sunnuntai 31. maaliskuuta 2019

PYHÄN HENGEN TULI RISTILLÄ





Rauhaa teillle toivotan, rauhaa sydämiin.

Heräsin viime yönä johonkin aikaan hetkeksi ja näin samalla kuvan.
Näin sen vanhan puisen ristin ja kohta ristin oikean puoleinen vaaka tukipuu syttyi tuleen, mutta tuli ei tuhonnut sitä, vaikka liekit olikin valtavat.
Tiesin, että se oli Pyhän Hengen tuli.
Kohta tuli sammui ja nyt näin tuolla oikean puoleisella vaakapuulla valkopukuisen miehen seisomassa, tuon puun päällä. Koin Hänet Jeesukseksi. En kuullut ääntä, mutta jostain tiesin että Hän julisti siellä jotain. Risti oli aika kaukana, joten en nähnyt tätä selväpiirteisesti.
Kohta näin että sinne ilmestyi puulle seisomaan toinenkin ja ehkä kolmaskin. Oli vaikea sanoa monta siellä puulla seisoi, mutta liikehdintä lisääntyi.
Ehkä he olivat opetuslapset ja muut Jeesuksen seuraajat, jotka Pyhässä Hengessä saavat viedä "ristinpuun" Sanomaa eteenpäin, julistaen sitä kaikkeen maailmaan niin kuin Jeesus meitä kehoitti antaen tuon lähetyskäskynsä ja lupasi lähettää Pyhän Hengensä meille poistuttuaan ja sen Hän on toteuttanut.
Pyhän Hengen tulen voimalla olemme Kristuksessa vahvoja julistamaan!
Kiitos Jeesus!

Aamulla kun heräsin, näin vielä himmeitä kuvia sormuksista. Kiitos Jeesus, että saamme olla omasi!

Matt 28:19,20; Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso,olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti”


https://www.gotquestions.org/Suomi/suur ... kasky.html :
"Matteuksen evankeliumissa 28:19-20 meille on annettu käsky, jota on sittemmin alettu kutsua suureksi lähetyskäskyksi. "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." Jeesus antoi tämän käskyn apostoleilleen ennen taivaaseen nousemistaan. Siinä on yhteenveto niistä asioista, joita Jeesus odotti apostoleiltaan ja heidän seuraajiltaan poissa ollessaan.

Alkuperäisessä kreikankielisessä tekstissä ainoa käsky, joka annetaan Matt. 28:19-20 on "opetuslasten tekeminen". Suuri lähetyskäsky opettaa meitä tekemään opetuslapsia eläessämme tässä maailmassa ja puuhastellessamme päivittäisiä askareitamme. Kuinka me teemme opetuslapsia? Kastamalla heitä ja opettamalla heille kaikki, mitä Jeesus käski. "Tehkää opetuslapsia" on suuren lähetyskäskyn antama käsky. "Menemällä", "kastamalle" ja "opettamalla" ovat keinoja, kuinka toteutamme "opetuslasten tekemisen".

Monien mielestä Ap. t. 1:8 on myös osa suurta lähetyskäskyä, "Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka." Pyhä Henki antaa voiman suuren lähetyskäskyn toteuttamiseen. Me olemme Kristuksen todistajia täyttäen suuren lähetyskäskyn omassa kotikaupungissamme (Jerusalemissa), läänissämme ja maassamme (Juudea ja Samaria) ja mihin tahansa Jumala meidät lähettää (maan ääriin saakka)."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.