torstai 14. toukokuuta 2020

JUMALAN ARVOMAAILMA




Shalom.

Tänä aamuna rukoushetkessäni, kun olin jo aikeissa nousta vuoteeltani, tuli eteeni sanat:
- " VALUES. IS IT."
Mietin mitä tuo tarkoittaa? Nuo sanat oli kirjoitettu punaisella.
Kun sitten nousin, lähdin etsimään, mitä tarkoittaa sana, Values? Ja vastaus tuli pian eteeni: ARVOMAAILMA! Se on siinä!
Jumalan ja maailman arvot ovat aivan erit. Onko Jumala nyt saanut tarpeekseen maailman arvoista, jotka eivät ole Jumalan tahdon mukaisia.
Jumalan tahto ja arvot on ilmoitettu Hänen sanassaan.
Mutta me ihmiset pidämme kiinni niistä omista arvoista, joita maailmasta olemme noukkineet. Tosin nykyään maailman arvot alkaa murenemaan, josko niitä enää onkaan? Arvot maailmassa eivät ole pysyvää, mutta Jumalan arvot on.


Wikibedia:
Kristilliset arvot perustuvat pääosin Raamatun opetuksiin. Kristityt ajattelevat, että kristilliset arvot perustuvat Jumalan kunnioittamiseen ja käskyjen, kuten esimerkiksi Kymmenen käskyn noudattamiseen.[1] Uudessa Testamentissa esiintyvät Jeesuksen opetukset ovat myös pohja monille länsimaalaisille arvoille.
Uuden Testamentin opetukset

Jeesuksen opetukset raamatussa sisältävät:

Rakkauden kaksoiskäsky: "Jeesus vastasi: »Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."[2]

Uskoutuminen avioliittoon: "He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."[3]

Maallisesta luopuminen: "Jeesus sanoi hänelle: »Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua»."[

Kostosta luopuminen: "Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa toinenkin poski. Jos joku vie sinulta viitan, anna hänen ottaa paitasikin."[5]

Syntien anteeksiantaminen: "Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa."[6]

Ehdoton rakkaus: "Mutta teille, jotka minua kuulette, minä sanon: Rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat. Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden puolesta, jotka parjaavat teitä."[7]
                                                               ***************


 Jumalan valtakunnan arvot – Jumalalle rakkaat ja arvokkaat asiat – ovat usein hyvin erilaisia kuin omamme. Erityisesti Uusi testamentti on täynnä ajatuksia, jotka näyttävät paradokseilta: elämänsä kadottava löytää elämän, viimeiset tulevat ensimmäisiksi, heikkous on vahvuutta.Kuuluisassa autuaaksijulistuksessaan Jeesus väittää ikionnellisiksi muun muassa murheellisia ja hengellisesti köyhiä.
Kun siis lähdemme pohtimaan maailmaan ja sen arvoihin mukautumista, on tärkeää tuntea ensin Jumalan valtakunnan arvot. Kun opimme tuntemaan Raamattua ja sitä, ”mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä”, meidän on helppo verrata siihen omia ja yhteiskuntamme arvoja.

 2. Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
Room.12.


Uskovan veljen saama Sanoma rakkaalle:

162.💝14.5.2020.
 Katso rakkaani, minä luon uutta. Ettekö sitä huomaa. Teen kaiken uudeksi sydämessäsi. Saat luottaa minuun ja ihmetellä minun käteni voimaa. Kun tulee ahdistus, kerro se minulle, niin saat kokea minun vastaukseni. Maailma on kylmä, mutta minun valtakuntani on täynnä lämpöä ja valkeutta. Minun rakkaani, tule minua lähelle, ei kukaan pääse sinua niin lähelle kuin minä, Jeesus Kristus. Saat tulevina päivinä kokea minun lämpöäni, kun Pyhä Henki valtaa sinut. Kuinka suuret ovatkaan hänen tekonsa. Minä tulen pian, pidä mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi kruunuasi. Valo valkeuden koittaa sydämessäsi kun etsit minua koko sydämestäsi. Saatana käy ympäri kuin kiljuva jalopeura, mutta minun omillani ei ole huolen häivää. Se on kukistettu vihollinen. Minun omani saavat uuden voiman, he levittävät siipensä kuin kotkat, he juoksevat eivätkä väsy. Tarraudu minuun, äläkä päästä minusta irti. Pidän sinusta huolen oikealla kädelläni. Siksi Älä pelkää vaan usko.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.