keskiviikko 24. tammikuuta 2018

HEUREKA - USKOMATON AJATUS!


 

 
HEUREKA - USKOMATON AJATUS!
(Lue tämä tietyllä huumorilla)


1.4.2009.
Aprillipäivän ilta, päivällä olin ollut hoitamassa pojan poikia, onnellisesti väsyneenä, saunan jälkeen istahdin ajatuksineni nojatuoliin, silloin se ajatukseni tuli - !
Ajattelin että ihmisen pitäisi muutoksen edessä muuttaa ajatuksensa ja puheensa, muuttaa ne aina positiiviseksi, rakkaudelliseksi.
Paholaisella on kiire, siksi se yrittää vaikuttaa ajatuksiimme, mitä enemmän ajattelemme ja puhumme pahaa, sen tyytyväisempi paholainen on, se on paholaisen eduksi. Mutta kun opimme kääntämään kaiken hyväksi, antamaan anteeksi itsellemme ja toisille, paholaisen voima heikkenee.
Rakkaus voittaa kaiken ja meillä ei tule olemaan loppupelissä kuin yksi tuomari ja se on Jumala.
Jeesus antoi anteeksi ristillä ryövärille ja meidänkin pitäisi antaa anteeksi ihmiselle, teon takana, ei kuitenkaan teolle.
Olkoon rikos kuinka paha tahansa, meidän pitäisi antaa anteeksi. Siihen kun pystymme, alamme olla aika valmiita muutokseen.
Sitten ajattelin - että kuinka paha tahansa? - Rakkaus voittaa kaiken!
Eli mitä sanoisi paholainen, se joka aikojen alussa oli Jumalan yksi enkeleistä. Jos yltäisimme rakkautemme, niin pitkälle että antaisimme anteeksi sille enkelille joka se oli alussa, ennen riitaa Jumalan kanssa, mutta emme tietenkään hyväksy niitä tekoja, jotka teki Jumalaa vastaan. Antaisimme anteeksi sille enkelille, antaisimme rakkautemme.
Mitä tapahtuisi paholaiselle joka vihaa rakkautta? Häkeltyisi? Voimansa heikkenisi?
Olisimme vain pyyteetöntä rakkautta ja anteeksi antoa. Voisiko rakkaus enää isommaksi muodostua. Eikä sen pahempaa pahuutta olisi, jos me kaikki, käsi kädessä, tukisimme sen enkelin, rakkaudella takaisin Jumalan luo.
Pahuus tuhoutuisi - sillä suurin on rakkaus! Jumala on rakkaus!
Tekisimme rakkauden piirin, sen enkelin ympärille, antamatta periksi, vaikka kuinka rimpuilisi, jossain sen niska rakkauteen täytyisi katketa.
Se vaatisi valtavaa yhteisvoimaa, olisiko se utopiaa?
Kuka tietää?
Ajatus oli upea - Heureka!
On vaan harmi kun ei ole ketään kenen kanssa voisin vaihtaa näitä lennokkaita ajatuksiani. Olen niiden kanssa niin yksin!
Ajatukseni oli todella pitkälle vietyä, enkä tiedä, olisiko se edes todella hyväksyttävää?
Paholainen ei kuitenkaan ole ihminen. Jeesus kävi ristillä meidän ihmisten vuoksi.
Häviäisikö pahuus tällaisella rakkaudella, mitä paholaisesta jäisi jäljelle?
Minkälainen enkeli riitautui Jumalan kanssa? Kysymyksiä kysymysten perään.
Kiehtova ajatus kuitenkin, enkä ole ennen kuullut enkä lukenut tällaisesta, näin pitkälle viedystä ajatuksesta, se kertoo hieman minun ajatusmaailmastani, kuinka lennokasta se välillä on.
Mielenkiintoista kuinka mieli toimii, ehkä ajatus oli jollain tavalla lapsellinenkin, mutta toisaalta sehän on vain hyvä, sillä on hyvä huomata että on säilyttänyt lapsenmielisyyden - uskoa lapsen lailla.
Se oli oma ajatusleikkini, mutta oikeasti paholainen vihaa rakkautta, joten paras ase paholaista vastaan on juuri - RAKKAUS!
Ehkä joskus kun lopunaika on tullut on myös meitä rakkaudessa olevia riittävästi, kukistamaan paholainen - pahuus.
Levitämme rakkauden siipemme ja maailma avautuu paratiisina - KAUNISTA!
Se on aika, jolloin jossittelun aika on ohi eikä sille ole enää tilaa.
On aika ilon ja rakkauden, leikkimielisyyden. Olemme vapaita kaikista kiristävistä tunteista, ei ole sijaa enää vihalle,
kateudelle, himolle, mustasukkaisuudelle…
Eikö tämän ymmärtäminen houkuttele meitä ihmisiä tavoittelemaan tällaista. Opettelisimme olemaan ja elämään rakkaudessa, hylkäämään kaikki negatiivinen, ajatuksesta se jo lähtee…
Ja antamaan anteeksi, kaikki se vanha paha joka myrkyttää sielumme, kun annamme anteeksi, emme kanna enää sitä pahaa mukanamme, olomme kevenee, hyvyydelle tulee lisää tilaa.
Antaisimme anteeksi myös itsellemme, sillä kaikki paha on paholaisen meihin istuttamaa, on turha kantaa sellaista taakkaa mukanaan, anteeksi anto on sitä varten.
Välttäkäämme myös tekemästä uutta pahaa jota paholainen eteemme ripottelee, kapuloita rattaisiimme - emme me sellaista taakkaa tarvitse, mutta tämä on meistä itsestämme kiinni.
Rakkaudessa eläminen on antoisaa, mutta pahuus ei anna meille mitään, päinvastoin, se vie meiltä lopunkin ihmisyyden.
- Elämän avainsana on RAKKAUS!
Olen myös joskus leikkinyt ajatuksella että vankeja ei enää laitettaisikaan vankilaan, vaan joutuisivat johonkin luostarin omaiseen toimintaan jossa joka päivä joutuisi opiskelemaan elämän Rakkautta!
Näin siksi koska on tiedossa että väkivalta ei poista väkivaltaa eikä viha poistu vihaamalla. Tehtäisiin niin tradikaali käännös että vankin elämästä poistettaisiin kaikki negatiivisuus, vihamielisyys ja se suunnattaisiin rakkauden hoitoon, uskon että tuloksia alkaisi syntyä.
Ne jotka pelkäisivät tätä ajattelu mallia saattaisivat pysyä kaidalla polulla ilmankin kun tietäisivät minne joutuu jos jää kiinni.
Annettaisiin täydellistä rakkaudellista, henkistä sielunhoitoa, sillä rakkaus on se mikä loppu pelissä parantaa.
Rehellisyys on rakkauden korkein muoto.



RAKASTAKAA!

Elämme erikoista aikaa, me olemme uhanalaisia, niin elävä maa meille kertoo. Maa puhuu meille.
Elämän perusarvo on tunne että kuuluu johonkin. Tärkeintä on oppia olemaan nöyrä myös luonnolle - rakastakaa sitä.
Emme ole mitään ilman luontoa, olemme kaikki yhtä.
Me pidämme yllä tätä perimätietoutta lapsillemme - he ovat tulevaisuus.
Pyhintä meille on valinnan vapaus, siitä kaikki alkaa.
Me puhumme eri kielillä, mutta viesti on sama. Toive päästä takaisin sinne, mistä kaikki alkoi.
Rukoilemme ja kiitämme että olemme osa tätä elämää.
Kunnioitamme myös muuta elämää, koska olemme täällä yhdessä.
Pitäkäämme toisiamme siskoina ja veljinä, rakkauteen ja oikeuden mukaisuuteen sitoutuen.
Elämä on sellaista tarinan kutomista jonka alkua emme muista eikä loppua tunne.
Jotkut uskon lahkot sanovat että maailmassa ei ole mitään kaunista, kauneus alkaa vasta taivaaseen päästyämme. Minä taas ajattelen että täällä on paljonkin kaunista sillä onhan se Jumalan luomaa, mutta meidän ihmisten tekemiset ei täällä maapallolla ole aina kaunista.
Tarinamme on osa maailmankaikkeutta.
Sinulla on oikeus onnistua tai epäonnistua, mutta pidä hyvä tahto.
Henkesi on heikko ja sinua pelottaa, usko silti, Jumalan valtakunta on sydämissämme.
Jotkut joskus miettivät ovatko he tehneet syntiä – kaikki me olemme syntisiä, ei ole yhtään täydellistä maan päällä.
Jumala pelastaa ihmisen, muttei ilman ihmisen omaa osuuttaan.
On hyvä välillä tutkia sisintään. Kun katsot sydämeesi, mitä näet sisimmässäsi?
Kun rohkeutenne pettää, älkää olko itsellenne ankaria.
Jos yrität hallita elämääsi - kadotat sen.
Usko Jumalaan, niin löydät hänet.
- Ole luja uskossasi!
Ajattelemme kuin veronkantajat, mutta uskolla ei tehdä kauppaa.
Huominen hoitakoon itsensä, luottakaa Jumalaan kuin lapsi joka pitää Isäänsä kädestä.
Jumalan laki on puhtaampi ja yksinkertaisempi kuin ihmisen laki.
Jotkut sanovat että uskovat elävät nyt parhainta aikaa, muutoksen tullessa.
On hienoa saada olla kokemassa tässä maailmassa tämä tärkeä muutoksen aika.
On ihanaa uskoa, rakastaa ja antaa anteeksi.
Niin minäkin eräänä 2009, huhtikuun iltana yllätin mieheni ja pyysin anteeksi kaikki tyhmät tekoni joita olin tehnyt yhteisen elomme aikana.
Annoin myös miehelleni anteeksi kaikki tämän tekemät pahuudet minua kohtaan, tässä sen enempää niistä kertomatta, ne kuitenkin varjostivat ikävästi elämäämme.
Usein ajattelin että kun pystyisin antamaan anteeksi, pääsemään kaiken sen yläpuolelle. Tietoisuuteni kasvaessa, tein päätökseni antaa anteeksi - hyvä niin.
Olisi ehkä ollut mahdotonta kasvaa henkisesti jos en olisi pystynyt antaa anteeksi.
Nyt tuntuu mieli kevyemmältä, olen päässyt niiden syntien yläpuolelle, niiden pahojen ajatusten ja tekojen yläpuolelle. Etsi se ihminen sieltä tekojen takaa ja anna anteeksi sille ihmiselle, tekoja ei tarvitse kuitenkaan hyväksyä. Anna rakkaallesi vapaus olla oma itsensä mutta jos liittoa piinaavat teot ei kuitenkaan lopu, ei sinun pidä siinä itseäsi kiusata, vaan aseta itsellesi rajat, koska mittasi on täysi, emme omista toista ihmistä. Suurin rakkaus antaa kuitenkin toiselle anteeksi vaikka liitto loppuisikin ja jatkaa oman elämänsä etsintää. Ihmisten eri
sairaudetkin voivat johtua rakkauden puutteesta, esim. mielenterveys sairaudet. Ihminen ei ole koskaan saanut rakkautta ja mieli sairastuu, mutta on myös yhtä tärkeää oppia antamaan rakkautta. Sekin opettaa ihmiselle tärkeitä asioita, oppii huomaamaan kuinka ihana olo tulee kun voi antaa rakkauttaan eikä vain olla saajan paikalla. Samalla kun antaa, saa myös itse.
