sunnuntai 22. syyskuuta 2024

JUMALA ON RAKKAUS

 




Joh.3:16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Dolorosa  https://youtu.be/JxpnAOwAVo0?si=XQjAHvObDg_09Nm9

Niin kaunis laulu! Amen! Olet niin Rakas, Jeesus!

Ja niin Sinäkin näytit rakkauttasi meihin rukous hetkessä äsken. Annoit kuvan joka osoitti sitä. ❤‍🔥

Näin kuvan jossa oli jokin puinen parru maassa, mietin, oliko tuo parru ristin puuta? Sen päälle oli asetettu sormuksia riviin. En nähnyt paljon niitä oli sillä kuva pimeni sitä mukaa mitä kauempaa sormuksia katsoi. Ne oli kaikki samanlaisia. Ne näyttivät kultaisilta sormuksilta, joissa oli sydämen muotoinen kivipesä ja siinä pesässä aina punainen, sydämen muotoinen kivi. Nämä oli sormuksia seurakunnalle, Hänen valituilleen. Ottakaa vastaan tämä Rakkauden lahja.


❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ ......   ..... ...

 20 Raamatun kohtaa Jumalan Rakkaudesta 


Rakkaus tulee ilmi kaikkialla Raamatussa. Mutta nämä 20 Raamatun kohtaa rakkaudesta ovat muutakin kuin vain innoittavia lainauksia – ne ovat ohjeita, jotka auttavat sinua tulemaan paremmaksi ihmiseksi, kohentamaan ihmissuhteitasi ja seuraamaan Jeesusta Kristusta. Jumala käskee, että meillä kaikilla tulee olla jokaista kohtaan rakkautta, Kristuksen puhdasta rakkautta.


Rakkauden piirteitä


Jumala haluaa, että me rakastamme muita kuten Hän rakastaa meitä – rakkaudella, joka on epäitsekästä, ystävällistä ja ikuista.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Rakasta jokaista


Jumalan rakkaus on iäti kestävää ja kaiken kattavaa. Jumala rakastaa jokaista ihmistä maan päällä. Hän odottaa sinun tekevän samoin – silloinkin kun se on haasteellista.

7.

8.

9.

10.

Rakasta perhettäsi


Perhe on keskeisellä sijalla Jumalan suunnitelmassa meidän onneksemme. Rakastavat perhesuhteet voivat kestää ikuisesti.

11.

12.

13.

14.

15.

Jumala rakastaa sinua


Jumala on taivaallinen Isäsi. Hän rakastaa sinua. Hän huolehtii kaikista lapsistaan ja välittää heistä syvästi.

16.

17.

Rakasta Jumalaa


Muista aina osoittaa rakkautta, kunnioitusta ja kiitollisuutta Jumalalle, joka on antanut sinulle kaiken.

18.

19.

20.

6 kommenttia:

  1. Nämä sormukset on varattu ahdistuksen 42kk ajassa katumuksessa totuuteen kääntyville?
    ja totuuteen kääntyvät saavat sormuksensa tuomiopäivän tuomiolla kun heidät armahdetaan.

    Jer. 18:11
    Sano siis nyt Juudan miehille ja Jerusalemin asukkaille:
    Näin sanoo Herra:
    Katso, minä hankin teille onnettomuutta ja pidän neuvoa teitä vastaan.
    K ä ä n t y k ä ä siis kukin pahalta tieltänne ja p a r a n t a k a a vaelluksenne ja tekonne.

    Luuk.15:
    17 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään!
    18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
    19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
    20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
    21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'.
    22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen:
    'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa s o r m u s hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
    23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,

    VastaaPoista
  2. Näkysi hirsi viittaa uuden temppelin rakentamisen valmistautumisen alkamiseen, kunhan ensin sormukset asetetaan arvollisille.
    Sormukset voivat olla myös ahdistuksenajan koetuksen kestäneille ja ahdistuksen ajassa katumuksessa totuuteen kääntyville.

    (Rakennuspaikkaan hirren alapuolen perustukseen tulee kiviä eli näyn hirsi tulee siirtää sormuksen saaneiden toimesta rakennuspaikalle?)

    Esra.6:
    4 Siinä olkoon aina rinnakkain kolme kivikertaa suuria kiviä
    ja
    y k s i h i r s i k e r t a uusia hirsiä;
    ja kustannukset suoritettakoon kuninkaan hovista.

    (Hirsikerta tarkoittaa yhtä hirsikerrosta. Hirsien liitosta sanotaan salvokseksi.)

    VastaaPoista
  3. Selvitin asiaa ja tarkennan:

    Uuden temppelin rakentamisen alkupäivä määräytyy salatun Ihmisen Pojan tulemuksen päivän mukaan, jolloin myös uusi Jerusalem laskeutuu ja silloin Jumalan kunnia saatetaan uuteen temppeliin ja Jumalan Henki saatetaan lepäämään pohjoiseen maahan.
    Koska uuden temppelin rakentaminen tehdään kolmessa vuodessa (1080 päivää) ja temppeli siten valmistuu tulemuksen päivään, tulee temppelin rakentaminen aloittaa arvioiden tulemuksen päivä?

    Edellinen arvioni oli että tuomiopäivästä kuluisi vielä 1335 päivää Ihmisen Pojan tulemukseen, mutta nyt laskiessani allaolevia lukuja paljastui sieltä 1335 päivän jakeen ilmoituksen yhteyteen että tämä 1335 päivän laskenta alkaa ahdistuksen ajan alkaessa kuin alkaa myös 1260 ja 1290 päivän laskennat.
    (Tähän 1335 laskentaa oli piiloitettu sanoman vahvistus, joka tulee ilmi kun laskennan suorittaa "oikein", eli voitte kokeilla laskea tätä ja huomaatte kyllä piiloitetun eli salatun laskutavan kun laskette ilmoituksen mukaan...)

    Dan. 12:
    11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva
    tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
    (1290 päivää)
    12 Autuas se, joka odottaa
    ja
    saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.
    (1335 päivää)

    Ilm. 13:5
    Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä
    neljäkymmentä kaksi kuukautta.
    (42kk x 30 päivää/kk = 1260 päivää)

    Dan. 12:
    7 Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti:
    "Siihen on vielä a i k a, k a k s i a i k a a j a p u o l i a i k a a. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät."

    Tarkentuvan arvioni mukaan lopunajan lopun ahdistuksen aika alkoi 28.5.2024, (tukholman profetia-1984 40-vuotis päivän Joonaan merkistä)
    josta lasketaan nämä ilmoitukset 1260 ja 1290 ja 1335 päivää.
    - Ahdistuksen aika lakkaa 9.11.2027
    (1260 päivää kulunut)
    - Tuomiopäivän tuomio annetaan 8.12.2028
    (1290 päivää kulunut)
    - Ihmisen Pojan tulemus näkyvällä tavalla 23.1.2028
    (1335 päivää kulunut)
    - Uuden temppelin rakentaminen alkaa
    (7.2.2025 ja valmistuu Ihmisen Pojan tulemukseen)

    Siten näkysi sormukset hirren päällä merkitsevät sitä, että He ketkä ottavat sanoman vastaan, alkavat rakentamaan uutta temppeliä?

    Raamatussa muistaakseni kerrotaan että kun uusi temppeli valmistuu niin uhrieläimiä ei uhrata ja se johtuu siitä että kun Jumalan Henkin asettuu pohjoiseen maahan johon uusi temppelikin rakennetaan niin Jumala on paikalla ja Jumalan asumus eli maja on pohjisessa maassa paikalla, jolloin temppelin yhteysuhria ei tarvita Mooseksen ilmoituksen mukaan.

    Samoin todistuksen maja, joka on nyt pystytetty on tämä:
    Matt. 17:4, Mark. 9:5, Luuk. 9:33
    (Ilm. 15:5)
    Luuk. 1:17
    Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."
    (Eliaan hengessä käyvä on ihmisen pojan kaltainen, jonka profeetan Jumala herättää? Mark.9:13)

    VastaaPoista
  4. Kun Ihmisen Poika saapuu näkyvällä tavalla, tulee uuden temppelin olla rakennettuna ja vastaanottamassa Ihmisen Poikaa ja Jumalan Henkeä ja kunniaa?
    Ellei temppeli ole valmiina ei uskoa ole löytynyt?
    (Osa liittyy temppelin rakentamiseen lisäksi teeskennellen eli ei tule katumaan ja kääntymään totuuteen Jumalan tahdon vaatimusten mukaisesti...)

    Luuk. 18:8
    Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian.
    Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, l ö y t ä n e e k ö hän uskoa maan päältä?"



    Luuk. 4:25
    Minä sanon teille totuudessa: monta leskeä oli Eliaan aikana Israelissa, kun taivas oli suljettuna kolme vuotta ja kuusi kuukautta ja suuri nälkä tuli kaikkeen maahan,
    (Peto lakkauttaa uhrin ahdistuksen 42kk ajaksi)


    Aam. 8:11
    Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, Herra, jolloin minä lähetän nälän maahan: en leivän nälkää enkä veden janoa, vaan Herran sanojen kuulemisen nälän.
    (Nälän eli ahdistuksen aika, jolloin kun ymmärretään tuomiopäivän lähenevän ja katumuksen ja totuuteenkääntymyksen merkitys alkaa ymmärrykseen hakeutuvien katumus pelastautumiseksi)


    3. Moos. 26:26
    Kun minä m u r r a n teiltä leivän tuen, niin kymmenen vaimoa paistaa teidän leipänne yhdessä uunissa, ja he tuovat kotiin teidän leipänne vaa'alla punnittuna; ja kun te syötte, ette tule ravituiksi.
    Ps. 105:16
    Ja kun hän kutsui n ä l ä n h ä d ä n maahan ja kokonaan mursi leivän tuen,
    Hes. 4:16
    Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, katso, minä murran leivän tuen Jerusalemilta, ja he saavat syödä leipää painon mukaan ja huolissansa sekä juoda vettä mitan mukaan ja kauhuissansa,
    Hes. 5:16
    kun minä lähetän heidän kimppuunsa nälän pahat nuolet, joista tulee tuhooja ja jotka minä lähetän teitä tuhoamaan; ja minä vielä lisään teille nälkää ja murran teiltä leivän tuen.
    Hes. 14:13
    "Ihmislapsi! Jos maa tekisi syntiä minua vastaan olemalla uskoton ja minä ojentaisin sitä vastaan käteni ja murtaisin siltä leivän tuen ja lähettäisin siihen nälän ja hävittäisin siitä ihmiset ja eläimet,




    VastaaPoista
  5. Haggai 2:
    1 S e i t s e m ä n n e s s ä kuussa, kuukauden kahdentenakymmenentenä ensimmäisenä päivänä tuli profeetta Haggain kautta tämä Herran sana:
    2 "Sano Juudan käskynhaltijalle Serubbaabelille, Sealtielin pojalle, ja ylimmäiselle papille Joosualle, Joosadakin pojalle, ja kansan jäännökselle näin:

    3 Kuka teidän joukossanne on jäljelle jäänyt, joka on nähnyt tämän temppelin sen entisessä kunniassa?
    Ja miltä näyttää se teistä nyt?
    Eikö se ole tyhjän veroinen teidän silmissänne?

    4 Mutta nyt ole luja, S e r u b b a a b e l, sanoo Herra, ja ole luja, Joosua, Joosadakin poika, ylimmäinen pappi, ja ole luja, maan koko kansa, sanoo Herra, ja tehkää työtä; sillä minä olen teidän kanssanne, sanoo Herra Sebaot.
    (Serubbaabel on ihmisen pojan kaltainen eli mm. Raamatun perheenisän asemaan arvollinen?)

    5 Sen liiton sana, jonka minä tein teidän kanssanne, kun te läksitte Egyptistä, ja minun Henkeni pysyy teidän keskellänne. Älkää peljätkö.
    6 Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Vielä vähän aikaa, ja minä liikutan taivaat ja maan, meren ja kuivan.
    (Tuomiopäivänä vanha synti tuomitaan)

    7 Ja minä liikutan kaikki pakanakansat, ja kaikkien pakanakansojen kalleudet tulevat, ja minä täytän tämän temppelin kunnialla, sanoo Herra Sebaot.
    (Tuomiopäivän jälkeen Jumalan Henki eli Pyhä Henki eli Pyhän Hengen yhteys eli yhteys Jumalaan palautuu ja Jumalan kunnia saatetaan uuteen lopulliseen ja ikuiseen rakennettavaan uuteen temppeliin)


    8 Minun on hopea, ja minun on kulta, sanoo Herra Sebaot.
    9 Tämän temppelin m y ö h e m p i k u n n i a on oleva s u u r e m p i k u i n a i k a i s e m p i, sanoo Herra Sebaot. Ja tässä paikassa minä annan vallita rauhan, sanoo Herra Sebaot."
    (Lepo = rauha > Sak. 6:8)

    10 Y h d e k s ä n n e n k u u n kahdentenakymmenentenä neljäntenä päivänä, Daarejaveksen toisena vuotena, tuli profeetta Haggain kautta tämä Herran sana:
    11 "Näin sanoo Herra Sebaot: Pyydä papeilta opetusta ja sano:

    12 Katso, mies kantaa pyhää lihaa vaatteensa liepeessä ja koskettaa liepeellänsä leipää tai keittoa, viiniä, öljyä tai muuta ruokaa, mitä hyvänsä; tuleeko se siitä pyhäksi?" Niin papit vastasivat ja sanoivat: "Ei".
    13 Ja Haggai sanoi: "Jos joku, joka on kuolleesta saastunut, koskettaa jotakin näistä, tuleeko se saastaiseksi?" Niin papit vastasivat: "Tulee saastaiseksi".
    14 Silloin Haggai lausui ja sanoi: "Sellaista on tämä väki, sellaista tämä kansa minun edessäni, sanoo Herra. Sellaiset ovat kaikki heidän kättensä työt ja se, mitä he siellä uhriksi tuovat: se on saastaista.

    15 Ja nyt ottakaa vaari, k u i n k a k ä y t ä s t ä p ä i v ä s t ä l ä h t i e n e t e e n p ä i n .
    K u n e i v i e l ä o l t u p a n t u k i v e ä k i v e n p ä ä l l e H e r r a n t e m p p e l i s s ä,

    16 sitä ennen, mentiin kahdenkymmenen mitan viljakasalle, mutta oli vain kymmenen; mentiin viinikuurnalle ammentamaan viisikymmentä mittaa, mutta oli kaksikymmentä.
    17 Minä l ö i n t e i t ä, kaikkia teidän kättenne töitä, nokitähkällä ja viljanruosteella ja rakeilla, m u t t a e i k e n k ä ä n t e i s t ä k ä ä n t y n y t m i n u n p u o l e e n i, sanoo Herra.

    18 Ottakaa vaari, kuinka käy tästä päivästä lähtien eteenpäin, y h d e k s ä n n e n k u u n k a h d e n n e s t a k y m m e n e n n e s t ä n e l j ä n n e s t ä päivästä, Herran t e m p p e l i n p e r u s t a m i s p ä i v ä s t ä, lähtien. Ottakaa vaari!

    19 Onko aitassa enää siementä? Ja viiniköynnös, viikunapuu, granaattiomenapuu ja öljypuu, nekään eivät ole kantaneet hedelmää. T ä s t ä p ä i v ä s t ä l ä h t i e n m i n ä a n n a n s i u n a u k s e n."


    Luuk. 13:35
    Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'.
    Mutta minä sanon teille: te ette näe minua,
    ennenkuin se aika tulee,
    jolloin te sanotte:
    'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."

    VastaaPoista
  6. Serubbaabel on valituksi tullut ja herätetty Daavidin vesa, eli ihmisen pojan kaltainen?
    (Jer. 33:15)

    Joosua on ihmisen Poika eli Jeesus, joka asuu Serubbaabelissa? tilanteessa jossa:
    Joh. 14:23
    Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
    Joh. 14:10
    Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
    Joh. 14:11
    Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
    Joh. 14:20
    Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.


    Hagg.2:2 "Sano Juudan käskynhaltijalle Serubbaabelille, Sealtielin pojalle,
    ja
    ylimmäiselle papille Joosualle, Joosadakin pojalle, ja kansan jäännökselle näin:


    Hagg.2.4 Mutta nyt ole luja, S e r u b b a a b e l, sanoo Herra,
    ja ole luja, Joosua, Joosadakin poika, ylimmäinen pappi,
    ja ole luja, maan koko kansa, sanoo Herra,

    ja tehkää t y ö t ä; sillä minä olen teidän kanssanne, sanoo Herra Sebaot.

    VastaaPoista