perjantai 24. toukokuuta 2019

VELJET, SISKOT VEISATKAA!

Kuva


Viime keskiviikkona kun heräsin ja olin rukouksessa Herrani kanssa, pyysin Häneltä taas sitä keskiviikko päivän yllätystä, niin kuin aina, kun lähden sinne "työmaalleni", eli kuntotuttavaan työtoimintaan.
Ja niin tapahtui, että Hän antoi tuon yllätyksensä. Keskuuteemme oli joitain aikoja sitten tullut uusi "työntekijä". Olin monasti ajatellut, että täytyisi päästä juttelemaan hänen kanssaan, sillä olin kokenut, että hän on vamasti uskova. Mutta aina työt vei meitä erisuuntiin, enkä päässyt tutustumaan häneen lähemmin.
No, tänä keskiviikko päivänä se sitten tapahtui. Olin siirtymässä päivätoiminta pisteeseen vammaisten ja mielenterveys asiakkaiden luon, kun tämä uusi ihminen tuli viereeni ohjaajan kanssa ja halusi lähteä kanssani tutustumaan tuohon toimintaan.
Olin innoissani, sillä nyt sain lopulta tutustua häneen. Esittelin hänelle päivätoimintaa ja siellä olevaa työtoimintaa, hän kuunteli kiinnostuneena mukana.
Sitten jossain kohtaa, otin varoen esiin uskoni Jeesukseen ja sain kuulla että hänkin uskoo ja ilmeni, että olimme varmaankin olleet myös samoissa kokouksissa.
Iloitsimme, että olimme siskoja keskenämme. Minulla aina alkaa juhla sydämessäni, kun saan uusia siskoja ja veljiä lähelleni. Tämä uusi sisko kysyi, miten tiesin hänen olevan uskova. Kerroin että näin oli käynyt monasti, sillä meistä vain näkyy se Pyhän Hengen aikaan saama Kristus valo ulospäin.
Kerroin myös hänelle näistä rukouksistani keskiviikko aamuisin, että pyydän Jeesukselta, että Hän antaa taas jonkun yllätyksen, ja ennen kuin itse ehdin sanoa mitään, niin tämä siskoni sanoi:
- " Olenko minä nyt sinun keskiviikko yllätyksesi?"
Vastasin:
- " Näin sen näen .. kyllä sinä olet."
Puhuimme myös sinä päivänä asiakkaiden kanssa näistä uskon asioista. Sain taas kiittää Herraa tästä ihanasta yllätyksestä, uudesta siskosta, minulle uudesta, sillä olihan hän ollut jo kauan uskossa. Työpäivän päätteeksi, ystäväni tuli hakemaan minua työmaalta kotiin ja sain kertoa iloiten myös hänelle tästä tämän päivän yllätyksestä ja ystäväni iloitsi kanssani.
Tällä viikolla olen saanut kaksi uutta uskovaa, eli veljen ja siskon. Ja tämä veli, Petuksi häntä kutsumme, on aivan tuore, uudesti syntynyt uskova, uusiluomus. Hänestä sain kuulla jo viikonlopulla, keskellä yötä, viestin muodossa ja silloin yöllä alkoi juhlani hänestä. Rukoilin ja itkin ilosta.
Tiesin että hän oli kirjatunut Pelastussanomaan ja kävin heti sunnuntai aamuna toivottamassa hänet tervetulleeksi keskuuteemme. Näillä sanoilla:

Tervetuloa Petu,
tänne keskuuteemme! Siunaan sinua Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Iloitsin niin kovin kun kuulin tästä viestin yöllä. Rukoilin silloin ja itkin ilosta tästä kaikesta.
Nyt sinä olet veljemme, minunkin veli, Jeesuksessa Kristuksessa ja sinun ihana uskon tiesi ja kasvusi saa alkaa.
Muistan nuo rukous taistelut kun silloin puhelimessa ryhmänä kävimme ja tänään saamme iloita sen kaiken hedelmää,
uutta luomusta sinussa, jonka olet lahjaksi saanut.
Olet minulle jo nyt rakas ja Jeesus rakastaa sinua, vielä minua enenmän, olet hänen silmäteränsä.
Kiitos Jeesus, Sinä Rakkahin!

t. sinetti siskosi <3


Kiitos Jeesus! Ympärilläni oleva perhe kasvaa ja siitä sydämeni riemuitsee! Halleluja!

34. Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
35. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."     Joh.13.


354 Veljet, siskot veisatkaa

1. Veljet, siskot veisatkaa / voitonvirttä valtavaa, / kiittäkäämme Karitsaa, / syntiset hän armahtaa.

2. Meidät osti verellään / kuolemasta elämään. / Muuttumatta kestää hän, / suojaa halki elämän.

3. Maailman jo synnistä / puhdisti hän ristillä, / että kuollen synnille / eläisimme hänelle.

4. Pyhän Hengen voimalla / sydämemme vahvista. / Uskolla ja toivolla, / rakkaudella varusta.

5. Emmekö jo kiireesti / Jeesuksen luo lähtisi? / Vain hän on tie oikea, / joka johtaa kotia.

6. Aamen, aamen laulakaa / Jeesukselle kunniaa, / kun hän lauman eksyneen / tahtoo koota taivaaseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.