tiistai 22. helmikuuta 2022

SINUN RUKOUKSESI JA ALMUSI OVAT TULLEET MUISTOON JUMALAN EDESSÄ



 

 Herran Rauha kanssamme ...

Tänä aamuna kun olin rukoillut ja jäänyt siihen vielä hiljaa kuulolle, josko Herralla olisi vielä jotain minulle päin ja kohta näin kuvan, jossa oli mies valkoisissa vaatteissaan. Oliko Hän Jeesus itse? Vai oliko joku, jolla oli tuollaiset Raamatun ajan vaatteet yllään? Hän seisoi keskellä huonetta ja hänen toinen käsi oli ojennettu ylös ja hänen etusormi oli vielä pystyssä, kuin osoittaakseen jotakin. Minulle nousi sydämelle Raamatun paikka:

 Matt. 6:33,
“Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan. " 

Kohta kuulin nämä sanat: " .. lähetin yhden .." Mitä Herra tällä tahdot sanoa? Olin illalla nukkumaan käydessä rukoillut, että Jeesus avaisi tänä aamuna tämän hetkistä tilannettani. Ja Raamatun Sanan sen teki. Hän puhuu Sanansa kautta. Minua oli eräässä tahossa syytetty epäjumalan palveluksesta, kun maalaisin hengellisiä tauluja, kuvan myös Jeesuksesta ja samoin eksytyksestä, kun jaoin tv7 Martti Ojareksen Sanoman. Ilmoitettiin että joka noita kuuntelee ja katselee, saa itsekkin eksytyksen hengen. Itse katson harvoin tv7 ohjelmia, mutta kyllä siellä on paljon hyvääkin, jota käyn joskus katsomassa, ei kaikki hedelmä ole pahaa ja tämä soveltuu kaikkeen meidän tekemisiin. Tuo hyökkäys kävi muutaman kerran ja sitten päätin lähteä tuolta pois, lopullisesti.Tähän liittyy muutakin, syvempää, mutta kaikkea en voi avata.Tätä koski tuo illan rukoukseni, näin vähän avattuna. Ymmärrätte kuinka hyvin tuo Sanan paikka minulle avautui.

Minua vastaan tuli Raamatun paikka, joka avautui hyvin tai jopa täydellisesti tähän kuvaan ja sanomaan ja tähän hetkeen jota nyt juuri tänään elän:

 

Apostolien teot

Luku 10

 

Pietari ja Kornelius

 

1. Kesareassa oli mies nimeltään Kornelius, sadanpäällikkö niin sanotussa italialaisessa joukko-osastossa. 2. Hän oli hurskas ja jumalaapelkäävä kuten koko hänen perhekuntansakin. Hän antoi paljon almuja kansalle ja rukoili alati Jumalaa. 3. Päivän yhdeksännen tunnin vaiheilla hän näki näyssä selvästi Jumalan enkelin, joka tuli hänen luokseen ja sanoi hänelle: "Kornelius!" 4. Kornelius tuijotti enkeliä ja kysyi pelästyneenä: "Mitä nyt, herra?" Enkeli sanoi hänelle: "Sinun rukouksesi ja almusi ovat nousseet Jumalan eteen, ja hän muistaa ne. 5. Lähetä nyt miehiä Joppeen noutamaan Simon, jota kutsutaan myös Pietariksi. 6. Hän majailee nahkuri Simonin luona, jonka talo on meren rannalla." 7. Kun enkeli, joka oli puhunut Korneliukselle, oli mennyt pois, tämä kutsui luokseen kaksi palvelijaansa ja hurskaan sotilaan läheisimpien alaistensa joukosta. 8. Hän kertoi heille kaiken ja lähetti heidät Joppeen. 9. Seuraavana päivänä, kun he olivat matkalla ja lähestyivät kaupunkia, Pietari nousi kuudennen tunnin vaiheilla katolle rukoilemaan. 10. Hänen tuli nälkä, ja hän halusi ruokaa, mutta sitä valmistettaessa hän joutui hurmoksiin. 11. Hän näki taivaan avoinna ja astian, joka laskeutui alas. Se oli kuin suuri liinavaate, joka neljästä kulmastaan sidottuna laskettiin maahan. 12. Siinä oli kaikenlaisia maan nelijalkaisia ja matelijoita ja taivaan lintuja. 13. Samassa kuului ääni, joka sanoi hänelle: "Nouse, Pietari, teurasta ja syö!" 14. Pietari vastasi: "En suinkaan, Herra! En ole koskaan syönyt mitään epäpuhdasta enkä saastaista." 15. Ääni puhui hänelle toisen kerran: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpuhtaaksi." 16. Tämä tapahtui kolmesti. Heti sen jälkeen astia nostettiin taivaaseen. 17. Kun Pietari vielä ihmetteli, mitä hänen näkemänsä näky mahtoi merkitä, seisahtuivat Korneliuksen lähettämät miehet portille. He olivat kyselemällä löytäneet Simonin talon 18. ja tiedustelivat kuuluvalla äänellä, majailiko siellä Simon, jota kutsuttiin Pietariksi. 19. Pietarin yhä miettiessä tuota näkyä Henki sanoi hänelle: "Kolme miestä etsii sinua. 20. Nouse, mene alas ja lähde epäröimättä heidän kanssaan, sillä minä olen lähettänyt heidät." 21. Pietari meni alas miesten luo ja sanoi: "Minä olen se, jota te etsitte. Mistä syystä olette tulleet?" 22. Miehet vastasivat: "Sadanpäällikkö Kornelius, hurskas ja jumalaapelkäävä mies, josta koko Juudan kansa todistaa hyvää, on saanut pyhältä enkeliltä käskyn noutaa sinut kotiinsa ja kuulla, mitä sinulla on sanottavana." 23. Pietari pyysi heidät sisään ja piti heitä vierainaan. Seuraavana päivänä hän lähti heidän kanssaan, ja muutamat veljet Joppesta tulivat hänen mukaansa. 24. Sitä seuraavana päivänä Pietari saapui Kesareaan. Kornelius odotti heitä ja oli kutsunut koolle sukulaisensa ja lähimmät ystävänsä. 25. Kun Pietari oli astumassa sisään, Kornelius meni häntä vastaan ja osoitti kunnioitustaan heittäytyen hänen jalkojensa juureen. 26. Pietari nosti hänet ylös sanoen: "Nouse! Minäkin olen ihminen." 27. Keskustellen Korneliuksen kanssa hän meni sisään ja tapasi monta koolla. 28. Hän sanoi heille: "Te tiedätte, että juutalaisen miehen on lainvastaista seurustella vierasheimoisen kanssa tai mennä hänen luokseen. Jumala on kuitenkin osoittanut minulle, etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi tai saastaiseksi. 29. Siksi lähdinkin vastaan sanomatta, kun minua tultiin noutamaan. Kysyn siis: miksi te olette minut noutaneet?" 30. Kornelius vastasi: "Neljä päivää sitten, juuri tähän aikaan päivästä, minä rukoilin kotonani tällä yhdeksännellä tunnilla. Yhtäkkiä edessäni seisoi mies yllään hohtavat vaatteet, 31. ja hän sanoi: 'Kornelius, sinun rukouksesi on kuultu ja almusi muistettu Jumalan edessä. 32. Lähetä siis sana Joppeen ja kutsu luoksesi Simon, jota kutsutaan myös Pietariksi. Hän majailee nahkuri Simonin talossa meren rannalla12.' 33. Niinpä lähetin heti sinulle sanan, ja teit hyvin, kun tulit. Nyt olemme siis kaikki Jumalan edessä kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."

 

Pietari puhuu Korneliuksen talossa

 

34. Pietari alkoi puhua ja sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala katso henkilöön 35. vaan että jokaisessa kansassa se, joka pelkää häntä ja tekee sitä, mikä on oikein, on hänelle mieleinen. 36. Hän lähetti sanan Israelin lapsille julistaen evankeliumia rauhasta, joka tulee Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen, joka on kaikkien13 Herra. 37. Te tiedätte tuon sanoman, joka lähti Galileasta ja levisi koko Juudeaan sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi. 38. Te myös tiedätte, kuinka Jumala oli voidellut Pyhällä Hengellä ja voimalla nasaretilaisen Jeesuksen, hänet, joka kulki paikasta toiseen, teki hyvää ja paransi kaikki Paholaisen valtaan joutuneet, sillä Jumala oli hänen kanssaan. 39. Me olemme kaiken sen todistajia, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa. Hänet he ripustivat puuhun ja surmasivat. 40. Mutta Jumala herätti hänet kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä, 41. ei kaikelle kansalle vaan Jumalan ennalta valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen kun hän oli noussut kuolleista. 42. Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi. 43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

 

Pakanat saavat Pyhän Hengen

 

44. Kun Pietari vielä tätä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka olivat sanaa kuulemassa. 45. Kaikki ne uskovat, jotka olivat ympärileikattuja ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoiden päälle, 46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari sanoi: 47. "Ei kai kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" 48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sitten he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

Amen!

Jumala on lähettänyt meidät kaikki, Häneen uskovat. Yhdessä ja yksin, henkilökohtaisesti!

 

 

 

 



6 kommenttia:

  1. Siunausta sinulle! En toisaalle ole päässyt pitkään aikaan kirjoittamaan, vaatii jatkuvaa uudelleenkirjautumista, niin on jäänyt monet kommentit ja kiitokset kirjoittamatta. On niin monenlaista mielipidettä, oma kokemus tuntuu monella kauan ainoalta oikealta ennen kykyä nähdä laajemmin, kuinka rikas antaja Isä on, hänen suunnitelmiaan on enemmän kuin hiekanjyviä.. Meille on annettu monenlaisia lahjoja, olemme aivan ainutlaatuisia Jumalan lapsia ja ravintommekin on jokaiselle erilaista kutsumme mukaan. Henki on kuitenkin sama, ajatella. Olemme niin erilaisissa tehtävissä, kuten jäsenet vartalossa. Rohkein ja iloisin mielin jatketaan tällä tiellä, tiedät kuka sinua kutsuu, maalaa, kulje johdatuksessa, Isän iloksi! Kun katselee ympärille, minkä monimuotoisuuden hän on maailmaan luonut, voi paremmin monen kommentin ohittaa, odotella rauhassa kasvua, katse Jeesuksessa eteenpäin❤️ rukoillen������

    VastaaPoista
  2. Aamen ja Kiitos sinulle tästä lohduttavasta viestistä. Näen nyt Herran tarkoituksen ja tässä minun tulee pysyä. Saan astua nyt tuon valkoisen auton matkaan jonka suunta on sinne oikealle.Siunausta sinulle ja kiitos että olet kanssa kulkijani. 💜🙇‍♀️👑

    VastaaPoista
  3. Kiitos Sinetti lohduttavasta näystä.
    t: Tuula1

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tuula.On niin mukava nähdä sinua täällä. Ilo leviää sydämeen.
      💞💞💞

      Poista
    2. Täällähän minä taustalla pyörin,ja luen tekstejäsi päivittäin. Paljon on vettä virrannut Vantaan joessa, kun viimeksi suutani aukaisin. Pyrin pitämäänkin suuni hieman pienemmällä,ja mielelläni matalaa profiilia. kun joitakin se joskus ärsyttää. Eipä silti. Jeesus käskee antamaan anteeksi kaikille, enkä kaunaa kanna kenellekkään. (puhun tuosta pelastussanomista lähtemistä)Jarmo tekee hyvää työtä ja hänhän sanoo, että se sivusto on ennenkaikkea niille tehty, jotka jäävät vihanaikaan.

      Poista
  4. Amen ja kiitos uskollisuudestasi.
    Niinpä .. Jarmon vuoksi minäkin menin takaisin hetkeksi, kun pyytämällä pyysi. Sanoin että yritän, mutten voi luvata mitään ja Niihän se oli niin kuin koin että se oli virhe. Herra oli jo silloin näyttänyt tieni. Taakseen ei olisi enää saanut katsoa. Kaikkea hyvää ja siunausta kuitenkin heille sinne ...
    Siunausta myös sinun päivääsi ja meidän kaikkien täällä olevien. Meillä on hyvä ja rakastava Jumala.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.