tiistai 18. syyskuuta 2018

"HENKI JA MORSIAN SANOVAT: " TULE"



Henki ja morsian sanovat

MINULLE TULI VASTAAN TÄMÄ KYSYMYS ERÄÄN USKOVAN SISAREN ASETTAMANA JA YRITIN SITÄ NÄIN AVATA:
Ilm. 22:17 "Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi."

Kenelle Henki ja morsian sekä kuuleva sanovat? Osaako joku muutenkin avata tätä kohtaa, jonka asiayhteydestä en oikein saa selkoa.?


VASTAUKSENI:

Minulle tämä merkitsee tätä, jos nyt osaan tämän kuvata:
Ensin minulle nousi tämä Raamatun kohta, jossa kerrotaan samasta:

JESAJA 55
1. Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei
ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
4. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
5. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
12. Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
13. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.

Jumala, meidän Herramme, kutsuu meitä. Hän on meidän ruokamme ja juomamme. Ja Hänen "morsian", me, Hänen omansa, morsius seurakunta, tahdomme iloiten ottaa uskossamme tuon kutsun vastaan. Jolla on uskonsa kautta tuo ymmärrys, hän kuulee Herransa kutsun ja meillä on lupa nauttia Herran runsaista pöydän antimista "tulkoon" ... ja omassa tahdossamme, saamme ottaa vastaan tämän kallisarvoisen lahjan.
Me voimme yhdessä Herran kanssa näin toisiamme kutsua ja julistaa myös tuota ilmaista antia, myös niille, joilla sitä ei vielä ole ... Jumala toivoo, että kääntyisimme hänen puoleensa, tunnustaisimme ja hylkäisimme syntimme ja ottaisimme vastaan Jeesuksen ja hänen armonsa uudistavan voiman. Jumala haluaa pelastaa meidät. Elämän säilyttäminen on Jumalalle paljon mieluisampaa kuin sen hävittäminen. Sen tähden hän kerta toisensa jälkeen kutsuu meitä luokseen.

"Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon lahjaksi elämän vettä." (Ilm. 22:17.)

..saikohan tuosta mitään tolkkua ... 



Kuka on morsian? Lue tästä lisää: https://aktiivikristinusko.fi/mita-raam ... san-haista


Tähän liittyy vahvasti Jumalan Tahdossa eläminen, sillä morsian haluaa elää vahvasti Hengen/ Herransa vierellä. viewtopic.php?f=5&p=21671#p21671

30.8.2018.
Shalom! Rauhaa teille!
Tänään kun aamulla heräsin, ... hetkeksi, näin kuvan, sormuksesta, ja sen kivi oli ovaalin muotoinen (soikea) ja siinä oli kirkas kivi.
Kohta näin uudelleen tuon sormuksen, mutta siihen oli muuttunut veren punainen kivi.
Kiitos Jeesus Kristus, Sinä puhut minulle noiden sormusten kautta.

Sitten nukahdin vielä hetkeksi ja näin unta, että olin Kainuussa tätini luona. Siellä oli paljon vieraita ja tätini esitteli, uusimpia juhla asujaa, joista jotkut oli aika rohkeita. Pidimme siellä samalla jonkin asteista "kokousta". Minä olin puhujana, mutta samalla yritin avittaa tarjoiluissa.
Kohta ihmiset alkoi valittaa, varttuessaan uutta tee hetkeä, ettei ollut puhtaita astioita ja siitä alettiin syyttää minua.
Hermostuin ja ilmoitin eräälle, että olin kyllä auttanut, mutta minun pää tehtäväni oli puhua näistä hengellisistä asioista. Ilmoitin kovaan ääneen että näin tämä ei voi enää jatkua, nyt pidän pienen ripityksen, kunhan kaikki on paikalla. Joko minä olen täällä puhujana tai tarjoilijana, mutta jos päädyn tekemään vain töitä, saa kokouksen unohtaa ... Jäin odottamaan, että sain ilmoittaa tämän kaikille ... siihen uni loppui.

Tässä oli selkeä viesti, mikä on se tärkein, meidän uskovien elämässä. Tässä toteutuu Martan ja Marian tarina ...

Siunaten teitä
sinetti


LUE LISÄÄ: http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2005-10-27


Vain yksi on tarpeen

"Jeesus vaelsi eteenpäin opetuslastensa kanssa ja tuli erääseen kylään. Siellä muuan nainen, jonka nimi oli Martta, otti hänet vieraakseen. Martalla oli sisar, Maria. Tämä asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettaan. Martalla oli kädet täynnä työtä vieraita palvellessaan, ja siksi hän tuli sanomaan: 'Herra, etkö lainkaan välitä siitä, että sisareni jättää kaikki työt minun tehtäväkseni? Sano hänelle, että hän auttaisi minua.' Mutta Herra vastasi: 'Martta, Martta, sinä huolehdit ja hätäilet niin monista asioista. Vain yksi on tarpeen. Maria on valinnut hyvän osan, eikä sitä oteta häneltä pois.'"
Luuk. 10:38-42 [kr92] [kr38]



Omalla tavallaan Marian 10-kertainen suosio Marttaan nähden kuvaa yleistä suhtautumista siihen, miten Luukkaan evankeliumin teksti 'käytännön Martasta' ja 'oppilas-Mariasta' ymmärretään. Martta tulkitaan maalliseksi 'touhu-tädiksi', joka puuhastelee toisarvoisten asioiden kanssa, kun taas Marian ymmärretään keskittyneen olennaisimpaan jättäen pois turhan maallisen vuohotuksen. Onko siis 'Marian osa' 10 kertaa parempi kuin Martan – niin kuin etunimitilasto vihjaa? Maallistunut Martta vai hengellinen Maria, kas siinäpä kysymys? - Vaikka näin tekstiä kuulee monesti käsiteltävän, niin siitä ei tekstissä ole kyse, koska siinä ei viitata lainkaan siihen, että Martta olisi ollut maallistunut sydämeltään tai välinpitämätön sielunsa tilasta.
Mitä Jeesus sitten tarkoitti, on monelle liian arkinen ja käytännöllinen ohje hyväksyttäväksi. Yksinkertaisimmillaan "vain yksi on tarpeen" voidaan tulkita Martan tapauksessa vaikkapa näin: "Martta, älä vaivaa itseäsi noin paljolla touhulla meidän tähtemme. Yksi ruokalaji ja kattaus on aivan tarpeeksi meille. Yksinkertaisin ja karuin mahdollinen mahdollinen riittää sangen hyvin minulle ja opetuslapsilleni." Eli ratkaisu oli helpompi kuin Martta odottikaan: keskity olennaiseen, vähempikin riittää. Ei ollut mitään mieltä viedä Mariaa kyökin puolelle auttamaan, koska jo vähempi, mitä Martta oli jo tehnyt, riitti vallan mainiosti Herralle ja hänen opetuslapsilleen.”


 

Corrie Ten Boomin näky!

Jokin aika sitten näin rukoillessani näyn. Pieni poika oli matkalla korkeaa mäkeä ylöspäin. Hänen vierellään kulki suuri vahva mies joka piti suojelevasti kättään pojan hartioilla. Vuoren harjalla oli poikaa odottamassa eräänlainen koe. Paikalla oli professoreita ja opettajia ja sitten tuo pieni poika seurassaan voimakas mies, Yhä piti mies kättään pojan harteilla. Pojalta kysyttiin kysymyksiä. Hän ei osannut vastata. Hädissään poika katsoi vierellään olevaan mieheen. Mies antoi vastauksen jokaiseen kysymykseen. Millainen ilo pojan kasvoilta heijastuikaan. Tuo vieressä kulkeva mies oli Jeesus. Hän tekee meistä valmiita TULEMUKSENSA hetkeä varten. Hän antaa vaellukseemme VIISAUTTA ja YMMÄRRYSTÄ kun sitä Häneltä anomme.
Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se joka on kuollut onpa vielä heretettykin ja hän on Jumalan oikealla puolella ja hän myös rukoilee meidän edestämme. Jeesus on puolustajamme turvamme. Mutta meidän on myös ymmärrettävä oma vastuumme. Kompromissien tekemisen aika on ohitse. Me elämme hyvinvoinnin keskellä mutta siihen sisältyy suuri vaara. Jos sinä kaiken yltäkylläisyyden keskellä olet vain hiukkasen kristitty hiukkasen uskonnolinen olet viiden tyhmän neitsyen kaltainen. Älä enää epäröi antaudu Herralle, Äläkä vain osittain. Anna itsesi kokonaan Herralle sataprosenttisesti. Herra on itse sanonut ettemme voi palvella kahta Herraa. Palvelkaamme siksi totista Jumalaa.

Kirjasta Huomispäivän kätköpaikka


:::::::::::::::::::::
Aivan äsken, muutama minuutti sitten, otin erään syntymäpäivä lahjani (cd) ja kuuntelin sen. Palaan Jerusalemiin; Viktor Klimenko. Pentti Oikarinen.
Pyysin ennen tuon kuuntelua, että Herra yllttäisi minut tänään hengellisesti ... ja kasvattaen.
Ja minut yllätettiin tuota kuunnellessa, nuo sanat menivät suoraan sydämeen ja minä itkin!!!
Siinä kerrottiin kahdesta profeetasta, jotka itkivät Jerusalemin puolesta, Jeremia ja Jeesus. Kummankin kansa hylkäsi.
Molemmat itkivät ja lupasivat palata uudelleen!
Nyt itkin minä, sydämeen sattui, tuntui ettei aivokuoreni riitä siihen tuskaan ... puhuin ja huusin tuskassani ja rakkaudessani kielillä ja puhalsin 3 x henkeä Jerusalemille ... Herra Siunatkoon Jerusalemia. Tulkoon sen uusi loisto pian!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.