perjantai 15. maaliskuuta 2019

" EI OPPI OJAAN KAADA ..."



 
 
Rauhaa teille!
 
Tänään minun piti mennä hoitamaan päivällä lasten lapsiani. Vanhin (11v.) oli kovassa kuumeessa, joten minua tarvittiin varmistamaan, että poika pärjäilee kotona. Nuorin (5v.) meni päivä hoitoon ja keskimmäinen (10v.) kouluun. Tämä keskimmäinen alkoi siinä ennen kouluun lähtöään minua jututtamaan:
- " Mummu, tiedätkö, se sinun meille Jeesuksesta puhuminen ei ole ollut turhaa. Minä sain koulussa uskonnon kokeesta 10!"
Tuo oli minulle valtava ilo kuulla ja poikakin näytti olevan hyvin tyytyväinen. Vaikka välillä tuntui että oli niin turhaa ollut kaikki se mitä olin näille pojille puhunut Jeesuksesta, näkyykin tuottavan hiljaisuudessaan tulosta, ainakin tämän keskimmäisen kohdalla.
Kyllä tämä mummo oli iloinen tuosta ilmoituksesta. Ei oppi ojaan kaada sanotaan vanhassa Raamatun sananlaskussakin.
Vanhimmalle sanoin, että olin rukoillut tämän puolesta että paranee pian, että olin vienyt hänet Jumalan eteen hoitopöydälle ja nyt häntä sieltä hoidetaan. Poika katsoi minuun sanoen:
- " Miksi ? En minä usko."
Sanoin, että hänestä kyllä pidetään huolta ja ettei pidä ihmetellä jos paranee pian. Keskimmäinen kysyi olinko rukoillut hänenkin puolestaan ja ilmoitin hänelle, että tottakai olin rukoillut hänestäkin. Poika oli taas tyytyväinen ilme kasvoillaan.
Iltapäivällä kun sitten lähdin kotiin, oli vanhimman pojankin kuume laskenut. Kiitin hiljaa ylös, että pojista pidettiin ylhäällä huolta.
Kiitos Jeesus!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti