torstai 30. tammikuuta 2020

TIENVIITTA OIKEAAN







Mitä sinun tieviitassa lukee?

Rauhaa.

Tänä aamuna sain Rukouksessa ollessani nähdä kuvan, jossa oli mustavalkonen tienviitta osoittamassa oikeaan. Siinä luki jotenkin näin: " Tämä tie ".
Tuota mietin ja sen tarkoitusta ja pyysin Herralta vahvistusta, sillä teksti siinä oli minulle hieman epävarmaa, melkein tuon kuvan hylkäsinkin.
Siinä sitten touhuillessani aamutoimissa, minulle nousi Matteuksen evankeliumi 25 sydämelleni, joka on minulle kovin tärkeä ohjenuora elämässäni.
Muistin siellä olevat vuohet jotka tullaan eroittamaan vasemalle puolelle ja lampaat oikealle, ja nuo lampaat kuvastaa meitä Herran omia,meitä jotka olemme tunnustautuneet Hänen omikseen.
Tuo sai minut uudelleen heräämään tuohon tien viittaan ja aloin etsimään kaikkea siihen liittyvä.
Minua vastaan tuli hyvä teksti kolmesta tienviitasta. Koin että se tuotiin eteeni, sillä se oli niin täydellistä tekstiä:

http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2006-02-06


"Evankeliumin saarna on täten ensimmäinen perustava 'tienviitta' etsijän tiellä kohti totuuden Jumalaa. Eli aivan niin kuin apostoli Paavali kirjoittaa kirjeessään Roomalaisille: "Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?", Room. 10:14.

Saarnan 'tienviitta' opastaa etsijän evankeliumin luo - kestävän perustan ääreen. Kun luet, miten Jeesus ja apostolit julistivat evankeliumia, ja kuinka Jeesus kehotti omiaan julistamaan evankeliumia "kaikille luoduille", tunnet varmasti omalla kohdallasi tarpeen tehdä samoin. Etkö siis matkisi lapsen tavoin tässä kohden Herrasi ja apostolien esimerkkiä?

Jos kerran Jumala on nähnyt tarpeelliseksi julistuttaa evankeliumia maan päällä, niin mikset palvelisi siinä häntä? Onhan Jumala julistuttanut evankeliumin sinullekin, miksi pitäisit sen vain itselläsi etkä jakaisi aarrettasi muille? Kuinka selkeästi 'saarnan ja julistuksen' tienviitta onkaan elämässäsi esillä?

Kolme tienviittaa yhdessä: saarna / julistus, todistus ja kutsu. Kun ajattelet näitä kolmea kohtaa tienviittoina, huomaat, että jokainen niistä on tarpeellinen. Ota yksi niistä pois ja ketju menee poikki. Etsijä tuskin löytää perille,jos yksikin tienviitta puuttuu.

=> Ellen julista, hän ei tiedä mistä todistan ja mihin häntä kutsun.
=> Ellen todista, hän ei tiedä onko julistus ja kutsu luotettava.
=> Ja ellen kutsu, hän ei tiedä mitä todistamallani julistuksella oikein tekisi.

Kristus osoitti näiden kolmen tienviitan kautta kulkevan tien, jota jokainen häneen uskova on saanut kulkea. Se tie on hän itse: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani", Joh. 14:6.

Eikö olisi sangen itsekästä pitää ikuinen elämä vain omana tietonaan toisten kadotukseksi? Siksi minäkin polvistun jälleen tänään Herran kasvojen eteen ja sanon hänelle:

"Herra kiitos armostasi, että olen saanut nähdä, mitä kaikkea olet tehnyt tähteni. Opeta minut olemaan opetuslapsesi - valo niille, jotka vielä pimeydessä kulkevat. Herra, opeta minut julistamaan, todistamaan ja kutsumaan sillä tavalla kuin se on minulle luonnollista ja sopivaa. Kiitos Herra etuoikeudesta edustaa sinua nykyisessä maailmanajassa. Amen."

Koin tämän katso7 veljen saaman Sanoman tähän, se on Sanoma Jeesukselta meille:

27 Tammi 2020.
Nyt on viimeinen aika tulla Jumalan lapseksi. Minä tulen pian. Älä luovuta sitä henkeä jonka olen sinuun asettanut, kateuteen asti minä halajan sitä henkeä jonka olen sinuun laittanut. Tähdet taivaalla kertovat Jumalan suurta luovaa kättä. Katsele ja hämmästy minun luomistyötäni kaiken olen laittanut kauniiksi. Sydämeni murehtii niin monia jotka ovat Jeesuksen ristin vihollisia. Rakkaani, olen antanut sinulle käskyn kertoa evankeliumi kadotetuille. Se on tärkein tehtävä tässä ajassa. Kerro minusta rakkaudella jonka olen sinulle antanut. Taivas kuulee ja näkee, Isäsi näkee kaiken joten älä pelkää. Katsele niittyjen kukkia, huolehdin niistäkin enkö huolehtisi sinusta sillä olet paljon arvollisempi. Katsele minua sinun Kuningastasi, Voittajaa, Jeesusta Kristusta. Olen sinun kanssasi myrskyssäsi. Älä katsele aaltoja, katso minuun joka olen maailman Luoja. Rohkaise ja suorista itsesi, niin voit kohottaa pääsi Kuninkaan sinua katsellessa. Golgata on sinun voitonpaikkasi.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.