perjantai 29. toukokuuta 2020

KATSO, MAAN PÄÄLLE OLI RAKENNETTU PORTAAT



Rauhaa ..

Tänään sain nähdä rukoushetkessäni aamulla rappuset taivaaseen.Pyysin että Herra vahvistaisi tätä kuvaa ja sain nähdä vielä toisen kuvan, juuri ennen ylösnousuani.
Näin sellaisen keltaisen tähden 🌟 jota lapsille piirretään. Kohta tuo tähti halkesi keskeltä ja siitä putoli pieniä siruja.

9 Sillä katso, Herran päivä tulee kauhiasti vihaisna ja julmana, hävittämään maata, ja siitä teloittamaan syntisiä,
10 Ettei tähdet taivaassa, ja hänen kointähtensä paista kirkkaasti; aurinko ylenee synkiästi, ja kuu paistaa pimiästi.
11 Minä tahdon rangaista maan piirin hänen pahuutensa tähden ja jumalattomat heidän vikainsa tähden, ja tahdon lopettaa koreiden ylpeyden, ja nöyryyttää jaloin ynseyden; JESAJA 13. (Biblia 1776)

Mietin noita kuvia. Rappuset vie meidät taivaan kotiin, Jumalan luo, Hänen yhteyteen. Rappusista nousee helposti myös tuo Jaakobin uni ja löysinkin siihen jotain sitä selittävää:

Jaakobin uni

Silloin Jaakob näki unen. Katso, maan päälle oli rakennettu portaat. Niiden pää ulottui taivaaseen, ja katso, Jumalan enkelit kulkivat niitä pitkin ylös ja alas. Herra seisoi portaiden yläpäässä. Hän sanoi: ’Minä olen Herra, sinun isäsi Aabrahamin ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jonka päällä sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun siemenellesi. Sinun jälkeläistesi luku on oleva niin kuin maan tomu.’


Jumala on näin ihmeteltävällä tavalla yhteen liittymällä yhdistynyt ihmisluontoon.
Portaat merkitsevät siis Jumalan ihmeellistä yhdistymistä meidän lihamme kanssa.


Sitten tulee myös yhdistyminen, meidän ja Kristuksen, minkä Johannes lausuu ihanasti: ”Minä olen Isässä ja Isä on minussa.” (Joh.14:10) Tämä on ensin, ja sitten: ”Te olette minussa ja minä teissä.” Tässä ovat vertauskuvan portaat. Vertauskuvan tulee ruokkia uskoa; sen ei pidä antaa opetusta meidän oloistamme eikä meidän teoistamme. Meidät siis temmataan uskon kautta ja meistä tulee yksi liha hänen kanssaan niin kuin Kristus sanoo: ”Että he kaikki olisivat yksi niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat yksi.” (Joh.17:21) Tällä tavoin me nousemme häneen ja meidät temmataan sanan ja Pyhän Hengen kautta; me olemme uskon kautta kiinni hänessä ollen yksi ruumis hänessä ja hän meidän kanssamme. Hän on pää, me olemme jäsenet. Sitten hän laskeutuu meidän tykömme sanan kautta opettamalla ja harjoittamalla meitä tuntemuksessaan. Ensimmäinen yhdistyminen on siis Isän ja Pojan jumaluudessa. Toinen on jumaluuden ja ihmisyyden yhdistyminen Kristuksessa. Kolmas on seurakunnan ja Kristuksen yhdistyminen.

Tässä on meillä oikea merkitys, jota Perkele vihaa. Kukaties hän on sen nähnyt taivaassa. Tästä syystä hän ei lakkaa taistelemasta portaita vastaan ja tätä nousemista ja laskeutumista vastaan vieroittaakseen meidät niistä.

Uskovan veljen saama Sanoma Rakkaalle, tänään:

164.💝29.5.2020.  Minä olen se elävä leipä, joka minua syö ei koskaan isoa. Tule minun tyköni koko sydämestäsi, halaja Herran henkeä, niin saat kokea hengen täyteyden. Tule minun luokseni itkien ja minä annan sinulle iloa jota et voisi kuvitellakaan olevan olemassa. Täytän sinut minun suurella rakkaudellani. Vesi virtaa, puhdas sellainen, joka saa sinun sydämesi sykkimään ja tekee sen eläväksi. Tulethan minun luokseni koko sydämestäsi, annan sinulle rauhan ja levon, saat iloita uudesta elämästä. Katsele kedon kukkia, jotka ovat niin kauniisti puettu. Minä puen sinut vanhurskauden viittaan. Kulje tämä tie yhdessä Vapahtajasi kanssa käsi kädessä. Saat kokea Kaikkivaltiaan kosketuksen. Olethan uskollinen minulle, seuraa minua aina kuolemaan asti. Ole minulle uskollinen. Minä olen näyttänyt sinulle esimerkin, siispä seuraa Vapahtajaasi aina sinne, minne hän sinua tahtoo johdattaa. Paras paikka sinulle on Golgatan risti. Kumartaen rukoile minua. Tahdon antaa sinulle täyteyden. Iloitse Vapahtajastasi.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti