tiistai 7. helmikuuta 2023

JEESUS EI OHITA SYNTISTÄ

 


Herra kanssamme ... 

 Tämä aamuna rukoiltuani sain nähdä kuvan jossa Jeesus istui syntisten ihmisten parissa. Tuo oli ehkä " särkyneiden majatalo", niin kuin laulussakin lauletaan. Tuossa kuvassa oli paljon ihmisiä. Tuo tila oli täynnä ja kaikki istui aivan vieri vieressä ja Jeesus siinä etummaisena.

Jeesus sanoi, että ”eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat, en tullut kutsumaan hurskaita vaan syntisiä”.

Jeesus ei ohita syntisiä, vaan aterioi heidän kanssaan. Juutalaisille syntisten luona aterioiminen aiheutti kahta kauheampaa pahennusta. He eivät voineet ymmärtää syntisten kanssa oleilua, koska puhtauden vaaliminen vaati tarkkaa puhtaussääntöjen noudattamista. He ajattelivat, että synti ikään kuin tarttuisi kanssakäymisen seurauksena.

Monet ihmiset etsivät Jumalan vanhurskautta ja hänen pyhää tahtoaan. Jumalan valtakunnan etsiminen ja löytyminen ei ole ihmisen ansiota, vaan itse Jumala puhuttelee ja parantaa omantunnon vaivoista.

Jeesus rohkaisee nousemaan ylös ja lähtemään Hänen seuraan. Hän johdattaa ja ohjaa meitä tässä tehtävässä, jonka Hän on jo meille edeltäkäsin esimerkkinä tehnyt. Nyt on meidän vuoro, Hänen kanssaan. Evankeliumi on yksinkertainen sanoma syntisille, ja sen voi yhä kuulla Jumalan seurakunnassa: Jeesuksen nimessä ja veressä on kaikki synnit annettu anteeksi.

Näin tuossa kuvassa kutsun, että meidän pitää Jeesuksen tavoin enempi mennä juuri tuonne syntisten seuraan. Ettemme saisi arkailla vaan rakkaudella ja hyvää jakaen kulkeutua heidän joukkoon, kertomaan tuosta Jeesuksen tekemästä sovitus työstä juuri heille. Se on meidän kutsumme ja päätehtävämme Häneltä, Jeesukselta Kristukselta itseltään. Aikaa ei ole enää paljon ja työtä on paljon tekemättä.  Tämä on tärkeä viesti Häneltä juuri tähän hetkeen. Sinun työsi on törkeä siinä paikassa missä olet. Näin saavutamme isomman joukon. Otathan vastaan?

Särkyneiden majatalo: https://youtu.be/YZYbFk1qgeo

 Ei galilean mies sinun ohi käy:  https://youtu.be/1YeNC-qTyH8 Tämä laulu alkoi soida sydämessä ..💓

Tämä laulu alkoi soida sydämessä ..💓

Herramme ja Vapahtajamme. Sinä avasit sokean silmät ja kuuron korvat, niin että se, mikä oli ollut salattua, avautui heille uutena todellisuutena. Anna meille herkkyyttä nähdä ja kuunnella uusin silmin ja korvin lähimmäisemme iloa ja murhetta. Vie meidät kulkemaan kappaleen matkaa hänen kanssaan. Auta meitä näkemään, että antaessamme myös saamme. Tule sinä mukaan, siunaa tämä matka ja murra itse meille elämän leipää.

Aamen

🙏❤️👑❤️

2 kommenttia:

  1. Luuk.9:
    23 Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
    24 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.
    25 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?

    Joh.12:
    25 Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään.
    26 Jos joku minua palvelee, seuratkoon hän minua; ja missä minä olen, siellä on myös minun palvelijani oleva. Ja jos joku minua palvelee, niin Isä on kunnioittava häntä.
    27 Nyt minun sieluni on järkytetty; ja mitä pitäisi minun sanoman? Isä, pelasta minut tästä hetkestä. Kuitenkin: sitä varten minä olen tähän hetkeen tullut.
    28 Isä, kirkasta nimesi!" Niin taivaasta tuli ääni:
    "Minä o l e n s e n k i r k a s t a n u t,
    ja
    o l e n s e n v i e l ä k i r k a s t a v a".

    Joh.13:
    31 Kun hän oli mennyt ulos, sanoi Jeesus: "Nyt Ihmisen Poika on kirkastettu, ja Jumala on kirkastettu hänessä.
    32 Jos Jumala o n k i r k a s t e t t u hänessä,
    niin
    kirkastaa myös Jumala hänet itsessään
    ja
    k i r k a s t a a h ä n e t p i a n.
    33 Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne.
    (Vähän aikaa - kun Ihmisen Pojan tulemus on Herran päivänä.)
    Te tulette minua etsimään, ja niinkuin sanoin juutalaisille: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla', niin minä sanon nyt myös teille.
    34 U u d e n k ä s k y n m i n ä a n n a n t e i l l e, että rakastatte toisianne,
    niin
    kuin minä olen teitä rakastanut
    - että tekin niin rakastatte toisianne.
    35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
    (Rakkauden kaksoiskäsky, jolloin rakastamalla lähimmäistään toisten edestä kuin Jeesus - suoriutuu seuraten Jeesuksen esimerkkiä, jolloin saa osakseen Jumalan kunnioituksen eli tavoittaa pelastuksen alun, jolloin voi alkaa lähentymään Jumalaa koko totuudessa eli tavoitteena synnitön suoriutuminen? Jos tavoittaa pelastuksen alun, mutta rikkoo liiton synnillään tai kavaltaa liiton yhdellä synnillä niin toista mahdollisuutta ei saa?)

    VastaaPoista
  2. Uuden Jerusalemin laskeuduttua uudessa ajassa on vanha laki voimassa, koska totuus ei muutu.
    Uuden ajan alkaessa on kumminkin tuomio annettu ja synti lukittu ja tuonela suljettu, jonne tuoneleen ei kerätä jatkossa enään ketään odottamaan tuomiotaan jolloin jatkossa tuomittu tuomitaan heti kuoltuaan, joka on toinen kuolema.

    1. Johanneksen kirje 2
    7 Rakkaani, en minä kirjoita teille u u t t a käskyä, vaan v a n h a n käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se s a n a, jonka te olette kuulleet.
    8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille u u d e n käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus j o l o i s t a a.
    9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.




    Jeesus lähettää muistuttajan, joka on voideltu ylipappi eli Ihmisen Pojan kaltainen eli arvollinen ja hän rakentaa omalta pohjaltaan ruumiin temppelinsä ja sen jälkeen rakennetaan lopullinen maallinen temppeli. Arvollista suojaa voitelu ja Jumalan kunnia, jotta Jumalan kunnia saapuu suunnitellusti ja aikataulussaan temppeliin ja yhteys Jumalaan taas palautuu ja maa kirkastetaan entiseen uuteen loistoonsa.

    Jes. 58:
    8 Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen;
    sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan k u n n i a s e u r a a suojanasi.

    Hes. 43:
    2 Ja katso: Israelin Jumalan k u n n i a t u l i idästä päin.
    en kohina oli niinkuin paljojen vetten kohina, ja maa kirkastui hänen kunniastansa.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.