sunnuntai 8. huhtikuuta 2018

HERRAN KASVOJEN EDESSÄ

Herran Kasvojen Edessä.
2015

Olen ollut pari viikkoa Herran kasvojen edessä. Tutkiskellut itseäni ja kysellyt Herralta, olenko tehnyt jotain väärää, ymmärtämättäni? Olen pyytänyt anteeksi, jos niin on ollut. Vilpittömästi olen kokenut olevani Herrani asialla, mutta ymmärrän että uskovakin voi kompuroida, siksi on hyvä tutkiskella itseään ja hiljentyä Herran kasvojen eteen. Monesti huusin Herralleni:
 - ” Tässä minä olen, puhu Herra palvelijasi kuulee!”
Yleisin kysymykseni näinä päivinä on ollut tämä, että onko oikein että olen täällä keskusteluissa, sillä olenhan ymmärtänyt Herrani viesteistä, että se on ollut tämän hetkinen tehtäväni, mutta olenko heikkona ihmisenä ymmärtänyt ja tulkinnut väärin? Eräänä iltana olin taas tässä keskustelussa Herrani kanssa ja pyysin häntä vastaamaan minulle:
 - ”... olenhan vain nainen, onko oikein että jaan muille näitä kokemuksiani sinusta Herra?”
Ja sain kuin tiedon sanat joissa Herra vastasi minulle:
 - ” Ethän ole pappi seurakuntasi keskellä, et opeta kirkoissa. Sinä vain keskustelet niin kuin muutkin, ja tuot sitä minkä minä olen sinulle antanut jaettavaksi, ne ovat sinun henkilökohtaisia kokemuksia yhteydestäsi minuun, todistuksia minusta, Herrastasi. Et siis ole ollut opettaja, vaan kokemuksiesi jakaja, todistaen Herrastasi. Olet ollut avoin kirje, niille jotka ovat halunneet ottaa sen vastaan ja ne jotka sitä ei tahdo ottaa vastaan, pysyköön pois, vai haluavatko he tirkistellä kirjettä johon eivät usko?” 
Toimin sen mukaan mitä Herra antaa, ja haluan olla vain sille kuuliainen.
Herran siunausta ja rauhaa teille kaikille, vahvistukaa Herran kuuliaisuuteen.
Aamen.

5.7.2015. Näin mökillä unen jossa olin jossakin suuressa ja uudessa ostoskeskuksessa. Mieheni sisko tuli hakemaan minua apuun, että nostaisimme hänen miehensä ylös, kun oli kännissä kaatuillut jossain. Vihaisena ilmoitin, ettei edellisestäkään nosto avustani ollut apua, mutta lähdin kuitenkin katsomaan tilannetta. 
Tulimme pellon laitaan joka oli maantien rajassa ja näin kuinka ojan reunalla oleva lumi oli vyörynyt alas ojaan ja kälyni mies oli tuon kaiken lumen keskellä, johon oli yrittänyt hukuttautua. (lumi-maailman kylmyys/ pahuus) Lähellä asuvat oli kuitenkin jo kerinneet apuun ja mies oli saatu ylös. Menin miehen eteen ja kysyin, haluaisiko hän ottaa Jeesuksen elämäänsä? Samalla näin hänen kasvoillaan Jeesuksen kasvot (Jeesus oli antanut vielä tilaisuuden pelastukseen) jotka sitten hävisivät yhtäaikaa kun hän sai vastattua minulle:
  • En tahdo!”
Sanoin vielä hänelle:
  • Oma on valintasi, mutta se tulee vaikuttamaan loppu elämääsi.”
Koin tuon unen olevan kälyni miehelle ehkä viimeisiä kutsuja Jumalan yhteyteen. Uni oli selvästi vertauskuvallinen. Olin ennenkin yrittänyt tarjota hänelle Herralta saamiani sanomiani hänelle, jotka olivat kutsuja, mutta sain aina vastauksen - ”En tahdo!”
Jeesuksen kasvot hänen kasvoillaan hävisivät kun hän ilmoitti nuo kieltävät sanat, joten se tarkoittaa että Herra ei ehkä enempää tule häntä kutsumaan ja se on hänen oma valintansa joka tulee myös vaikuttamaan hänen loppu elämäänsä. Olen murheellinen hänen vuokseen, laitoin hänelle viestinä tuon uneni, mutta hän ei ole vastannut siihen mitään.

7.7. näky maasta tulevasta putkesta, josta valui runsaasti kirkkaan puhdasta vettä. Koin että tuo putki esittää ohjattua ja johdatuksessa olevaa uskoa ...

13.7.aamunäky; näin kuvan maantieltä, jossa kuvan oikeassa alareunassa oli jonkin auton keula pysäyksissä (jonkun henk.koht henkellinen kulkuneuvo). Toisella puolella tien reunassa (vasen reuna) seisoi kaksi ihmistä ja noiden ihmisten ylle piirtyi valkoinen risti. (valkoinen=vanhurskaus)Nämä ihmiset ovat niitä vielä ”maailman hengessä” kulkevia, jotka saavat ottaa vastaan elämäänsä Jeesuksen Kristuksen.

15.7.aamunäky; näin paljon valkosia hautakiviä..... valkoinen=vanhurskaus. 

21.7.aamunäky; näin ensin lehdettömän viinipuun oksan ja kohta näin kun oksaan ilmestyi uusia viininlehtiä, ja näin käden joka hellästi siveli tuota oksaa...
Samana iltana kuuntelin raamattu kannesta kanteen ja se avasi minulle rukoilemani asian, asian johon toivoin saavani lisää avausta ja se avautui Haggain kirjasta. Tuo vastaus oli kovin siunaavaa ja antoi uskomattoman rauhan ja samalla koin valtavaa nöyryyttä Herraa kohtaan, näi se avautui:
Se joka on Herran valitsema on Herran sinettisormus. Hän voi tehdä työtä joka voi tuntua vähäpätöiseltä, esim. suurten saarnaajien rinnalla, mutta tuo työ voi olla suurempaa kun näiden huippu julistajien, sillä Herra on asettanut hänet siihen ja tietää sen tärkeyden. Sinettisormus vahvistaa asiakirjoja ja sopimuksia. Herran sinettisormus/palvelija muuttuu sormuksensa näköiseksi.

Haggai 2:23:
Sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot; minä otan sinut, palvelijani Serubaabel, Sealtielin poika, sanoo Herra, ja panen sinut ikäänkuin sinettisormukseksi. Sillä sinut olen valinnut, sanooHerra Sebaot.”

Loppupuolella lomaa näin neljänä yönä perättäin unta jossa olin jättämässä miestäni. Se että näin samaa unta neljä kertaa perättäin, tarkoitti jotain, mutta olin ihmeissäni mitä? Lopulta kuitenkin ymmärsin että se oli varmaankin eksytystä, että alitajuntani saisi minut oikeasti miettimään eroa ja näin luopuisin myös sotimasta mieheni uskoon tulon puolesta, taitaa olla lähellä ja vihtis pelkää menettävänsä mieheni Suuremmalle Herralle. 
Miehelläni ei ole tapana käydä kirkossa, mutta nyt hän viimeisellä viikolla lähti käyttämään minua kirkossa pyynnöstäni ja papin puhe oli niin sopivaa miehelleni ja yleensä liittoamme ajatellen.
 Kirkon menojen jälkeen sain vielä jätettyä kirkon eteisessä olevaan koriin, ”Se on täytetty” ristin. Jätin sen siksi, kun eräänä iltana nykkumaan mennessä sain kuin tiedonsanoina, ettei minun aina tarvitse antaa ristiä henkilökohtaisesti, vaan voin vain jättää sen jonnekkin josta joku, Jumalan johdattama löytää sen ja tätä toteutin. Sain myös jättää yhden ristin serkulleni ja hänen vaimolleen siunaukseksi ja lähetin myös eräälle uskoon tulleelle ristin vanhain kotiin. 
Kyläilessämme vielä erään 91 vuotiaan miehen ja hänen vaimonsa luona jätin ristin myös heille siunaukseksi. Mökllä oli ihana kuunnella nukkumaan mennessä raamattu kannesta kanteen ja parasta oli se että miehenikin saattoi kuunnella sitä, sillä, … totta, uskohan tulee kuulemisesta.

3.8.2015. näin unta aamuyöstä, jossa seisoin valtavan kokoisella sukuhaudalla. Haudan molemmissa päissä oli myös pääty kivet ja keskikivi oli komea. Näin haudalla myös 101 vuotiaan tätini pyörätuolissaan istumassa ja hänen tytär seisoi hänen vierellään, eli serkkuni. Serkku sanoi minulle:
  • Äiti sanoi minulle, että haluaa tummanpunaisia ruusuja tuohon haudalle.”
Vastasin hänelle, että ymmärsin tuon halun ruusuihin, sillä niitä laitoimme myös äitimme haudalle. Sitten näin kuinka haudan kivissä oleviin koloihin laitettiin upottamalla miekkoja, myös pääty kiviin.
 Aamulla kerroin miehelleni tuon unen ja hän oli hiljaa ja aavistelin hänen ajatuksiaan, sillä olinhan usein nähnyt unia ja näkyjä juuri näistä verisukulaisista ja ne olivat tienneet kuolemaa. Usein tai lähes aina näin myös tuon kaatuavan puun jota vielä ei ollut tullut tätini kohdalle, mutta unen koen alkavana varoituksena ja pyysin Herraa näyttämään tuon puun kun aika olisi lähellä, sillä olihan hän äitini sisko ja hyvin läheinen, siis tuon puunäyn arvoinen. 
Äitini sisarus parvesta ei ole enää jäljellä kuin nämä kaksi siskosta, tämä 101 vuotias ja 88 vuotias sisko, kun ei lasketa toista sisarus parvea jotka ovat eri äidistä. Kohta siis tuo sukuhauta (vertauskuvallinen) suljetaan, näin tuon unen koin.

4.8. Tänään, pitkästä aikaa sain näyn; näin paljaat jalat, joiden päällä ei seisty, vaan ne olivat levossa ja nuo jalat näyttivät kovin puhtailta ....
Koin että meidän on hyvä olla levossa Herramme kasvojen edessä, levähtää hänen käsivarsillaan.

5.8. Tämän aamuinen näkyni: Kuulin ensin sanat: -"kahden lapsen isä"
Sitten aivan kuin esirippu aukaistiin ja näin miehen seisomassa kohti minua (näyn katsojaa), hänen päänsä oli kuin ihmetyksestä kallellaan ja hänen yllään oli pitkä sotilastakki....
Tehköön jokainen oman tulkintansa.... pieni lisäys; tuo takki oli vaalean harmaa ja ei kovin uuden näköinen....

8.8.Sain aamunäyn, jossa oli suuri kuusi ja sen latvus, puolestavälistä asti oli vihreää, mutta alaosa oli ruosteen ruskea. Ajattelin tuota puuta ihmisenä ja juuri tuo kuusipuu kertoo tuon ihmisen ominaisuuksia.
 Ehkä hän on sairas eikä kykene liikkumaan tai sitten on muuten vain jähmettynyt paikoilleen. Latvus puussa oli vihreä, joten koin tämän olevan elävässä uskossa ja yhteydessä Herraan, mutta alaosa oli paikoillaan, eikä hän lähde liikkeelle, niinkuin olisi tarkoitus. 
Aamupäivällä kun kävimme mieheni kanssa kaupassa, näin tori aukiolla olevissa kukkaistutuksissa jotain mikä sävähdytti minua. Oli noin kymmenkunta isoa petonilaatikkoa, joissa oli kukka istutukset ja kukkien keskellä kasvoi ”tuijapensaita/puita”. 
Siinä ei ollut mitään ihmettä, mutta siinä oli, että jokatoinen laatikko oli vihreitä tuijia ja jokatoinen ruosteen ruskeita. Ihmettelin sitä miehellenikin. Kotona muistin tuon näkyni ja koin näyn ja tuon tapahtuman liittyvä yhteen, vahvistaen toinen toistaan, Herra puhui näiden piden kautta. Nuo ruseat puut oli kuivuneet tai saaneet liikaa vettä, niiden kasvu oli estynyt 
Sitten nousi sanasta myös tämä paikka: - joka toinen otetaan, joka toinen jätetään.” Pyysin Herraa avaamaan tätä asiaa lisää, vaikka hyvin se oli jo auennutkin.
 Illalla otin satunnaisesti Raamatun auki ja pyysin Herraa avaamaan asiaa vielä sanansa kautta ja se avautui, Jesaja 48 ja 49. Herra kutsuu omaansa/ omiaan. 

