torstai 25. heinäkuuta 2024

SINÄ OLET MINUN VAHVA SUOJANI

 

Huomenta. 

Ihana hiljaisuus ja rauha laskeutunut tänne mökille. Olemme täällä kaksin mieheni ja  koiran kanssa. Olen ollut hyvin väsynyt jonkun aikaa niin henkisesti kuin fyysisesti. En ala noita syitä väsymykseen erikseen luetella ja eritellä, niitä meillä jokaisella on jos mistä syystä ja omaksi tarpeekseen. En ole enää nuori ja tämän päivän Raamatun luku, Psalmi 71, kosketti minua tässä hetkessä. Koin että Herra lukee minua kuin avointa kirjaa ja niinhän se onkin. Hän tietää sinusta ja minusta kaiken. Hän tuntee jokaisen tuskani hetken jokaisen hiki pisaran kun yritän itsestäni löytää sen olemattoman voiman. Mutta tuo voima ei ole meissä vaan sen saamme Jumalalta. Hän meidät vahvistaa uskomme kautta. 

Aamulla kun heräsin, niin näin jo ennen rukouksen aloittamista kauniin sormuksen. Niitä Hän on jo minulle vuosia jakanut. Tämä sormus ja sen kivi oli kauniin punainen sydämen muotoinen. Tiesin että Herra tahtoo lohduttaa minua. Tiedän että saan levätä Hänen Rakkautensa kautta. 

Kiitos Jeesus että olet vierelläni ja vierellämme niin kuin olet meille luvannut! Voimaannuta meitä!

Amen 🙏💓


Sinä Olet Minun  https://youtu.be/okhBWpsfX_g?si=rfu08Tc4rkB6sWvd


Rukoukseni 🙏 tämän Psalmin kautta tässä hetkessä,  Jumalani edessä:

71 PSALMI.

1. Sinuun, Herra, minä turvaan, älä salli minun joutua häpeään iankaikkisesti.2. Pelasta minut, vapahda minut vanhurskaudessasi, kallista korvasi minun puoleeni ja auta minua.3. Ole minulle kallio, jolla saan asua ja jonne aina saan mennä, sinä, joka olet säätänyt minulle pelastuksen. Sillä sinä olet minun kallioni ja linnani.4. Jumalani, vapauta minut jumalattoman kädestä, väärän ja väkivaltaisen kourista.5. Sillä sinä olet minun toivoni, Herra, Herra, minun turvani hamasta nuoruudestani.6. Sinä olet minun tukeni syntymästäni saakka, sinä päästit minut äitini kohdusta; sinua minä alati ylistän.7. Monelle minä olen kuin kummitus, mutta sinä olet minun vahva suojani.8. Minun suuni on täynnä sinun kiitostasi, täynnä sinun ylistystäsi kaiken päivää.9. Älä heitä minua pois minun vanhalla iälläni, älä hylkää minua, kun voimani loppuu.10. Sillä minun viholliseni puhuvat minusta; ne, jotka väijyvät minun henkeäni, neuvottelevat keskenänsä:11. "Jumala on hänet hyljännyt; ajakaa häntä takaa ja ottakaa kiinni, sillä auttajaa ei ole".12. Jumala, älä ole minusta kaukana, Jumalani, riennä minun avukseni.13. Joutukoot häpeään ja hukkukoot ne, jotka vainoavat minun sieluani; peittäköön häpeä ja pilkka ne, jotka hankkivat minulle onnettomuutta.14. Mutta minä odotan alati, ja yhäti minä sinua kiitän.15. Minun suuni on julistava sinun vanhurskauttasi, sinun pelastustekojasi kaiken päivää, sillä niiden määrää en minä tunne.16. Herran, Herran väkeviä tekoja minä tuon julki, minä ylistän sinun vanhurskauttasi, sinun ainoan.17. Jumala, sinä olet opettanut minua hamasta nuoruudestani, ja yhä vielä minä sinun ihmeitäsi julistan.18. Älä, Jumala, minua hylkää vanhaksi ja harmaaksi tultuani, niin minä julistan sinun käsivartesi voimaa nousevalle polvelle, sinun väkevyyttäsi kaikille vielä tuleville.19. Jumala, sinun vanhurskautesi ulottuu hamaan korkeuksiin, sinun, joka teet niin suuria. Jumala, kuka on sinun vertaisesi?20. Sinä, joka olet antanut meidän kokea paljon ahdistusta ja onnettomuutta, sinä virvoitat meidät jälleen henkiin, ja maan syvyyksistä sinä tuot meidät takaisin.21. Anna minun arvoni kasvaa ja lohduta minua jälleen.22. Niin minä myös ylistän harpulla sinua, sinun uskollisuuttasi, minun Jumalani, soitan kanteleella kiitosta sinulle, sinä Israelin Pyhä.23. Minun huuleni riemuitsevat, kun minä sinulle soitan, ja myös minun sieluni, jonka sinä olet lunastanut.24. Minun kieleni julistaa sinun vanhurskauttasi kaiken päivää, sillä häpeään ja pilkkaan ovat joutuneet ne, jotka hankkivat minulle onnettomuutta.
Amen  🙏❤️





1 kommentti:

  1. Olen palauttanut kokeeksi kommentoinnin. Poistan jos muuttuu asiattomaksi.

    VastaaPoista