keskiviikko 11. huhtikuuta 2018

JOKA KORKEIMMAN SUOJASSA ISTUU


JOKA KORKEIMMAN SUOJASSA ISTUU

20.9.2015 näyssä oli aukio ja sen perältä, kohti minua (näyn katsojaa) juoksi katolilaisen kirkon pappeja, mustissa maahan ylettyvissä asuissaan ja juostessaan katsoivat kokoajan taakseen … ymmärrys kertoi noiden pappien katsovan taakseen, menneisyyteen, kuin juosten sitä pakoon, mutta se oli kokajan kintereillä, eikä he päässeet sitä pakoon, sillä heidän katseensa pysyi maallisessa menneessä, joka on syntiä täynnä. Raamattuni avautui Jesaja 1. 

 JESAJA 1
Jesajan, Aamoksen pojan, näky, jonka hän näki Juudasta ja Jerusalemista Ussian, Jootamin, Aahaan ja Hiskian, Juudan kuningasten, päivinä.
2. Kuulkaa, taivaat, ota korviisi, maa, sillä Herra puhuu: Minä kasvatin lapsia, sain heidät suuriksi, mutta he luopuivat minusta.
3. Härkä tuntee omistajansa ja aasi isäntänsä seimen; mutta Israel ei tunne, minun kansani ei ymmärrä.
4. Voi syntistä sukua, raskaasti rikkonutta kansaa, pahantekijäin siementä, kelvottomia lapsia! He ovat hyljänneet Herran, pitäneet Israelin Pyhää pilkkanansa, he ovat kääntyneet pois.
5. Mihin pitäisi teitä vielä lyödä, kun yhä jatkatte luopumustanne? Koko pää on kipeä, koko sydän sairas.
6. Kantapäästä kiireeseen asti ei ole tervettä paikkaa, ainoastaan haavoja, mustelmia ja vereksiä lyömiä, joita ei ole puserrettu, ei sidottu eikä öljyllä pehmitetty.
7. Teidän maanne on autiona, teidän kaupunkinne ovat tulella poltetut; teidän peltojanne syövät muukalaiset silmäinne edessä; ne ovat autioina niinkuin ainakin muukalaisten hävittämät.
8. Jäljellä on tytär Siion yksinänsä niinkuin maja viinitarhassa, niinkuin lehvämaja kurkkumaassa, niinkuin saarrettu kaupunki.
9. Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meistä jäännöstä, olisi meidän käynyt pian kuin Sodoman, olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi.
10. Kuulkaa Herran sana, te Sodoman päämiehet, ota korviisi meidän Jumalamme opetus, sinä Gomorran kansa.
11. Mitä ovat minulle teidän paljot teurasuhrinne? sanoo Herra. Minä olen kyllästynyt oinas-polttouhreihin ja juottovasikkain rasvaan. Mullikkain, karitsain ja kauristen vereen minä en mielisty.
12. Kun te tulette minun kasvojeni eteen, kuka sitä teiltä vaatii - minun esikartanoitteni tallaamista?
13. Älkää enää tuoko minulle turhaa ruokauhria; suitsutus on minulle kauhistus. En kärsi uuttakuuta enkä sapattia, en kokouksen kuuluttamista, en vääryyttä ynnä juhlakokousta.
14. Minun sieluni vihaa teidän uusiakuitanne ja juhla-aikojanne; ne ovat käyneet minulle kuormaksi, jota kantamaan olen väsynyt.
15. Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä; vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule: teidän kätenne ovat verta täynnä.
16. Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä, lakatkaa pahaa tekemästä.
17. Oppikaa tekemään hyvää; harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.
18. Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.
19. Jos suostutte ja olette kuuliaiset, niin te saatte syödä maan hyvyyttä;
20. mutta jos vastustatte ja niskoittelette, niin miekka syö teidät. Sillä Herran suu on puhunut.
21. Voi, kuinka onkaan portoksi tullut uskollinen kaupunki! Se oli täynnä oikeutta, siellä asui vanhurskaus, mutta nyt murhamiehet.
22. Sinun hopeasi on kuonaksi käynyt, jaloviinisi vedellä laimennettu.
23. Sinun päämiehesi ovat niskureita ja varkaiden tovereita; kaikki he lahjuksia rakastavat ja palkkoja tavoittelevat; eivät he hanki orvolle oikeutta, lesken asia ei pääse heidän eteensä.
24. Sentähden sanoo Herra, Herra Sebaot, Israelin Väkevä: Voi! Minä viihdytän vihani vastustajissani, minä kostan vihollisilleni;
25. minä käännän käteni sinua vastaan ja puhdistan sinusta kuonan niinkuin lipeällä ja poistan sinusta kaiken lyijyn.
26. Ja minä palautan sinun tuomarisi muinaiselleen ja sinun neuvonantajasi sellaisiksi, kuin alkuaan olivat. Sitten sinua kutsutaan "vanhurskauden linnaksi", "uskolliseksi kaupungiksi".
27. Siion lunastetaan oikeudella ja sen kääntyneet vanhurskaudella.
28. Mutta luopiot ja syntiset saavat kaikki turmion, ja ne, jotka hylkäävät Herran, hukkuvat.
29. Sillä he saavat häpeän niistä tammista, joita te himoitsitte, ja pettymyksen puutarhoista, jotka te valitsitte.
30. Sillä teidän käy kuin tammen, jonka lehdet lakastuvat, ja kuin puutarhan, joka on vailla vettä.
31. Ja mahtaja tulee rohtimeksi ja hänen tekonsa kipinäksi, ja molemmat palavat yhdessä, eikä ole sammuttajaa.


22.9. Rukous veljelleni ja hänen puolisolleen.
Rakas Jeesus Kristus,
kiitos että olet kuulolla ja kuulet rukouksemme. Illalla rukoilin veljeni ja hänen puolisonsa puolesta ja samassa näytit minulle hyvin valoisan näkykuvan ja tuo valo oli sinun kirkkauttasi ja kohta tuohon kuvaan ilmestyi kirkkaan punaista verta ja se oli todella puhdasta. Ymmärsin se lähteen ja se on "Meidän puolestamme vuodatettu."
Aamulla näin vielä kuvia valkoiselle paperille kirjoitetusta tekstistä otsikkoineen, sanoista en saanut selvää, mutta ymmärsin sen sanoman: "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala."
Tästä meidän tulee pitää kiinni. Muistaa että olemme Lunastetut Sinun veresi kautta, Jeesus, ja muistaa elää Jumalan sanan mukaisesti, sillä se on ohjenuoramme joka hetkeen.
Näin vielä kuvan jossa luki sanat: ... tunely level...
En tiedä mitä tarkoitti, ehkä se oli tarkoitettu täsmä sanoiksi. Jumalan sana on hyvin "monitasoista".
Herra, anna veljeni ja puolisonsa Exee koulutuksen mennä hyvin, että he tekevät sen sinun sanaasi nojaten. Anna ihmisiä lähelle jotka kantavat eteenpäin tämän opetuksen kulussa, sinun tahdon mukaisesti ja tuo niitä ihmisiä, jotka tarvitsevat tämän rukous avun heidän kauttaan. Anna tämän työn levitä ja tuottaa hyvää siementä.
Herra,, poista kaikki pahat kahleet jotka estävät tätä työtä. Anna veljelleni ja puolisolleen enkeli vartionti.
Kristus on sana persoonana, Raamattu on Jumalan sana kirjoitettuna. Siihen perustuva ja siitä annettu julistus ja opetus on Jumalan sanaa, siihen uskovien välittämänä. Ja meille on vielä tärkeämpää, että Jeesus, Jumalan Poika, on välimiehemme pelastuksessa, Hänen verensä kautta.
Herra, ole armollinen ja laupias näille sanansaattajillesi. Missä he liikkuvat ja missä tekevät työtään sinussa, väistyköön silloin pimeys ja tulkoon tilalle valkeus. Että kaikki heidän kanssaan tekemisissä olevat tulevat tuntemaan Sinut Herra, ja totuutesi ja alkavat elää totuuden mukaan.
Herra, vapauta meidät tietämättömyydestä, virheistämme ja valheistamme, oikealle tielle ajatuksissa, puheissa ja töissä.
"Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus, ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsitä."
Joh.1:4-5.
Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, sen kaltaista kirkautta kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän on täynnä armoa ja totuutta.
Joh.1: 12-14.
Herra, tee meistä vahvoja sinussa, sinun tahdossasi. Opeta meitä olemaan kuuliaisia vähäisimmässäkin asaiassa, mikä sinulta on. Anna ymmärrykseen avaruutta, että pystymme näkemään nuo asiat, jotka näyttävät vähäpätöisiltä, mutta totuudessa ne voivat olla elämässämme suuria tekijöitä.
Herra, näytä veljelleni ja puolisolleen tänään siellä koulutuksessa nämä samat asiat, niin he saavat nähdä tämän rukouksen tulevan sinulta.
Kiitos ja Kunnia, Jeesus Kristus.
Aamen.

23.9. illalla kuuntelin Raamattu kannesta kanteen Pastori Norvannon opettamana ja aiheena Ilmestyskirja. Kuuntelin kuinka hän kertoi kuvaillen Jeesusta ja kaksiteräistä miekkaa joka tuli kuvauksessa Kristuksen suusta. Tuo miekka kuvaa Jumalan Sanaa. Herra oli aiemmin puhunut minulle Sanastaan ja kuinka meidän tulee virittäytyä sen moniin tasoihin. Nyt, ohjelmaa kuunnellessa Pyhä Henki vaikutti vahvasti. Mieleeni nousi kuin tiedonsanoina, hyvin vahvasti, että Jumalan Sana on niin vahvaa, syvää ja monitahoista, että sen totuus, puhdas totuus, läpäisee sisimpämme ytimiä myöten. Mitä enemmän sitä nautimme, sitä enemmän se alkaa puhdistamaan ja parantamaan meitä. Sana kulkee lävitsemme kuin pienet hiukkaset, puhdistaen ja siivoten sisimpiä sopukoitamme. Se huuhtelee meidät puhtaiksi, siis nauttikaamme siitä, nauttikaamme sitä yltäkylläisesti, niin Taivaat aukenee meille.Tämä Jumalan Sana puhuttelee yhä ja niin sen tulee tehdäkkin joka päivä. Herätessäni olin rukouksessa ja pyysin Herralta Sanaa, joka puhisi Hänen Sanastaan, että se olisi rukoukseksi meille tähän päivään ja TOTISESTI Hän kuuli rukoukseni, sillä Raamattuni avautui Psalmista 119. Se olkoon teille tämän päivän viesti ja rukous Herralta ja Herralle. Sen otsikko on: JUMALAN SANASSA ON TURVA JA LOHDUTUS! Huomaatteko, kuinka täsmä sanaa Hän antoi.

25.9.Tänään, ensimmäisen kerran avaan kotini ovet ystävilleni, rukouksen ja ylistyksen merkeissä ja Herra on puhunut tällä viikolla vahvaa sanaa jota voin heillekkin jakaa, tämän, minä olen täällä teillekkin jakanut. Minulla on hyvä tunne tästä illasta. Saan olla kiitollinen Herralle, että mieheni suostui tähän ja parasta että hän on itse mukana. Herra kosketa häntä tämän illan aikana... anna pelastuksen tulla hänen sydämeensä.
Aamen.

26.9. Ilta oli todella hyvä, enemmän kuin odotin. Herran Henki oli vahvasti ja Rakastavana yllämme, tunsin aivan kuinka Hän vuodatti Rakastavia Kyyneleitään yllemme ja saimme kuulla valtavia todistuksia, pelastus tarinoita, jotka sai aikaan myös meissä rakkauden kyyneliä. Tunnelma oli hyvin lämmin ja rakastava. Tunsimme Jeesuksen läsnäolon. Illan päätteeksi, kun jäimme mieheni kanssa kahden, hän sanoi minulle, kun kiitin häntä, että hän antoi tohon iltaan mahdollisuuden:
- " Jos ei minulla olisi yhtään uskoa, en olisi, suostunut mihinkään tällaiseen, mutta uskon omalla tavallani, hiljaisesti kuunnellen ja minun puolestani voitte pitää näitä jatkossakin, en estä..."
Mieheni kuunteli tilaisuutta omassa huoneessaan, ei halunnut ottaa osaa itse tilaisuuteen, muuten kuin näihin vapaa hetkiin, joissa kahvittelimme ja keskustelimme vapaasti ja hän myönsi, etti pitänyt tällaisista tilaisuuksista omalle kohdalleen, vaikka uskookin, hiljaa ja olemalla hiljaa Herran kanssa yhteydessä. Tuo oli valtava tunnustus minulle ja tiedän että hän on kasvussa. Annan siis hänelle aikaa, kasvaa uskossaan, omalla tahdillaan ja tyylillään, ei hoputtaen, etten aja häntä umpikujaan, vaan RAKKAUDELLA, niin kuin Jeesuskin meitä ohjaa ja johdattaa. Kaikki aikanaan. Mutta Rukous jatkuu, sillä kasvua tarvitaan, meille molemmille.
Kiitos ja Kunnia Herralle, Jeesukselle Kristukselle!

1.10.2015. näkykuva valkoisesta alttarista ja lähemmin sen taustalla olevasta ikkunasta. Monesti siinä on suuri alttaritaulu, mutta näyssä oli ikkuna ja se oli upotettu kaaren muotoiseen syvennykseen, joka oli lattiasta kattoon ja tuo ikkuna oli kaaren sisällä myös lattiasta kattoon, eli hyvin korkea. Mitään koristeita ei sen enempää ollut, mutta silmiin pistävää juuri tuossa ikkunassa oli sen kapeus. Se kapeana ja korkeana kohosi kattoon asti ja se oli kaikessa yksin kertaisuudessaan kaunis tuon kaaren sisässä … Mietin mitä tuo voisi tarkoittaa ja mieleeni nousi meidän uskon tiemme joka on hyvin kapea. Laajalla tiellä kulkevat tallaavat tätä maailman tietä, niinpä tuo ikkuna kertonee samaa asiaa, ehkä uskon tietä silmäimme edessä, sillä ikkunasta me katselemme asioita, minulle nousi sanan paikka, Psalmit 91, ja etenkin jae 7:
PSALMIT 91
  1. Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
    2. se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
    3. Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
    4. Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
    5. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
    6. et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
    7. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
    8. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
    9. Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
    10. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
    11. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
    12. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
    13. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
    14. "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
    15. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
    16. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."

    * * *
Kapeaa uskon tietä kulkiessamme, meidän tulee siis kulkea suoraan eteenpäin ja katse kiinnittyä Herramme, Jeesuksen Kristuksen kasvoihin, oli olosuhteet sivullamme vaikka mitä, Jeesus Kristus on alttarimme.
Aamen.


TÄNÄÄN; 11.4.2015. aamulla herätessäni ja alkaessani rukoukseen, näin kuvan/näyn, jossa oli muutama palapelin pala, n. 3-4 palaa. Yhdessäkään ei ollut mitään kuvaa, mutta paloja oli enää vain muutama .... ajattelin, etteihän niissä voinut olla kuvia, koska ne ovat ne muutama jälejellä oleva pala elämästämme, ja emmehän tiedä tulevaisuutta .....

Amen. 


Ilm.3:11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
Ilm.22:7 Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"
Ilm.22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
Ilm.22:20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.