perjantai 18. maaliskuuta 2022

KÄSKY: MENKÄÄ SIIS JA TEHKÄÄ KAIKKI KANSAT OPETUSLAPSIKSENI!


 

 Shalom!

Nyt on julistuksen aika! Jeesuksessa Kristuksessa. 

Tänään sain rukouksen jälkeen nähdä kuvaa joka on hyvin tärkeä. Se on ollut sitä aina ja näinä päivinä sen tärkeys korostuu. Tämä blogi tekstini on nro.777 ja koen että tuo numeronkin kertoo tämän tärkeydestä, se painottaa sitä. Seitsemän on Jumalan täydellisyyden numero ja 777 kuvastaa täydellisyyttä korkeimmassa muodossaan.

Rukoiltuani näin kuvaa, jossa oli paljon ihmisiä kadunvarsilla. Ehkä se oli jokin tori. Ihmiset kulkivat siellä ristiin rastiin, mutta se tärkein asia oli, että osalla ihmisistä oli Raamattu mukanaan, näkyvästi käsissä. Ymmärsin että kyse on nyt julistus työstä, kaduilla ja toreilla. Nyt on aika todistaa onko Jeesus todella meidän Herra, meidän työnantaja, kaikkemme?

Sl 1:  20. Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla;
21. meluisten katujen kulmissa se kutsuu, porttien ovilta kaupungissa sanansa sanoo:
22. Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?
23. Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.

 Nyt on sen aika, ne viimeiset hetket kun voimme vielä tuota Jeesuksen lähetys käskyä toteuttaa. Nyt pitäisi viimeistään pois heittää kaikki tekosyyt ja lähteä liikkeelle. Keskiviikko aamuna näin kuvan josta en kertonut, mutta se liittyy selvästi tähän. Näin kuvan kotikissasta joka huurteisen ikkunan läpi katseli ulos. Sen naaman kohdalle oli pyyhitty aukko josta se sai katsella ulos. Me emme saa olla enää tuon kotikissan kaltaiset vaan nyt on aika nousta rohkeasti. Tuo eilisen näyn ristin tie odottaa. Jeesus ilmoitti että se on tehtävä koko maailmaan. Se oli Hänen lähetyskäsky jonka Hän eilen minulle näytti ja tänään sain nähdä tuon kuvan tuosta työ sarasta ihmisten keskellä, levittäen Jumalan Sanaa kaikkeen maailmaan! Voiko tärkeämpää olla?  

 

Joosuan kirja puhuu siitä, että matkallamme luvattuun maahan, tässä maallisessa elämässä ei ole aina helppoa. Matkallemme osuu iloja, aurinkoisia päiviä mutta myös haasteita, koettelemuksia ja suruja. Israelin kansan taavoin, mekin koemme väliin runsautta, väliin sairautta, uskon puutetta ja taisteluita.

Matkaopas selviytyjille
Joosuan kirja on matkaopas selviytyjälle. Kirja alkaa merkillisellä Jumalan puheella sotapäällikkö Joosualle. Puhe sisälsi kolme merkittävää sanaparia. Ne olivat voimakkaita kehoituksen sanoja Joosualle:
1) Joosus, ole luja ja rohkea
2) Joosua, älä säikähdy, älä arkaile
3) Joosua, minä en jätä sinua, enkä hylkää sinua

 KERTOKAA : https://www.youtube.com/watch?v=MjrUKgp7vhs

 

Evankeliumi Matteuksen mukaan 28

1. Ja kun sapatti oli päättynyt ja viikon ensimmäisen päivän aamu koitti, tulivat Maria Magdaleena ja se toinen Maria katsomaan hautaa.
2. Ja katso, tapahtui suuri maanjäristys, sillä Herran enkeli astui alas taivaasta, tuli ja vieritti kiven pois ja istui sille.
3. Hän oli näöltään niinkuin salama, ja hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi.
4. Ja häntä peljästyen vartijat vapisivat ja kävivät ikäänkuin kuolleiksi.
5. Mutta enkeli puhutteli naisia ja sanoi heille: "Älkää te peljätkö; sillä minä tiedän teidän etsivän Jeesusta, joka oli ristiinnaulittu.
6. Ei hän ole täällä, sillä hän on noussut ylös, niinkuin hän sanoi. Tulkaa, katsokaa paikkaa, jossa hän on maannut.
7. Ja menkää kiiruusti ja sanokaa hänen opetuslapsillensa, että hän on noussut kuolleista. Ja katso, hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä. Katso, minä olen sen teille sanonut."
8. Ja he menivät kiiruusti haudalta peloissaan ja suuresti iloiten ja juoksivat viemään sanaa hänen opetuslapsillensa.
9. Mutta katso, Jeesus tuli heitä vastaan ja sanoi: "Terve teille!" Ja he menivät hänen tykönsä, syleilivät hänen jalkojaan ja kumartaen rukoilivat häntä.
10. Silloin Jeesus sanoi heille: "Älkää peljätkö; menkää ja viekää sana minun veljilleni, että he menisivät Galileaan: siellä he saavat minut nähdä".
11. Mutta heidän mennessään, katso, muutamat vartijaväestä tulivat kaupunkiin ja ilmoittivat ylipapeille kaikki, mitä oli tapahtunut.
12. Ja nämä kokoontuivat vanhinten kanssa ja pitivät neuvoa ja antoivat sotamiehille runsaat rahat
13. ja sanoivat: "Sanokaa, että hänen opetuslapsensa tulivat yöllä ja veivät hänet varkain meidän nukkuessamme.
14. Ja jos tämä tulee maaherran korviin, niin me lepytämme hänet ja toimitamme niin, että saatte olla huoletta."
15. Niin he ottivat rahat ja tekivät, niinkuin heitä oli neuvottu. Ja tätä puhetta on levitetty juutalaisten kesken, ja sitä kerrotaan vielä tänäkin päivänä.
16. Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17. Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." 

Amen.

 Nouse ja ole Rohkea!!!


2 kommenttia:

  1. Matt. 10:1
    Ja hän kutsui tykönsä
    ne k a k s i t o i s t a opetuslastaan
    ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.

    Matt. 28:16
    Ja
    ne y k s i t o i s t a opetuslasta
    vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.

    Luuk.22:
    18 Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
    19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
    20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
    21 Mutta, katso, minun kavaltajani käsi on minun kanssani pöydällä.
    22 Sillä Ihmisen Poika tosin menee pois,
    niin
    kuin säädetty on; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta hänet kavalletaan!"

    23 Ja he rupesivat keskenänsä kyselemään,
    kuka heistä mahtoi olla se, joka oli tämän tekevä.

    (38 Niin he sanoivat: "Herra, katso, tässä on k a k s i m i e k k a a". Mutta hän vastasi heille: "Riittää".)

    VastaaPoista
  2. > 777 Vahvistaa Jumalan tulemusta, jolloin yhteys Jumalaan palautuu.
    (Tilanteessa jossa maja on hyljätty ja yhteys katkennut, kun esirippu repesi.)

    > Yhteys on siis oltava nyt poikki (maailman ruhtinaan aikajakson ajan Joh.12:31, Joh.14:30, Joh.16:11) , jotta yhteys Jumalaan voisi sitten taas palautua?
    Jes. 27:10
    Sillä varustettu kaupunki on autio, se on hyljätty maja, jätetty tyhjäksi kuin erämaa. Siellä vasikat käyvät laitumella, siellä makailevat ja kaluavat sieltä vesat kaikki.

    > Tuomio laitettan käytäntöön ja yhteys palautuu.
    Joh.ilm.21:
    1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
    2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
    3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan:
    "Katso, J u m a l a n m a j a ihmisten keskellä!
    Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
    4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
    5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
    6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
    7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.


    > Kun Jumala palaa pian ihmisten keskelle
    (maja/asumus ihmisten keskellä)
    Uuden Jerusalemin laskeutumisen päivänä alkaa luomiskertomuksen lepo, jolloin Jumala saa vihdoin levon.
    (Synti tuomitaan loppuunsa ja vallinnut synninkirous tuomitaan)


    Lepoa kuvastaa numero 7 eli seitsemäs päivä.
    Numero 7 ilmetessä kolmesti, tarkoittaa 777 että asia on edennyt ja kolmesti vahvistettu.
    (Esim. tilanne, jossa esim. kolmesti kielletään, tai numero 6:n aika, jolloin lopunajan lopun jakson lopussa numero 666 saa päätöksensä ja sen numeron ilmoitus/sanoma osaltaan vahvistuu.

    Raamatussa - kun luomiskertomuksen tarkkaan luet ensimmäisen kerran ja ymmärrät, että luomistyön kuudespäivän tapahtumia ei ole siinä kerrottukaan, niin herää kysymys miksi?
    (Luomiskertomuksen päivät 1-5 tapahtumat on kyllä kerrottu, mutta kuudetta päivää ei...)

    https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1.+Moos.+1%3A1&rnd=1647775948859

    https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1.+Moos.+2%3A1&rnd=1647775950508

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.