15.8. aamunäky, näin hedelmäpuutarhan joka oli kukassaan ja puiden alla oli vesiallas …. Pyysin Herralta että jos tämä on hänen antama näky, vahvistakoon sanansa kautta, auetkoon sanasta jossa puhutaan noista asioista. Avasin Raamattuni ja se avautui Jesaja 32 ja siinä löytyy todellakin nuo elementit.

JESAJA 32

1. Katso, kuningas on hallitseva vanhurskaudessa, ja valtiaat
vallitsevat oikeuden mukaan.
2. Silloin on jokainen heistä oleva turvana tuulelta ja suojana rankkasateelta, oleva kuin vesipurot kuivassa maassa, kuin korkean kallion varjo nääntyvässä maassa.
3. Silloin eivät näkevien silmät ole soaistut, ja kuulevien korvat kuulevat tarkkaan.
4. Ajattelemattomien sydän käsittää taidon, ja änkyttäväin kieli puhuu sujuvasti ja selkeästi.
5. Ei houkkaa enää kutsuta jaloksi, eikä petollista enää sanota yleväksi.
6. Sillä houkka puhuu houkan lailla, ja hänen sydämensä hankkii turmiota, ja niin hän harjoittaa riettautta ja puhuu eksyttäväisesti Herrasta, jättää tyhjäksi nälkäisen sielun ja janoavaisen juomaa vaille.
7. Ja pahat ovat petollisen aseet, hän miettii ilkitöitä, tuhotakseen kurjat valheen sanoilla, vaikka köyhä kuinka oikeata asiaa puhuisi.
8. Mutta jalo jaloja miettii ja jaloudessa lujana pysyy.
9. Nouskaa, te suruttomat naiset, kuulkaa minun ääntäni; te huolettomat tyttäret, tarkatkaa minun sanojani.
10. Vielä vuosi, ja päiviä päälle, niin vapisette, te huolettomat; sillä silloin on viininkorjuusta tullut loppu, hedelmänkorjuuta ei tule.
11. Kauhistukaa, te suruttomat, vaviskaa, te huolettomat, riisuutukaa, paljastukaa, vyöttäkää säkki lanteillenne.
12. Silloin valitetaan ja lyödään rintoihin ihanien peltojen tähden ja hedelmällisten viiniköynnösten tähden,
13. minun kansani maan tähden, joka kasvaa orjantappuraa ja ohdaketta, remuavan kaupungin kaikkien iloisten talojen tähden.
14. Sillä palatsi on hyljätty, kaupungin kohina lakannut, Oofel ja vartiotorni ovat jääneet luoliksi iankaikkisesti, villiaasien iloksi ja laumojen laitumeksi.
15. Näin on hamaan siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi,
16. ja puutarha on metsän veroinen. Ja erämaassa asuu oikeus, ja puutarhassa majailee vanhurskaus.
17. Silloin vanhurskauden hedelmä on rauha, vanhurskauden vaikutus lepo ja turvallisuus iankaikkisesti.
18. Ja minun kansani asuu rauhan majoissa, turvallisissa asunnoissa, huolettomissa lepopaikoissa.
19. Mutta raesade tulee, metsä kaatuu, ja kaupunki alennetaan alhaiseksi.
20. Onnelliset te, jotka kylvätte kaikkien vetten vierille ja laskette härän ja aasin jalat valtoimina kulkemaan! 

 
18.8. näin kaksi aamuista näky kuvaa; näin miehen, jonka yllä oli lierihattu ja cowboy tyyliset vaatteet ja hän söi kuvassa leipää. Kohta näytettiin toinen kuva, jossa oli suklainen, sydänkeksi...
Kyselin Herralta selitystä sanastaan, että nuo kuvat näkyisi summamutikassa avatussa tekstissäni ja niinhän siinä taas kävi, että Herra tuollaisen tekstin avasi eteeni, meille kaikille ohjenuoraksi:

SANANLASKUT 23
1. Kun istut aterialle hallitsijan seurassa, niin pidä tarkoin mielessä,
kuka edessäsi on,
2. ja pane veitsi kurkullesi, jos olet kovin nälkäinen.
3. Älä himoitse hänen herkkujansa, sillä ne ovat petollisia ruokia.
4. Älä näe vaivaa rikastuaksesi, lakkaa käyttämästä ymmärrystäsi siihen.
5. Kun silmäsi siihen lentävät, on rikkaus mennyttä; sillä se saa siivet kuin kotka, joka lentää taivaalle.
6. Älä syö pahansuovan leipää äläkä himoitse hänen herkkujansa.
7. Sillä niinkuin hän mielessään laskee, niin hän menettelee: hän sanoo sinulle: "Syö ja juo", mutta hänen sydämensä ei ole sinun puolellasi.
8. Syömäsi palan sinä olet oksentava, ja suloiset sanasi sinä tuhlasit turhaan.
9. Älä puhu tyhmän kuullen, sillä hän katsoo ymmärtäväiset sanasi ylen.
10. Älä siirrä ikivanhaa rajaa äläkä mene orpojen pelloille.
11. Sillä heidän sukulunastajansa on väkevä, ja hän ajaa heidän asiansa sinua vastaan.
12. Tuo sydämesi kuritettavaksi ja korvasi taidon sanojen ääreen.
13. Älä kiellä poikaselta kuritusta, sillä jos lyöt häntä vitsalla, säästyy hän kuolemasta.
14. Vitsalla sinä häntä lyöt, tuonelasta hänen sielunsa pelastat.
15. Poikani, jos sinun sydämesi viisastuu, niin minunkin sydämeni iloitsee;
16. ja sisimpäni riemuitsee, jos sinun huulesi puhuvat sitä, mikä oikein on.
17. Älköön sydämesi kadehtiko jumalattomia, mutta kiivaile aina Jumalan pelon puolesta,
18. niin sinulla totisesti on tulevaisuus, ja toivosi ei mene turhaan.
19. Kuule, poikani, ja viisastu, ja ohjaa sydämesi oikealle tielle.
20. Älä oleskele viininjuomarien parissa äläkä lihansyömärien.
21. Sillä juomari ja syömäri köyhtyy, ja unteluus puettaa ryysyihin.
22. Kuule isääsi, joka on sinut siittänyt, äläkä äitiäsi halveksi, kun hän on vanhennut.
23. Osta totuutta, älä myy, osta viisautta, kuria ja ymmärrystä.
24. Ääneen saa riemuita vanhurskaan isä; joka viisaan on siittänyt, sillä on ilo hänestä.
25. Olkoon sinun isälläsi ja äidilläsi ilo, sinun synnyttäjäsi riemuitkoon.
26. Anna sydämesi, poikani, minulle, ja olkoot minun tieni sinun silmissäsi mieluiset.
27. Sillä portto on syvä kuoppa, ja vieras vaimo on ahdas kaivo.
28. Vieläpä hän väijyy kuin rosvo, ja hän kartuttaa uskottomia ihmisten seassa.
29. Kenellä on voivotus, kenellä vaikerrus? Kenellä torat, kenellä valitus? Kenellä haavat ilman syytä? Kenellä sameat silmät?
30. Niillä, jotka viinin ääressä viipyvät, jotka tulevat makujuomaa maistelemaan.
31. Älä katsele viiniä, kuinka se punoittaa, kuinka se maljassa hohtaa ja helposti valahtaa alas.
32. Lopulta se puree kuin käärme ja pistää kuin myrkkylisko.
33. Silmäsi outoja näkevät, ja sydämesi haastelee sekavia.
34. Sinusta on kuin makaisit keskellä merta, on kuin maston huipussa makaisit.
35. "Löivät minua, mutta ei koskenut minuun; pieksivät minua, mutta en tiennyt mitään. Milloinkahan herännen? Tahdonpa taas hakea tätä samaa."
Joh. 6:24-35
Nähtyään nyt, ettei Jeesus ollut siellä eivätkä hänen opetuslapsensakaan, ihmiset nousivat veneisiin ja lähtivät Kapernaumiin etsimään Jeesusta.
He löysivät Jeesuksen järven toiselta puolelta ja kysyivät häneltä: "Rabbi, milloin sinä olet tullut tänne?" 26 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: ette te minua sen tähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan siksi, että saitte leipää ja söitte itsenne kylläisiksi. Älkää tavoitelko katoavaa ruokaa, vaan katoamatonta, sitä, joka antaa ikuisen elämän. Sitä teille antaa Ihmisen Poika, sillä Isä, Jumala itse, on merkinnyt hänet sinetillään." He kysyivät: "Mitä meidän tulee tehdä, että tekomme olisivat Jumalan tekoja?" Jeesus vastasi: "Uskokaa häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Se on Jumalan teko."
He sanoivat Jeesukselle: "Minkä tunnusteon teet, että me sen nähtyämme uskomme sinuun? Mitä sinä teet? Meidän isämme söivät autiomaassa mannaa, niin kuin kirjoituksissa sanotaan: 'Hän antoi taivaasta leipää heille syötäväksi.'" Tähän Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: ei Mooses teille antanut taivaasta leipää, vaan todellista taivaan leipää teille antaa minun Isäni. Jumalan leipä on se, joka tulee taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
He sanoivat: "Anna meille aina sitä leipää." 35 Jeesus sanoi: "Minä olen elämän leipä. Joka tulee minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei enää koskaan ole janoissaan. 



22.8. näky, jossa näin omituisen kulkuneuvon, koin sen sotavälineeksi, ei sellaiseksi, joita täällä maailmassa on, vaan jostakin henkimaailmasta. Se näytti tutkiskeltuani sitä, että se olisi jokin ilmatorjunta laite ja se kulki katua pitkin ja suunta oli kuvasta katsottuna oikealle....
Pyysin Herraa avaamaan Sanaansa tähän näkyyn, josko sitä edes voisi tähän löytyä, mutta kun avasin Raamattuni taas umpimähkään, se avautui oivallisesta kohdasta ja se kuvasti hyvin sitä, kuinka meitä henkimaailmasta turvataan, kun vain tiedämme puolemme, ja sehän on Jeesus Kristus, Herramme, Herra Sebaot! Kiitos ja Kunnia hänelle!



JESAJA 41
1. Vaietkaa minun edessäni, te merensaaret. Kansat verestäkööt voimansa,
astukoot esiin ja puhukoot sitten; käykäämme oikeutta keskenämme.
2. Kuka herätti päivänkoiton maasta hänet, jota vanhurskaus seuraa joka askeleella? Kuka antaa kansat hänen valtaansa, kukistaa kuninkaat hänen jalkoihinsa? Kuka muuttaa heidän miekkansa tomuksi, heidän jousensa lentäviksi oljenkorsiksi?
3. Hän ajaa heitä takaa, samoaa vammatonna polkua, hänen jalkainsa ennen kulkematonta.
4. Kuka on tämän tehnyt ja toimittanut? Hän, joka alusta asti kutsuu sukupolvet esiin: minä, Herra, joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama.
5. Merensaaret näkivät sen ja peljästyivät, maan ääret vapisivat. He lähestyivät, he tulivat,
6. he auttoivat toinen toistaan ja sanoivat toisillensa: "Ole luja!"
7. Valaja rohkaisee kultaseppää, levyn vasaroitsija alasimen iskijää; hän sanoo juotoksesta: "Se on hyvä", ja vahvistaa sen nauloilla, niin ettei se horju.
8. Mutta sinä Israel, minun palvelijani, sinä Jaakob, jonka minä olen valinnut, Aabrahamin, minun ystäväni, siemen,
9. jonka minä olen ottanut maan ääristä ja kutsunut maan kaukaisimmilta periltä, jolle minä sanoin: "Sinä olet minun palvelijani, sinut minä olen valinnut enkä sinua halpana pitänyt",
10. älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.
11. Katso, häpeän ja pilkan saavat kaikki, jotka palavat vihasta sinua vastaan; tyhjiin raukeavat ja hukkuvat, jotka sinun kanssasi riitelevät.
12. Hakemallakaan et löydä niitä, jotka sinua vastaan taistelivat; tyhjiin raukeavat ja lopun saavat, jotka sinun kanssasi sotivat.
13. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, tartun sinun oikeaan käteesi, minä sanon sinulle: "Älä pelkää, minä autan sinua".
14. Älä pelkää, Jaakob, sinä mato, sinä Israelin vähäinen väki: minä autan sinua, sanoo Herra, ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä.
15. Katso, minä panen sinut raastavaksi puimaäkeeksi, uudeksi, monihampaiseksi. Sinä puit ja rouhennat vuoret, muutat kukkulat akanoiksi;
16. sinä ne viskaat, ja tuuli ne vie ja myrsky ne hajottaa. Mutta sinä iloitset Herrassa, Israelin Pyhä on sinun kerskauksesi.
17. Kurjat ja köyhät etsivät vettä, eikä sitä ole; heidän kielensä kuivuu janosta. Mutta minä, Herra, kuulen heitä, minä, Israelin Jumala, en heitä hylkää.
18. Minä puhkaisen purot kalliokukkuloihin, lähteet laaksojen pohjiin; minä muutan erämaan vesilammikoiksi ja hietikon hetteiköksi.
19. Minä kasvatan erämaahan setripuita, akasioita, myrttejä ja öljypuita; minä istutan arolle kypressejä, jalavia ynnä hopeakuusia,
20. jotta he näkisivät ja tietäisivät, huomaisivat ja myös ymmärtäisivät, että Herran käsi on tämän tehnyt, Israelin Pyhä sen luonut.
21. Tuokaa esiin riita-asianne, sanoo Herra, esittäkää todisteenne, sanoo Jaakobin kuningas.
22. Esittäkööt ja ilmoittakoot meille, mitä tapahtuva on; ilmoittakaa entiset, mitä ne olivat, tarkataksemme ja tietääksemme, mitä niistä on tullut, tahi antakaa meidän kuulla tulevaisia.
23. Ilmoittakaa, mitä vastedes tapahtuu, tietääksemme, oletteko te jumalia. Tehkää hyvää tai tehkää pahaa, niin me katsomme ja ihmettelemme.
24. Katso, te olette pelkkää tyhjää, ja teidän tekonne ovat turhat. Kauhistus se, joka teidät valitsee!
25. Minä herätin pohjoisesta hänet, ja hän tuli, päivänkoitosta hänet, joka rukoilee minun nimeäni, ja hän tallaa käskynhaltijoita kuin lokaa, niinkuin savenvalaja savea sotkee.
26. Kuka on sen alunpitäen ilmoittanut, että olisimme sen tienneet, ja edeltäpäin, niin että voisimme sanoa: "Hän oli oikeassa"? Ei kukaan sitä ilmoittanut, ei kukaan sitä kuuluttanut, ei kukaan kuullut teiltä sanaakaan.
27. Minä ensimmäisenä sanon Siionille: "Katso, katso, siinä ne ovat!" ja annan Jerusalemille ilosanomantuojan.
28. Minä katselen ympärilleni, mutta ei ole ketään; ei kenkään näistä voi antaa neuvoa, että kysyisin heiltä ja he vastaisivat.
29. Katso, kaikki he ovat pelkkää petosta, turhat ovat heidän työnsä; tuulta ja tyhjää ovat heidän valetut kuvansa.

23.8. Aamuisessa näyssä, tänään, näin vettä, niin kirkasta vettä, että pienet, kirkkaat kivet pohjalla näkyivät hyvin ja pinta oli tyyni. hetkellinen värähdys, sai pinnan liikkumaan, josta tiesin sen todellakin olevan vettä. Kuva oli hyvin seesteinen.....

PSALMIT 23
1. Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
2. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
3. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
4. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
5. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
6. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Herran Rauhaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.