maanantai 18. tammikuuta 2021

VIRITTÄYTYKÄÄ HERRAN TAHDONMUKAISUUTEEN

 


 

 Rauhaa, Kristuksessa ..

Herra on ollut viime ajat hyvin hiljaa .. ja olen kokenut vahvasti, että nyt tulee hetkeksi hiljentyä, olemalla Herran kanssa. 
Olen vähentänyt netti kirjoitustani ja olen saanut vahvistukseksi kuulla että on muitakin uskovia jotka ovat saaneet saman kokemuksen, kuin Herran kehoituksena. 
Kysyin toissa iltana, ilta rukouksessani vahvistusta tähän ja pitäisikö minun hiljetä myös tällä blogi puolella? Herra vahvisti eilen, aamu rukous hetkelläni, näyttäen tuota tv:n tauko/virityskuvaa. Näin sain ymmärtää että olin kokenut tämän oikein, eikä minulla ole edes mitä jakaa, sillä niin on Herran tahto. 
Täällä vielä olen teidän kanssanne, mutta muussa netti elämässä olen nyt hetken hiljaa. Tarkoituksen tälle vain Herra tietää .. 
Olen kuuliainen tälle.
Oikeassa terässä olevaa työkalua käytetään eniten.On siis tärkeää muuttua uuteen. VIRITTÄYTYÄ!!!
Sain myös vahvistuksen ja ymmärryksen tuohon virityskuvaan jonka sain. Virittäytyä, on nyt REEMA sana. Se on tämän hiljentymisen tarkoitus. Virittäytyä Jumalan tahtoon. Ympärileikata korvat ja sydän kuulemaan ja olemaan avoin Jumalan johdatukselle ja Hänen tahdolleen.
Viime kesäkuussa Pirkko Vesavaara kertoi kokouksessa, kuinka oli kuullut miehen äänen, joka kehoitti;
- " Virittäkää kanteleenne soimaan!"
 

Aamun sanotaan koittavan, valkenevan tai sarastavan. Jokainen aamu on uuden alku. ”Joka aamu on armo uus.” Miten tärkeää onkaan aloittaa se oikealla tavalla ja virittäytyä oikealle aaltopituudelle. ”Aamu aamulta hän herättää minut, herättää korvani kuulemaan oppilaan tavoin” (Jes. 50:4).

Psalmien kirjasta ei löydy yhtäkään aamurukoukseksi nimettyä lukua, mutta monet sen pyynnöistä liittyvät aamuun. ”Herra, jo aamulla kuulet ääneni, aamun hetkellä tuon sinulle pyyntöni ja odotan vastaustasi” (Ps. 5:4). ”Ravitse meitä armollasi joka aamu, niin voimme iloita elämämme päivistä” (Ps. 90:14).

 

Tänään, herättyäni ja alkaessani rukoilemaan, näin ensin pimeyden keskellä valon, se oli kuin kirkas taskulampun valo. Jatkoin rukoustani ja sen päätteeksi sain nähdä vielä, enkeleiden soittavan pasuunoihin. Herran tuleminen lähestyy ja meidän tulee nyt valmistautua ja virittäytyä, vain Hänen edessään.

Maailma kyllä kuohuu, mutta tärkeämpää on olla Herramme edessä, oppia kuulemaan Häntä ja olemaan avoin Hänen edessään ja viemään evankeliumin sanomaa eteenpäin, loppuun asti.

 Maailma pauhaa ja yrittää, näin herpaannuttaa katseemme pois KRISTUKSESTA! SIKSI NYT ON AIKA VIRITTÄYTYÄ!
Pankaa pois kaikki mikä ei ole hyvää hedelmää.

Ei kuitenkaan jättäydytä sinne erämaahan eikä kammioihin, sillä siitä on Herran sana  Matt.24:ssä.

Vaikka maailmassa ja olosuhteissasi tapahtuisi mitä, kulje vain katse eteenpäin, älä jää pälyilemään sivuille, sillä sitä juuri vihollinen tahtoo.
Herra kulkee siinä edellämme ja katse suunta on Hänessä.

PSALMIT 91
1. Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,

2. se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
3. Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
4. Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
5. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
6. et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
7. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
8. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
9. Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
10. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
11. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
12. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
13. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
14. "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
15. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
16. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."

 
 Amen. 
🙏🙏🙏
 
 
 

Kirje galatalaisille 5

1. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
2. Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
3. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
4. Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
5. Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
6. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
7. Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
8. Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
9. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
10. Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
11. Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
12. Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
13. Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
14. Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
15. Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23. Sellaista vastaan ei ole laki.
24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
26. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme. 
 
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.