perjantai 14. joulukuuta 2018

ARMO KULKEE VIERELLÄMME ...


Tänään, herättyäni näin ihanan kuvan. Näin paljaat jalat jotka olivat avosandaaleissa, käyskentelevän minua kohti ja näin myös valkoisen puvun helmat. Ja kohta Hän oli vierelläni ja käyskenteli rauhallisesti siinä paikallaan. Kiitos Jeesus että olet lähellämme.
Jeesuksen armo on meidän kanssamme. Armo kulkee vierellämme perille asti.

 Jumala on itse sanonut:
— Minä en sinua jätä, en koskaan sinua hylkää.
Sen tähden me voimme turvallisin mielin sanoa:
— Herra on minun auttajani, siksi en pelkää. Mitä voisi ihminen minulle tehdä?
(Hepr. 13:5b-6)


Toisinto Kalannista



1.
Syntinen:
Minua, Jeesus, auta,
kun huudan sinua.
Nyt kuolemasi kautta
minua armahda.

2.
Jeesus:
Käy tänne, syntisparka,
niin löydät auttajan.
Kun tuntosi on arka,
sinua armahdan.

3.
Syntinen:
En peitä syntejäni,
ne kaikki tunnet jo.
Nyt polttaa sydäntäni
vanhurskas tuomio.

4.
Jeesus:
Vain minulla on valta
armahtaa sinua
Jumalan vihan alta
ja synnin vallasta.

5.
Syntinen:
Ei ole ketään toista,
ken päästää vaivasta.
Nyt epäusko poista,
oi Jeesus, armahda.

6.
Jeesus:
Saat päästön synneistäsi,
käy rauhaan Jumalan.
Sinua siunaa käsi
ainoan auttajan.

7.
Syntinen:
Sen uskon, Jeesukseni.
On armos avara,
kun sinä avukseni
käyt, pyhä Karitsa.
8.
Jeesus:
Näin usko loppuun asti,
niin vältät helvetin.
Saat niittää riemuisasti,
kun kylvit kyynelin.

9.
Syntinen:
Jää, Jeesus, sanallasi
minua tukemaan,
Pyhällä Hengelläsi
matkaani ohjaamaan.

10.
Jeesus:
Iäti armo kestää,
sinua vahvistaa
ja harhateiltä estää,
vaivoissa virvoittaa.

11.
Syntinen:
Näin kanssa pyhiesi
suo taivas periä
ja anna autuutesi,
oi sielun ystävä.

12.
Jeesus:
Käyn vierelläsi tiellä,
perille kuljetan.
Saat kerran kruunun siellä,
saat nähdä Jumalan.

13.
Syntinen:
Nyt kiitän, kunnioitan
sinua, Herrani.
Kun kerran kruunun voitan,
ylistän iäti.



Tanskalainen n. 1600. Suom. arkkivirtenä 1683. Virsikirjaan 1686. Uud. komitea 1937, Anna-Maija Raittila 1984.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.