lauantai 14. syyskuuta 2024

MURTUKOON VASKIOVET JA RAUTASALVAT!



Shalom Sabbath!

Rukouksessa näin kuin hissin jossa oli kahdet metallisen näköiset ovet jotka avautuivat edessäni molempiin suuntiin. Ne oli hyvin paksut ja raskaat ovet ... mihin ne avautuivat, mihin niiden kautta pääsi, en tiedä? Jokin uusi avautuu noiden ovien kautta? Oliko se hissi, vaiko jokin muu tila? Enempää ei näytetty ... olen tai olemme jonkin uuden edessä. 

Herra, mihin meitä johdatatkaan ja ohjaat, olkoon se Sinulle mieluista, Sinun tahdon ja suunnitelman mukaista. Amen 🙏✝️

Löysin oivallisen Sanan paikan joka tuli minua heti vastaan, enkä tuohon Jumalan Sanaan tahdo muuta lisätä:

Jesaja

45 LUKU.

1. Näin sanoo Herra voidellulleen Koorekselle, jonka oikeaan käteen minä olen tarttunut kukistaakseni kansat hänen edestään ja riisuakseni kuninkaitten kupeilta vyöt, että ovet hänen edessään avautuisivat eivätkä portit sulkeutuisi:2. Minä käyn sinun edelläsi ja tasoitan kukkulat, minä murran vaskiovet ja rikon rautasalvat.3. Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, että minä, Herra, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin, minä, Israelin Jumala.4. Palvelijani Jaakobin ja valittuni Israelin tähden minä kutsuin sinut nimeltä ja annoin sinulle kunnianimen, vaikka sinä et minua tuntenut.5. Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa. Minä vyötän sinut, vaikka sinä et minua tunne,6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskemille asti, että paitsi minua ei ole yhtäkään: minä olen Herra, eikä toista ole,7. minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.8. Tiukkukaa, te taivaat, ylhäältä, vuotakoot pilvet vanhurskautta. Avautukoon maa ja antakoon hedelmänänsä pelastuksen, versokoon se myös vanhurskautta. Minä, Herra, olen sen luonut.9. Voi sitä, joka riitelee tekijänsä kanssa, saviastia saviastiain joukossa - maasta tehtyjä kaikki! Sanooko savi valajallensa: "Mitä sinä kelpaat tekemään? Sinun työsi on kädettömän työtä!"10. Voi sitä, joka sanoo isälleen: "Mitä sinä kelpaat siittämään?" ja äidilleen: "Mitä sinä kelpaat synnyttämään?"11. Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä, joka on hänet tehnyt: Kysykää tulevaisia minulta ja jättäkää minun haltuuni minun lapseni, minun kätteni teot.12. Minä olen tehnyt maan ja luonut ihmisen maan päälle; minun käteni ovat levittäneet taivaan, minä olen kutsunut koolle kaikki sen joukot.13. Minä herätin hänet1 vanhurskaudessa, ja minä tasoitin kaikki hänen tiensä. Hän rakentaa minun kaupunkini ja päästää vapaiksi minun pakkosiirtolaiseni ilman maksua ja ilman lahjusta, sanoo Herra Sebaot.14. Näin sanoo Herra: Egyptin työansio ja Etiopian kauppavoitto ja sebalaiset, suurikasvuiset miehet, tulevat sinun tykösi, tulevat sinun omiksesi. Sinun perässäsi he käyvät, kulkevat kahleissa, sinua kumartavat, sinua rukoilevat: "Ainoastaan sinun tykönäsi on Jumala, ei ole toista, ei yhtään muuta jumalaa".15. Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja.16. Häpeän ja pilkan he saavat kaikki, pilkan alaisina he kulkevat kaikki, nuo kuvien tekijät.17. Mutta Israelin pelastaa Herra iankaikkisella pelastuksella, te ette joudu häpeään ettekä pilkan alaisiksi, ette ikinä, hamaan iankaikkisuuteen saakka.18. Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan - hän on Jumala - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.19. En ole minä puhunut salassa, en pimeässä maan paikassa; en ole sanonut Jaakobin jälkeläisille: etsikää minua tyhjyydestä. Minä Herra puhun vanhurskautta, ilmoitan, mikä oikein on.20. Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista. Eivät ne mitään ymmärrä, jotka kantavat puukuviansa ja rukoilevat jumalaa, joka ei voi auttaa.21. Ilmoittakaa ja esiin tuokaa - neuvotelkoot keskenänsä - kuka on tämän julistanut hamasta muinaisuudesta, aikoja sitten ilmoittanut? Enkö minä, Herra! Paitsi minua ei ole yhtään jumalaa; ei ole vanhurskasta ja auttavaa jumalaa muuta kuin minä.22. Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.23. Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.24. Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanottaman - on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan.25. Herrassa tulee vanhurskaaksi kaikki Israelin siemen, ja hän on heidän kerskauksensa.

