tiistai 14. helmikuuta 2023

SIUNATTUA YSTÄVÄN PÄIVÄÄ, MINUN ISÄNI SIUNATUT

 


Siunattua Ystävän päivää Teille!

Matt.25:

 33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." 

Amen. 

💝💝💝 

 

3 kommenttia:

  1. Hyvää ystävänpäivää sisareni Jeesuksessa Kristuksessa 💝

    VastaaPoista
  2. Kiitos sisko. Sinusta on tullut hyvin rakas minulle. Kiitän Herraa että Hän johdatti sinut elämääni. 💖👑💖🙏

    VastaaPoista
  3. Jeesushan on tullut eksyneitä pelastamaan, jolloin totuuteen kääntyvät pelastuvat.
    Mutta Jeesus kuoli eksyneiden edestäkin tilanteessa, jossa eksyneet hänet tappoivat.
    Totuuteen kääntyneiden tulee palvella Jumalaa, ymmärtäen että Jeesus etsii pelastumattomia eli totuudesta eksyneitä lampaitaan, jolloin Jeesus olettaa että pelastuva lammas julistaa totuutta, jolloin Jeesuksen työ helpottuisi ja tehostuisi.
    Pelastuvan asemassa olevan lampaan tulee pysytellä pelastuvien alueella, koska jos totuudesta poistuu niin paluumahdollisuutta ei jatkossa ole.


    '''''''''''''''''''''''''''''''''''''
    Jeesuksen u u s i käsky liittyy Rakkauden k a k s o i s k ä s k y s s ä suoriutumiseen, josta jo Mooses ohjeisti myös.

    Matteus 22
    34 Mutta kun fariseukset kuulivat, että hän oli tukkinut saddukeuksilta suun, kokoontuivat he yhteen;
    35 ja eräs heistä, joka oli lainoppinut, kysyi häneltä kiusaten:
    36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
    37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
    38 Tämä on suurin ja e n s i m m ä i n e n käsky.
    39 T o i n e n, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
    40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."


    Jeesuksen ensimmäinen käsky on Viidennestä Mooseksen kirjasta, toinen Kolmannesta Mooseksen kirjasta.
    Käskyn katsotaan useimmissa kristinuskon muodoissa muodostavan kristillisen etiikan perustan.

    3. Mooseksen kirja 19:
    18 Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra.

    5. Mooseksen kirja 6:
    5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.

    U u s i käsky on:
    Joh. 13:34
    Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne,
    niin
    kuin minä olen teitä rakastanut-
    että tekin niin rakastatte toisianne.

    Uusi käsky on lopunajalle eli Jeesuksen kuoleman jälkeiselle ajalle eli maailmanruhtinaan aikajaksolle, jolla käskyllä etsitään ihmisistä edeskäypää eli Ihmisen Pojan kaltaista. Kun löytyy niin alkaa Raamatun lopunajan loppujakso jossa 7-sinettiä avataan.

    Ihmisen Pojan kaltainen muistuttaa vielä eksyneitä tuomiopäivän lähestyessä.
    Ihmisen Pojan kaltainen on voideltu ylipappi ja Joonaan merkki, "enempi kuin Joonas" eli pelastuksen ajan loppuessa annetaan viimeinen merkki eli ei kehoitus vaan käytännössä vaatimus(?), koska jos et käänny - kohtaat tuomiosi.

    Matt.12:
    38 Silloin muutamat kirjanoppineista ja fariseuksista vastasivat hänelle sanoen: "Opettaja, me tahdomme nähdä sinulta merkin".
    39 Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.
    40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon v a t s a s s a kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva m a a n p o v e s s a kolme päivää ja kolme yötä.
    41 Niiniven miehet nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja tulevat sille tuomioksi;
    sillä he tekivät parannuksen Joonaan saarnan vaikutuksesta,
    ja
    katso, tässä on e n e m p i kuin Joonas.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.