Kaikki näyttää nyt vieläkin kirkkaammalta.
Jeesus sanoi että haluaa sytyttää ihmisten sydämet. Opetuslapset ihmettelivät mitähän se tarkoittaa.
Minusta se selkeästi tarkoittaa lujaa uskoa rakkaudessa. Rakkaus on uhrauksista suurin.
Minunkin sydämeni pulppuaa rakkautta, rakkautta perheeseeni ja mieheeni, mutta ennen tätä kaikkea, rakkauteni uskoon, Jeesukseen ja Jumalaan, on kaikista suurinta, se on ollut sydämessäni sieltä pienestä tytöstä asti, kun silloin pääsiäis- aamuna sain kuulla vanhemmiltani kertomuksen Jeesuksesta. Se on seurannut läpi elämäni, koko ajan vahvistuen ja tietoisuuteni lisääntyen. Koskaan en ole epäillyt Jumalan olemassa oloa, se on aina ollut täyttä totta minulle.
Olen etsinyt ja minulle on avattu. Joku voi kysyä onko löytämäni tieto totta. Olen itsekin joskus rukoillut Jeesusta ja pyytänyt häntä osoittamaan olenko oikealla tiellä.
Olen saanut myöntäviä vastauksia ja ole tiennyt että ne ovat tulleet Jeesukselta, kun näiden viestien jälkeen oloni on ollut mahtava.
Jos en ole saanut vastausta on minulle jäänyt epävarma, pelokas olo, silloin tietää että asia ei ollut hyvä.
Rakkaus pulppuaa silloin valtavalla teholla kun on saanut positiivisen rukous vastauksen.
Siihen vain yksinkertaisesti uskoo, lapsen lailla, että niin hyvä tunne tulee vain Jeesukselta.
Välillä rukoilen että olisi suuri kunnia nähdä Jeesus ilmielävänä, mutta ei se ole tärkeintä, kyllä minä uskon muutenkin.
Jeesus sanoi opetuslapsilleen ylösnousemuksen jälkeen, kun
tapasi heidät:
- “Uskotte kun näitte minut mutta kuinka autuaita he jotka uskovat vaikkei näe!”
Opetuslapset eivät alussa uskoneet että Jeesus on ylösnoussut, ettei se voi olla mahdollista.
- “Jumalalle on kaikki mahdollista!”
Jotkut pelkäävät tulevansa pilkatuiksi, olevansa jotain nynnyjä jos uskovat tällaiseen hölynpölyyn, siis heidän mielestään hölynpölyyn - ei minun.
Se vasta suurta rohkeutta vaatii, tunnustaa uskovansa Jeesukseen, siihen rakkauteen - Jumalaan.
Ei se todellakaan ole nynnyä. Siinä mitataan meidän uskoamme ja sitä mitä palvomme kun mietimme esim. pystyisimmekö olemaan Jumalan läheisyydessä, yksin hiljaa miettien, juomatta ja syömättä, paastoten, ehdoitta, tietyn pitkän ajan. Moni sanoisi:
- “En pysty!”
Sitten pystyisimmekö samaan isolla rahalla, meille tarjottaisiin täyttä pottia, moni vastaisi heti: - “Totta kai pystyn, kokeillaanko heti?”
Uskommeko Jumalaan vai mammonan henkeen? Onnekkaita ne jotka tekevät tämän ehdoitta, heidän täyspottinsa odottaa Jumalan valtakunnassa. Se on paljon suurempaa kuin palvoa rahaa ja sillä saamaa valtaa, se ei ole pysyvää valtaa. Valta on vain Jumalalla ja me voimme kylpeä Hänen lempeydessään.
Nykyihmiset arvostavat niin erilaisia asioita, kaikki arvot on romutettu, millään muulla ei ole väliä kuin sillä mitä omistaa.
Tuijotetaan vain omaan napaan, ihmisiltä puuttuu leikkimielisyys ja ilo.
Ei ole puhdasta hyväntahtoisuutta, kaikesta täytyy saada palkka, ei voi mitään tehdä pelkästä hyvästä tahdosta. Asiaan kuin asiaan täytyy kuulua jokin hyöty.
Voi kuinka hyvältä tuntuukaan kun on saanut auttaa lähimmäistä, joskus pelkkä läsnäolo on antanut toiselle hyvän mielen.
Toisen ihmisen kiitollinen hymy on ollut minulle parasta antia,
mitä on saanut omista teoistaan ja se riittää.
Joskus olen antanut omastani vaikkei sitä ole aina paljon ollut itsellänikään., aina ei resurssit riitä niin paljoon kuin haluaisi, mutta ilman rahaakin voi tehdä paljon - rakastaa lähimmäistä!
Kaikki on nyt niin kaunista, on kuin olisi saavuttanut jonkin päämäärän, tullut perille.
Olo on niin valoisa mutta kuitenkin rauhaisa. Haluaisin kaikkien ihmisten saavuttavan tämän tunteen, uskaltaa rohkeasti luottaa Jumalaan.
Ei ole mitään tämän kauniimpaa.
Olen valmis, mitä se sitten tarkoittaakaan, mitä tuo tullessaan.
Kunpa voisin siirtää tämän uskon ja rakkauden tunteen lähimmäisilleni, että he haluaisivat ottaa sen sydämeensä vastaan. Että he saisivat kokea tämän saman hyvän.
Tämä on suurin rikkaus minkä voin perinnöksi jättää, kaikkea maallista mammonaa arvokkaampaa.
Jumala puhuu jokaiselle koko ajan. Kyse ei ole siitä, ketä Jumala puhuttelee vaan siitä kuka kuuntelee. Kyse ei ole uskonnosta johon meidän pitää jäseninä liittyä ja kouluttautua että saisimme olla Herrassa, ei, vaan kyse on puhtaasta uskosta jota saa käyttää heti ilman liittymismaksuja. Me olemme valmiita heti Jumalalle kun vain itse sydämemme hänelle aukaisemme, rakkaudella.
Me voimme mennä Jumalan eteen pyytämään parannusta ilman että kuulumme johonkin uskonlahkoon, Jumala ei ole lahko.
Jumala rakastaa mielettömästi ylistystä joka kirkastaa Hänet. Demonit taas pelkäävät ylistystä ja poistuvat paikoista joissa ylistetään Jumalaa täydessä rakkaudessa.
On tärkeää ylistää Jumalan kirkkautta, antaa anteeksi niin kuin rukouksessakin sanotaan, antaa anteeksi itsellemme ja toisillemme, laittaa oikeasti synnit Jeesuksen Kristuksen ristille.
On myös tärkeää opetella siunaamaan ihmisiä ja asioita, hyviä ja pahoja. Ei kirota niitä sillä niin ne menevät vain pahemmaksi. Siunaa, vaikka asia olisi pahakin sillä siunaus auttaa asian paranemista. Siunaa vaikka joka päivä asiasi, niin se alkaa paranemaan.
Tärkeää on uskoa että se mitä pyydät on jo tapahtunut, siihen usko perustuu. Nämä ovat tärkeitä asioita kun haluaa Jumalan täyteistä, parantavaa elämää:
- USKO
- RAKKAUS
- ANTEEKSIANTO
- SIUNAUS
- YLISTYS
- KIITOS
Kun olet pyytänyt anteeksi antoa ja parannusta, älä enää palaa niihin synteihisi sillä paha palaa myös takaisin, ne on demoneita, pelon demoneita, älkää päästäkö niitä enää sisäänne. Jumala ja Jeesus Kristus ovat niitä suurempia, voimakkaampia, ei meillä ole mitään hätää. Luotetaan Jumalaan ja Jeesukseen, lakkaamatta, iloitse ja hymyile, ylistä Jumalaa saamastasi hyvästä!
Kun masennus ja synkkyys alkavat vallata mieltä, ala hyräilemään tai laulamaan jotain iloista laulua se voi olla myös ylistyslaulu, sillä Jumala rakastaa musiikkia ja demonit heikkenee. Näin minäkin olen nykyään tehnyt ja masennus ja synkät ajatukset katoavat. Synkkiin ajatuksiin auttaa myös se kun heti alkaa ajatella jotain rakkaudellista ajatusta, ei päästä sitä tulevaa negatiivista ajatusta eli demonia valtaan. Ylistää sanoin Jumalaa ja Jeesusta, nostaa heidät korokkeelle. Nämä synkät ajatukset, masennukset ja muut pahat asiat ovat todellakin demoneita, ei anneta niille valtaa, kun tiedostamme tämän uskomme vahvistuu vahvistumistaan. Yksi demoneista on kivunhenki, kun ihminen ensin hyväkyy kivun, antaa hän samalla vallan ja jalansijan viholliselle.
Sitä kautta ovi avautuu ja demoni pääsee sisäämme ja sairastuttaa meidät.

RUKOUS

Kiitos Jumala, että autat minua ymmärtämään, että tämä ongelma on jo ratkaistu puolestani.

( Muista aina siunata ongelma, kun viet sen Jumalalle, vaikka se olisi kuinka ikävä.)


ELÄMÄN OPPI

Elämämme kultaiset vuodet, muodostaa arvot uudet.
Ne kulkee ilosta suruun, takertuen jokaiseen opinmuruun.
Tärkein oppi on kuitenkin yksi sana vaan.
Sen kun ymmärrämme, sen tasot tiedostamme.
Pelastamme ihmiset ja maan.
Se on meidän suurin rikkaus.
Tämä ihmeellinen sana on - RAKKAUS.

31.10.1996. (oma)


ISÄ

Sä turvan meille annat, hiljaa huolta mielessäsi kannat.
Uskoa annat meille huomiseen.
Isä - maallinen.
Isä - taivainen.
Rukoilemme.
- Sinulle turvaa, uskoa ja voimaa, Isä maallinen.
Kiitämme.
- Rukouksessa sinua turvasta, uskosta ja voimasta, Isä taivainen.
Molemmat samalla asialla on, siks olomme ei ole turvaton.
Isä, meidän perheen kultainen.
Isä, maailman lasten, kaikki voimainen.
Yhdessä siis päätimme, meidän perhe ja maailman lapset.
Värssyyn tähän tarvitaan vielä pieni lisä, se kuuluu että:
- KIITOS ISÄ!
6.11. 1991. (oma)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.