torstai 8. maaliskuuta 2018

"HESEKIEL, MALAKIA ..."

 "HESEKIEL, MALAKIA ..."

29.6.2013. aamuyöllä näin mielestäni sellaista tavanomaista unta ja sen unen loppupuolella, unen sekaan, kuulin äänen sanovan:
- ”Hesekiel, Malakia”.
Ei mitään muuta, vain nuo kaksi profeetan nimeä, ei jakeita eikä lukuja, eli ymmärsin että nämä pitää nyt lukea kokonaisuudessaan ja löysinkin sieltä, etenkin Hesekielistä, vahvoja viestejä tähän päivään; näkyjen ja unien ja keskustelujen ja uutisten kautta. Ja Malakia tuki tekstillään Hesekieliä. Yritän nyt noukkia niitä yhtymäkohtia/ viestejä, joita koin tärkeiksi, tähän tekstiini:

Hesekiel 8: 12-13
Niin hän sanoi minulle: Näetkö, ihmislapsi, mitä Israelin heimon vahvimmat tekevät pimeässä, itsekukin kuvakammiossansa? Sillä he sanovat:
13. ”Ei Herra meitä näe; Herra on hyljännyt tämän maan”. Ja hän sanoi minulle: ”Sinä saat nähdä vieläkin suurempia kauhistuksia, joita he tekevät”.

12: 21-28
Ja minulle tuli tämä Herran sana:
22. Ihmislapsi, miksi teillä on tämä pilkkalause Israelin maasta, kun sanotte: ”Aika venyy pitkälle, ja tyhjään raukeavat kaikki näyt?”
23. Sentähden sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Minä teen lopun tästä pilkkalauseesta, niin ettei sitä enää lausuta Israelissa. Sano heille päinvastoin: ”Lähellä on aika ja kaikkien näkyjen täyttymys.
24. Sillä ei ole enää oleva petollista näkyä, ei liukasta ennustelua Israelin heimon keskuudessa.
25. Sillä minä, Herra, minä puhun; ja minkä sanan minä puhun, se tapahtuu eikä viivy. Sillä teidän aikanne, uppiniskainen suku, minä sanan puhun ja sen myös täytän, sanoo Herra, Herra.”
26. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
27. ”Ihmislapsi, katso, Israelin heimo sanoo: ”Niihin näkyihin, joita tämä näkee, on päiviä paljon, ja hän ennustaa kaukaisista asioista”.
28. Sentähden sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Ei viivy enää yksikään minun sanani: Minkä sanan minä puhun, se tapahtuu, sanoo Herra, Herra.”

Palestiina on usein sanonut: ”Rauha, rauha.” Ja he ovat uhanneet kaataa muurin. (seinä, itkumuuri)

13: 10-14
Koska he, koska vievät minun kansani harhaan, sanoen: ”rauha”, vaikka rauhaa ei ole, ja katso, koska he, kun kansa rakentaa sienän, valkaisevat sen kalkilla.
11. niin sano kalkilla – valkaisijoille, että se kaatuu. Tulee kaatosade, te syöksytte alas, raekivet, ja sinä pusket puhki, myrskynpuuska,
12. ja katso, seinä kaatuu! Eikö silloin teiltä kysytä: ”Missä on valkaisu, jonka olette sivelleet?”
13. Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä kiivaudessani annan myrskypuuskan puhjeta, kaatosade tulee minun vihastani ja raekivet minun kiivaudestani, niin että tulee loppu.
14. Minä hajotan seinän, jonka te olitte kalkilla valkaisseet, ja syöksen sen maahan, niin että sen perustus peljastuu; niin se kaatuu, ja te saatte siinä lopun. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.

22: 26-27
Sen papit tekevät väkivaltaa minun lailleni ja häpäisevät sitä, mikä on minulle pyhitetty, eivät tee erotusta pyhän ja epäpyhän välillä, eivät tee tiettäväksi, mikä on saastaista, mikä puhdasta, ja sulkevat silmänsä minun sapateiltani, niin että minä tulen häväistyksi heidän keskellänsä.
27. Sen päämiehet siellä ovat niinkuin saalista raatelevat sudet; he vuodattavat verta, hukuttavat sieluja kiskoaksensa väärää voittoa.
(Nykyään asianajajien ihanne maa)

24: 24-27
Hesekiel on oleva teille ennusmerkki: aivan niin, kuin hän on tehnyt, niin tekin teette. Kun tämä tapahtuu, te tulette tietämään, että minä olen Herra, Herra.
25. Ja sinä, ihmislapsi! Sinä päivänä, jona minä otan heiltä heidän varustuksensa, ihanan ilonsa, silmiensä ihastuksen, sielujensa halajamisen, heidän poikansa ja tyttärensä.
26. sinä päivänä tulee pakolainen sinun luoksesi ilmoittamaan tätä korvasi kuullen.
27. Sinä päivänä avautuu sinun suusi yhtaikaa kuin pakolaisen ja sinä puhut etkä enää ole mykkänä. Sinä olet oleva heille ennusmerkki, ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra.”
( nykyään ulkomaalaisia kiertelee oviemme takana)?

29: 3 ja 9-10
3. Puhu ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, faarao, Egyptin kuningas – suuri krokodiili, joka makaat virtojesi keskellä, joka sanot: ”Niilinvirta on minun, ja minä olen sen itselleni tehnyt.”
9. ja Egyptin maa tulee autioksi ja raunioksi. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra. Sillä hän on sanonut: ”Niilinvirta on minun, ja minä olen sen tehnyt.”
10. Sentähden, katso, minä käyn sinun ja sinun virtojesi kimppuun ja teen Egyptin maan raunioksi, kuivaksi ja autioksi Migdolista Seveneen ja hamaan Etiopian rajaan saakka.


30: 4-5
4. Miekka yllättää Egyptin, ja Etiopialla on tuska, kun surmattuja kaatuu Egyptissä, kun siltä otetaan pois tavarain paljous ja revitään perustukset.
5. Etiopia, Puut ja Luud, kaikki sekakansa, Kuub ja liittoutuneen maan miehet kaatuvat heidän kanssansa miekkaan.

33: 30-33
Ja sinä, ihmislapsi! Sinun kansasi lapset puhuvat sinusta seinänvierustoilla ja talojen ovilla ja sanovat keskenään, toinen toisellensa, näin: ”Lähtekää kuulemaan, millainen sana nyt on tullut Herralta.”
31. He tulevat sinun luoksesi joukoittain, istuvat edessäsi minun kansanani ja kuuntelevat sinun sanojasi, mutta he eivät tee niitten mukaan, sillä he osoittavat rakkauttansa suullansa, mutta heidän sydämensä kulkee väärän voiton perässä.
32. Ja katso, sinä olet heille kuin rakkauslaulu, kauniisti laulettu ja hyvin soitettu: he sanojasi kyllä kuuntelevat, mutta eivät tee niitten mukaan.
33. Mutta kun se toteutuu – ja katso, se toteutuu – silloin he tulevat tietämään, että heidän keskuudessansa on ollut profeetta.”

Sitten luku 34, jonka jokainen voi lukea Raamatusta itse. Israelin paimenten kelvottomuus ja tuomio. Herra itse kaitsee lampaansa ja herättää heille hyvän paimenen, siunaukseksi kansalle.

36: 2
Israelin vuoret, kuulkaa Herran sana: Näin sanoo Herra, Herra: ”Koska vihollinen on sanonut teistä: ”Kas niin!” ja: ”Ikuiset kukkulat ovat tulleet meille perinnöksi.”

Egypti, Syyria, Palestiina ovat sanoneet tänä päivänä noin Israelista... Uutisista saa kuulla Egyptin selkkauksista, kuin myös Syyrian ja Palestiinan tapahtumista, tuntuu että tuo Hesekiel on tullut meille merkiksi ja tuo sana elää tänäpäivänä.
30.6. tänään näky kädestä, hiekkaisesta kädestä joka kauhoi maan hiekkaa, paljain käsin...


