perjantai 23. maaliskuuta 2018

AUTUAAT VAELTAVAT HERRAN TIELLÄ




AUTUAAT VAELTAVAT HERRAN TIELLÄ

31.8.2014. Toden totta, että maailma on muuttunut kouluajoistamme, suuntaan jossa arvomaailma saa siirtyä, ei enää mitään kunnioitusta. Olenkin yhdessä elämän vaiheessani, etsiessäni oikeaa suuntaa huomannut että valitettavasti Tv, tai yleensäkin MEDIA edustaa pahaa, ihmisten sitä ymmärtämättä. 
Paholainen on ottanut tuosta itselleen valtaväylän joka on valitettavan vahva. Vaikeudet ovat meille siunatuksi opiksi ja kasvamme vahvoiksi uskoviksi. Kuin Paavali, hänkin halusi pitää piikkinsä, sairautensa, muistuttamaan nöyryydestä ja tämän läksyn Herra opetti minulekkin ja näin harvoin itselleni rukoilenkaan mitään ... 
Paavali kehoitti iloitsemaan vaikeuksista, kun vaikeuden kautta käymme opintietä samalla myös kirkastumme, jos elämämme olisi helppoa, tuo kirkastus elämässämme jäisi tapahtumatta, jopa nämä pilkkaajien hyökkäykset auttavat meitä saavuttamaan tuota kirkkausoppia.
Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle, joka elämässään koki samaa ja lopullinen ja täydellinen kirkastuminen saavutetaan ylösnoustessa, kuoleman portilla, olkaa siis kuuliaisia Herrallemme, kuunnelkaa avoimesti tuota Pyhän Hengen ääntä.
Tänään näin näyn jossa jalkoja, jalanpohjat ylöspäin kohosi ylös .... ei ole vielä avautunut, jalat kuvaavat kyllä elämänkulkua, ehkäpä jollain on tähän tulkintaa, minä jään etsimään. .. niin, ja näin unta että olin raskaana ja aivan viimeisilläni, odotin vain synnytyksen käynnistymistä ja tällaisen unen näin jo aiemmin aivan vähän aikaa sitten, ja jos sillä on jotain merkitystä, koen se tarkoittavan jonkun uuden syntymistä, elämän muutosta ja ehkä nuo jalatkin sitä todistavat, jotka näyssäni näin..... Herra avasi sanansa tähän jalka näkyyn Jesaja 52 sanoin:



JESAJA 52
1. Heräjä, heräjä, pukeudu voimaasi, Siion; pukeudu juhlapukuusi,
Jerusalem, sinä pyhä kaupunki. Sillä ei koskaan enää astu sinun sisällesi ympärileikkaamaton eikä saastainen.
2. Pudista päältäsi tomu, nouse istuimellesi, Jerusalem; irroita kahleet kaulastasi, sinä vangittu tytär Siion.
3. Sillä näin sanoo Herra: Ilmaiseksi teidät myytiin, rahatta teidät lunastetaan.
4. Sillä näin sanoo Herra, Herra: Minun kansani meni ensin alas Egyptiin asumaan siellä muukalaisena, ja sitten Assur sorti sitä ilman syytä.
5. Ja nyt, mitä minulla on tekemistä täällä, sanoo Herra, kun minun kansani on viety pois ilmaiseksi? Sen valtiaat elämöivät, sanoo Herra, ja minun nimeäni pilkataan alati, kaiket päivät.
6. Sentähden minun kansani on tunteva minun nimeni, sentähden se on tunteva sinä päivänä, että minä olen se, joka sanon: "Katso, tässä minä olen".
7. Kuinka suloiset ovat vuorilla ilosanoman tuojan jalat, hänen, joka julistaa rauhaa, ilmoittaa hyvän sanoman, joka julistaa pelastusta, sanoo Siionille: "Sinun Jumalasi on kuningas!"
8. Kuule! Vartijasi korottavat äänensä, kaikki he riemuitsevat, sillä he näkevät silmästä silmään, kuinka Herra palajaa Siioniin.
9. Huutakaa ilosta, riemuitkaa, kaikki te Jerusalemin rauniot, sillä Herra lohduttaa kansansa, lunastaa Jerusalemin.
10. Herra paljastaa pyhän käsivartensa kaikkien kansojen nähden, ja kaikki maan ääret saavat nähdä meidän Jumalamme autuuden.
11. Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat.
12. Sillä ei teidän tarvitse kiiruusti lähteä, ei paeten kulkea; sillä Herra käy teidän edellänne, Israelin Jumala seuraa suojananne.
13. Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva.
14. Niinkuin monet kauhistuivat häntä - sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo -
15. niin hän on saattava ihmetyksiin monet kansat, hänen tähtensä kuninkaat sulkevat suunsa. Sillä mitä heille ei ikinä ole kerrottu, sen he saavat nähdä, mitä he eivät ole kuulleet, sen he saavat havaita.


