keskiviikko 25. huhtikuuta 2018

SAAMME TURVASSA ASUSTAA ...

12 Kesä 2016  Näky; saamme turvassa asustaa...


Tänä aamuna näin kaksi näkyä; ensin näin istutusalueen jonka reunat oli kiveyksellä tarkkaan rajattu, kuin puistoissa ja katujen pielissä ja toisessa näyssä oli pieni taaperoikäinen lapsi, joka seisoi keittiön oviaukossa ja kohta tuota oviaukkoa levennettiin ja siihen tuli liukuovi, että lapsen oli hyvä ja turvallinen käydä siitä sisään...
Kiitos ja Kunnia Jeesukselle, joka meitä turvallisesti paimentaa...



PSALMIT 27
1. Daavidin virsi. Herra on minun valkeuteni ja autuuteni: ketä minä
pelkään! Herra on minun elämäni turva: ketä minä vapisen!
2. Kun pahat käyvät minun kimppuuni, syömään minun lihaani, niin he, minun ahdistajani ja vihamieheni, kompastuvat ja kaatuvat.
3. Vaikka sotajoukko asettuisi minua vastaan, ei minun sydämeni pelkäisi; vaikka sota nousisi minua vastaan, siinäkin minä olisin turvassa.
4. Yhtä minä rukoilen Herralta, sitä minä pyydän: että saisin asua Herran huoneessa kaiken elinaikani, katsella Herran suloisuutta ja tutkistella hänen temppelissänsä.
5. Sillä hän kätkee minut majaansa pahana päivänä, hän suojaa minua telttansa suojassa, korottaa minut kalliolle.
6. Niin kohoaa nyt minun pääni vihollisteni yli, jotka minua ympäröivät, ja minä uhraan riemu-uhreja hänen majassansa, Herralle minä veisaan ja soitan.
7. Herra, kuule minun ääneni, kun minä huudan, armahda minua ja vastaa minulle.
8. Minun sydämeni vetoaa sinun omaan sanaasi: "Etsikää minun kasvojani". Herra, minä etsin sinun kasvojasi.
9. Älä kätke minulta kasvojasi, älä työnnä vihassa pois palvelijaasi. Sinä olet minun apuni, älä minua jätä, älä minua hylkää, pelastukseni Jumala.
10. Vaikka minun isäni ja äitini minut hyljätkööt, niin Herra minut korjaa.
11. Neuvo, Herra, minulle tiesi ja johdata minua tasaista polkua minun vihamiesteni tähden.
12. Älä anna minua alttiiksi ahdistajaini vimmalle, sillä väärät todistajat nousevat minua vastaan ja puuskuvat väkivaltaa.
13. Mutta minä totisesti uskon näkeväni Herran hyvyyden elävien maassa.
14. Odota Herraa. Ole luja, ja vahva olkoon sinun sydämesi. Odota Herraa.



Ps. 91 lauluna
Joka korkeimman suojassa istuu, kaikkivaltiaan varjossa yöpyy, sanoo hän: Herra on minun linnani, turvapaikka ja Jumalani.
Tahdon ain´ asustaa Herran suojaamana, hänen luonaan mun sieluni on turvassa. Pelko pois pakenee, sydän rauhan jo saa, käsi Herran kun mua suojelee.
Sinut päästää Hän pois paulasta, sulillansa Hän sua suojelee. Alla siipiensä olet turvassa, kilpi on uskollisuutensa.
Tahdon ain´ asustaa Herran suojaamana, hänen luonaan mun sieluni on turvassa. Pelko pois pakenee, sydän rauhan jo saa, käsi Herran kun mua suojelee.
Ethän pelkää sä yön kauhuja, et ruttoa, kulkutautia. Tuhat kaatukoon vain sinun sivultasi, ei se järkyttää voi rauhaasi.
Tahdon ain´ asustaa Herran suojaamana, hänen luonaan mun sieluni on turvassa. Pelko pois pakenee, sydän rauhan jo saa, käsi Herran kun mua suojelee.
Enkelvartio käy teilläsi, ettei jalkasi loukkaantuisi. Kädet rakkahat kantavat suojaten yli kuilujen vaarallisten.
Tahdon ain´ asustaa Herran suojaamana, hänen luonaan mun sieluni on turvassa. Pelko pois pakenee, sydän rauhan jo saa, käsi Herran kun mua suojelee.


Näky; Kumartakaa Herraa! 

14.6.2016.

Eilen aamuna, ennen ylösnousua ja töihin lähtöä, olin Herran läsnäolossa ja rukouksessa, niin kuin aina ja näin kuin metsän keskellä, pienen joen tai puron ja sen ylitse toiselle puolelle oli pieni silta. Ymärrän sillan aina sovituksen siltana.
Tänä aamuna sitten tuossa samaisessa tilanteessa, näin kuvan nuoresta pensaasta, johon juuri oli lehdet puhjenneet, ja tuo pensas, oli kumartuneena latvastaan kohti minua, kuvan/näyn katsojaa...
Ja nyt kun tulin tänne tuomaan näitä kuviani tänne, googlasin tuo tämän aamuisen näyn mukaan; Kumartakaa Herraa, sain täydellisen sanan paikan tuohon näkyyn:

PSALMIT 96
1. Veisatkaa Herralle uusi virsi, veisatkaa Herralle, kaikki maa.

2. Veisatkaa Herralle, ylistäkää hänen nimeänsä. Julistakaa päivästä päivään hänen pelastustekojansa,
3. ilmoittakaa pakanain seassa hänen kunniaansa, hänen ihmeitänsä kaikkien kansojen seassa.
4. Sillä Herra on suuri ja sangen ylistettävä, hän on peljättävä yli kaikkien jumalain.
5. Sillä kaikki kansojen jumalat ovat epäjumalia, mutta Herra on tehnyt taivaat.
6. Herraus ja kunnia on hänen kasvojensa edessä, kiitos ja ylistys hänen pyhäkössänsä.
7. Antakaa Herralle, te kansojen sukukunnat, antakaa Herralle kunnia ja väkevyys.
8. Antakaa Herralle hänen nimensä kunnia, tuokaa lahjoja, tulkaa hänen esikartanoihinsa.
9. Kumartakaa Herraa pyhässä kaunistuksessa, vaviskaa hänen kasvojensa edessä, kaikki maa.
10. Sanokaa pakanain seassa: "Herra on kuningas". Niin pysyy maanpiiri lujana, se ei horju. Hän tuomitsee kansat oikeuden mukaan.
11. Iloitkoot taivaat, ja riemuitkoon maa; pauhatkoon meri ja kaikki, mitä siinä on.
12. Ihastukoot kedot ja kaikki, mitä kedolla on, riemuitkoot silloin kaikki metsän puut
13. Herran edessä, sillä hän tulee, sillä hän tulee tuomitsemaan maata: hän tuomitsee maanpiirin vanhurskaudessa ja kansat uskollisuudessansa.

 
Etenkin tämä kohta kuvaa tuota sanomaa täydellisesti:

 12. Ihastukoot kedot ja kaikki, mitä kedolla on, riemuitkoot silloin kaikki metsän puut.
 
Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle, Iloiten laulakaa ylitystä Hänelle, Korkeimmallemme!
... muistin tuolla kirjoittaessani, että näin tänään myös toisenkin näky kuvan, jossa oli avoinainen ovi ja sain kurkistettua tuon oven toiselle puolelle ja sen oven takana oli rappuset jotka lähtivät nousemaan ylös.


Toinen käsky
 
"Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla. Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.
- - -
Sinä päivänä, jona Herra puhui teille Horebilla tulen keskeltä, te ette nähneet minkäänlaista hahmoa. Pitäkää sen tähden tarkoin huoli siitä, ettette lankea tekemään minkäänlaista patsasta tai muuta jumalankuvaa, jolla olisi miehen tai naisen hahmo tai maan päällä elävän eläimen tai taivaalla lentävän linnun hahmo tai maassa ryömivän matelijan tai alhaalla vesissä elävän kalan hahmo.

Kun kohotatte katseenne taivasta kohden ja näette auringon, kuun ja tähdet, taivaan kaikki joukot, älkää langetko niiden lumoihin, älkää kumartako älkääkä palvoko niitä. Ne on Herra, teidän Jumalanne, jättänyt muille kansoille."
 
2. Moos. 20:4-6; 5. Moos. 4:15-19 [kr92] [kr38]    


Rukoilkaamme Matti Nykäsen puolesta 15 Kesä 2016


Minulle on noussut vahvasti sydämelle näinä päivinä Matti Nykänen. http://www.seiska.fi/Viihdeuutiset/nyka ... 1441724289
 Kun menimme mökille, kuulin hänen yrittäneen itsemurhaa ja se jotenkin hätkäytti minua, sillä olen kokenut, että Matti, kaikesta huolimatta on hyvin herkkä ihminen. Kun tulimme kotia, matkalla radiossa alkoi Kuopion kohdalla soimaan Yuri Gagarin, mutta minä mielessäni lauloin: Lennä Nykäsen Matti, lennä..."
Kun tuon ymmärsin, koin että se oli kuin merkki minulle, että minun tulee tehdä jotain, ehkä kirjoittaa kirje tai sähköpostia. Minulle nousi myös nuo 


 Jesaja 40:31 sanat: mutta ne jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. he juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.

Koin, että tämä oli vahvistukseksi ja lohdutukseksi Matille. Nyt en kuitenkaan ole löytänyt yhteystietoja, joten sanoin Herralle, että Hän saa olla yhteys Mattiin, rukoukseni kautta,



RUKOILKAA KANSSANI; Herra, sinä näet Matin surun ja väsymyksen. Tuon masennuksen, joka häntä kalvaa. Herra vahvista Mattia, murra noiden masennusten ja demoneiden kahleet, jotka Mattia sitoo: MURRA!
 Minä näen herkän Matin, ja niin Jeesus sinäkin tiedät hänet herkäksi ja tiedän hänen jolloinkin etsivän jotain hengellistäkin. Ota siis sinä hänet siipiesi suojaan, vahvistaen , lohduttaen, Herra, sinä tiedät ja tunnet Matin. Me tiedämme hänet mäkikotkaksi ja siksi nostit nuo jesajan sanat sydämelleni, 

Jesaja 40:31 sanat: mutta ne jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. he juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.

Ja me tiedämme hänet viihdelaulajaksi, joka vetää kansaa, mutta anna tuon alueen muuttua, tee hänestä sinun evankelistasi, sillä hänen sydämensä olisi varmasti herkkä sinun sanallesi, Herra sinä tiedät ja näet. Auta Matti uskontielle, tielle jossa hän elää VAIN SINULLE, Jeesus Kristus, sinun voimallasi ja sinun nimeesi kaikki tämä tapahtukoon ja me saamme laulaa sinulle Matista riemulaulua kiittäen.
 Rukoillaan täydellä sydämellä, kuvitellaan, että pidämme toisiamme kädestä kiinni ja keskellämme on Matti jonka kohotamme Herran kasvojen eteen. Viemme kirjaimellisesti Matin Herramme luo, täydessä rakkaudessa. Näen Matin suurena ja voimallisena Kotkana, en sinä maallisena mäkikotkana, vaan herkkänä ja nöyränä sydämeltään.
 Herra haluaa tehdä hänestä tahtonsa mukaisen luomuksen, joka ilossa jakaa Herran sanomaa. En halua luopua tästä "näystäni", jonka kokemalla koen. Herra murtakoon nuo kahleet jotka Mattia pidättelee, Herra; MURRA! Kanna Matti ylös vuorille, jossa hän saa kokea ennennäkemättömän vapauden, jollaista hän ei kisamäessäkään ole saanut kokea. Vie hänet vuorellesi, josta saa katsella kauas ja oppia seisomaan tuulessakin avaralla paikalla, että hän oppii ottamaan voimansa sinulta, ja jättämään omatahtoisen elämän ja noudattamaan vain sinun tahtoasi.
 Jeesus kiitos tästä kauniista "näystä", joka sinussa, on mahdollista toteutua. Kiitos ja Kunnia Jeesus Kristus, Herrani, Herra Sebaot, Israelin Jumala! Kiitos ja Kunnia, sinulle Elävä Jumalani, Yeshua Hamashi, Adonai! Siunattu olet sinä, siunausta ja rauhaa Israelille ja Jerusalemille, kuin myös Suomelle ja sen kansalle.
 Kiitos ja Kunnia!
Amen.

Isä meidän

Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.




22.6.2016.Tänä aamuna näin näyn, joka näytettiin hyvin läheltä, mutta kuva oli himmeä; edessäni aukaistiin jokin kaapin ovi. Se oli komero jonka kahdella alahyllyllä oli jotain kannellisia vuokia. Ymmärsin että tämä oli varmaankin ruokakaappi. 
Äsken tuossa yrittäessäni availla tätä näkyä, vastaani tuli tuolta Pelastussanomien päivittäistä sivustolta sopiva teksti, selittämään tuota kuvaa ja aiheena tämä sopii tähän kuvaan. Minä kävin vähän lainailemassa tuota tekstiä:
"28.5.2016

Mitä tapahtuu sen jälkeen kun morsian katoaa?

Kerron tässä jotain, mitä tulee käytännössä tapahtumaan kun morsian katoaa ja peilaan sitä ymmärtämäni Raamatun ilmoituksen kautta arkielämään.

Jeesus sanoi pari tärkeää huomiota kun häneltä kyseltiin mikä on se merkki siitä kun hän palaa, johon Jeesus vastasi ettei meille anneta merkkiä, vaan Joonaan merkki. Tätä on tietenkin paljon pohdittu, mikä on Joonaan merkki.
No sitten Jeesus sanoi myös muuta, eli taivaan merkit te kyllä tunnette, kun taivas ruskottaa, tulee pouta jne. mutta aikaa te ette tule ymmärtämään.
Kolmas ja tärkein asia minkä Jeesus sanoi tulemuksestaan on että valvokaa, sillä minä tulen kuin varas yöllä.
No tästähän voi selkeästi päätellä että mitään merkkiä ei tule ja mitään ei tapahdu, yhtäkkiä vain morsian katoaa. POKS!

Tänä aamuna mietin tätä samaa asiaa ja sen yhteyttä lähipäiviin tuon asian jälkeen, mitä sen järkytyksen jälkeen tapahtuu ja miksi. Sain sanat heti että ihmisen on saatava aikaa päivitellä ja miettiä tapahtumia.

Minä olen puhunut koetuksen hetkestä joka on käyvä yli koko maan piirin. Se on kuudes sinetti ja sen ajankohtaa ei tietenkään kukaan tiedä, sen suhteessa morsiamen ylösottoon mutta Israelin rauhaan taas on hienoinen vinkki seitsemännessä sinetissä. Siinä käy ilmi maininta "puoli hetkeä" morsiamen ylösotosta, muttei mainita Israelin rauhaan.
Pääsin lopulta sellaiseen johtopäätökseen että Sinetit 1-4 avattiin heti kun Jeesus astui Taivaaseen. Sitten ylösottohan on viides sinetti, jossa marttyyrit saivat selvästi pitkät valkeat vaipat, elikkä taivasruumis. Ei sielu tarvitse vaippaa ilman ruumista, joten vaippa kuvaa tässä ruumista.
Toisin sanoen sinetit 5-7 avataan myös peräjälkeen heti kun ylösotto on tapahtunut.
Hevoset kuvastavat sineteissä 1-4 pitkälle matkalle lähtemistä ja sinetit 5-7 ovat kuin ihan eri ajankohdassa ja kuuluvat siten yhteen.
Sinetti 5 ylösotto, sinetti 6 koetuksen hetki ja sinetti 7 puoli hetkeä jolloin enkelit menevät maan neljälle kulmalle ja aletaan merkitä häävieraat.
Jos sineteille annetaan joku kohdistus, niin viides kohdistuu morsiamen ylösottoon, kuudes ahdistuksen aikojen alkuun ja seitsemäs herätykseen. Tähän kätkeytyy myös lopunajan evankeliumi, aivan kuten sineteissä 1-4 kätkeytyy oma sanomansa.

Tässä puolen vuoden aikana ehtii siis tapahtua yhtä jos toista. Morsiamen ylösoton päivä ja pari seuraavaa päivää menee varmasti taukoamattomien uutislähetysten päivinä, joina vietetään unettomia öitä. Kaikki miettii mitä tämä merkitsee ja mitä on tapahtunut. He eivät saata nukkua, koska moni miettii miksi minä, joka olin uskova, en päässyt. Eikä siellä nuku ateistitkaan, jotka miettivät että olenko ollut väärässä koko ajan.
Tähän Jumala tarvitsee aikaa!

Raamatussa on paljon tähän vertaavia tarinoita, joissa ilmenee että Jumala järjestää ihmisille aikaa pureskella tapahtumien kulkua hyvinkin pitkään.
Veikkaan että menee ainakin sen 40 päivää ennen kuin mitään erityistä tapahtuu. Mutta kuitenkin sinä aikana monissa maissa otetaan pedon merkki käyttöön ja kun pöly hiukan laskeutuu, niin sitten kuin kirkkaalta taivaalta alkaa tapahtua ja paljon ja nopeasti. 

Yhtäkkiä täyttyy Wilkersonin talousprofetia sekä Venäjän Suomeen tulemiset jne.
On olemassa sääntö nimeltä 9 ateriaa anarkiaan. Elikkä kun valtion rahavarat loppuvat ja virkamies jää saamaan palkkojaan, eikä sitä saa muutkaan, niin ensin syödään kaikki mikä on varastossa, hamstrataan mitä voidaan jne. kunnes kaikki on käytetty ja kulutettu. Siihen menee aikaa varmaan 2-3 viikkoa maksimissaan, koska ei ihmisillä ole yleensä pakastimessa monen viikon ruokia, vaan siellä on yleensä vain pelkät pakasteruuat, jotka kestää pari päivää syödä.

Sitten ruokakaapissa on puuroja ja riisejä jne. joita keitellään pikkuhiljaa.

Kaikki kuitenkin loppuu aikanaan ja mitä sitten? Jääkaapissa ei ole enää edes sähköä, saati mitä syödä. Sähköä jaetaan talouksiin vain 1-2 h/ päivä tiettyyn kellonaikaan. Tästä tilanteesta menee 9 ateriaa, joka on vain pari kolme päivää, anarkistiseen "otan minkä saan" tilanteeseen.
Entiset poliisit, joilla on aseet kotonaan, ovat keskenään kavereita ja näin muodostavat tiiviin ryhmän, saattavat valita kahden asian väliltä, eli he joko alkavat ryöstää tai suojella. Heistä tulee hyvin keskeinen osa yhteiskuntaa.
Samoin jo olemassa olevat rikollisryhmät, alkavat ilman muuta ryöstellä ja vallata alueita, jos ei ole enää hallintoa.
Armeija pysyy kasassa niin kauan kun sillä on tarjota sotilaille suojaa ja ravintoa. Siinä osa-alueella varmasti säilyy kuri ja järjestys pisimpään mutta ne ovat sidottuina täysin venäjää vastaan, eivätkä suojele kansaa toisiltaan.
Syntyy valtavasti kommuuneja, joissa on puolustus-strategiat ja omat turvallisuus-systeemistä.
Myös etniset haarat ottavat oman osansa tässä paketissa ja heistä tulee varmasti kaupunkien vaarallisimmat asukit.
Mutta olennaista on se että kaupat joissa oli ennen raha vaihtovälineenä, saavat nyt erilaisia vastineita ja kaupankäynti muuttuu varmaan monella tapaa. Heillä täytyy olla vahva turvallisuusmekanismi, esimerkiksi ex. poliisiosasto voisi heitä suojata ja he saisivat syödäkseen mielin määrin.
Tosin ruoka on varmaan pääosin keskusvarastolta otettua säilykekamaa ja kuivaruokaa.
Maatilat pärjäävät varmasti pisimpään, niin kauan kunnes joku heidätkin ryöstää ja tappaa karjaeläimet syödäkseen niitä.

Tällaisen elämän keskellä alkaa herätysliikehdintä, joka saa sellaiset mittasuhteet ettei koskaan maan päällä ole sellaista nähty. Tämä eheyttää monet ja tuo synnintuntoon, pois rikosten poluilta ja tapahtuu ruokaihmeitä ym. joka heitä vahvistaa.
Se tarkoittaa vain sitä että seurakunnan merkitseminen on alkanut ja kun viimein Israel tekee rauhan, tuon puolen vuoden jälkeen, niin siinä täyttyy ajan merkki ja 1290 päivän laskenta voi alkaa, jota seuraa toinen ylösotto. ""


5. Kun Jeesus nosti silmänsä ja näki paljon kansaa tulevan tykönsä, sanoi hän Filippukselle: "Mistä ostamme leipää näiden syödä?"
6. Mutta sen hän sanoi koetellakseen häntä, sillä itse hän tiesi, mitä aikoi tehdä.
7. Filippus vastasi hänelle: "Eivät kahdensadan denarin leivät heille riittäisi, niin että kukin saisi edes vähän".
8. Niin toinen hänen opetuslapsistansa, Andreas, Simon Pietarin veli, sanoi hänelle:
9. "Täällä on poikanen, jolla on viisi ohraleipää ja kaksi kalaa, mutta mitä ne ovat näin monelle?"
10. Jeesus sanoi: "Asettakaa kansa aterioimaan". Ja siinä paikassa oli paljon ruohoa. Niin miehet, luvultaan noin viisituhatta, laskeutuivat maahan.
11. Ja Jeesus otti leivät ja kiitti ja jakeli istuville; samoin kaloistakin, niin paljon kuin he tahtoivat.
12. Mutta kun he olivat ravitut, sanoi hän opetuslapsillensa: "Kootkaa tähteeksi jääneet palaset, ettei mitään joutuisi hukkaan".
13. Niin he kokosivat ne ja täyttivät kaksitoista vakkaa palasilla, mitkä olivat viidestä ohraleivästä jääneet tähteeksi niiltä, jotka olivat aterioineet.
14. Kun nyt ihmiset näkivät sen tunnusteon, jonka Jeesus oli tehnyt, sanoivat he: "Tämä on totisesti se profeetta, joka oli maailmaan tuleva".
15. Kun nyt Jeesus huomasi, että he aikoivat tulla ja väkisin ottaa hänet, tehdäkseen hänet kuninkaaksi, väistyi hän taas pois vuorelle, hän yksinänsä.
16. Mutta kun ilta tuli, menivät hänen opetuslapsensa alas järven rantaan,
17. astuivat venheeseen ja lähtivät menemään järven toiselle puolelle, Kapernaumiin. Ja oli jo tullut pimeä, eikä Jeesus ollut vielä saapunut heidän luokseen;
18. ja järvi aaltoili ankarasti kovan tuulen puhaltaessa.
19. Kun he olivat soutaneet noin viisikolmatta tai kolmekymmentä vakomittaa, näkivät he Jeesuksen kävelevän järven päällä ja tulevan lähelle venhettä; ja he peljästyivät.
20. Mutta hän sanoi heille: "Minä se olen; älkää peljätkö".
21. Niin he tahtoivat ottaa hänet venheeseen, ja kohta venhe saapui sen maan rantaan, jonne he olivat matkalla.
22. Seuraavana päivänä kansa yhä vielä oli järven toisella puolella, sillä he olivat nähneet, ettei siellä ollut muuta venhettä kuin se yksi ja ettei Jeesus mennyt opetuslastensa kanssa venheeseen, vaan että hänen opetuslapsensa lähtivät yksinään pois.
23. Kuitenkin oli muita venheitä tullut Tiberiaasta lähelle sitä paikkaa, jossa he olivat syöneet leipää, sittenkuin Herra oli lausunut kiitoksen.
24. Kun siis kansa näki, ettei Jeesus ollut siellä eivätkä hänen opetuslapsensa, astuivat hekin venheisiin ja menivät Kapernaumiin ja etsivät Jeesusta.
25. Ja kun he löysivät hänet järven toiselta puolelta, sanoivat he hänelle: "Rabbi, milloin tulit tänne?"
26. Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi.
27. Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
28. Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
30. He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja uskoisimme sinua? Minkä teon sinä teet?
31. Meidän isämme söivät mannaa erämaassa, niinkuin kirjoitettu on: 'Hän antoi leipää taivaasta heille syötäväksi'."
32. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän.
33. Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
34. Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää".
35. Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
Joh.6.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.