maanantai 10. joulukuuta 2018

TOTISESTI MINÄ PIDÄN TEISTÄ HUOLEN ...


Shalom, eli Rauhaa, teille rakkaani ...
Viime viikko oli todella kiireinen ja kirjoitukseni olivat vähäiset.
Valmistelin eilistä, 9.12.2018. Rukousyhteys hetkeämme, jota olemme jo viettäneet reilun 3 vuotta (25.9.2015.).
 Eilen saimme erikois vieraita, eli Pelastussanoman Jarmon ja Markku, veljet tulivat tutustumaan kotikokoukseemme. Toivon, että vaikka heidän matka luoksemme onkin pitkä, he silti ilahduttasivat meitä uudelleen, ilmestymällä paikalle.
Iloitsin tuosta päivästä ja koin että Herra siinä ja siihen johdatti meitä. Iltapäivästä ja illasta muodostui aivan upea.
Koko viikon harmittelin, että minulla ei ole mitään jaettavaa, jolla avaisin Rukous hetkemme ja sitä rukoilin Herralta. Lopulta kuitenkin huomasin että olihan minulla kerrottavaa ja aloitin sen viime maanantain unesta, jossa putosimmi suureen soramonttuun pakettibussilla ja sain tuon kirjeet Tessalonikalaisille. Sillä aloitin, ja jatkoin sitten keskiviikko päivästä, jolloin Herra taas jakoi yllätyksiään tuolla työmaalla. Olimme lukupiirissä ja luin vanhaa kirjaa: JAAKKO HAAVIO; Herra pitää huolen.


Se kosketti lukijoita kyyneliin asti, vaikka nämä ovat muistisairaita. Päivätoimintaan palattuamme, eräs asiakas alkoi kertomaan edellisen yön unestaan:

- " Näin rappuset taivaaseen ja niillä kulki minun edesmenneitä sukulaisia ja ystäviä ja työtovereita, minua hieman pelotti ja halusin kertoa sinulle kun vain sinulle uskallan näitä kertoa, eikä kukaan muu näitä ymmärrä .. ja näin vielä ristin ja sen vieressä miehen jonka hiukset sädehtivät ja hänellä oli parta, hän oli varmasti Jeesus ja Hän lohdutti minua;" Älä pelkää, sinulle tulee hyvä ja pitkä vanhuus .. eikä Suomeen tule suuria maanjäristyksiä". Kiitos, että sain kertoa sinulle, nyt ei enää pelota.. kukaan muu ei ymmärrä .."
Sanoin hänelle että hän oli saanut hyvän ja lohduttavan unen ja minulle näitä voi aina kertoa, sillä minun on helppo ymmärtää, kun näen näitä itsekkin.

Itsenäisyyspäivän aamuna kun heräsin, näin kuvan valkoisesta bussimallisesta pakettiautosta, joka oli matkalla johonkin ylöspäin ja se oli täynnä valkopukuisia matkustajia, ajattelin, että josko siinä oli matkalla meidän Rukousyhteys Hetki ryhmämme, joka hiljalleen on kasvamassa päin.

Lauantai aamuna, 8.12. näin kuvan valkoisista kukista jotka lensivät ylös taivaalle ja niiden määrä vain lisääntyi.
Koko viikon harmittelin, etten ollut muka saanut jaettavaa ja sitten kun asiaa tarkemmin tarkastelin, niin olinhan tuota saannut. Kiitos Jeesus!

Sunnuntaina, eilen, sitten aloittelimme Rukous hetkemme, ensin joulupuuroa syöden ja samalla uusiin kasvoihin tutustuen. Lauloimme ja ylistimme Herraa ja kerroin nuo viikon tapahtumat,, joita Herra oli antanut jaettavakseni.
Sitten saivat toisetkin jakaa sitä mitä kokivat jaettavaksi ja 3 todistustakin saatiin ja Markku todisti omasta elämästään ja pelastuksestaan. Se oli valtava todistus, joka sai muutamia saamaan uusia oivalluksia elämäänsä. Markku ja Jarmo olivat päättäneet että tekevät tuosta videon ja kun tuo toteutuu, tuon sen jakoon myös tänne ja Pelastussanomaan se menee myös.
Saimme kuulla vahvoja kommentteja uskon elämästä ja uskon että eilisellä oli jokin vahva tarkoitus ja suunnitelma Herralta. Se tulee olemaan vielä eteenpäinkin jotain hyvää ja jatkuvuutta tuovaa ja rakentavaa keskuudessamme.
Pientä ajatusta siitäkin tuli ilmoille, että jonain päivänä Markku on todistuksineen myös tv7:llä. Eikä välttämättä mene edes kauan, sillä erään rymäläisen sukulainen on tuolla tv7:llä töissä ja Markun:n ja tämän ihmisen kesken oli pitkät ja hyvät keskustelut, kyyneleet silmissä siellä keskusteltiin ... tämä tulee tapahtumaan, jos se on Jumalan tahto .. ja miksi ei olisi.

Kiitos Jeesus Kristus tuosta ihanasta päivästä, nyt jäämme odottamaan mitä kaikkea hyvää se poikii ...

Niin, meinasin tämän aamuisen kuvan unohtaa; näin kultaisen Ristin jonka alla oli kultaisin ja paksuin kirjaimin kirjoitettu jotain, jota en ymmärtänyt; se näytti hebrean  kielelle ja nuo sanat olivat hyvin lyhyitä, muodostaen lauseen, mutta en harmikseni muista niitä millään. Olen huutanut Herran puoleen, että jos tämä oli Häneltä, Hän antaa nuo Sanat tulla eteeni niin, että ne muistan.
 Ehkä niitä ei ole tarkoitettukaan muistettavaksi vaan piirtymään sydämeen tiettyä hetkeä varten.



 1.Mooseksen kirja:
21:1 Ja Herra piti Saarasta huolen, niinkuin oli luvannut; ja Herra teki Saaralle, niinkuin oli puhunut.
50:24 Niin Joosef sanoi veljilleen: "Minä kuolen, mutta Jumala pitää huolen teistä ja johdattaa teidät tästä maasta siihen maahan, jonka hän valalla vannoen on luvannut Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille."
50:25 Ja Joosef vannotti Israelin poikia sanoen: "Kun Jumala pitää huolen teistä, viekää silloin minun luuni täältä."

2.Mooseksen kirja:
3:16 Mene ja kokoa Israelin vanhimmat ja sano heille: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on ilmestynyt minulle ja sanonut: 'Totisesti minä pidän teistä huolen ja pidän silmällä, mitä teille tapahtuu Egyptissä.
13:19 Ja Mooses otti mukaansa Joosefin luut; sillä tämä oli vannottanut israelilaisia ja sanonut: "Kun Jumala pitää huolen teistä, viekää silloin minun luuni täältä mukananne."

4.Mooseksen kirja:
4:4 Kehatin poikien palvelustehtävänä ilmestysmajassa olkoon tämä: huolenpito korkeasti-pyhistä.
4:16 Ja Eleasar, pappi Aaronin poika, pitäköön huolen seitsenhaaraisen lampun öljystä, hyvänhajuisesta suitsukkeesta, jokapäiväisestä ruokauhrista ja voiteluöljystä; hän pitäköön huolen koko asumuksesta ja kaikesta, mitä siinä on, pyhäköstä ja sen kalustosta."

5.Mooseksen kirja:
2:7 Sillä Herra, sinun Jumalasi, on siunannut sinua kaikissa kättesi töissä. Hän on pitänyt huolen sinun vaelluksestasi tässä suuressa erämaassa. Jo neljäkymmentä vuotta on Herra, sinun Jumalasi, ollut sinun kanssasi, eikä sinulta ole mitään puuttunut.'
11:12 maa, josta Herra, sinun Jumalasi, pitää huolen ja jota Herran, sinun Jumalasi, silmät aina katsovat, vuoden alusta sen loppuun saakka.

Ruut:
1:6 Silloin hän nousi miniöineen palataksensa takaisin Mooabin maasta, sillä hän oli kuullut Mooabin maassa, että Herra oli pitänyt kansastansa huolen ja antanut sille leipää.

1.Samuelin kirja:
2:21 Ja Herra piti Hannasta huolen, niin että hän tuli raskaaksi ja synnytti vielä kolme poikaa ja kaksi tytärtä. Mutta poikanen Samuel kasvoi Herran edessä.

Job:
10:12 Elämän ja armon olet sinä minulle suonut, ja sinun huolenpitosi on varjellut minun henkeni.

Psalmit:
8:5 niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?
40:18 Minä olen kurja ja köyhä, mutta Herra pitää minusta huolen. Sinä olet minun apuni ja pelastajani; minun Jumalani, älä viivy.
55:23 Heitä murheesi Herran huomaan, hän pitää sinusta huolen, ei hän salli vanhurskaan ikinä horjua.
65:10 Sinä pidät maasta huolen, kastelet sen runsaasti, sinä teet sen ylen rikkaaksi. Jumalan virta on vettä täynnä. Sinä valmistat heidän viljansa, sillä niin sinä valmistat maan.

Jeremia:
23:2 Sentähden näin sanoo Herra, Israelin Jumala, paimenista, jotka kaitsevat minun kansaani: Te olette hajottaneet minun lampaani ja karkoittaneet ne pois ettekä ole pitäneet niistä huolta. Katso, minä pidän huolen teidän pahain tekojenne rankaisemisesta, sanoo Herra.
40:4 Ja katso, nyt minä tänä päivänä päästän sinut kahleista, jotka ovat käsissäsi. Jos näet hyväksi tulla minun kanssani Baabeliin, niin tule, ja minä pidän sinusta huolen. Mutta jos et näe hyväksi tulla minun kanssani Baabeliin, niin älä tule. Katso, koko maa on edessäsi; minne näet hyväksi ja oikeaksi mennä, sinne mene."

Hesekiel:
12:18 "Ihmislapsi, syö leipäsi vavisten, juo vetesi väristen ja huolenalaisena
12:19 ja sano maan kansalle: Näin sanoo Herra, Herra Jerusalemin asukkaista Israelin maassa: He tulevat syömään leipänsä huolenalaisina ja juomaan vetensä kauhun vallassa, ja sen maa tulee autioksi kaikesta, mitä siinä on, kaikkien siinä asuvaisten väkivaltaisuuden tähden.
34:11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
34:12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.

Sefanja:
2:7 Ja rannikko joutuu Juudan heimon jäännökselle. Siellä he laiduntavat; Askelonin huoneisiin he asettuvat makaamaan illoin. Sillä Herra, heidän Jumalansa, on pitävä heistä huolen ja kääntävä heidän kohtalonsa.

Sakarja:
10:3 Paimenia kohtaan syttyy minun vihani, ja johtomiehiä minä rankaisen; sillä Herra Sebaot pitää huolen laumastansa, Juudan heimosta, ja asettaa sen ikäänkuin kunniaratsuksensa sodassa.

Apostolien teot:
18:15 Mutta jos teillä on riitakysymyksiä opista ja nimistä ja teidän laistanne, olkoot ne teidän huolenanne; niiden tuomari minä en tahdo olla."
24:3 "Runsasta rauhaa me olemme sinun kauttasi, korkea-arvoinen Feeliks, saaneet nauttia, ja sinun huolenpidostasi on parannuksia aikaansaatu tämän kansan hyväksi, sen me kaikin puolin ja kaikkialla ja kaikella kiitollisuudella tunnustamme.

1.Timoteuksen kirje:
5:16 Jos jollakin uskovaisella naisella on leskiä, niin pitäköön niistä huolen, älköönkä seurakuntaa rasitettako, että se voisi pitää huolta oikeista leskistä.

Hebrealaiskirje:
2:6 Vaan joku on jossakin paikassa todistanut, sanoen: "Mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmisen poika, että pidät hänestä huolen?

1.Pietarin kirje:
5:7 ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen."






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti