keskiviikko 13. kesäkuuta 2018

KÄY USKON JALO KILPAILU ...

Uni; lopun kilvoittelu

28 Touko 2017, 19:25

Shalom ja terveiset Kainuusta!
Laitan lyhyesti viime öisen uneni.
Olin jossain kilpajuoksussa, jossa oli monenlaisia ihmisiä. Jokainen juoksi omaa juoksuaan. Eräs tumma ja lihava nainen oli mukana juoksussa. Hänellä oli yllään violetti mekko. Hän kaatui vähän väliä mutta nousi ja jatkoi juoksuaan.
Jouduin keskeyttämään juoksuni hetkeksi, mutta lupasin naiselle että tulen takaisin juokesmaan hänen kanssaan loppujuoksun.
Olin jossain rakennuksessa jossa oli tyhjiä huoneita ja mutta olin niitä voisiko niissä järjestää jotain hengellistä toimintaa. Joskus lauloin että tiesin miltä niissä kuulostaa.
Näin vanhan evankelistan joka ilmoitti että oli jo odottanut minua ja kertoi kuiskaten minulle jonkin salaisuuden.
Sitten kuulin että kilpajuoksijat tulevat ja harmittelin että olin vain avojaloin joten oli vaikea osallistua. Päätin kuitenkin lähteä taas juoksuun vaikka avojaloin, sillä olin sen naiselle luvannut.
Nainen näki minut ja iloitsi minut nähdessään ja minä huomasin että jalkoihini oli ilmestynyt valkoiset lenkkitossut. Sitten loppujuoksu alkoi ja uni loppui ....

Pidetään yhdessä tuota hirveä sarvista, loppuun asti, sillä koen, että nyt on tuo loppukilvoituksen aika, josta kerroin tuossa aloitukseni unessa, jonka myös sieltä mökiltä lähetin.
Mietin sitä unta ja noita uniani illalla kun kävin nukkumaan ja ennen sitä rukoukseen.
Muistin tuon sananpaikan tai ehkä se laskettiin mieleeni, että niin moni tulee lopussa luopumaan uskostaan, ehkä tämä on juuri sitä aikaa. Uskovat väsyvät odottamiseen, mutta Herralle se on ollut jo kauan sitten tiedossa, siinä siis koetellaan, kuka oikeasti uskoo, eikä kompuroi kuin nuo jesaja 40 nuoret, vaan nousevat vahvoina ylös kuin uljaat kotkat.
Aivan kuin tuossa unessa tuin tuota lihavaa tummaa naista ja kun menin tauolle unessa (tauko:mökille meno) lupasin, että tulen takaisin hänen luokseen tekemään tuon loppukilvoituksen. Ja niin tein ja nainen oli iloinen. Vaikka hän kaatuili ,hän silti aina nousi ylös ja jatkoi, hän ei antanut periksi ... koen että käymme tässä jotain samaa. Tulin tuolta mökiltä ja nyt on loppukilvoituksen aika. Olen teidän kanssanne loppuun asti, Kristus vierellämme, nostaen meitä ylös, vahvistaen!
Älkäämme antako periksi, vaan pidetään tuon hirven sarvista kiinni loppuun asti, antamatta periksi piiruakaan, sillä sitähän se vihtahousu toivoo ja minä en ainakaan halua elää sen toiveiden mukaan.


4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
Matt.24.



Kuinka määrittelet sanan "kilvoitus"? Uudessa testamentissa se tarkoittaa juoksukilpailua, jonka palkinnoksi on luvattu iankaikkisen elämän laakeriseppele.

 "Käy uskon jalo kilpailu ja voita omaksesi ikuinen elämä…" (1. Tim. 6:12, ks. myös 4:7). 

Siitä ei kilpailla, kuka on paras, vaan siitä, kenen usko säilyy loppuun asti ja kuka pääsee perille maaliin. Juudan kirjeessä tätä sanaa käytetään myös siinä merkityksessä, että kristityt "taistelevat" harhaoppeja vastaan totuuden puolesta.


Juoskaa siis

"Tiedättehän, että vaikka juoksukilpailussa kaikki juoksevat, vain yksi saa palkinnon. Juoskaa siis niin, että voitatte sen! Jokainen kilpailija noudattaa lujaa itsekuria, juoksijat saavuttaakseen katoavan seppeleen, me saadaksemme katoamattoman. Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan. Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun."
1. Kor. 9:24-27



"Veljet, en katso vielä päässeeni siihen asti. Vain tämän voin sanoa: jättäen mielestäni sen, mikä on takanapäin, ponnistelen sitä kohti, mikä on edessä. Juoksen kohti maalia saavuttaakseni voittajan palkinnon, pääsyn taivaaseen. Sinne Jumala kutsuu Kristuksen Jeesuksen omat." (Fil. 3:13-14).




03 Kesä 2017
Shalom ja terveiset kainuusta, kotona ollaan!
Näin pari yötä sitten unenm jonka haluan jakaa, josko herättää ajatuksia? Tämä uni on vaivannut minua.
Olin jossain juhla alueella, jossa oli alkamassa juhlat, vaikkei entisetkään olleet vielä kunnolla loppuneet.
Sitten meidän piti siirtyä jonnekkin toisaalle ja ilmoitin ettei meidän kyytiin mahdu millään kaikki.
Parkki alueelle ilmestyi jostain hirvi ja otin sen kiinni, pidellen sitä molemmin käsin sarvista.
Kohta huomasin että olin poistumassa omasta kotipihastamme, hiekkatielle ja kyytinä oli edesmenneet, isäni , äitini ja vanhin veljeni, (heillä ei koskaan eläessään ollut ajokorttia) polkupyörillä. Äiti meni edellä, sitten veljeni ja lopuksi minä isän tarakassa, pidellen edelleen kiinni tuon hirven sarvista.
Kyyti oli ensin horjuvaa mutta alkoi lopulta mennä hyvin.
Nämä edesmenneet läheiseni siis hakivat minut omalta kotipihaltani ... sitten uni loppui.
Olen nähnyt heistä ennekin unia ja niillä on ollut tarkoituksensa, josko tämäkin kertoo jotain, tuleeko ajatuksia?
Että tällaiset tuliaiset ....


Koko matkan pälyilin tien varsia, koska mietin myös hirvikolarin mahdollisuutta.
No, nyt olemme kuitenkin turvallisesti kotona ....
Mikä merkitys olisi tuolla hirvellä. Mieheni kyllä kuuluu hirvi porukkaan, mutta silti ja en halunnut päästää sitä irti vaan kuljetin sen mukanani.
Tiedän, että tuo vihulainen voi näin tuoda pelkoa elämäämme, mutta sanoin Herralle, että jos on Hänen tahtonsa, että poistun tuollaisen onnettomuuden yhteydessä, niin olkoon, että menen Hänen johdatuksessaan. Vihulaiselle en anna valtaa, vaikka tuo uni mietityttää.
Josku nämä ilmoittavat jotakin tulevaa. Kun äitini kuoli, näin veljeni tuolloin unessa äidin kanssa ja unella oli todella selkeä merkitys.
Nyt, nämä kaikki 3 edesmennyttä rakastani, tuli noutamaan minua ja poistuin heidän kanssaan täältä itse rakentamastamme, maallisesta kodistamme, josko, kertoo tuosta lähestyvästä lähdöstämme ja saamme silloin nähdä myös nuo rakkaamme, jotka ovat jo poistuneet ... mutta tuota hirveä en ymmärrä ...
Mutta hyvä kysymys, mitä tuo hirvi tuossa unessa tarkoittaisi?
.... ja sarvet. Mutta uros hirvenä se on myös kruunupää ?
Löysin hirvestä tämän symbolisen merkityksen:
Hirvi on itsekunnioituksen, itsepäisyyden, kestävyyden ja jatkuvuuden symboli. Sinulla on omanarvontuntoa, ja olet sitkeä. Sinussa yhdistyvät samanaikaisesti lempeys ja hurja voima.
...no, minähän pidin siitä tiukasti kiinni ...

 Tänään, 13.6.2018. Herätessäni, näin kuvan tumman puhuvasta hevosesta, voi sanoa sen olevan melkein musta. Se seisoi rauhallisesti paikoillaan ...

 
5. Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
6. Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
Ilm.6.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.