maanantai 20. helmikuuta 2023

JUMALAN TULTA!

 

 

Tulta minä olen tullut heittämään ...


 Näin tänään rukouksen jälkeen kuvan tulesta.. Jumalan tulta! Tuo tuli puhdistaa, mutta se voi olla myös tuomion tulta. 🔥🔥🔥

Jumalan omina Hän joskus antaa meitä koetella Tulellaan, näin samalla pudistaen meitä vanhasta lihasta, opeista. Veljeni pyysi vuosia sitten Jumalalta tulta uskon elämäänsä, ymmärtämättä mitä pyysi ja joutui siitä sellaiseen Jumalan kouluun, että jos silloin olisi ymmärtänyt, olisi jättänyt pyytämättä. Se on rankka koulu kun Jumala alkaa muuttaa ihmistä tulellaan. Mutta se on aina meidän hyväksi ja sitten myöhemmin kyllä sen tulemme ymmärtämään edettyämme tällä uskon tiellä. Jumalan sana tunkee kaiken tämän läpi; se erottaa kaiken, mikä on itsekästä elämässämme ja päättää, mikä on totta ja vanhurskasta. Tarvitsemme uskossamme Jumalan tulta ja kosketusta. Jumalan tuli tekee meidät palaviksi. Tuli kuvastaa hyvin Pyhää Henkeä joka toimii meissä. Tuli myös muuttaa meitä, se koettelee meidät ja tekomme.

"Eikö minun sanani ole kuin tuli, sanoo Herra, ja kuin moukari, joka murskaa kallion?" Jer. 23:29.

 Jumalan sana on voimallinen; se on täynnä arvovaltaa. Se on pyhä, kaksiteräinen miekka, joka erottaa meidän tahtomme Jumalan tahdosta, tuli, joka kuluttaa epäpuhtauden ja vasara, joka on voimallinen tuhoamaan kaiken synnin luonnostamme. Onko tällä sanalla ole käyttöä elämässämme?  

Malakia 3:2:ssa sanotaan: ”Sillä hän on kuin kultasepän tuli, kuin pesijäin saippua.” 

Tunnemme tarvitsevamme pesijäin saippuaa ja kultasepän tulta ajatuselämäämme, niin että ajatukset ovat mieluisia Jumalalle. Synti nimittäin kehittyy tavallisesti siitä, mitä ajatuksissamme tapahtuu. Tarvitsemme siis Sanaa, ja meidän on pidettävä siitä kiinni.

 KR 1933/-38

Luuk. 12:49 Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt! 

 


Pekka Simojoki; Jumalan Tulta:  https://youtu.be/UZoltqOc5k8

Amen! 💥💖💥👑💥💖💥
 
 
 

3 kommenttia:

  1. Mahtavaa, Aamen! Rukoilin juuri pari päivää sitten meissä uskovissa olevan pienen liekin kasvua. Että Jeesus puhaltaisi kaikki noi pienet liekit roihuun joka ei ennen lähtöämme sammu 🙏🔥🔥

    VastaaPoista
  2. Amen ja kiitos rukouksesta. Jumala vahvisti sen näin. Kuvassa ei ollut kuin tulen liekit ja ne täytti koko kuvan! Halleluja! Kiitos Jeesus 💖👑💖

    VastaaPoista
  3. Joh. 3:17
    Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

    Joh. 12:48
    Joka katsoo minut y l e n eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
    (ei saavuta pelastuvan asemaa)

    Joh. 12:47
    Ja jos joku k u u l e e minun s a n a n i eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
    (saavuttaa pelastuvan aseman mutta luopuu tai kavaltaa totuuden)

    Joh. 12:48
    Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet v i i m e i s e n ä p ä i v ä n ä.
    (Tuomio päivä, Herran päivä, Ihmisen Pojan tulemuksen päivä, jonka jälkeen alkaa uuden käskyn alla uuden liiton aika)
    (Joh. 13:34, Luuk. 22:20)

    Ilm. 19:11
    Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
    (Lopunajan lopun tapahtumien edetessä ja sinettejä avattaessa - alkaa jo tuomiot koska ilmestyskirjan 1-petu kaadetaan ja tuonela suljetaan ja tulijärventuomio tulee voimaan)

    Matt. 27:64
    Käske siis tarkasti vartioida hautaa k o l m a n t e e n päivään asti, etteivät hänen opetuslapsensa tulisi ja varastaisi häntä ja sanoisi kansalle: 'Hän nousi kuolleista', ja niin viimeinen villitys olisi pahempi kuin ensimmäinen."

    Joh. 2:19
    Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen k o l m e s s a p ä i v ä s s ä".

    Mark. 14:58
    "Me olemme kuulleet hänen sanovan: 'Minä hajotan maahan tämän k ä s i l l ä t e h d y n temppelin ja rakennan kolmessa päivässä t o i s e n, joka e i o l e käsillä tehty'."

    Joh. 2:21
    Mutta hän puhui r u u m i i n s a temppelistä.

    1. Piet. 2:6
    Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin v a l i t u n k i v e n, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".

    Joh. 16:14
    Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

    Ilm. 3:8
    Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.

    Sak. 6:12
    ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.

    Hes. 43:2
    Ja katso: Israelin Jumalan kunnia tuli idästä päin. Sen kohina oli niinkuin paljojen vetten kohina, ja maa kirkastui hänen kunniastansa.

    Joh. 10:16
    Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
    (Yhden lauman aika alkaa kun Jumala saa levon)

    VastaaPoista