ARMY OF THE LORD  https://youtu.be/H0Cw6iVJmA4?si=Ltlw8Iif_s4I-u58
Siksi meitä kehoitan!

Kirje hebrealaisille

4 LUKU.

1. Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.3. Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.4. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";5. ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".6. Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,7. niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne."8. Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.9. Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.10. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.11. Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;13. eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.14. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.15. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

Yeshua   https://youtu.be/Fmbv00YAFKU?si=s0tUYONiKa7UI_DS


Amen.  🙏✝️



perjantai 13. syyskuuta 2024

TÄSTÄ LÄHTIEN OLET IHMISTEN KALASTAJA

 



Shalom Sabbath! Olkaa Siunattuja Jeesuksessa Kristuksessa!


Aamulla rukous hetkessäni näin pienen kuvan jossa näin vanhan puu veneen 🛶 .. näin kuinka sen peräpää täyttyi kaloista kuin itsekseen ja ne painoivat tuota pientä veneen perää syvempään ... Kiitos Jeesus, että saamme olla Sinun kalastajia ja annat tuon kalan saaliin jopa itse tulla luoksemme. Halleluja!!!

Lähdin etsimään sopivaa Raamatun tekstiä tuohon näkyyni, mutta tämä teksti tuli kuin itsestään ensimmäisenä vastaan ja ajattelin lainata sitä tähän koska se oli niin täsmä tekstiä, Ville Laivamaa:


Epäilevä Pietari sai todistuksen Jumalan voimasta. Se vahvisti häntä tulevaan apostolin tehtävään.


Apostolien päivä on kuudes sunnuntai helluntaista. Päivää on vietetty keskiajalla Pietarin ja Paavalin marttyyrikuolemien muistoksi. Nykyään Apostolien päivänä muistellaan kaikki apostoleja. Sana apostoli tulee kreikan kielestä ja merkitsee lähetettyä.


Jeesus näyttää voimansa


Luukas kertoo, kuinka Jeesus puhui kerran Gennesaretinjärven rannalla suuressa ihmisjoukossa. Ihmiset olivat kokoontuneet kuuntelemaan häntä. Jeesus opetti niin kuin ”se, jolle on annettu valta, ei niin kuin lainopettajat” (Matt. 7:27).


Ihmiset yrittivät päästä lähemmäksi kuullakseen paremmin Jumalan sanaa. Jeesus vetäytyi tungoksesta, lainasi Simon Pietarin venettä ja pyysi häntä soutamaan kauemmaksi. Näin ihmiset saivat selkeämmän näkö- ja kuuloyhteyden Jeesukseen.


Kun Jeesus oli lopettanut puheensa, hän neuvoi Pietaria laskemaan verkot syvään veteen. Pietari vastusteli, koska oli juuri tullut koko yön kestäneeltä kalastusreissulta saamatta ainuttakaan kalaa. Oli järjen vastaista lähteä nyt kalastamaan.


Kuitenkin Pietari oli kuuliainen Jeesuksen sanalle ja heitti verkot neuvon mukaan syvään veteen. Tapahtui ihme: sekä Simonin että ystävien veneet tulivat niin täyteen kalaa, että ne olivat upota.


Jeesus lähettää työhön


Runsaan saaliin toteamisen jälkeen Pietari käyttäytyi yllättävällä tavalla. Hän ei osoittanut iloa. Luukas kertoo: ”Tämän nähdessään Simon Pietari lankesi Jeesuksen jalkoihin ja sanoi: ”Mene pois minun luotani, Herra! Minä olen syntinen mies.”


Pietari muisti epäilleensä. Jumalan voima puhutteli häntä ihmeen kautta. Pietari ei kokenut itseään arvolliseksi Jeesuksen seuraan ja käski Jeesusta poistumaan luotaan. Myös koko venekunta, Gennesaretin kalastajien joukko, oli suuren hämmennyksen ja pelon valtaama. Jeesus rauhoitteli Pietaria sanomalla: ”älä pelkää.”


Runsaan kalasaaliin kautta Pietari sai todistuksen Jumalan voimasta. Uskon vahvistusta tarvittiin tulevassa tehtävässä. Jeesus nimittäin sanoi Pietarille: ”Tästä lähtien sinä olet ihmisten kalastaja.”


Kutsu ihmisten kalastajiksi koski koko Simon Pietarin venekuntaa. Luukas kertoo, kuinka sillä samalla hetkellä miehet vetivät veneet maihin, jättivät kaiken ja seurasivat Jeesusta.


Ihmisten kalastajina


Opetuslasten työ Jumalan valtakunnan lähettiläinä oli alkamassa. Jeesuksen seuraaminen, kaiken jättäminen ja opetuslapseksi ryhtyminen saattoi tuntua elämän rakentamiselta tyhjän päälle. Perustus oli kuitenkin vahva, kun opetuslasten koko elämä sai rakentua Jumalan lupauksen varaan Kristuksen sovitustyöstä.


Juuri tapahtunut ihme Gennesaretin järvellä oli konkreettinen, mutta sillä oli yhtymäkohtia apostolien tulevaan työhön. Myöhemmin opetuslapset saivat kokea, kuinka Jumalan valtakunnan työ saattoi tuntua joskus jopa turhalta.


Ihmiset olivat usein haluttomia kuulemaan ja vastaanottamaan kutsua Jumalan valtakuntaan. Toisinaan apostolit saivat kokea myös niitä ilon hetkiä, kun Jumalan armo sai vaikuttaa ja Jumalan valtakunnan nuottaan kertyi kaloja.


Pelastuksen ihme on mahdollinen


Jeesuksen sanojen kuulossa monien ihmisten sydämissä syntyi usko häneen. Usko toi silloin rauhan ja ilon. Nytkin on voimassa Jeesuksen käsky saarnata evankeliumia kaikille luoduille (Mark. 16:15).


Jumala osoittaa ajan, paikan ja antaa työhön mahdollisuudet. Hänen omansa jatkavat opetuslasten työtä. Edelleen tapahtuu suuria ihmeitä, kun kadonnut löytää jälleen takaisin Isän kotiin. Silloin ihmiset kokevat Pietarin tavoin oman pienuutensa Jumalan voiman edessä.


Jokainen uskovainen toimii Jumalan valtakunnan sanansaattajana ja lähettiläänä omassa lähipiirissään, työpaikalla ja koulussa. Uskovaisten ei tarvitse tuntea arkuutta kertoa omasta uskostaan, sillä Jumalan lasten usko kiinnostaa monia.


Uskovaiset eivät tiedä, mitä heille tehtyihin kysymyksiin voi kätkeytyä. Jumala voi johdattaa valtakuntaansa ihmeellisiä teitä. Jeesus sanoi kerran parannuksesta: ”Ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista” (Matt. 19:25–26)


Pietarin kalansaalis  https://youtu.be/la8wZS5txEM?si=JIX3hmG-9lQlXyX6


Amen 🙌🙌🙌🙌🙌🙌

maanantai 9. syyskuuta 2024

JUMALAN JOHDATUKSESSA ETEENPÄIN

 



Tämä viikonloppu oli niin hieno ja Jumalan johdatusta täynnä että haluan jakaa sen myös täällä, todistukseksi, kuinka Jumala meitä käyttää, astioinaan erilaisissa tehtävissä:

Nastolan kokouksessa oli eilen valtava ilo ja vapaus. Pyhä Henki liikkui tilassa. Kiitos siitä Jeesus.

Mutta lauantaina Jumala käytti ihmeellisesti, se oli täsmä merkittyä.
Uskova sisko laittoi kutsun Orimattilan Helluntai seurakuntaan. Aamulla kun käytiin kaupalla sain siellä toiselta tutulta uskovalta sisarelta myös kutsu kortin. Ja hän kovasti toivoi että tulisin. Siellä oli Kemin Jokke puhumassa. Olinhan vuosia sitten nähnyt hänestä unen.

Kerroin miehelleni tilaisuudesta ja Jokesta. Päivällä mieheni kysyi kuka sinut tulee hakemaan, vastasin ettei kukaan. Olin asennoitunut ja rukoillut Jumalalle, että mielelläni sinne lähtisin, muttei se ole mikään pakko. Mutta jos se on Jumala tahtosi niin tapahtukoon. Olin varma etten tuonne pääse ja tyydyin ajatukseen. Kohta mieheni kysyi, monelta se alkaa? Ilmoitin että klo.15. 
2 tuntia siihen aikaa. Jonkin ajan kuluttua yllätyksekseni ilmoitti että voi minut viedä. Jumala taisi kehoittaa miestäni tuohon, käytti välikappaleena.

Pääsin srk:taan. Istuin yksin viimeiseen penkkiriviin. Kohta vierelleni istui tuttu nainen kuntouttavasta toiminnasta. Olin hänelle myös puhunut uskon asioita, pieninä siemeninä niitä siellä jakelin. Ulla nimeltään. Iloisena ihmettelin kuinka hän oli siellä?  Hän kertoi että oli Helluntai perheen lapsi, mutta ei itse tullut uskoon. Ensimmäiset sanat mitkä sanoi kun näki minut: "Sinut minä tahdoinkin nähdä."
Olin iloisesti hämmästynyt, miltei suu auki häntä katsoin ja kuuntelin ja sitä olen edelleen. Tämä 
oli hyvä todistus myös hänelle, että meillä todella on elävä ja kuuleva ja toimiva Jumala. Hän oli tullut äsken uskoon ja mietti nyt mihin seurakuntaan haluaisi. Olisiko Helluntai seurakunta se mihin liittyisi? Olihan se lapsuudesta tuttu. Kirkko oli selvästi pois kuvioista eikä vaihtoehto. Sitten tuli jymy yllätys! Hän kertoi että oli rukoillut tämän vuoksi että Jumala antaisi selkeän vastauksen ja pyysi merkkiä ja se kuului näin: ... pyysin merkiksi että sinä olet siellä kokouksessa!

Niinpä! Siellähän minä yksin istuin viimeisessä penkissä. Siellä oloni ei ollut ollenkaan varmaa enkä ollut aikoihin siellä käynyt. Nyt minut oli asetettu siihen merkiksi. Voi kuinka iloitsin ja ihmettelin myös kuinka Jumala meitä käyttää. Kolehdin keräyksessä minulla ei ollut kuin 2 kahden euron kolikkoa. Ulla pelästyi kun hänellä ei ollut rahaa mukana. Minä jaoin omistani. Nyt molemmilla oli 2 euronen. Hän sanoi että maksaa takaisin, mutta kieltäydyin ja sanoin että ajattele tämä näin: nämä on se köyhän lesken ropo."
Kohta myös uskova sisko joka ensin kertoi tilaisuudesta, tuli paikalle.

Tilaisuus jatkui ja sinne tuli vähän myöhässä eräs toinen kuntouttavasta jolle olin puhunut uskon asioista. Hän oli vanha alklholisti. Jukka nimeltään. Meinasi kääntyä ovella pois mutta joku ohjasi hänet penkkiin että kyllä tilaa on.
Kokouksen tultua rukous vaiheeseen, ei ketään ensin näyttänyt menevän rukoiltavaksi, mutta sitten yllättäen Jukka nousi ja meni ja antoi itsensä Jeesukselle! Halleluja mikä ilo ja riemu syttyi sydämeen ja iloittiin Ullan kanssa siitä yhdessä. Sain nähdä ja todistaa sitä hedelmää mitä oli siemenenä kylvänyt.

Kahvilla kävin onnittelemassa Jukkaa ja iloiten Ilmoitin että minulla oli nyt uusi veli ja sisko! Siihen tuli uskon veljiä opastamaan Jukkaa uudelle uskon tielle ja jätin heidät rauhaan. Kävin vielä ennen kotia lähtöä kertomassa Jokelle tuon uneni ja hän ihmetteli että ihmeellisiä unia näen ...

 Jokke kehoitti meitä uskovia lukemaan Matt.10, tärkeitä ohjeita meille. Hän sai sen Jumalan kehoituksena itselleen, kun aloitti palvelus työnsä:   https://raamattu365.fi/bible/jkr/mat/10

Näin Jumala ihmeellisesti puhui ja käytti ja ilo tästä kaikesta on vieläkin valtava! Halleluja! Kiitos ja kunnia on Jumalan! Iankaikkisesti! 

Muistan kun näin unen ruotsista jonkun kirkon puistosta ja vierelle tuli mies .. unen jälkeen, löysin tv 7 ltä Kemin Joken ja Hänen todistuksen. Mietin oliko tuo uni jotain johdatusta hänestä?

https://www.tv7.fi/arkki/vain-yksi-tie/pyysin-jumalalta-vaimoa-mutta-ei-savolaista_p77317/

...näin unen:
- Vanha mies istui puiston penkillä. Menin istumaan vastapäätä olevalle penkille. Mies nousi ja otti jalkani käsiinsä ja alkoi hieroa niitä. Estelin, sillä luulin että mikä lääppijä tämä on? Mies alkoi kuitenkin rukoilemaan samalla, en saanut sanoista selvää, mutta voimallista rukousta se oli. Sitten ymmärsin että mies pesi jalkojani rituaaliseti, niin kuin raamatussakin pestiin Jeesuksen jalat. Lopuksi viereeni ilmestyi Jeesus ristillä ja sitten uni loppui.
- Mitä tämä tarkoitti?

Sain kunnioitetun pesun ja minua palveltiin, puiston penkillä ja kaiken kruunasi Jeesus ristillä! Vau!
Eräänä päivänä pian tämän jälkeen katsoin tv7:ltä ohjelman, Isännän pöydässä - Vieraana Jouko Heikkinen (2010).
Kemin Jokeksi häntä kutsuttiin. Hän kertoi elämäänsä, kuinka Ruotsissa ollessaan oli täysi alkoholisti, niin huonossa kunnossa että oli aivan jalaton. Puistojen elätti. Hän kertoi rankkaa elämäänsä kunnes sai Jeesukselta pelastuksen ja pelastaa itse Jeesuksen avulla huono-osaisia. Äkkiä tuli tunne että tämähän on saman näköinen mies, kuin unessa oleva vanha mies puistossa. Samalla tavalla hän oli pyöreähkö, vaaleahiuksinen eikä enää kovin nuori. Eleli puistoissa ja puistossa minun jalkapesukin tehtiin.
- Mutta mitä tämä taas tarkoittaa?
- Mitä yhteistä minulla on tämän Kemin Joken kanssa?
- Onko/ oliko tässä kyseessä jokin Jumalan suunnitelma?

Olen monasti miettinyt tuota unta Jokesta, jolloin en tietänyt enkä tuntenut häntä ja tuo unessa tapahtuva jalkojen pesu. Nyt tässä hetkessä on ajatukseni, että Jumala ehkä toi/ vihki Joken kautta / jalkojen pesun kautta, kuin vihkien minut samaiseen palvelu tehtävään. Sillä todella sille unelle täytyi olla tarkoitus ja tämä olisi toden näköisempää. 


Amen  🙌🙌🙌🙌



tiistai 3. syyskuuta 2024

JEESUS TULEE! OLETKO VALMIS?





TÄRKEÄ SANOMA: OLETKO VALMIS?

Hengellisestä ryhmästä kopioitu, (Huom. Ei siis minun saama Sanoma eikä näky/ uni. Mutta samoissa ajatuksissa myös täällä menty, siksi halusin jakaa tärkeän sanoman) 

Sanoman saajan viesti :

Kirjoitan tätä hyvin raskain sydämin. Oon pitkään pohtinut voinko tuoda esille sen mitä rukouksessa sain vastaukseksi Herralta. Asia on hyvin vakava ja koskettaa meitä kaikkia. Haluan kuitenkin noudattaa Isäni kehotusta ja kertoa mitä minulle tapahtui. Rukoilkaa ja koetelkaa, niinkuin Sana kehottaa. 


Koen, että tästä aiheesta puhutaan liian vähän ja pelkään, että monet meistä on penseitä kristittyjä. (Ilm. 3:16). Itse olin sellainen, kiinni maailmassa, vaikka oon ollut uskossa lapsesta saakka.


Herra haluaa morsiamen olevan valmis ja puhdistettu. Ollaanko me oikeesti valmiita? Pian on hääjuhlan aika. Pitkään on kuultu sanottavan: "Jeesus tulee pian, oletko valmis?" Oletko? Oikeesti? Tiedetään kyllä, että eräänä päivänä, kerran ollaan taivaassa. Sitten joskus. Mutta ollaanko me aidon oikeesti valmiita siihen, että Hän, Herra Jeesus, tulee noutamaan morsiamensa pois täältä? Siis sinut ja meidät. Olis tarkotus tavata meidän Herra, Jeesus Kristus pilvissä! Ollaanko me valmiita kuulemaan pasuunan ääni? Mieti tätä hetki. Ollaanko valmiita jättämään tää maailma, elämä ja kaikki mitä se pitää sisällään? Perhe, ystävät, koti, työ ja kaikki materia sekä lemmikit? Ollaanko me laitettu Jeesus sijalle numero yksi? Ollaanko kerrottu lapsillemme evankeliumi? 


Pyhä Henki on laskenut sydämelle sen, että Jeesus on tulossa, oikeesti. Me ollaan se viimeinen sukupolvi. Meidän tulee olla valmiita. Meidän pitää ottaa Jumala tosissaan ja joka päivä lukea Hänen Sanaansa ja puhua Hänen kanssaan. Meillä pitää olla henkilökohtainen suhde Häneen. Hän ei saa olla numero kaksi. Vaan se numero yksi. Meidän tulee saada mahdollisimman monille kerrottua ilosanomaa. Vielä on hetki aikaa.


Olin rukouksessa muutama viikko sitten. Ajoin työmatkalla autoa. Rukoilin: "Koska oot laskenut sydämelle niin vahvasti sen ajatuksen, että Jeesus on tulossa pian ja se on päivittäin mielessä. Jopa niin, että tulisit jo tänä vuonna. Milloin Isä lähetät poikasi hakemaan meitä?" Itselläni on siis valtava taivaskaipuu ja oon ajatellut, että se on sitä omaa halua päästä jo kotiin. Jatkoin näillä sanoilla: "Jos Jeesus tulee hakemaan meitä jo tänä vuonna, niin anna taivaalle Sinun lupauksen merkki eli sateenkaari, mutta anna sen olla kokonainen ja suoraan edessäni, jotta voin olla varma tästä vastauksesta." Siinä ajelin työmatkaa ja olin vielä rukouksessa, kunnes suoraan eteeni aukeaa iso kokonainen sateenkaari, niin että ajan sen ali ja kun ajoin ali, niin se sitten pikkuhiljaa hävisi ja sen toisella puolella, edessäni, oli hyvin tummia ukkospilviä. Aurinko paistoi sen toisella puolella, takanani, mutta ilma synkkeni merkittävän paljon kun sen ali ajoin. Tuo sään nopea vaihdos puhutteli siis myös. En voi kuvailla tuota hetkeä kunnolla sanoin. Suoraan sanottuna säikähdin ja purskahdin itkuun samantien ja koin oloni todella, todella surulliseksi ja minua pelotti. En voinut käsittää mitä juuri oli tapahtunut. En todellakaan odottanut Jumalan vastaavan ja vähän soimasin itseäni kysymäni jälkeen, kun tuollaista kysyin Kaikkivaltiaalta. Tulin todella surulliseksi maailman tilasta ja siitä, että aikaa on oikeasti todella vähän jäljellä. Oonko ite valmis? Miten kaikki muut? Kaikki ne ihmiset, joille jätin kertomatta, vaikka Pyhä Henki kehotti kertomaan. Nyt on kiire. Oon pitänyt tätä sisälläni muutaman viikon ja en ole uskaltanut kertoa, kuin yhdelle ihmiselle. Oon miettinyt, että voiko se vaan olla sattumaa, että näin tapahtui. Mutta sitten tulee aina ajatus, ettei Jumala antaisi tällaista tapahtua muuten vaan, eikä sattumia ole ja onhan meillä rukoukset kuuleva Jumala. Kyse on Hänen taivaasta ja sateenkaaresta. Hän niitä hallitsee. Eli en voi muuta, kuin ottaa tämän vastauksena Häneltä. 


En ota tän enempää kantaa siihen ollaanko me täällä vihan aikana vai ei. Minulle Jumala on antanut lapsesta asti ymmärryksen siihen, että meidät temmataan täältä pois ja saan kokea sen ja aikuisena saanut tiedon siitä, että Hän ottaa meidät ennen vihan aikaa täältä pois kotiin. Näin ymmärrän sen myös Raamatusta. En halua väitellä asiasta, sillä se ei rakenna meitä enkä usko sen olevan pelastus kysymys.


Monesti kuulee kuitenkin sanottavan, että ei meidän tarvi tietää millon Jeesus tulee, riittää, kun ollaan valmiina ja tulee millon tulee ja että ei itse Poikakaan tiedä millon Hän tulee. (Matt. 24:36). Mutta, ollaanko me ymmärretty tuo kohta oikein? Jeesus on silloin vielä maanpäällä elossa, kun puhuu tuota opetuslapsille. Nyt Hän ei ole enää siinä hetkessä vaan odottaa hetkeä, kun Isä antaa luvan tulla hakemaan meidät. Ja varmasti syystä meillä on Johanneksen ilmestys. "Autuas se joka lukee, ja autuaita ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat varteen sen, mitä siihen on kirjoitettu, sillä aika on lähellä." (Ilm. 1:3). Ei varmasti tarkkaa päivämäärää tarvitsekaan kenenkään tietää, mutta tää aikakausi me varmasti tiedetään ja tunnetaan sisimmässä. "Niin kuin oli Nooan päivinä, niin on oleva myös Ihmisen Pojan Tullessa". (Matt. 24:37).


Jumalan lapsen pitää olla tietoinen merkeistä, jotka meidän Isä on antanut meille Sanassa ja odottaa innolla kotiin pääsyä! 


Näin myös pienen unen/näyn pari päivää sitten. Olin nukahtamassa, mutta tietoinen ympäristöstä vielä, kun näin naisen, ehkä itseni, en oo varma, mutta siltä se tuntui. Katsoin siis itseäni kuin ulkopuolelta. "Seison/ leijun" avaruudessa paikoillani ja maapallo näkyi jossain alempana sekä tähtiä. Yhtäkkiä päälleni alkoi ilmestyä kerros kerrokselta valkoinen mekko, yksinkertainen hääpuku ja nauha vyötäisille solmittiin kiinni. Sitten havahduin hereille. Ymmärsin, että morsian puetaan pian hääpukuun. Näin lähellä me siis ollaan. On aika herätä! Soihdut valmiiksi! Pian kuuluu ääni, ylkä tulee!


Kehotan kaikkia viemään nämä Jumalan eteen ja rukoilemaan ja kysymään vahvistusta näille. En todellakaan puhuisi näitä, jos en uskoisi vahvasti näiden olevan Jumalalta. Shalom kaikille ❤️



Amen.  

Samankaltaisia ajatuksia ollut myös minulla. Hyvin tärkeä asia jota on meidän kaikkien tärkeää ajatella omalla kohdalla: olemmeko valmiit?

Ehkä tätä sanomaa olisi hyvä jakaa myös eteenpäin. ❤‍🔥🙏