Snl. 8:29
Kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset.

Ehkä hän halusi muistuttaa kuka on maailman luoja!
5.7.2013. aamunäky; näyssä oli kohokirjaimin kirjoitettu; Hesekiel. Sitten nuo kirjaimet alkoivat kohota ja nimi oli ylös korotettu... Jumala haluaa nyt vahvasti kertoa tuon Hesekielin kautta asioita! Aamen! Hesekielin sanoma alkaa tuomiolla, mutta päättyy ihanaan lohdutukseen.
8.7. aamunäky; olin veden alla, kuin upoksissa ja näin veden pinnan aivan pääni yläpuolella... Ehkäpä tämä oli hengilökohtainen näky, elävästä vedestä joka uskovan sisällä virtaa. Sain aivan kokonaisuudessani liota siinä, eikä siitä vedestä tule pulaa...
ELÄVÄ VESI = Herran Jeesuksen Kristuksen ja hänen opetustensa vertauskuva. Samoin kuin vesi on välttämätöntä fyysisen elämän ylläpitämiseksi, Vapahtaja ja hänen opetuksensa (elävä vesi) ovat välttämättömiä iankaikkisen elämän saamiseksi.




Te saatte riemuiten ammentaa vettä pelastuksen lähteistä. Jes. 12:3

He ovat hylänneet minut, elävän veden lähteen, jer. 2:13

Joka juo minun antamaani vetä, ei enää koskaan ole janoinen, Joh. 4:6-15

Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon. Joh. 7:37

9.7. aamunäky; näyssä oli lasten rattaat, mutta en saanut selvää mitä oli kyydissä. Kysyin sitä Herralta, mitä siinä on ja nyt näytettiin lähempää ja pieni lapsi istui lakki päässään rattailla ja rattaat kulkivat eteenpäin, vaikkei takana näkynyt ketään niitä työntämässä, eikä ohjaamassa. Tiesin että Hera itse ohjaa näitä rattaita. Olemme hänen ohjauksessaan, mikään ei ole sattumaa vaan kaiki on Jumalan suunnittelemaa; - ”Kiitos Herra, että saamme ola sinun turvassasi ja ohjauksessa.”

Jer.1:7-10
Niin Herra sanoi minulle: ”Älä sano: ”Minä olen nuori,” vaan mene, kunne ikinä minä sinut lähetän, ja puhu kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä pelkää heitä, sillä minä olen sinun kanssasi ja pelastan sinut, sanoo Herra.” Ja Herra ojensi kätensä ja kosketti suutani, ja Herra sanoi minulle: ”Katso, minä panen sanani sinun suuhusi. Katso, minä asetan sinut tänäpäivänä yli kansojen ja valtakuntain, repimään maasta ja hajoittamaan, hävittämään ja kukistamaan, rakentamaan ja istuttamaan.”

Eilen illalla, 12.7. saamani ihana näky ja näitä iltanäkyjä en ole saanutkaan pitkään aikaan. Näin ison perustus/ kulmakiven ja sitten sen päälle asettui seisomaan mies, josta en nähnyt kuin jalat, jossa oli nahkaiset ”Kristus sandaalit” ja pitkän puvun helma liepeet. Hän seisoi jalustalla tukevassa asennossa, pienessä haara asennossa. Tiesin hänen olevan Jeesus Kristus, meidän kulmakivemme. Sitten minulle näytettiin pitkästä aikaa, kolmannen kerran sitä kultaista sormusta sinisellä kivellä.
13.7. aamulla näin vielä kuvan maassa olevasta suoja muovista tai suodatin kankaasta ja siinä oli reikä ja reijästä tuli esiin metallinen risti.



Matt. 21:42
Jeesus sanoi heille: ”Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: ”Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme?”

Ef. 2:20
Te olette kiviä siinä rakennuksessa, jonka perustuksessa ovat apostolit ja profeetat ja jonka kulmakivenä on itse Jeesus Kristus.”

14.7. aamunäky jonka sain ensimmäisen kerran 2.5. Nyt sain sen äänen kanssa: ”Jeesus tulee!” Sitten näytettiin pikaisesti karttaa joka oli rajattu niin että etelä-Suomi oli rajattu muusta Suomesta. Keski kohdaltaan korkeimillaan jotain Tampere linjaa ja länsi- ja itä rajalta rajaus nousi hieman ylöspäin. Uskon että näkyni liittyy noihin edellisen päivän näkyihin. Olisiko herätystä todella tulossa? Illalla kun kävin nukkumaan, sain vielä näkykuvan; näin kaksi vaaleaa, lätyskää leipää. Minulle tuli heti mieleeni öylätit. Sitten nämä leivät käärittiin ruskeaan paperiin. Mieleeni kumpusi Jesaja 55, sen teksti sopii niin tähän kuvaan, esim.

jae 2:
Miksi annatte rahan siitä mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.

Jeesus kutsuu edelleen ihmisiä, kumpa ymmärtäisimme kallistaa korvamme hänen puoleensa.
15.7. Illalla nukkumaan käydessä, sain kokea valtavan rakkauden virran. Tunsin kuinka se rakkauden energia kulki valtavana virtana lävitseni ja sanoin, katsoen ylös:
- ”Minäkin rakastan sinua Herra!”
Tiesin että se ei ollut enää mitään maailman rakkautta, vaan taivaallista, Kristuksen rakkautta ja sitä sain ottaa vastaan.
 Aamulla kun heräsin ja silmäni olivat vielä kiinni, näin ihanan valon ja se säteili kuvan täydeltä minua kohti. Tiesin sen olevan Kristus kirkkautta. Olin saanut nähdä sitä ennenkin. Oli puhdistunut ja levännyt olo ja sydän täynnä rakkautta... sitä taivaallista, jota saan jakaa muillekkin.
23.7. Olimme jo Kainuussa mökillä, kun näin unen keskellä Jumalan sanaa tekstinä. Sitä näytettiin useampia sivuja, joita en muista, mutta kaikissa oli painavaa sanaa, mutta yhtä sivua näytettiin useammin ja siinä luki kuin otsikkona, jotenkin näin: ”Minä olen Kallio.” ”Asumus teissä.” 
Tuo tuntui niin tutulle, mutta en tiedä mistä kohtaa Raamattua? Itseasiassa, näin tämän saman edellisellä viikolla kotona, unen keskellä. Laitoin tekstiviestillä ystävälleni ja veljelleni tämän tekstin ja kohta veljeni vastasi:

- ”Huomenia =D kiva uni, terkkuja sinne.”

Kyselin veljeltäni tietäisikö hän mistä tuo sana on tuttu, muttei tiennyt hänkään. Onhan tuo hengellisenä ilmaisuna tuttu. Jumala on todella meidän uskovien turva, vankka peruskalliomme, hänessä saamme asua turvassa, pelkäämättä, ja hänen Pyhä Hengensä asuu meissä. 
Kuuntelin radio Kajauksesta Sanansaattajien ohjelmia ja eräässä ohjelmassa eräs evankelista mies kertoi uskoon tulostaan ja halustaan tulla evankelistaksi. Hän haki koulutukseen Perheniemeen ja matkalla sinne, alkoi hän epäilemään, olisiko tämä kuitenkaan Jumalasta, vaiko vain omia aivoituksiaan? Hän kysyi Jumalata tätä:
- ”Onko tämä sinun tahtosi, jos on, vastaa minulle jotenkin?”
Sitten hän poikkesi eräälle huoltoasemalle, jossa ei ollut ketään asiakkaita, se oli aivan tyhjillään, vain paikan pitäjä oli paikalla. Hän joi kahvit ja mietti siinä ettei täältäkään vonut merkkiä tulla, tyhjältä asemalta. Hän oli juuri lähdössä, paikan pitäjä tuli yhtäkkiä tiskin taa ja sanoi:
- ”Niin, minunhan piti sanoa sinulle, puhu sinä, sinua kuunnellaan.”
Näin Jumala vastasi tälle tulevalle evankelistalle. Hän voi puhua meille yllättävillä tavoilla ja siksi meidän tulisi olla avoimia, että huomaamme ja kuulemme hänen puheensa ja vastaukset rukouksiimme.

28.7. aamuyöllä näin unta, jossa olin jossain hengellisessä tapahtumassa. Siellä oli paljon väkeä ja eri tasoilla olevia uskovia. Sitten alettiin testaamaan eri laulutyylejä. Useimmat lauloivat hengellisiä lauluja ulkomuitista ja niinkuin ne kirjoitetaan, jokainen lauloi vuorollaan. Sitten tuli minu vuoroni ja aloin laulaa ylistäen, kirkkaalla äänellä ja niin kovaa että kaikki kääntyivät katsomaan ja kuulemaan. 
Lauloin sanoja joita pulppusi mieleeni, lauloin kielillä, ja kun lopetin, minut valtasi Pyhä Henki ja olin onnellinen sen saadessani. 
Testaaja oli ihmeissään lahjastani ja muutkin tulivat vierelleni ja sanoivat haluavansa samaa, laulunlahjaa josta sai tuon ihanan tunteen ja onnen ja ilon. Testaaja, joka oli nainen, halusi näyttää minulle jotain, minun lahjani takia, että etenisin taidoissani, mutta en saanut/ kerinnyt nähdä, mistä oli kyse...?
 Uni loppui siihen. Ajatuksena tuo uni on niin totta. Usein ihmiset uskovat vain siihen kirjoitettuun, opittuun, he eivät tunne Jumalaa eikä hänen sanaansa elävänä. Itselleni usko kaikkinensa on hyvin elävää, ei vain kirjaimia ja ulkoa opittua, vaan sanoja jotka elää. 
Hän näyttää unien ja näkyjen ja rukouksien kautta minulle itsensä. Ja hän näillä muistuttaa myös minua ja samalla todistaa minulle itseään ja johdatustaan. 
Hän on minulle elävämpi kuin jäykkä, kova ja ylpeä ihminen, jonka voi sanoa olevan pystyyn kuollut. Tätä tahdon heillekkin, elävän Jumalan tuntemusta, joka antaa meille sanat ylistäessä ja rukoillessa.
- ”Kiitos Herra, ihanasta lahjastasi!”
29.7. maanantai aamuna, sain näyn; jossa oli vaaleat, kalkitut tai rapatut seinät. Tuli ensin mieleen navetan seinät, mutta nämä oli puhtaat ja käytävämäiset.
 Kyselin, mikä tila tämä on? Ja kuva lähti liikkeelle ja huomasin että se olikin kapea käytävä joka ensin kaartui hieman oikealle ja sitten se näkyi avautuvan suoraan eteenpäin vievänä käytävänä, jossa toinen pää näkyi vain pienenä pisteenä. Mitä lie oli tuon käytävän toisessa päässä? 
Ajattelin sen kuvastavan tätä hengellistä polkua täällä maan päällä ja lopussa odottaa uskovalle se lopullinen taivaankoti. Tuli minulle mieleen myös Hesekielin tekstissä tuo valkoiseksi kalkittu seinä.
1.8. 2013. Näin näyssä käsivarren, valkoisessa, pitkässä hihassaan ja tämä kaatoi kannusta lasiin juotavaa, en huomioinut että se olisi ollut viiniä, vaan juotavaa, kirkasta... vettä!



Joh. 6:35
Jeesus sanoi heille: Minä olen elämän leipä, joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

Joh. 4:14
mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään.”





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti