottaa menestyksen.
Matkalaulu; Salomon virsi.
Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät.
Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.
2. Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessana.
3. Katso, lapset ovat Herran lahja, ja kohdun hedelmä on anti.
4. Niinkuin nuolet sankarin kädessä, niin ovat nuoruudessa synnytetyt pojat.
5. Onnellinen se mies, jonka viini on nitä täynnä! Eivät he joudu häpeään, kun portissa puhuttelevat vihamiehiänsä.

Mietin ajatuksiani ja näkyjäni, olivatko ne varmasti Herralta, ettei ne olisi vain omiani, oman mielikuvituksen tuotetta. Kyselin tätä Herralta rukouksessa ja pyysin että hän voisi sanansa kautta aukaista tätä ja ihanasti hän vastasi,

Jesaja 55:
Kutsumus armoliittoon, Herran sanan voima.
Vapahdettujen riemullinen paluu.
Kuulkaa kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää: tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
4. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
5. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maasta, on minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän.
11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
12. sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
13. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.

Kysyin vielä mielessäni, että; olenko minä kehityskelpoinen, sinun työssäsi, Herra? Ja vastasin itselleni myös samaan pötköön; etten minä itsessäni mitään tee, vaan sinä Herra, annat minulle voiman ja ymmärryksen.
- ”Kiitos siitä!”
Millä voimalla se kuoleva huutaa? Omassaan olemme heikkoja, mutta hän on meidän turvamme ja tukemme, suunnan näyttäjä jos vain haluamme etsiä häntä, ja luottaa häneen. 
Meidän täytyy nöyrtyä, Herra antaa meille kullekkin oman taakkamme. Hänellä on meille jokaiselle oma suunnitelmansa. Hän johdattaa meitä kun antaudumme hänen käsivarsilleen. Olemme oman ruumiimme kapteeni ja kun joudumme elämän myrskyihin, Herra, Pyhän Hengen avulla luotsaa meidät tyveneen, kun annamme hänelle luvan, hän ei tee mitään, jos emme itse tahdo. Otamme rukouksessa hänen apunsa vastaan.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti