perjantai 23. huhtikuuta 2021

" MINÄ OLEN OVI"

 

 


Rauhaa teille, Jeesuksessa Kristuksessa.

 Eilen rukouksessani, näin kuvan, jossa ovi avautui.
Vai avautuiko se? Sillä en nähnyt tai minulle ei näytetty ovi aukkoa, vain tuo liikkuva ovi.
Avautuiko se vaiko sulkeutui?
Sitä voi miettiä jokainen kohdallaan?
Pidä itsestäsi vaari, ettei ovea suljeta edestäsi.
Mietin tätä ja siitä muistiini nousi tämä sanan paikka:

Ilm. 3:7 Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Job 12:14 Jos hän repii maahan, niin ei rakenneta jälleen; kenen hän telkeää sisälle, sille ei avata.
Jes. 22:22 Ja minä panen Daavidin huoneen avaimen hänen olallensa; ja hän avaa, eikä kukaan sulje, ja hän sulkee, eikä kukaan avaa.
Matt. 16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."  

 Jeesus kolkuttaa sydämemme oven ulkopuolella. Sen hän tekee, ennen kuin olemme pelastuneet. On kirjoitettu: ”Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven”. Useimmat eivät kuitenkaan kuule hänen ääntään. He kuulevat kaikkia muita ääniä, ja avaavat sydämensä oven kaikelle muulle paitsi Jeesukselle. Mutta se, joka kuulee hänen äänensä ja avaa oven, hänen luokseen Jeesus tulee ja aterioi hänen kanssaan.

Jeesus ei seiso sydämemme ovella kolkuttamassa ainoastaan silloin, kun emme ole pelastuneita. Voimme sanoa, että aina, kun tulemme kiusatuiksi, joka kerta, kun olemme valinnan edessä, Jeesus seisoo ovellamme ja kolkuttaa. Kysymys on siitä, kenen ääntä kuuntelemme. Jos kuulemme Jeesuksen äänen keskellä kiusausta, kun liha himoineen ja haluineen houkuttelee meitä, ja avaamme sydämemme oven hänelle, silloin hän tulee luoksemme ja aterioi kanssamme, ja me hänen kanssaan.

Raamatussa puhutaan myös ovesta.  ” Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen, ( Joh 10: 9 , 10).

 

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.