torstai 21. joulukuuta 2023

MINÄ OLEN ELÄMÄN LEIPÄ

 


Totuutta meille, Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa!

Tänä aamuna kun sain rukoiltua, jäin kuuntelemaan ja katsomaan mitä Herralla olisi sanottavaa tähän hetkeen. Olin hiljaa jonkun aikaa ja mietin jo että olisi aika nousta ylös. Siinä samassa sain  nähdä kauniin näyn.  Näin kuvan jossa taustalta tuli joku vaaleassa vaatteessa. Siinä edessä oli pyöreähkö puinen pöytä. Se näytti samalta kuin puiden hakkuu tukki, todella suuri kokoinen. Sitten tämä vaaleapukuinen kohotti kätensä tuota pöytää kohti. Näin Hänen vaalean hihansa, joka ojentautui ottamaan pöydältä murrettua leipää  ja ojensi sen sitten minulle. Iloitsin siitä kovin sillä ymmärsin sen merkityksen. Kohotin käteni ottamaan sen vastaan ja kiitin Herraa, Jeesusta Kristusta jonka tiesin Hänen olevan.

Leipä on Jumalan Sanan ravintoa meille, siinä on Jumalan täysi totuus jossa saamme vahvistua ja kasvaa. Tätä Hän tahtoo tarjota meille kun sitä on vielä hetki mahdollista ottaa vastaan. Otetaan tuo leipä joka on niin ravitsevaa, vastaan elämäämme, ainoana oikeana Totuutena. Se ei ole totuus jota maailma tarjoaa. Maailmassa vallitsee vain valhe, jolla vihollinen yrittää johdattaa meidät kadotukseen. 

Jeesus lähetti omansa julistamaan evankeliumin hyvää sanomaa kaikille kansoille. Kristuksen työ jatkuu Pyhän Hengen työnä. Jumala kutsuu nälkäisiä vielä ruokapöydän äärelle. Vielä on armon aika, jolloin Jeesuksen nimessä ja veressä annetaan katuvalle kaikki synnit anteeksi.

Tänä vuonna ei Betlehemissä vietetä joulun juhlaa. Katsoin mitä sana Betlehem tarkoittaa:


"Betlehem tarkoittaa hepreaksi ”Leivän taloa”. Vapahtaja, joka sanoi olevansa ”Elämän leipä”, syntyi juuri Betlehemissä, Daavidin kaupungissa. Sekä Joosef että Maria kuuluivat Daavidin sukuun, hänen jälkeläisiinsä."


Kun Jeesus oli ylösnoussut kuolleista, tunsivat opetuslapset hänet leivän murtamisesta. Jumalan sanan kuulossa meille murretaan elämän leipää. Se leipä on aina yhtä tuore ja se ravitsee meitä niin, että jaksamme tehdä matkaa Jumalan armon varassa. Niin kuin vanhastaan on sanottu: ”Armon voima meitä kantaa, kunnes pääsemme taivaaseen.”

Apostoli Paavali kirjoittaa: ”Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
kiitti, mursi ja sanoi: ”Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni”. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: ”Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni”.
Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee. Sen tähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.”
 1. Kor. 11. 23 – 27. KR. 33/38. 

Minä olen elämän leipä. Teidän isänne söivät mannaa autiomaassa, ja kuitenkin he kuolivat. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, ettei kukaan, joka sitä syö, kuolisi. Minä olen elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää ikuisesti. Ja se leipä, jonka minä annan maailman elämän puolesta, on minun lihani." Joh. 6:48-51.

Amen.  🍞🥖📜📖🙏✝️

2 kommenttia:

  1. Tuo pöytä ollee tuosta Danielinkirja 4 kaadetusta puusta tehty joka kuvaa puun kasvua tuomiopäivän tuomioon asti.
    Puu kaadetaan tuomiopäiväksi mutta jo ennen tuomiopäivää alkaa kannosta versoa uusi puu eli Jumalan sana joka tarjoillaan siirtymävaiheessa uuteen tuomiopäivän jälkeiseen aikaan siirryttäessä. Tässä uudessa ajassa tämä uusi verso kasvaa taas Raamatulliseksi vertauksen puuksi joka antaa suojaa jne....


    .
    Mark. 8:6
    Silloin hän käski kansan asettua maahan.
    Ja hän otti ne seitsemän leipää, kiitti, mursi ja antoi opetuslapsillensa,
    että
    he panisivat ne k a n s a n e t e e n.
    Ja he panivat.


    Joh. 6:33
    Sillä Jumalan l e i p ä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."


    Aam. 8:11
    Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, Herra, jolloin minä l ä h e t ä n n ä l ä n maahan: en leivän nälkää enkä veden janoa, vaan Herran sanojen kuulemisen nälän.


    Jes. 11:1
    1 Mutta Iisain kannosta p u h k e a a virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa.
    (Dan.4:11-12, Jer. 33:15 )
    2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.
    3 Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta,
    4 vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä.
    5 Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side.


    Matt.11:
    27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni,
    eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä,
    eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika
    ja se,
    kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
    (Joh. 14:21)


    Jes. 42:9
    Katso, entiset ovat toteen käyneet, ja uusia minä ilmoitan;
    ennenkuin ne puhkeavat taimelle,
    annan minä teidän ne kuulla.

    ********

    Jes. 44:7
    Kuka on minun kaltaiseni?
    (Dan. 7:13, Luuk. 6:47)
    Hän julistakoon ja ilmoittakoon ja osoittakoon sen minulle, siitä alkaen kuin minä perustin ikiaikojen kansan.
    He ilmoittakoot tulevaiset, ja mitä tapahtuva on.

    Joh. 16:13
    Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen.
    (Joh. 16:14)
    Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.