5.9.2014. Aamulla herätessäni näin näyn alastomasta miehestä ja sanoinkin heti ettei tämä voi olla näky. Sitten kuitenkin sanoin Herralle että jos tämä on näky ja se liittyy johonkin sanasi paikkaan, auetkoon se siis meille tänään. Kävelin Raamatulle ja se avautui Psalmi 127 ja 128. Molemmat Psalmit kuvastivat näkyä, joten olkoon niin kuin Herra lähettää sanomaa:

127.Psalmi.
Jumalan siunaus yksin tuottaa menestyksen.
1. Matkalaulu; Salomon virsi.
Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.
2. Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessana.
3. Katso, lapset ovat Herran lahja, ja kohdun hedelmä on anti.
4. Niinkuin nuolet sankarin kädessä, niin ovat nuoruudessa synnytetyt pojat.
5. Onnellinen se mies, jonka viini on niitä täynnä! Eivät he joudu häpeään, kun portissa puhuttelevat vihamiehiänsä.


Selitystä:
Tärkein asia ei ole hyvä ulkonainen huone, asunto. Paljoa oleellisempaa on, että sen sisällä eletään Jumalan armossa ja totuudessa. Sellaisen huoneen/ kodin voi rakentaa vain Herra sanansa ja Henkensä kautta. Ne, jotka eivät tätä halua, hän voi hylätä heidän turmeltuneen mielensä valtaan. Silloin hyvässäkin asunnossa elämä tulee riidan ja syntielämän turmelemaksi, sillä sellaisia huoneita ovat rakentamassa *******, maailma ja lihamieli, ja tulos on sen mukainen. Jumalan lahjana pidettyjä lapsia pyritään kasvattamaan Herran kurissa ja nuhteessa. Heitä opetetaan ja ohjataan noudattamaan Herran tietä ja tekemään sitä, mikä vanhurskaus ja oikeus on. Tähän sisältyy totuttaminen pitämään mielessä pyhät matkat. "Hän antaa ystävilleen/ rakastamilleen unta." Hyvä omatunto ja rauha Jumalan kanssa on hyvä apu rauhalliseen uneen. Lisäksi saattaa olls tarpeen luonnollisten keinojen, kuten riittävän liikunnan, esim. kävelemisen, ja kalkin käyttäminen. Sen vähäisyys ravinnossa on monesti unettomuuden osasyy. Jumala auttaa ruumista (hermojakin) koskevissa asioissa paljolti luonnollisten keinojen avulla.

 
128.Psalmi.
Jumalaapelkääväisten kotionni.
1. Matkalaulu.
Autuas on jokainen, joka pelkää Herraa, joka vaeltaa hänen teillänsä.
2.Sinä saat nauttia kättesi ansion; onnellinen sinä, sinun käy hyvin!
3. Niinkuin hedelmällinen viiniköynnös on sinun emäntäsi huoneesi perällä, niinkuin öljypuun vesat ovat sinun lapsesi sinun pöytäsi ympärillä.
4. Sillä katso, näin siunataan mies, joka Herraa pelkää.
5. Siunatkoon Herra sinua Siionista, niin saat kaikkina elinpäivinäsi nähdä Jerusalemin onnellisena,
6. saat nähdä lastesi lapset. Rauha Israelille!

 
Selitystä:
Herraa pelkäävät, se on, häneen turvaavat ja hänen mukaansa elämässä ojentautuvat huolehtivat myös lastensa pelastuksesta ja Herran tiellä vaeltamisesta. - Sitä haluavaa Herra siunaa Siionistaan/ seurakunnastaan sekä armolla ja anteeksiantamuksella että monella muulla tavalla.


6.9. Tänä aamuna, ääni sanoi: Tätä tietä!" Samalla avautui eteeni avattu Raamatun sivu ja sanoinkin Herralle että avaa minulle tästä noustessani tuo tie, Raamatustasi, sanastasi.
 Minua ihmetyttää uskovat jotka lukevat sanan ja ovat uskovinaan siihen, eivät kuitenkaan niele koko sanaa, vaan jättävät vain mieleiset käyttöön ja vain kirjain tasolla, he eivät näe noita asioita jokapäiväisessä elämässään, Jeesus eli elämänsä meille esimerkiksi ja sanoi että tulette tekemään suurempiakin ihmeitä, mutta kuka uskoo vaikka näkisi?
 Niitä tapahtuu joka päivä, eivät ole mihinkään kadonneet. Se joka ei voi uskoa näihin lupauksiin eikä edes tunne Jeesusta kuin kirjain tasolla, on itse huolestuttavassa jamassa.
 Oikea uskova tuntee Jeesuksen sydämessään, sydän tasolla, vai ettekö ole kokenut sitäkään? Olen teistä huolissani! Olette kyllä uskossa, en sitä väitä, mutta kasvunne on vielä pahasti kesken ja ehkä jumittunut paikoilleen, siitä kertoo Pyhän Henken puute..... meistä kukaan ei ole täydellinen uskossaan, saamme olla opissa loppuun asti, mutta pidetään huoli ettemme jumitu paikoillemme tuolla kasvun tiellä, se on vaarallista, siis jatkamme etsintää ja kuljemme rohkeasti, hänen tahdossaan ja johdatuksessa, olkaamme kuuliaisia, sillä sanansa kautta hän opettaa ja kertoo meille paljon, kuin tänään Jeremia 31 kautta.
Aamen. Nousin ja avasin Raamatun umpimähkään. Luin ja näin että Herra puhuu ja tänään hän puhuu Jeremia 31 kautta:

JEREMIA 31

1. "Siihen aikaan, sanoo Herra, minä olen kaikkien Israelin sukukuntien
Jumala, ja he ovat minun kansani."
2. Näin sanoo Herra: "Kansa, miekalta säästynyt, löysi erämaassa armon; minä menen saattamaan sen, Israelin, rauhaan".
3. Kaukaa ilmestyy minulle Herra: "Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta.
4. Minä rakennan sinut jälleen, ja sinä tulet rakennetuksi, neitsyt Israel. Sinä kaunistat itsesi jälleen käsirummuillasi ja lähdet iloitsevaisten karkeloon.
5. Sinä istutat jälleen viinitarhoja Samarian vuorille; ne, jotka istuttavat, saavat korjata hedelmätkin.
6. Sillä päivä on tuleva, jolloin vartijat huutavat Efraimin vuorella: 'Nouskaa, lähtekäämme Siioniin Herran, meidän Jumalamme, tykö'.
7. Sillä näin sanoo Herra: Riemuitkaa iloiten Jaakobista, kohottakaa riemuhuuto hänelle, joka on kansojen pää; kuuluttakaa, kiittäkää ja sanokaa: 'Auta, Herra, kansaasi, Israelin jäännöstä'.
8. Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.
9. Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.
10. Kuulkaa Herran sana, te kansat, ilmoittakaa kaukaisissa merensaarissa ja sanokaa: Hän, joka Israelin hajoitti, on sen kokoava ja varjeleva sitä niinkuin paimen laumaansa.
11. Sillä Herra on lunastanut Jaakobin ja vapahtanut hänet häntä väkevämmän kädestä.
12. Ja he tulevat ja riemuitsevat Siionin kukkulalla, tulevat virtanaan Herran hyvyyden tykö, jyväin, viinin ja öljyn ääreen, karitsain ja karjan ääreen. Ja heidän sielunsa on oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, eivätkä he enää näänny.
13. Silloin neitsyt iloitsee karkelossa ja nuorukaiset ja vanhukset yhdessä. Minä muutan heidän surunsa riemuksi, annan heille lohdutuksen ja ilon heidän murheensa jälkeen.
14. Ja minä virvoitan pappien sielut lihavuuden ääressä, ja minun kansani ravitaan minun hyvyydelläni, sanoo Herra.
15. Näin sanoo Herra: Kuule, Raamasta kuuluu valitus, katkera itku: Raakel itkee lapsiansa, hän ei lohdutuksesta huoli surussaan lastensa tähden, sillä niitä ei enää ole.
16. Näin sanoo Herra: Pidätä äänesi itkusta, silmäsi kyyneleistä, sillä sinun työstäsi on tuleva palkka, sanoo Herra, ja he palajavat vihollisen maasta.
17. Sinulla on tulevaisuuden toivo, sanoo Herra: sinun lapsesi palajavat omalle maalleen.
18. Minä olen kyllä kuullut Efraimin valittavan: 'Sinä olet kurittanut minua, olen saanut kuritusta niinkuin vikuroiva vasikka. Palauta minut, niin minä palajan; sillä sinä olet Herra, minun Jumalani.
19. Sillä käännyttyäni minä kadun, ja päästyäni ymmärrykseen minä lyön lanteeseeni. Minä häpeän, tunnen häpeätä, sillä minä kannan nuoruuteni pilkkaa.'
20. Eikö Efraim ole minun kallis poikani, minun lempilapseni? Sillä niin usein kuin minä puhunkin häntä vastaan, alati minä häntä muistan. Siksi minun sisimpäni väräjää hänen tähtensä: minun täytyy armahtaa häntä, sanoo Herra.
21. Pystytä itsellesi kivimerkkejä, aseta itsellesi tienviittoja, paina mieleesi tie, polku, jota olet kulkenut. Palaja, neitsyt Israel, palaja näihin kaupunkeihisi.
22. Kuinka kauan sinä mutkistelet sinne ja tänne, sinä luopiotytär? Sillä Herra luo maahan uutta: nainen miestä piirittää.
23. Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Vielä kerran sanotaan Juudan maassa ja sen kaupungeissa, kun minä käännän heidän kohtalonsa, tämä sana: 'Herra siunatkoon sinua, sinä vanhurskauden asuinsija, sinä pyhä vuori'.
24. Ja Juuda kaikkine kaupunkeineen asuu siellä yhdessä, peltomiehet ja ne, jotka vaeltavat laumoineen.
25. Sillä minä virvoitan väsyneen sielun, ja jokaisen nääntyvän sielun minä ravitsen."
26. Siihen minä heräsin ja katselin, ja uneni oli minusta suloinen.
27. "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä kylvän Israelin maahan ja Juudan maahan ihmisen siementä ja karjan siementä.
28. Ja niinkuin minä olen valvonut repiäkseni ja kukistaakseni heitä, hajottaakseni ja hävittääkseni, tuottaakseni onnettomuutta, niin minä olen valvova rakentaakseni ja istuttaakseni heitä, sanoo Herra.
29. Niinä päivinä ei enää sanota: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät';
30. vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa.
31. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
32. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
33. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
34. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
35. Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat - Herra Sebaot on hänen nimensä:
36. Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan.
37. Näin sanoo Herra: Jos voidaan mitata taivaat ylhäällä ja tutkia maan perustukset alhaalla, silloin vasta minä hylkään Israelin jälkeläiset kaikki, kaiken sen tähden, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.
38. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin Herran kaupunki rakennetaan jälleen Hananelin-tornista Kulmaporttiin asti.
39. Ja edelleen mittanuora kulkee suoraan Gaarebin kukkulalle ja kääntyy sitten Gooaan.
40. Ja koko laakso, ruumiineen ja tuhkineen, ja kaikki keto Kidronin puroon asti, Hevosportin kulmaan saakka itään päin, on oleva Herralle pyhitetty. Ei sitä enää ikinä hävitetä eikä kukisteta."


7.9. Tänään aamuyöllä herätessäni, sain näyn ihmisen kasvoista, jotka olivat kun huutavan, nuo kasvot oli yhtä suuta, hampaita ja kieltä, kuin Monkin teos, huuto. Pyysin sanasta vastausta jos tuo oli näky ja se avautui Jesaja 3:9:

Heidän kasvojensa hahmo todistaa heitä vastaan; syntinsä he tuovat julki niinkuin sodomalaiset, he eivät sitä salaa. Voi heitä! Isellensä he pahaa tekevät. 
 
8.9. tänään aamulla pimeässä eteisessä, pitkästä aikaa näin sädehtivää valoa ympärilläni, joka on tapahtunut n.3-4x ennemmin....
Voimakkaita asioita on liikkeellä.
Aamen.


 9.9. Eilen illalla käydessäni nukkumaan, rukoilin kuin tapani on joka ilta ja lopussa huusin mielessäni: Tulkoon sinun valtakuntasi tähän ja nyt!
Tätä hoin kunnes nukahdin ja näinkin jotain ihanaa unta josta en harmikseni muista kuin tunnelman ja syyn juhlintaan.

 Uni oli hengellinen ja ihmiset jotka olivat uskovia juhlivat ja olivat hyvin iloisia, he juhlivat Jeesusta! 
Yöllä heräsin vessaan ja olin hyvin iloinen tuon unen jäljiltä, hoipertelin pimeässä käytävässä ja ulkona oli valtavan kaunis kuutamo. Katselin ikkunasta ulos puita ja pensaita ja ne siinä suuressa valossa näyttivät kuin niiden päällä olisi olllut luminen vaippa. 
Olin onnellinen ja Jeesuksen rakkaus oli ihanasti läsnä. Kohta saamme juhlia Häntä, tuota Rakasta Herraamme, Jeesusta Kristusta, Jumalaamme! Olkaa hereillä ja valvokaa, tunnen että suurta tapahtuu pian ja juhlat saa alkaa! Olkaa Siunattuja Herramme nimeen ja olkoon hän teille armollinen ja antakoon Rauhan!
Aamen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.