perjantai 13. huhtikuuta 2018

JALOSTI MINÄ PUHUN ...


JALOSTI MINÄ PUHUN ...

21.10.2015. Tänä aamuna kun heräsin rukoukseen, sain näyn silmistä, ne katsoivat pahasti kieroon, sitten ymmärsin, että niiden liike oli aikaajoin hallitsematon, joten nuo saattoivat olla myös sokeat silmät. Illalla pyysin Herralta, että hän antaisi jotain vahvaa sanomaa tänne ja tässä se nyt tulee ja hän kertoo meille vahvasti, meidän hengellisestä sokeudesta, joka on täällä maailmassa hyvin vahvana.

"SAULUS
Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua? "Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet. Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon. Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.” (Apt. 9: 3-9)
Saulus oli ollut mukana jo kun Stefanus kivitettiin ja oli nyt koko kristittyjen vainojen johtava persoona. Hänessä ruumiillistui se viha ja raivo, jota juutalainen yhteisö tunsi Jeesusta kohtaan. Nyt sama Saulus makasi sokeana Jeesuksen jalkojen juuressa kykenemättä menemään vasemmalle tai oikealle. Se oli tuolle voimaa ja voittoa uhkuvalle miehelle järkyttävä hetki. Hätä oli varmasti suuri, sillä Saulus oli syömättä ja juomatta kolme päivää. Hän oli lopulta aivan kuoleman kielissä.
Jumala sanoi Sauluksesta: ”Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä". Ja heti putosivat hänen silmistään ikään kuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.” (Apt. 9: 16-18)
Sauluksen todellinen hätä ei ollut siinä hetkessä, kun hän menetti näkönsä. Se oli silloin, kun hän näki tai luuli näkevänsä.
Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi". Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sen tähden teidän syntinne pysyy". (Joh. 9:39-41)
Tuo kaikki Sauluksen hätä ja ahdistus oli vain suurta ansiotonta rakkautta, jotta hän pelastuisi. Ehkä Saulus oli paljon rukoillut Jumalalta siunausta ja menestystä vainoon, jonka hän suuntasi kristittyjä kohtaan. Jumala vastasi Sauluksen rukouksiin, mutta mikä tuo vastaus oli? Se oli persoona, Jeesus Kristus. Jeesuksen edessä tuosta voimaa ja valtaa uhkuvasta miehestä tuli sokea. Hänen matkansa päättyi yhtäkkiä ja lopullisesti, jotta voisi alkaa uusi elämä Kristuksessa.
Ehkä sinunkin matkasi on päättynyt. Ehkä tänään olet elämäsi päätepisteessä ja odotat ihmettä, jotta voisit aloittaa kaiken alusta. Ehkä makaat sokeana tiepuolessa ja huudat Jumalaa avuksi kuten Saulus. Jumala vastaa sinulle, mutta ei niin kuin toivot. Saat paljon enemmän. Vastaus on ihmisen Poika, Jeesus Kristus. Saat kohdata voittajasi tässä ajassa ja löytää pelastuksen, joka kantaa ikuisuuteen asti.
Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.. Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.” (Ilm. 22:12-17)"

 Hengellinen sokeus; Juha Ketola 15min. : http://www.tv7.fi/vod/player/8785/

SUOSITTELEN; KUUNNELKAA JA KATSELKAA TÄMÄ LYHYT OHJELMA!!! 
 

Hengellinen sokeus
Kotimainen opetus > Elävä yhteys
Elävä yhteys
Ohjelma sinulle, joka kaipaat Jumalaa ja haluat löytää tosi ystävän. Juha Ketola on kiertävä saarnaaja ja ICEJ:n kansainvälinen johtaja Jerusalemissa.


23.10. Tänään kun heräsin, olin rukouksessa, niin kuin kaikkina aamuina. Siinä rukoillessani samalla näin näkyä, joka hämmensi minua; näin pitkän tarjottimen ja sen toisessa päässä oli muutama leipä pala, ehkä 5 viipaletta, sitten noiden leipien jälkeen, kuvan oikeaan suuntaan näytettiin, siinä tarjottimella olevia, pystyyn asetettuja, läpinäkyviä, muovirasian kansia ja niitä oli kertynyt siihen tarjottimelle jo paljon, ehkä kymmeniä, ja ne olivat siinä kuin arkistossa, seuraavaksi näin tarjottimen oikealla kulmalla, pienen punaisen, tyhjän lääke kipon ja se oli kaikista lähinnä seuraavaksi näytettävää, eli vuoteessa olevaa ihmistä, tuo lääke kippo, oli lähinnä tuon ihmisen sydäntä. Oliko hän kotonaan vuoteessa oleva, tai sairaalassa tai laitoksessa, en tiedä, mutta siinä oli hänen elämänsä, tuo joka päiväinen lääkekippo, kerätyt kannet (ehkä ruokajakelu)? Viimeisenä ja kauimpana olivat nuo tuoreet, muutamat leipäviipaleet, kuin armopalat?
( nyt kun näin jälkeenpäin saan katsoa tätä näkyä ja tuolla tämän tekstin lopussa kerron Arjasta, voisi tämä näky liittyä myös häneen ja leivät, rukouksiin jotka perustetaan Sanaan/leipään.)
Tämä näky herätti minussa hämmennystä; tarkoittiko Herra tämän näyksi? Mutta kuinka totta tämä tänään onkaan, kuinka paljon on noita vanhuksia ja vuoteilleen sidottuja, jotka eivät enää muuta näe kuin noita lähetettyjä tyhjiä rasioita ja lähinnä tuo lääkekippo, mitä se kertoo meistä? Itse näen työssäni näitä vanhuksia miltei päivittäin ja kuinka moni heistä on unohdettu, ei näy missäänomaisia, ei läheistä ystävää, tässä meillä olisi korjauksen paikka, muistammeko enää tuota käskyä: Kunnioita isääsi ja äitiäsi ..."
Tässä tähän hetkeen mietittävää meille...
Herran Rauhaa teille.
Herra, Jeesus Kristus, avaa meidän sokeat silmät tähänkin asiaan, noihin vuoteisiinsa unohdettuihin...

36. "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37. Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
40. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
Matt.22.

.. minusta tässä oli hyvin selkeä sanoma. Monella meillä on varmasti joku lähimmäinen, joka on hyvin yksin, ja monesti siellä vuoteen omana, eivätkä pääse sieltä mihinkään. 
Hän voi olla kotona, sairaalassa tai laitoksessa. Hänellä ei kuitenkaan ole ketään, jolta hän saisi RAKKAUTTA, siis lähimmäisen RAKKAUTTA, jota Herra on meille antanut sydämiimme, jokainen uskova kyllä tuntee sen sydämmessään ja se on tarkoitettu jaettavaksi. Pelkkä läheisyys jo on hyvä asia yksinäiselle, ja varmasti sitä parasta.
 Oli hyvin kuvaavaa tämän päivän yksinäiselle, nuo tyhjät rasiat, joissa yleensä toimitetaan eri palveluita ja tietysti ykkösenä nuo lääkkeet, niillä rauhoitetaan moni mummo ja pappa hiljaisiksi ...
 Mutta kaikki muu lämpö ja rakkaus jää saamatta, heidät on unohdettu ja viimeistään silloin heidät taas muistetaan, kun mahdollista omaisuutta jaetaan.
Ymmärrän että Herra haluaa avata tätä yleismaailmallisesti, sillä tämä on aika yleistä meidän ajassamme. Yksinäisiä on hyvin paljon, eikä kaikki ole vuoteissaan, mutteivat vaan muuten pääse lähtemään, liikkuminen voi olla hyvin heikkoa ja joillakin ei vain enää uskallus riitä lähteä mihinkään. Olen nähnyt myös tällaisia ja voi sitä iloa, kun joku lähestyy heitä aidosti välittäen ...
... ja mikä parasta, voimme samalla jakaa sitä Hengellistä ravintoa ....

28.10. aamulla näin näyn jossa avattiin ovi lukosta, näin kuinka avainta käännettiin ovessa olevassa lukossa ja tuo ovi avautui. Ovea avattiin aivan kuin sisältäkäsin ja tuolla sisimmässä oli pimeää, mutta kun ovi avautui, sen ulkopuolelta tuli valoa …
Jumalan Hengen johdatus työssämme on siunauksen ja menestyksen avain. Hänen Henkensä toimii kuin avain, joka avaa lukittuja ovia työhön – ja myös Jumalan lupauksien maailman.
Tietoisuus siitä, että Herra on kanssamme, luo turvallisuutta ja levollista mieltä kaikissa olosuhteissa. Teidän esirukouksenne kantavat meitä yhdessä eteenpäin Jeesuksen antaman tehtävän suorittamisessa. Esirukouksen tarve lisääntyy matkallamme kohden lopunaikoja.

Pimeyden voimat lisääntyvät ja suorastaan riehuvat ajassamme, mutta uskovien joukko yhdistää rukousvoimansa ja näin rajoittaa vihollisen toimintaa.

Jumalan työ menee eteenpäin ja tehty työ kantaa runsaan sadon.




Olkaa siis, rakkaat veljeni, lujia ja järkähtämättömiä, aina innokkaita Herran työssä ja tietäkää, että vaivannäkönne Herrassa ei ole turhaa.” (1. Kor. 15:58)

Pyysin Herralta sanaa näkyyni ja se avautui näin:

JESAJA 38
1. Niihin aikoihin sairastui Hiskia ja oli kuolemaisillaan; ja profeetta
Jesaja, Aamoksen poika, tuli hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Näin sanoo Herra: Toimita talosi; sillä sinä kuolet etkä enää parane".
2. Niin Hiskia käänsi kasvonsa seinään päin ja rukoili Herraa
3. ja sanoi: "Oi Herra, muista, kuinka minä olen vaeltanut sinun edessäsi uskollisesti ja ehyellä sydämellä ja tehnyt sitä, mikä on hyvää sinun silmissäsi!" Ja Hiskia itki katkerasti.
4. Mutta Jesajalle tuli tämä Herran sana:
5. "Mene ja sano Hiskialle: 'Näin sanoo Herra, sinun isäsi Daavidin Jumala: Minä olen kuullut sinun rukouksesi, olen nähnyt sinun kyyneleesi. Katso, minä lisään sinulle ikää viisitoista vuotta;
6. ja minä pelastan sinut ja tämän kaupungin Assurin kuninkaan käsistä ja varjelen tätä kaupunkia.
7. Ja tämä on oleva sinulle merkkinä Herralta siitä, että Herra tekee, mitä on sanonut:
8. katso, minä annan aurinkokellon varjon siirtyä takaisin kymmenen astetta, jotka se jo on auringon mukana laskeutunut Aahaan aurinkokellossa.'" Ja aurinko siirtyi aurinkokellossa takaisin kymmenen astetta, jotka se jo oli laskeutunut.
9. Hiskian, Juudan kuninkaan, kirjoittama laulu, kun hän oli ollut sairaana ja toipunut taudistansa:
10. "Minä sanoin: Kesken rauhallisten päivieni minun on mentävä tuonelan porteista; jäljellä olevat vuoteni on minulta riistetty pois.
11. Minä sanoin: En saa minä enää nähdä Herraa, Herraa elävien maassa, en enää ihmisiä katsella manalan asukasten joukossa.
12. Minun majani puretaan ja viedään minulta pois niinkuin paimenen teltta; olen kutonut loppuun elämäni, niinkuin kankuri kankaansa, minut leikataan irti loimentutkaimista. Ennenkuin päivä yöksi muuttuu, sinä teet minusta lopun.
13. Minä viihdyttelin itseäni aamuun asti - niinkuin leijona hän murskaa kaikki minun luuni; ennenkuin päivä yöksi muuttuu, sinä teet minusta lopun.
14. Niinkuin pääskynen, niinkuin kurki minä kuikutan, minä kujerran kuin kyyhkynen; hiueten katsovat minun silmäni korkeuteen: Herra, minulla on ahdistus, puolusta minua.
15. Mitä nyt sanonkaan? Hän lupasi minulle ja täytti myös: minä vaellan hiljaisesti kaikki elämäni vuodet sieluni murheen tähden.
16. Herra, tämänkaltaiset ovat elämäksi, ja niissä on koko minun henkeni elämä. Sinä teet minut terveeksi; anna minun elää.
17. Katso, onneksi muuttui minulle katkera murhe: sinä rakastit minun sieluani, nostit sen kadotuksen kuopasta, sillä sinä heitit kaikki minun syntini selkäsi taa.
18. Sillä ei tuonela sinua kiitä, ei kuolema sinua ylistä; eivät hautaan vaipuneet pane sinun totuuteesi toivoansa.
19. Elävät, elävät sinua kiittävät, niinkuin minä tänä päivänä; isä ilmoittaa lapsillensa sinun totuutesi.
20. Herra on minun auttajani. Minun kanteleeni soittoja soittakaamme kaikkina elinpäivinämme Herran temppelissä."

21. Ja Jesaja käski tuoda viikunakakkua ja hautoa paisetta, että hän tulisi terveeksi.
22. Niin Hiskia sanoi: "Mikä on merkkinä siitä, että minä voin mennä Herran temppeliin?" 

 
Totisesti, Herra oli kuullut rukoukseni ja monien rukouksen, sillä edellisenä iltana olin saanut puhelin soiton ja minua pyydettiin rukoilemaan, 33 vuotiaan äidin puolesta, joka oli juuri saanut aivoinfargtin oikealle puolelle. Lupasin rukoilla ja järjestin asian puolesta rukous piirin viikon ajaksi, aina joka ilta, klo: 21-21.15. 
Rukoilijoita lähti paljon mukaan ja ensimmäisessä rukous hetkessä tunsin valtavan Pyhän Hengen läsnäolon ylläni ja sitä pyysin myös muitten rukoilijoiden ylle. Nyt Herra lohdutti herätessäni tällä näyllä, että ovi on aukaistu, lukko on auki, lukko, jonka vain Herra saattoi avata ja sisään saattoi nyt tulvia valoa. Nyt jäämme odottamaan hyviä uutisia ja tietenkin jatkamme rukousta. Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle, Herra Sebaotille! Aamen.

30.10. Shalom ystäväni, Herran Rauhaa!
Eilen, aamuyöllä, kun heräsin hetkeksi, sain näyn, jossa näytettiin vain osaa miehen kasvoista ja se oli tuo ylähuulen alue ja siinä kasvoi viikset, jotka oli kyllä hoidetun näköiset ... ihmettelin tuota näky kuvaa, josko se edes näky olisi ja pyysinkin Herraa että hän avaisi tämän minulle, sillä se ei kyllä nyt avautunut minulle... 
Kerroin näyn miehellenikin töihin lähtiessä ja mieheni vain nauroi:
- " Sehän olin minä... tiedäthän sinä että minä siinä vierellä olen..."
Kerroin että tuo kuva oli hyvin selvä ja näytettiin todella läheltä, miehellänikin on viikset, mutta tuon ylähuulen muoto ei ollut samanlainen kuin miehelläni. Hymyilin hänen vastaukselleen. 
Kotia tullessa kerroin miehelleni, että olin ollut yhteydessä tämän Arjan äitiin ja sieltä kerrottiin että olosuhteisiin nähden on kaikki hyvin. Infarkti ei ollut tehnyt tuhojaan liikunta eikä puhe kykyyn, jotain häikkiä kyllä on jota tutkitaan, sillä hyytymä oli lähtenyt sydämestä ja nyt tutkitaan läpän virtauksia ja Arjalla on liian paksuveri, joka hyytyy helposti, mutta asia on nyt hoidossa ja lupailin että rukous jatkuu... keskustelimme hymyssä suin vielä tuosta aamuisesta näystäkin ja mieheni oli edelleen varma että se oli hän. :) 
Illalla olin hetken Herran läsnäolossa ja mieleeni kohosi jostakin sanat:
- "Minun sanani, jotka tulee minun huuliltani..."
Aloin sulatella noita sanoja ja ymmärsin että ne olivat Jeesuksen sanoja, hänen huuliltaan ei tule mikään vääryys. Löysinkin Raamatusta hyvin kuvaavan paikan joka avasi minulle tuon näyn:

6. Kuulkaa, sillä jalosti minä puhun, ja avaan huuleni puhumaan, mikä oikein on;
7. sillä totuutta minun suuni haastaa ja jumalattomuus on minun huulilleni kauhistus.
8. Vanhurskaat ovat minun suuni sanat kaikki, ei ole niissä mitään petollista, ei väärää.
Sananlaskut 8.

Totisesti, ei hänen huuliltaan tule mitään väärää, olin kokoajan nojautunut Hänen Sanaansa ja lupauksiin, rukoillessa Arjan puolesta ja näin hän minulle vastasi, totisesti saamme uskoa sen, minkä hän on luvannut. Ennen nukkumaan menoa rukoilin tietysti vielä tuon Rukouksen Arjalle, sopimusrukouksena, sovittuun aikaan ja Herran Henki oli taas vahvana läsnä, ennen rukousta tunsin useaan otteeseen ruusun tuoksun tuulahduksia, vaikkei minulla ruusuja ollut. Herra halusi näin viestittää läsnäoloaan. Hän on meidän keskellämme kun rukoilemme, Hän on lähettänyt Pyhän Henkensä meidän luoksemme joka on meille avuksi rukouksessamme ja on meille avain jonka avulla lukot aukeaa ja ovet avautuu ja rukouksemme viedään taivaaseen .
Aamen

Olin laittanut rukous pyynnön myös pariin SRK:hon Arjan puolesta ja toinen vastasikin minulle sähköpostilla näin:

- "Hei ***** ja kiitos rukouspyynnöstäsi!
Raamatun mukaan saamme puhua suoraan vuorelle (Mark. 11:23) "Jeesuksen
nimessä kaikki tukkeumat väistykää Arjan aivoista. Kaikki vauriot;
eheytykää. Kiitos Jeesus Arjan täydellisestä terveydestä. Jeesuksen
haavojen kautta hänet on parannettu (1 Piet. 2:24)"
Siunauksin:
**** **** esirukoustiimi

Niin moni rukoilee nyt tämän asian puolesta ja olen teille kakille hyvin kiitollinen ja toivotan teille siunausta ja Herran Rauhaa, Jeesuksen Kristuksen nimeen. Hänen nimiinsä me rukoilemme ja sidomme tuon kavalan sairauden. Herraa saamme Kiittää ja Kunnioittaa, kaikesta edistymisestä asian puolesta. Hän on osoittanut olevansa läsnä rukouksissamme.

23. Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.
Mark.11.
24. joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut."
1.Piet.2:24.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.