torstai 28. joulukuuta 2023

KRISTUS VALO MEISSÄ




Kristuksen Kirkkautta meille!


Eilen Illalla hiljaa rukoilin ja puhuin pitkään Jumalan puoleen. Olin väsynyt pimeyteen joka alituiseen kiusasi minua toisen ihmisen kautta. Tuo vihollinen aivan kuin pilkkasi minua, mutta minä tunnistin sen. Se sylkee nauraen eteeni synnin himoja ja haluja tuon apua pyytävän huulilta. Syntiä joka vie ihmistä pahaan turmioon. Huusin Jumalan puoleen mitä tekisin kun tuo apua tarvitseva ihminen pimeydestä sylkee tuota syntiä päälleni, piirtää sanoillaan noita synnin kuvia eteeni, en jaksaisi enää kuunnella.

Kysyin Jumalalta väsyneenä mitä minun tulee tehdä ja lopulta ilta myöhään Jumala alkoi tuota avata minulle. Hän  kertoi että meidän tulee vaeltaa opetuslapsina valkeudessa, ei pimeydessä. Tuntemus Jeesukseen johtaa puhtauteen Herran silmäin edessä. Saamme armostansa ilmestyksen. Hän antaa näön sokeille. Hän voi uudeksi luoda kaiken, valoa jos seuraamme. Emme ole pimeyden lapsia eikä meidän tarvitse sitä kumartaa eikä kirkastaa.  Meidän ei tarvitse ottaa siltä mitään. Emme enää puhu kuolemaa vaan elämää. Kirkastamme Jeesusta Kristusta elämässämme. Kun pimeys iskee ja yrittää nujertaa meitä, alamme puhua Kristuksen valosta ja kirkkaudesta ja rakkaudesta yli tuon pimeyden niin kuin sitä ei olisikaan. Täytämme ja peitämme tuon kaiken Jumalan valoon ja rakkauteen. Pimeyttä emme ota vastaan sillä se ei ole meissä. Mutta voimme rukoilla  hiljaisuudessa, Herran edessä niiden puolesta jotka elävät pimeydessä.

Mikä saastuttaa ihmisen?

Matt.15.
10.(Mark. 7:14-23)Jeesus kutsui väkijoukon luokseen ja sanoi: "Kuulkaa ja ymmärtäkää.11. Ei ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään, vaan mikä tulee suusta ulos, se saastuttaa ihmisen."12. Silloin opetuslapset tulivat hänen luokseen ja sanoivat: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat, kun he kuulivat puheesi?"13. Mutta hän vastasi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.14. Älkää heistä välittäkö, he ovat sokeita sokeiden taluttajia. Jos sokea taluttaa sokeaa, molemmat putoavat kuoppaan."15. Pietari sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."16. Jeesus vastasi: "Oletteko tekin vielä ymmärtämättömiä?17. Ettekö käsitä, että kaikki se, mikä menee suusta sisään, menee vatsaan, ja se ulostetaan?18. Mutta se, mikä tulee suusta ulos, lähtee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.19. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset.20. Nämä saastuttavat ihmisen, mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."
Hän voi uudeksi luoda kaiken, valoa jos seuraamme. Kirkastamme vain Kristusta näin antaen tilaa Hänelle. Ja vähentäen vihollisen tilaa elämässä kun emme enää sitä noteeraa. Me tiedämme ja tunnistamme sen mutta emme enää anna sille aikaa, emmekä korota näin sitä. Jumalan kirkkaus käy pimeyden ylle!

34 PSALMI.

1. Daavidin virsi, kun hän tekeytyi mielipuoleksi Abimelekin edessä ja tämä karkoitti hänet luotansa ja hän meni pois.2. Minä kiitän Herraa joka aika, hänen ylistyksensä on alati minun suussani.3. Herra on minun sieluni kerskaus, nöyrät sen kuulevat ja iloitsevat.4. Ylistäkää minun kanssani Herraa, kiittäkäämme yhdessä hänen nimeänsä.5. Minä etsin Herraa, ja hän vastasi minulle, hän vapahti minut kaikista peljätyksistäni.6. Jotka häneen katsovat, ne säteilevät iloa, heidän kasvonsa eivät häpeästä punastu.7. Tässä on kurja, joka huusi, ja Herra kuuli ja pelasti hänet kaikista hänen ahdistuksistansa.8. Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät.9. Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä. Autuas se mies, joka häneen turvaa!10. Peljätkää Herraa, te hänen pyhänsä, sillä häntä pelkääväisiltä ei mitään puutu.11. Nuoret leijonat kärsivät puutetta ja näkevät nälkää, mutta Herraa etsiväisiltä ei mitään hyvää puutu.12. Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon minä teidät opetan.13. Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea:14. varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta;15. vältä pahaa ja tee hyvää, etsi rauhaa ja pyri siihen.16. Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän huutoansa.17. Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan, hävittääksensä maasta heidän muistonsa.18. Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa.19. Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.20. Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista.21. Hän varjelee kaikki hänen luunsa: ei yksikään niistä murru.22. Pahuus tappaa jumalattoman, ja jotka vanhurskasta vihaavat, ne tulevat syynalaisiksi.23. Herra lunastaa palvelijainsa sielut, eikä yksikään, joka häneen turvaa, tule syynalaiseksi.
Herra on minun paimeneni 
https://youtu.be/Gqlhyec-Zi8?si=GMy6IwrXfCe3sXjv

Amen. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.