sunnuntai 7. maaliskuuta 2021

"EPÄOLENNAINEN"

 


Rauhaa...


Näin 5.3.2021. perjantai aamuna rukouksessani kuvan kirjoituksista valkoisilla papereilla.
Niissä oli paljon tekstiä ja siellä täällä oli tummalla korostettuja lyhyitä sanoja.
En saanut selvää mitä niissä luki ja niitä olen nyt miettinyt. 
Eilen, lauantaina sain ajatuksen niihin sydämelleni, tuo sana oli epäolennainen.
Nuo sanat jotka olivat korostettu tummin kirjaimin oli hyvin lyhyitä, kuin esim. jos, ehkä, sekä, ja, mutta, että ja jne. jne. Tuollaisia apusanoja.
Siis kirjoituksen kannalta epäolennaisia sanoja jotka eivät ilmoita sanoman sisältöä.
Tuo minulle tänään nostettiin.
Saunassa rukoilin tuota Herralta, että olinko ymmärtänyt oikein ja rukoilin ja lauloin Hänelle kielillä.
Sen tehtyäni huomasin unohtaneeni tuon sanan?
Ja pyysin Herraa antamaan sen uudelleen jos sen olin oikein ymmärtänyt?
Samalla sekunnilla sain tuon sanan takaisin: " EPÄOLENNAINEN"
Ymmärsin, että todella usein juuri keskitymme kaikkeen tuollaiseen epäolennainen, joka ei kirkasta Jumalan Sanan totuutta, jossa jokainen sana on yhtäpainavaa ja merkityksellistä.
Jeesus turvasi Sanaan, mikä ilmenee muista evankeliumikirjoista. Tosin paholainenkin siteerasi ahkerasti Sanaa. Erona oli se, että Jeesus tunsi Sanan oikean ja syvän merkityksen, mutta paholainen käytti Sanaa vain muodollisesti, asiayhteydestään irrotettuna ja pelkästään oman, jumalanvastaisen propagandansa välineenä. Näin se toimii yhä tänäänkin: mediassa, politiikassa ja keskusteluissa Raamattua siteerataan vain siten ja silloin, kun se edistää omaa propagandaa, joka varsin usein on tarkoitettu Raamatun, kristillisen uskon kumoamiseksi. Yleisin esimerkki on se, että sana ”rakkaus” otetaan irti Raamatusta ja sille annetaan vieras, maallinen, jopa syntinen sisältö.
https://raamattuajassamme.fi/markuksen-evankeliumi/


Jeesus vastasi heille: ‘Te kuljette eksyksissä, koska ette tunne pyhiä kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.’” (Matt. 22:29)

“Jeesus sanoi heille: “Te kaikki luovutte minusta, sillä on kirjoitettu: ‘Minä lyön paimenen maahan, ja lampaat joutuvat hajalle.’” (Mark. 14:27)

“Jeesus tiesi, että kaikki oli nyt saatettu päätökseen. Jotta kirjoitus kävisi kaikessa toteen, hän sanoi: ‘Minun on jano.’” (Joh. 19:28)

Amen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.