keskiviikko 12. syyskuuta 2018

MINÄ SUOJELEN HÄNET ...


Säteilevä Risti

Tänään, 13.7.2018. mutten näin herättyäni kuvan rististä, joka säteili yläosastaan valoa.
Ja kun oli tuosta Herran kirkkaudesta kyse, ajattelin jakaa sen teille..
Olkaat Siunatut, Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen kirkkaudessaan!




Room. 8:18: ”Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin”.


"Kuin kana emo kokoaa poikaset.."

Tänään, 14.7.2018.
Herättyäni näin pari kuvaa; Ensimmäistä kuvaa ihmettelin, kunnes toinen kuva avasi sitä, eli ensin näin kallio seinämän ja ihmettelin, mikä se on, näin sen niin läheltä. Sitten näin miehen, joka seisoi tuon kallion seinämällä olevalla kapealla kielekkeellä.
Kohta näin vielä kuvan, joka oli lohduttava kuva, noille edellisille kuville. Näin linnun ja kohta näytettiin koko sen pesää, jossa se suojeli poikastaan ...
Tuosta nousi minulle tämä Sanan paikka:

”Jerusalem, Jerusalem! Sinä tapat profeetat ja kivität ne, jotka on lähetetty sinun luoksesi. Miten monesti olenkaan tahtonut koota lapsesi, niin kuin kanaemo kokoaa poikaset siipiensä suojaan! Mutta te ette tahtoneet tulla. Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille.”

(Matt. 23:37–38)


virsi 397, eka säkeistö:

" Kun on turva Jumalassa,
turvassa on paremmassa,
kuin on tähti taivahalla,
lintu emon siiven alla."



PSALMIT 91
1. Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,

2. se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
3. Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
4. Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
5. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
6. et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
7. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
8. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
9. Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
10. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
11. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
12. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
13. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
14. "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
15. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
16. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."




Lepo kiinnostaa. Ihmisiä Kaikkivaltiaan suojassa: http://www.kotisatama.net/fi/lehdet/art ... d=19&oid=4




Keitä nämä levossa ja suojassa olevat ihmiset ovat?

Mielestäni Psalmi 91 päättyy ihanalla tavalla. Tässä Psalmissa on jotakin, joka kunnioittaa ja kirkastaa Jumalaa sellaisena kuin hän todella on ja mitä hän tahtoo kansansa kautta tehdä. Psalminkirjoittaja vuodattaa tämän totuuden esiin haastaen oman sydämensä ja kaikkien niiden sydämet, jotka Psalmia lukevat.
Tätä lukiessa tuntuu siltä kuin Jumala haluaisi tulla mukaan maanpäällisiin tapahtumiin. Jumala puhuu. Hän antaa meille kyvyn nähdä, keitä nämä Korkeimman suojassa istuvat ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyvät ovat. Keitä he sitten ovat?

Kiintyneitä Herraan

Ensiksikin, he ovat ihmisiä, jotka rakastavat Herraa. ”Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan.” Toivon, ettet koskaan väsy toistamasta Herralle, että riiput hänessä kiinni ja että palvot häntä. Ihastu siitä, mitä hän on sinulle tehnyt, ja rukoile häntä sen vuoksi, mitä hän on sinulle tehnyt. Ilmaise kiintymyksesi ja rakkautesi tällä tavoin.

Herran nimen tuntijoita

”Minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.” Tämä Psalmi keskittyy Jumalan nimiin. Tasapainoinen hengellinen sodankäynti keskittyy aina Jumalaan ja siihen mitä hän on, ei koskaan Saatanaan.
Yksi parhaimmista tavoista kiittää Jumalaa siitä, mitä hän on, on keskittyä hänen nimiinsä. Päätä sydämessäsi tietää enemmän Jumalasta. Tulet huomaamaan, että Herra iloitsee siitä: ”Minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.”

Herraa avuksi huutavia

Sitten on olemassa ihmisiä, jotka rukoilevat: ”Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle - -” On ihmisiä, joiden elämä on täysin keskittynyt Herraan.

Ahdistuneita

”Minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus.” Kun ongelmat tulevat, he kääntyvät Herran puoleen, sillä he tietävät, että hän on heidän kanssaan.

Ihmisiä, jotka Jumala
nostaa kunniaan

”Minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.” Hän vapauttaa heidät ja hän kunnioittaa heitä. Ainoa kunnia, joka todella merkitsee jotakin, on Jumalan kunnia. Lopullisessa tutkinnassa mikään tässä elämässä saamamme kunnia ei merkitse juuri mitään. Mutta se, että Jumala kunnioittaa meitä täyttää meidät pelonsekaisella kunnioituksella.

Jumalan ravitsemia

”Minä ravitsen [engl. tyydytän] hänet pitkällä iällä - -.” Elämässä ei voida kokea minkäänlaista tyydytystä ilman, että se tulee Jumalalta. Vaimoni ja minä olemme eläneet tarpeeksi pitkään tietääksemme, että mikään elämässä ei oikeastaan merkitse mitään, paitsi se, mitä Jumala meille on varannut ja se tyydytys, joka häneltä tulee.

Jeesusta odottavia

Sitten hän päättää: ”Ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen.” Tämä kuulostaa hyvinkin Uuden testamentin kielenkäytöltä, koska hepreankielinen pelastusta tarkoittava sana on sama sana, jota juutalainen käyttää sanoessaan ”Jeesus”. Jumala siis tarkoittaa: ”Suon hänen nähdä Jeesukseni.” Sitähän me kaikki odotamme: Jeesuksen takaisintuloa!

Päätösrukous

Oi taivaallinen Isä, kuinka ihmeellistä onkaan keskittyä sinuun, kuten olemme tehneet tämän psalminkirjoittajan kanssa! Olemme pyrkineet nostamaan katseemme siihen Yhteen, joka on Korkea ja Ylhäinen, siihen Yhteen, joka on kaiken korkeuden ja ylhäisyyden ulottumattomissa, siihen Yhteen, joka olet Sinä, mittaamaton olemuksesi ihmeellisyydessä.
Me katsomme taivaita ja joskus hämmennymme niiden äärettömyydestä, ja me muistamme, että sinä olet äärettömästi suurempi kuin sinun luomakuntasi, mittaamaton olemuksesi ihmeellisyydessä!
Kiitos, Herra, että todella olet Kaikkivaltias ja Kaikkivoiva, että voit nöyrryttää sydämemme Jumalan valtaistuimen edessä, ja viedä meidät paikalle, jossa olemme murtuneita ja herkkiä sinun Pyhän Henkesi johdatuksessa ja liikehdinnässä. Me talletamme tämän sanomana sinun sydämeltäsi. Tee meille se, mitä me emme itse voi tehdä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti