lauantai 8. syyskuuta 2018

MINUN JUMALANI ON KAIKKIVOIPA


22.6.2018. Shalom!
Tänäänkin, kun heräsin ja olimme mieheni kanssa aamupalalla, hän valitteli kipeää kyynärpäätä ja kylkeään. Kysyin saanko rukoilla? Hän vain oli hiljaa ja näytti kyynärpäätään. Sitten lopulta, kun en saanut vastausta, julistin hänelle terveyttä niihin, Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen nimeen!
Nyt vain täytyy uskoa ja kiittää että niin tapahtuu.

Kerroin miehelleni, että näin yöllä kummallista unta. Uni oli tavanomaista, siinä ihmiset tohusivat omiaan, mutta ihmeellisen teki siitä sen, että koko yön näin unen keskellä krokotiileja. Välillä heräsin ja kun nukahdin aina uudestaan, nuo krokotiilit seurasivat unessa mukana aamuun asti. Niitä oli paljon. Maa oli muuttunut monin paikoin liejuiseksi ja krokotiilit väijyivät ihmisiä tuon liejun alla, syödäkseen heidät.

Kun lieju kuivui krokotiilin selän päälle ja se pysyi paikoillaan, ei voinut tietää kulkiko kiinteällä maalla, vaiko krokotiilin selän päällä ja silloin ne yrittivät napata kulkija.
Niitä oli kaiken kokoisia, mutta jotkut olivat kooltaan valtavia hirviöitä. TODELLA SUURIA!!! Siellä oli joitakin muitakin todella suuria ja vaarallisia otuksia, mutta nuo krokotiilit minä tunnistin.  Ensin pelkäsin niitä, mutta sitten opin kulkemaan niiden seassa, eikä ne voineet yllättää minua ...
Krokotiili liitetään yleensä Egyptiin ja Raamatussakin se mainitaan, kirjoituksissa Egyptissä. 
Olen nähnyt 2016, myös näyn kroktiileista, josta olen kirjoittanut ja keskustellut Pelastussanomassa:   
 http://www.pelastussanoma.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=4&t=118






Krokotiili


Jobin kirjasta luemme kuvauksen krokotiilistä kun Herra sanoo :
Voitko sinä koukullasi pyydystää krokotiilin? Pitääkö siimasi sen kielen aloillaan, sitooko ruokoköytesi sen kidan, lävistääkö atraimesi sen leuan? Rukoileeko se sinulta armoa, yrittääkö se lepytellä sinua? Suostuuko se sinun ehtoihisi, antautuuko se orjaksesi ikiajoiksi? Leikitkö sen kanssa niin kuin l innun kanssa leikitään, annatko sen tyttärillesi narusta talutettavaksi? Käytkö siitä kauppaa toisten pyyntimiesten kanssa, meneekö se paloiteltuna myyntiin kauppiaille? Isketkö sen kyljen täyteen väkärautoja, lävistätkö harppuunalla sen pään? Jos mielesi tekee käydä siihen käsiksi, ajattele, millainen kamppailu siitä nousee, ja jätä se rauhaan! Älä kuvittele turhia: sen pelkkä näkeminen paiskaa maahan kenet tahansa. Ei pahinkaan hurjapää ryhdy sitä ärsyttämään. Kuka voisi mitellä sen kanssa voimiaan! Kuka siis voisi astua minun eteeni vaatimaan palvelusta palveluksesta? Eikö kaikki taivaan alla ole minun?
Puhun vielä sen jäsenistä, sen voimasta, sen ihmeellisestä rakenteesta. Kuka on murtanut sen kaksoispanssarin, kuka on viiltänyt siltä puvun auki? Kuka on avannut ammolleen sen kidan? Sen hampaat herättävät kaikissa kauhua. Sen selkää kattavat panssarikilvet kuin piinkovat sinettirivit. Ne ovat tiiviisti kiinni toinen toisessaan, edes tuuli ei pääse niiden väliin. Ne niveltyvät toisiinsa kuin liimattuina, koskaan irtoamatta.
Kun se aiva:staa, näkyy leimahdus. Sen silmät hehkuvat kuin aamuruskon säteet. ( Job 40 :25- 41 :10)

Oheinen kuvaus voisi sopia myös lohikäärmeeseen tai johonkin hirmuliskoon mutta
sana " leviatan "on käännetty lähinnä vastaavaan eläimeen.
Vapaata kasvatusta voisi verrata tällaiseen petoon: se on äkkiarvaamaton leikkikalu
joka helposti tuhoaa kanssansa leikkivän.
Raamatussa verrataan Egyptiä krokotiiliin : onhan sillekin vesi tärkeä, käyttäy-
tyminen vihollisia kohtaan julmaa kuin krokotiili


- Farao, Egyptin kuningas, minä käyn sinua vastaan! Sinä lojut kuin suuri krokotiili virtasi vesissä ja sanot: "Virta on minun, minä olen sen tehnyt." . Mutta minä isken koukut leukoihisi ja painan virtasi kalat panssariisi, minä tempaan sinut virtasi keskeltä kaikkine kaloinesi, jotka ovat panssariisi tarttuneet. Ja minä viskaan sinut autiomaahan, sinut ja kaikki sinun virtasi kalat. Sinä putoat kuivalle maalle, eikä sinua haeta, ei haudata. Maan petojen, taivaan lintujen ruoaksi minä jätän sinut. (Hes 29 :3 )
Ihmislapsi, viritä itkuvirsi faraosta, Egyptin kuninkaasta, ja sano hänelle: Nuori leijona kansojen seassa, sinä olet hukassa! Sinä olit kuin krokodiili virroissa: sinä kuohutit virtojasi, sotkit vettä jaloillasi ja hämmensit sen virtoja. (Hes 32 :2)


Egyptissä oli epäjumala, jonka tunnus oli krokotiili. Sitä palvottiin, sillä se oli
veden ja hedelmällisyyden jumala nimeltä Sobek.
Krokotiili mielletään yleensä julmaksi, mutta on eräs lintulaji, joka käy nokkimamassa sen hampaankoloista ruoan tähteitä eikä se tee sille pahaa, hammashoitajalleen, muitten on kyllä varottava sen ystävyyttä, vaikka nykyään krokotiiliä jopa kasvatetaan ja sen nahasta tehdään laukkuja ja kenkiä.



David Wilkerson :
Minä jo olen nähnyt uskollisia miehiä ja naisia masentuneina jouduttuaan yhtäkkiä suuriin vaikeuksiin. He eivät ole koskaan tienneet, että kärsimykset kuuluvat osana jokaisen Jeesuksen seuraajan elämään. Sen sijaan heille on opetettu, että koska he ovat uskoneet Jumalaan, heillä tulisi olla itsestään selvänä asiana menestys, kivuton elämä. He uskovat, että heidän jokaiseen rukoukseensa on vastauksen tultava heti ilman mitään koetuksia.

Mutta Raamattu ei koskaan sano, että Herra varjelee meidät kaikilta vaivoilta. Pikemminkin se sanoo, että hän vapauttaa meidät niistä. Ja juuri näin Jumala teki Jobille. Yhtäkkiä myrskytuuli tuli Jobin eteen edustaen koetuksia ja kärsimyksiä. Ja näiden yliluonnollisten pyörteiden keskellä Herra ilmaisi Jobille kuinka nousta vaivojensa yläpuolelle.

Kuinka Herra teki sen? Hän käski palvelijansa katsoa mahtavaa virtahepoa ja käärmemäistä krokotiilia, noita kahta valtavaa hirviötä. Jumala sanoi Jobille: "Näetkö virtahevon? Minä olen sen tehnyt, niinkuin olen tehnyt sinut" (Job.40:15). "Voitko sinä koukuillasi pyydystää krokotiilin? Pitääkö siimasi sen kielen aloillaan..." (Job.40:25 uusi käännös).

Miksi Jumala aloitti ilmestyksensä käskemällä
Jobia ajattelemaan näitä kahta
suurta hirviötä?

Ensiksi, Herra esitti tämän ongelman palvelijalleen: "Katso Job, täällä tulee virtahepo sinua jälistämään. Mitä aiot tehdä? Voitko omin voimin painimalla voittaa sen? Etkö? Ehkä voisit puhua sen ympäri.

Nyt, katso, krokotiili uhkaa sinua. Kuinka selviät siitä? Menetkö köyden kanssa sitomaan sen kuonon? Voitko kesyttää sen lemmikiksesi ja leikitellä sen kanssa milloin tahdot? Sano minulle, onko sinulla voimaa avata ne suuret leuat ja katsoa sen hampaita? Ei tietenkään. Tällä luontokappaleella on kivikova sydän. Sillä ei ole lempeyttä."

Älä erehdy: tämä oli enemmän kuin vain pelkkä luento eläinkunnasta; pikemminkin Jumala puhui Jobille jotain hänen oman elämänsä ?hirviöistä?. Hän näytti palvelijalleen, että hänellä oli nämä kaksi valtavaa, vihaista ja ylivoimaisen suurta hirviötä, jotka edustivat hirviömäisiä ongelmia Jobin elämässä. Jumala näytti Jobille: "Jos luulet, että voit taistella näitä valtavan suuria luontokappaleita vastaan, olet pahasti erehtynyt. Vaikka yrittäisit kuinka paljon tahansa, et voi koskaan voittaa. Ja voin vakuuttaa sinulle, että et koskaan tule unohtamaan sitä taistelua. Ajattele virtahepoa. Se polkee jalkoihinsa kaiken. Se on aivan liian suuri ongelma sinun käsiteltäväksesi, Job. Siispä, kerro minulle kuinka aiot kukistaa sen maahan? Heitätkö lassoa, vai lahjotko sen vakallisella maissia? Ei, sinä et pärjää sille alkuunkaan. Etkä voi millään kesyttää sitä. Vain minä, Herra, tiedän kuinka tuollainen hirviömäinen luotokappale hallitaan.

Ja entäs se krokotiili, Job? Nuo partaveitsen terävät hampaat sen leuoissa ovat ne samat hampaat, jotka saatana paljasti sinulle koettelemuksesi aikana. Ei kukaan ihminen voi taistella sellaisen luontokappaleen kanssa. Eikä kukaan omalla voimallaan voi riisua krokotiilin paksua panssaria pois. Aivan samoin on laita sinun hengellisen vihollisesi, paholaisen kanssa. Vain minä voin voittaa taistelun hänen kanssaan."

Kuuletko todella, mitä Jumala sanoo tässä puheessa? Hän ei puhu ainoastaan Jobille, vaan kaikille uskoville. Ja hän julistaa: Kohtaa rehellisesti elämäsi hirviöt kasvoista kasvoihin. Sinä et voi niitä voittaa. Minä ainoastaan voin.

Tässä vaiheessa, minä kuvittelen Jobin nähneen pienen valon pilkun sisimmässään. Hän varmaankin totesi: "Nämä hirviöt, joita Herra näyttää minulle - suuria, ylivoimaisia, pelottomia luontokappaleita - ne kaikki ovat minun ongelmiani. Enkä minä voita koskaan niitä itse. Kaiken aikaa minä olen istunut tässä tuhkakasassa, miettien miksi Jumala on sallinut kaikkien näiden hirvittävien ongelmien nousta minua vastaan. Olen yrittänyt löytää keinon kuinka päästä niistä eroon taistelemalla. Mutta totuus on se, että olen unohtanut, että minun Jumalani voi kaiken. Ja että hän taistelee minun puolestani."

Nyt Jobin sanoissa oli erilainen kaiku. Raamattu sanoo: "Silloin Job vastasi ja sanoi: ?Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa" (Job.42:1-2). Job itse asiassa sanoi: "Minun Jumalani on kaikkivoipa. Hän voi kaiken. Eikä hänen aikomuksiaan voida vähätellä. Siksi minä tiedän, että elämäni ei ole hukassa. Jumalalla on suunnitelma kaiken tämän kärsimykseni takana.

Minä tiedän, että Jumala seisoo vierelläni miekka kädessään puolustamassa minua. Ja hän vapauttaa minut juuri parhaaksi näkemällään hetkellä. Ei kukaan ihminen tai hirviö voi muuttaa hänen mieltään tai suunnitelmaansa. Hän todella tekee täysin tahtonsa mukaan. Minä tiedän, että en voi taistella virtahepoa ja krokotiilia vastaan. Mutta sillä ei ole väliä. Minä tiedän, että Jumala voi. Minun osani on vain seistä hiljaa ja ottaa vastaan Herran vapautus.

http://www.tscpulpitseries.org/finnish/ts040308.htm



                                                  Olkaat Siunatut!

1 kommentti:

  1. Herran Rauhaa Sinetti! Monta kertaa on pitänyt tulla tänne lukemaan ja kirjoittamaan, tämä on tärkeää työtä. Ole Siunattu!

    VastaaPoista