tiistai 27. maaliskuuta 2018

HERRA ANTAA NIMIÄ ....

HERRA ANTAA NIMIÄ ....

12.10.2014. Tänään näyssä oli Ratsastaja, Valkoisella Hevosella ja Ratsastaja tuli kuin sumussa tai pilvessä ratsastaen, näky oli hieman himmeä. Nousin ylös ja katsoin ulos ja sielläkin oli samanlainen sumu kuin näyssä. Avasin Raamatun ja pyysin Herralta sanaa joka avautui minulle Jesaja 30 sanoin.
13.10.Minua on vaivannut tuo äsken saamani nimi, olkohan viime viikon alussa ja ääni sanoi: Antti Nyman"
Googletin sen ja sieltä lötyi monta Anttia. Sanoin Herralle, että koska sinä tämän annoit, on tuo mies varmasti uskova ja niin tämä löytyi, Vantaan kotikirkosta ja sen sivulilta, olen miettinyt pitäisikö minun laittaa Antille sähköpostia, eihän minulla ole muuta jakaa kuin hänen oma nimensä, jonka Herra jostain syystä ilmoitti. Antti uskoo samoihin asioihin kuin minä ja sinä, kirjoitukseni seurailija. Herralla on todella jokin suunnitelma, mutta mikä? Miten liityn siihen, olenhan täällä kaukana metsän keskellä, ilman linja-autoja tai omaa ajokorttia ja mieheni ei kyllä lähde näihin uskon matkoille, uskoa ei hänellä ole siihen riitämiin, mutta koen että pieni siemen hänelläkin jo on. Tunteeko joku tätä Anttia? Tässä hänen todistuksensa sieltä Vantaan kotikirkon sivulta:

Jumalalla on suunnitelma ihmisen elämää varten
Antti Nyman

Antti Nyman muutti perheineen Ruotsiin 1970-luvun puolivälissä, kaksi vuotta perheen isän kuoleman jälkeen. Antti oli silloin 6-vuotias. Hän vietti nuoruutensa Ruotsissa 19-vuotiaaksi asti. Perhe ei ollut uskovainen eikä Antti itsekään ollut kiinnostunut hengellisistä asioista. Antin perhe muutti Suomeen vuonna 1983, mutta Antti jäi itse Ruotsiin asumaan. Antin ollessa noin 19-vuotias hän ajatteli eräänä aamuna: ”Mikä on elämän tarkoitus? Tätäkö tämä sitten on?” Samassa ajatuksiin nousi, että pitäisi muuttaa Suomeen ja siinä hetkessä Antti päätti toteuttaa ajatuksen. Vuonna 1990 hän muuttikin Tampereelle.

Niihin aikoihin eräs tuttu mies siirtyi ajasta ikuisuuteen. Se pani miettimään vakavasti elämän tarkoitusta. Kerran Antti käveli Tampereen Hervannassa lähellä paikkaa, jossa pidettiin hengellisiä kokouksia. Antti meni sisään kuuntelemaan. Kokouksen lopuksi kysyttiin, onko paikalla ketään, joka haluaisi tulla uskoon. Antti ei mennyt alttarille, mutta kyseli mielessään: ”Jumala, jos olet olemassa, auta minua nyt”. Penkissä istuessaan hän antoi elämänsä Jeesukselle. Tämä tapahtui loppusyksystä vuonna 1990. Ratkaisun jälkeen Antti alkoi käydä ahkerasti kokouksissa, hän oli mukana lähes joka tilaisuudessa.

Näin jälkikäteen voi nähdä, että Jumalalla oli pelastusuunnitelma Antin elämään. Jumala vaikutti monissa hänen elämänsä tilanteissa pelastaakseen hänet. Antille tuli rakkaaksi Raamatusta Psalmi 139:1-12. Ei ole paikkaa, jossa ihminen olisi piilossa Jumalalta, ei ajatusta ihmisen mielessä, jota ei Jumala ymmärrä. Jumala on lähellä jokaista ihmistä.

Myöhemmin Antti tapasi vaimonsa Annen Nastolassa. He muuttivat Imatralle asumaan. Antti kävi ahkerasti Imatran helluntaiseurakunnassa. Uskonelämän alkutaival oli vaikeaa, mutta Antti koki, että Jumala ei luopunut hänestä eikä Anttikaan luopunut Jumalasta. Kasteella hän kävi 1996.

Imatralla Antti alkoi tuntea kutsua Jumalan valtakunnan työhön. Hän kävi Keuruulla Isossa Kirjassa peruskurssin ja muutamia raamattukursseja. Keväällä 2013 Antti suoritti loppuun kaksivuotisen seurakuntatyöntekijän koulutuksen Santalan kristillisessä opistossa Hangossa.

Antti on ollut koko uskonelämänsä ajan seurakuntayhteydessä ja pitää sitä hyvin tärkeänä asiana. Se ei ole hänelle pakko tai velvoite, vaan hän haluaa olla mukana erilaisissa toimintamuodoissa.

Antti uskoo, että Jeesus on pian tulossa takaisin. Siksi on syytä pitää Jeesus-lippu korkealla. Jumalalla on suunnitelma jokaista ihmistä varten. Antti haluaa toivottaa kaikille lukijoille siunausta!


... ja tämän näin samana aamuna, kuin tuon nimen: - näyssä oli juuri valmistunut perhonen. Se oli vielä käpertyneenä kolossaan, mutta jo valmis ja vailla siipiensä levitystä ja siinä oli kaksi väriä, keltainen ja toinen väri oli joko sininen tai vihreä, sininen tuntuu itsestäni oikeammalta .....
Uudistusta pukkaa ja rukoilinkin sitä ennen näkyä. Seuraavana aamuna, eli 14.10. kuulin taas äänen sanovan nimen: Petteri Partiainen, ajattelin heti, että kuulinko väärin, ehkä sen piti olla Vartiainen. Uskon että Partiainen oli se oikea, miten sen kuulinkin. Googletin ja löysin molemmilla nimillä taas monta samaa, mutten yhtään uskovaa tai mitään johon olisin voinut tämän liittää, ensin ajattelin että olisiko eksyttäjä asialla, etten ottaisi tosissaan tuota Anttiakaan, mutta sitten lopulta ymmärsin että jos en saa heihin mitään kontaktia voin kuitenkin rukoilla heidän puolestaan, sillä Herra kyllä tietää heidät. Myöhemmin laitoin rohjenneena tuolle Antille sähköpostia ja kerroin näkyni, nyt jään odottelemaan saanko koskaan vastausta?

16.10. Ja näin kuin rikkinäisen pasuunan, se oli päältä avoin, kuin veneeksi kuoritunut...
Herra on jakanut sanomaansa jo pitkään, mutta mitä niille on tapahtunut, nuo pasuunan soitot moni on pilkannut mitättömiksi ja näin vielä kulkueen joilla oli vetovaunuja matkassaan ja ihmisten päässä oli valkoiset liinat ....
Rukouksen jälkeen avautui Jesaja 37.
17.10. Tänään näyssä oli silmä joka itki, kyselin Herralta, onko tämä näky, näin silmän uudelleen, ilman kyyneliä, ... kyselin edelleen, mitä tämä on? Anna vastaus sanasi kautta ja olkoon siinä vastauksena ja kirjoitettuna tuo "silmä" jos se on näky ja kahdesti sen näytit. Nousin ylös ja avasin Raamattuni, tuon valkoisen vihki Raamattuni, joka oli jo kovin kuluneeksi käynyt ja se avautui uudelleen Jesaja 37, aivan kuin ketjun aloituksessa. Siis teema jatkuu ja mitä se pitää sisällään? Löysin siitä nuo silmä paikat, joita oli kaksi, niinkuin niitä kahteen kertaan näytti. Ensimmäinen paikka oli tämä:

 17. Herra, kallista korvasi ja kuule; Herra, avaa silmäsi ja katso. Kuule kaikki Sanheribin sanat, jotka hän lähetti herjatakseen elävää Jumalaa.
ja toinen:
23. Ketä olet herjannut ja häväissyt, ja ketä vastaan olet korottanut äänesi? Korkealle olet kohottanut silmäsi Israelin Pyhää vastaan.

22.10. Tuo otsikko on tämän aamun näkyni, näin taas keskustelu palstan ja sen ketjut ja tämä oli ylhäälle otsikoituna: Palvelkaa Herraa, palvelkaa Herraa Yhdessä! Psalmi 50 avaa tarkoitusta, olla kuuliainen, ei uhri, on oikeaa jumalanpalvelusta. 

PSALMIT 50
1. Aasafin virsi. Jumala, Herra Jumala, puhuu ja kutsuu maan auringon
noususta hamaan sen laskuun.
2. Siionista, jonka kauneus on täydellinen, Jumala ilmestyy kirkkaudessa.
3. Meidän Jumalamme tulee eikä vaikene, hänen edellänsä käy kuluttava tuli ja hänen ympärillänsä väkevä myrsky.
4. Hän kutsuu taivaat ylhäältä ja maan, tuomitakseen kansansa:
5. "Kootkaa minun eteeni minun hurskaani, jotka uhreja uhraten ovat tehneet minun kanssani liiton".
6. Ja taivaat julistavat hänen vanhurskauttansa, sillä Jumala on tuomari. Sela.
7. "Kuule, minun kansani, minä puhun; kuule, Israel, minä todistan sinua vastaan. Minä olen Jumala, sinun Jumalasi.
8. En minä sinun teurasuhreistasi sinua nuhtele, ja sinun polttouhrisi ovat aina minun edessäni.
9. En minä ota härkiä sinun talostasi enkä kauriita sinun tarhoistasi.
10. Sillä minun ovat kaikki metsän eläimet ja tuhansien vuorten karjat.
11. Minä tunnen kaikki vuorten linnut, ja kaikki, mikä kedolla liikkuu, on minun edessäni.
12. Jos minä isoaisin, en minä sitä sinulle sanoisi; sillä minun on maanpiiri ja kaikki, mitä siinä on.
13. Minäkö söisin härkien lihaa tai joisin kauristen verta?
14. Uhraa Jumalalle kiitos ja täytä lupauksesi Korkeimmalle.
15. Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."
16. Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?
17. Sinä, joka vihaat kuritusta ja heität minun sanani selkäsi taakse!
18. Jos sinä näet varkaan, niin sinä mielistyt häneen, ja sinä pidät yhtä avionrikkojain kanssa.
19. Sinä päästät suusi puhumaan pahaa, ja sinun kielesi punoo petosta.
20. Sinä istut ja puhut veljeäsi vastaan, sinä panettelet äitisi poikaa.
21. Näitä sinä teet, ja minäkö olisin vaiti? Luuletko, että minä olen sinun kaltaisesi? Minä nuhtelen sinua ja asetan nämä sinun silmäisi eteen.
22. Ymmärtäkää tämä te, jotka Jumalan unhotatte, etten minä raatelisi, eikä olisi pelastajaa.
23. Joka kiitosta uhraa, se kunnioittaa minua; joka ottaa tiestänsä vaarin, sen minä annan nähdä Jumalan autuuden."



24.10. Näyssä istui hymyilevä mies pyörätuolissaan ja iloisena rullasi itseään eteenpäin, hänen päänsä oli kalju kulmakarvansa tummat ja vahvat... ja näin vielä lehtimetsän keskellä vuolaasti virtaavan puron ja sen keskellä oli pieni saareke ja siellä odotti muutama pari kumisaappaita käyttäjäänsä, se oli hyvin kaunis paikka ... nousin ja pyysin Herralta Sanan paikkaa tähän näkyyn ja se avautui taas napakymppi paikasta, eli Jesaja 35. On yksi lempi paikkojani Raamatussa. Siis ottakaa ja syökää ja virvoitukaa Hänen sanansa äärellä: 

JESAJA 35
1. Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin
lilja.
2. Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
3. Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
4. Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
5. Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
6. Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
7. Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
8. Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan.
9. Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
10. Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakeneva.

Tänä samaisena aamuna sain toisenkin näyn, näyssä oli punottu lenkku, niinkuin vetoliinoissa tms. ja tuosta lenkusta roikkui painopunnus ... mitä lie tarkoittaa? Tulkintaa? Pyysin avaamaan sanaa ja se avautui Jesaja 33.
30.10. olin sairastellut koko alkuviikon vatsataudissa ja lopulta torstaina jaksoin postilaatikolle. Aurinko paistoi lämmittäen poskiani ja leuto tuuli puhalteli ihollani. Samassa näin kuin ihmeen, näin suruvaippa perhosen lentävän ylitseni, käännyin ja seurasin sitä ihmeissäni katseellani, se lenteli pihallamme ja talomme yllä, mietin; haluatko kertoa näin minulle jotain Herra? 
Mieleeni kohosi näky jonka sain 13.10. perhonen kolossaan odottamassa siipiensä levitystä, se oli jo muutoin valmis ja samaisena aamuna kuulin tuon nimen Antti Nyman.
31.10. Päivittelin tekstejä tänne kirjoituksiini ja lopuksi menin katsomaan sähköpostini ja siellä oli ihana yllätys jota olin niin odottanut, mutten uskonut sen koskaan tulevan ja tämä oli se ihana viesti:

Jumalan rauhaa!
On Jumala ihmeellinen, Hän osaa ilmestyä just silloin kun tarvitaan.
Niin tälläkin kertaa.
Toi ilmestys tieto jonka sait, sattui juuri minulle.
Olen saanut olla uskossa noin 25v, ja olen aktiivinen seurakunta työssä, olen vanhemmisto työskentekyssä,
ja olen käynyt raamattu koulua muutamia vuosia, nyt olen ikään kuin
jäänyt paikalleen jumittumaan oman kutsumukseni kanssa, enkä osaa, enkä tiedä mitä
minun tulisi nyt tehdä, ja nyt vaan odotan mitä Herra haluaa mun tekevän.

Jumalan ilmoitus jonka sait minusta sopii hyvin minun luonteeseeni, sillä olen ikään kuin
vetäytyvä ja en halua olla näkyvällä paikalla, mutta en halua kieltäytyä palvelemasta jos Herra haluaa
käyttää minua. Olen seurakunnassa vanhemmistossa, joten palvelen myös sanassa ja laulamisessa.
Olen kiitollinen siintä, että olit kuulijanen Pyhälle Hengelle ja toit esiin rohkaisun sanat minulle, sillä tarvitsin juuri
nyt niitä.
Kiitos Jumalalle ja myöskin sinulle, kun halusit olla kuulijainen.
Paljon siunauksia sinulle ja perheellesi tv: Antti Nyman, veljistä vähäisin.
Ps: Hyvin teet jos haluat muistaa rukouksin minua. Kiitos etukäteen.

Ylistetty olkoon Herramme, niin ihmeellinen hän on!

Viime torstaina näin, 30.10. näkykuvan, jossa vasemassa reunassa kuvaa kaadettiin valkoisia ryyniä tai siemeniä, ajattelin ensin että nyt sain hyvää, mutta pyysin sanasta vahvistusta ja sain Hesekiel 13 ja etenkin tuo jae 19 osui tuohon näkyyn ... voi meitä poloisia, olkoon Herra meille armollinen, niin villeiksi olemme käyneet...

HESEKIEL 13
1. Ja minulle tuli tämä Herran sana:

2. "Ihmislapsi, ennusta Israelin ennustavista profeetoista ja sano noille, jotka ovat profeettoja oman sydämensä voimasta: Kuulkaa Herran sana.
3. Näin sanoo Herra, Herra: Voi profeettahoukkia, jotka seuraavat omaa henkeänsä ja sitä, mitä eivät ole nähneet!
4. Niinkuin ketut raunioissa ovat sinun profeettasi, Israel.
5. Te ette ole nousseet muurin aukkoihin ettekä korjanneet muuria Israelin heimon ympärillä, että se kestäisi sodassa, Herran päivänä.
6. Mitä he ovat nähneet, on petosta, ja heidän ennustelunsa on valhetta, kun he sanovat: 'Näin sanoo Herra', vaikka Herra ei ole heitä lähettänyt; ja he muka odottavat, että hän toteuttaisi heidän sanansa.
7. Ettekö ole petollisia näkyjä nähneet ja valhe-ennusteluja puhuneet, kun olette sanoneet: 'Näin sanoo Herra', vaikka minä en ole puhunut?
8. Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Koska te olette puhuneet petosta ja nähneet valhenäkyjä, niin sentähden, katso, minä käyn teidän kimppuunne, sanoo Herra, Herra.
9. Minun käteni on profeettoja vastaan, jotka petosnäkyjä näkevät ja valhetta ennustelevat. Ei pidä heidän oleman minun kansani yhteydessä, ei heitä kirjoiteta Israelin heimon kirjaan, eivätkä he tule Israelin maahan; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, Herra.
10. Koska he, koska he vievät minun kansani harhaan, sanoen: 'rauha!', vaikka ei rauhaa ole, ja katso, koska he, kun kansa rakentaa seinän, valkaisevat sen kalkilla,
11. niin sano noille kalkilla-valkaisijoille, että se kaatuu. Tulee kaatosade, te syöksytte alas, raekivet, ja sinä pusket puhki, myrskynpuuska,
12. ja katso, seinä kaatuu! Eikö silloin teiltä kysytä: 'Missä on valkaisu, jonka olette sivelleet?'
13. Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä kiivaudessani annan myrskynpuuskan puhjeta, kaatosade tulee minun vihastani ja raekivet minun kiivaudestani, niin että tulee loppu.
14. Minä hajotan seinän, jonka te olitte kalkilla valkaisseet, ja syöksen sen maahan, niin että sen perustus paljastuu; niin se kaatuu, ja te saatte siinä lopun. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.
15. Niin minä panen kiivauteni täytäntöön seinässä ja niissä, jotka sen kalkilla valkaisivat, ja sanon teille: Ei ole enää seinää eikä sen valkaisijoita,
16. Israelin profeettoja, jotka ennustivat Jerusalemista ja näkivät sille rauhan näkyjä, vaikka ei rauhaa ollut; sanoo Herra, Herra.
17. Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan
18. ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Voi niitä naisia, jotka sitovat taikasiteet kaikkiin ranteisiin ja tekevät hunnut kaikenkorkuisiin päihin pyydystääksensä sieluja! Toisia sieluja te pyydystätte minun kansaltani pois, toisten sielujen annatte elää omaksi eduksenne.
19. Ja te häpäisette minut kansani edessä muutamista ohrakourallisista ja leipäpalasista, kun kuoletatte sieluja, joiden ei olisi kuoltava, ja annatte elää sielujen, jotka eivät saisi elää; kun valhettelette minun kansalleni, joka kuuntelee valhetta.
20. Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti - sielut, jotka te olette pyydystäneet - niinkuin linnut.
21. Ja minä revin teidän huntunne ja pelastan kansani teidän käsistänne, niin etteivät he enää joudu teidän kätenne saaliiksi; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.
22. Koska olette valheella murehduttaneet vanhurskaan sydämen, vaikka minä en tahtonut häntä murehduttaa, ja olette vahvistaneet jumalattoman käsiä, ettei hän kääntyisi pahalta tieltänsä ja saisi elää,
23. sentähden ette enää saa petosnäkyjä nähdä ettekä ennustella ennustelujanne, vaan minä pelastan kansani teidän käsistänne; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra."

Jeremian että Hesekielin työtä vaikeuttivat väärät profeetat, jotka ennustelivat oman sydämensä voimasta ja tuudittelivat ihmisiä väärään rauhaan. He valkaisivat kalkilla kansan rakentamia seiniä hyväksymällä, muka Herran nimessä kansan ajatus- ja elämäntavat ilman parannuksen nöyrtymistä ja Jumalan sanan kuuliaisuuteen taipumista. Ihmisten korvasyyhyn mukaisia saarnaajia ja opettajia eli vääriä profeettoja on ollut kaikkina aikoina, nykyäänkin …

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti