lauantai 9. maaliskuuta 2019

YHTEYS ON JUMALAN LAHJA

 


 

"Minä, joka olen Herran vuoksi vankina, kehotan teitä siis elämään saamanne kutsun arvoisesti, aina nöyrinä, lempeinä ja kärsivällisinä. Auttakoon rakkaus teitä tulemaan toimeen keskenänne. Pyrkikää rauhan sitein säilyttämään Hengen luoma ykseys.
On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi."
Ef. 4:1-4



Rauhaa teille!

Tänään, olessani herättyäni Herran läsnäolossa ja rukouksessa, näin tuollaisen kuvan, kuin yllä, siinä kaksi sormenpäätä kosketti toisiaan. Kyselin Herralta, oliko tämä Häneltä? Vai vieläkö tulee jotain muuta?
Mutta en nähnyt muuta, en edes niitä tavallisia mielen tekemiä kuvia.
Ymmärsin ja hyväksyin tuon saamani kuvan, sillä se puhui tärkeästä asiasta, eli yhteydestä Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen, Pyhän Hengen kautta.
Tuo yhteys toteutuu rukouksissa ja kun olemme läsnäolossa Herramme kanssa.
Jeesus itse on viinipuu ja hänen ja vain hänen yhteydessään ihmisillä on yhteys pyhään Jumalaan. Jos yhteyttä viinipuuhun ei ole, ei ole myöskään yhteyttä Jumalaan.

Kuva


1. "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
2. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
3. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
4. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
5. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
6. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
7. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
8. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
9. Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.
10. Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
11. Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
12. Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
13. Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
14. Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
15. En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
16. Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
17. Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
Joh.15.

Hänen Rakkautensa meihin, antaa meille tuon valtavan yhteyden. Mutta meillä tulee olla yhteys myös toisiimme, joka toteuttaa seurakunta yhteyttä.
Seurakunnan ykseys ei ole ahdasmielinen velvoite, vaan Jumalan runsas lahja lapsilleen. Kristus antoi seurakunnan paitsi välikappaleeksi viedä Jumalan valtakunnan ilosanomaa kaikille kansoille, myös tukemaan uskovia maanpäällisen vaelluksen ajan. Jokainen meistä on heikko yksin; tarvitsemme ennen kaikkea elävän yhteyden Kristukseen - seurakunnan elämän antajaan, mutta myös toinen toisiimme.


" Rakastava ymmärtää oman arvonsa. Rakastava on nöyrä, mutta ei koskaan nöyristele. Rakastava uskaltaa olla aito ja haavoittuva. Hän ei käytä naamioita eikä rakenna epätodellisia kulisseja. Rakastavaa ei voi hallita pelon avulla. Rakastava ei toimi pelosta, häpeästä tai vihasta käsin. Rakastava ei koskaan käytä pelkoa pyrkiessään hallitsemaan ja johtamaan asioita tai ihmisiä. Rakastavalla on aina sisäistä tilaa valita, miten toimia missäkin tilanteessa. Rakastava on vapaa, eikä hän ole hyväksikäytettävissä. Rakastava haluaa aina antaa, sillä hän ei pelkää jäävänsä vaille. Rakastavaa eivät voi muut ihmiset tai muiden mielipiteet hallita. Rakastava ei pyri miellyttämään vain miellyttämisen halusta. Rakastava on rohkea ja hänellä on sisäistä vahvuutta. Rakastava voi tarvittaessa sanoa: ei. Rakkaus on aktiivinen, liikkeelle paneva voima, joten rakastava toimii koko ajan jollakin tasolla. Rakastava näkee enemmän kuin tavallisilla silmillä voi nähdä. Rakastava näkee portin siellä, missä rakastamaton näkee umpikujan. Rakastava katkoo kahleita siellä, mihin rakastamaton on niitä rakentanut. Rakastava pyrkii aina yhteyteen, suhteeseen."

Joh. 17:6–10 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun – ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun-ja minä olen kirkastettu heissä.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.