sunnuntai 21. heinäkuuta 2019

SEN, JOKA VOITTAA ...


 
 
Shalom!

 

Tänään näin Herran läsnäolossa hetkellä kuvan, jossa oli pinossa vahvoja ja isoja puun tukkeja. Ne olivat täysin oksattomat ja täydelliset, kuin puisia pylväitä. Ei niitä montaa ollut ja kun mietin niiden määrää, ajattelin, että niitä oli ehkä se seitsemän. Näin kuinka jokin näkymätön niitä siihen pinoon yksitellen asetteli.
Näistä minulle nousi mieleeni ne Ilmestyskirjan seitsemän seurakuntaa..
Olkaat Siunatut, Jeesuksessa Kristuksessa.


Jolla korvat on, se kuulkoon

"Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa.
- - -
Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Siihen, joka voittaa, ei toinen kuolema kajoa.
- - -
Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sille, joka voittaa, minä annan kätkettyä mannaa ja valkoisen kiven, ja siihen kiveen on kirjoitettu uusi nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin sen nimen saaja.
- - -
Sille, joka voittaa, sille, joka loppuun asti noudattaa minun tahtoani, minä annan vallan hallita kansoja. Hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla, lyö pirstoiksi kuin saviastioita. Hän saa saman vallan, jonka minä olen Isältäni saanut; minä annan hänelle aamutähden. Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.
- - -
Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä. Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.
- - -
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.
- - -
Sen, joka voittaa, minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niin kuin minäkin olen voittoni jälkeen asettunut Isäni kanssa hänen valtaistuimelleen. Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille."
Ilm. 2:7,11,17,26-29; Ilm. 3:5-6,12-13,21-22 [kr92] [kr38]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti