perjantai 10. toukokuuta 2019

ME VAELLAMME USKOSSA EMMEKÄ NÄKEMISESSÄ


Olen ymmärtänyt ja joskus joillekkin sanonutkin, kun ovat ihmetelleet, miksi Jumala vain ei yksinkertaisuudessa näyttäydy meille ja näin voisimme uskoa Häneen heti.

No ei! Kun Jumala etsii sitä aitoa uskoa ihmisistä, tämä on ainoa oikea keino. Kaikki tulisi liian helpoksi. Se olisi kuin lunttausta koulussa, että pääset siirtymään seuraavaan vaiheeseen. Uskomme todella koetellaan ja lunttaus mahdollisuus on poistettu. Taivaaseen pääsee vain ja ainoastaan Jeesuksen Kristuksen kautta. Hän on tie, totuus ja elämä.
Kun Jeesus eli, kuinka moni Häneen uskoi, vaikka Hän oli keskuudessamme näkyvänä. Hän sai armotonta pilkaa ja väkivaltaa, siitä mitä julisti. Hänet kyseenalaistettiin täydellisesti.
Hän sanoi opetuslapsilleenkin, että; voi teitä kun ette usko vaikka näette. Hän muistutti, että tulee aika, jolloin Häntä ei ole, mutta Häneen uskovat, uskovat Häneen, vaikkei näe.

KR 1933/-38
Joh. 20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
2Kor. 5:7 sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
1Piet. 1:8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,

Biblia (1776)
Joh. 20:29 Jesus sanoi hänelle: ettäs näit minun, Toomas, niin sinä uskoit: autuaat ovat ne, jotka ei näe, ja kuitenkin uskovat.


36. Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
37. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
38. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
39. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
40. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
41. Niin juutalaiset nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta";
42. ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"
43. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
46. Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
47. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
Joh.6.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.