Pukekaa tänäänkin yllenne sota-asu ...
Tänä aamuna rukoiltuani, näin kuvan miesten mustista kengistä, joita kädet pitelivät ja puhdistivat niitä. Meidän tulee siis pitää huolta tuosta sota-asusta, joka on Jeesus Kristus. Kääntyen rukouksissa Hänen puoleensa ja ravita itseämme Hänen Sanansa kautta. Puhdistautua kaikesta saastasta, joka helposti, ilman Jeesuksen Kristuksen turvaa ja läsnäoloa meihin tarttuu. Tuo kaikki meidän tulee itse opetella tehdä. Olla rukouksessa ja sanassa päivittäin ja pyyttää syntimme anteeksi joka ikinen päivä, päivittäen näin kaikki se mikä päivän aikana on meitä kohdannut. Pidetään Jeesus Kristus tiukasti yllämme, sillä mistään muusta meille ei ole apua. Vain oma henkilökohtainen yhteys on tärkeintä Kristukseen, pitää se vahvana. Kun sota-asumme ei tunnu toimivan, syyämme siitä monasti muita kanssa sisaria, vaikka tuo kaikki pitää lähteä meistä itsestämme ja suhteestamme Kristukseen. Onko tuo suhde jäänyt vajaalle? Löysin tähän sopivaa tekstiä jolla tätä jakamaani vielä vahvistan, kuin huolto ohjeena:
LUE TÄSTÄ KOKO TEKSTI: https://raamattuajassamme.fi/osa-6-kristityn-sota-asu-ja-kirjeen-paatos/
Jumalan sota-asu / taisteluvarustus
Jumala haluaa suojata meidät kokonaan ja täydellisesti,
joka puolelta, kaikin tavoin. Jumalan antama sota-asu on hänen luomansa.
Siinä ei ole mitään ihmisperäistä. Sota-asu ei perustu ihmisen
viisauteen, voimaan, tekoihin tai hyvyyteen, koska ne ovat kovin
heppoiset, suorastaan olemattomat. Taisteluvarustuksen pukeminen ei ole
jotain salaperäistä kristillistä mystiikkaa. Kysymys on kristillisen
uskon perusasioista, jotka on hyvä ymmärtää ja joita pitää soveltaa
kristityn elämään ja palvelutyöhön joka päivä.
Jumalan sota-asun varusteet ja niiden merkitys:
- Vahvistuminen Herrassa ja hänen voimansa vastaanottaminen (10 jae). Ihminen tarvitsee Jumalan voiman pärjätäkseen synnille ja saatanalle.
- Totuuden vyö (14). Uskovina meidät on kutsuttu elämään totuudessa. Jumala on totuus ja totuuden perusta ja lähde. Jumalan Sana ilmoittaa tämän totuuden. Totuuden valossa me olemme syntisiä ja tarvitsemme armoa joka ikinen hetki. Vyö on tärkeä varuste, koska se pitää koko varustuksen koossa ja ryhdissä.
- Vanhurskauden haarniska (14). Synnin vastakohta on vanhurskaus. Koska meissä itsessämme ei ole vanhurskautta, Jumala pukee meidät siihen Kristuksessa. Kristuksen vanhurskaus peittää syntisyytemme ja torjuu synnin ja pahuuden vaikutuksia.
- Jaloissa alttiuden kengät (15). Ilman kenkiä ei voi kulkea, koska jalat rikkoutuisivat vaikeassa maastossa. Kengät jalassa voimme vaikka juosta. Kristittyinä meillä on valloitustehtävä: Menkää kaikkeen maailmaan ja julistakaa kaikille luoduille evankeliumi. Tehkää kaikista kansoista opetuslapsia! Ja juuri tämän tehtävän toteutukseen Jeesus lupasi läsnäolonsa ja voimansa. On siksi tärkeää olla altis, lähteä liikkeelle ja toteuttaa annettu tehtävä. Paikalleen pysähtyminen johtaa nopeasti rutinoitumiseen, passiivisuuteen, penseyteen ja pian perääntymiseen. On mentävä eteenpäin!
- Rauhan evankeliumin julistus (15). Annetun tehtävän ytimessä on rauhan evankeliumin julistus. Emme julista itseämme ja omaa erinomaisuuttamme, edes uskovina. Me julistamme Kristusta, jossa Jumala on tehnyt rauhan syntisen ihmisen kanssa sovituksen kautta. Tämä rauhan evankeliumi levittää vaikutuksensa myös ihmisten välisiin suhteisiin. Vaikka vielä nyt on paljon ristiriitoja, sotia ja kapinaa Jumalaa vastaan, kerran on tuleva päivä, jolloin rauhan evankeliumi tuo täydellisen ja lopullisen rauhan koko maailmankaikkeuteen.
- Uskon kilpi (16). Usko on luottamusta Jumalaan ja henkilökohtainen suhde häneen. Usko ei ole silmillä vaan sydämellä näkemistä. Kun luotamme Jumalaan, olemme aina turvassa. Jumala on aina luotettava. Hän aina rakastaa meitä. Hän pelastaa meidät. Hän ohjaa oikeaan. Hän pitää huolta. Hän vie perille kotiin. Aivan samalla tavalla Jumalan Sana on luotettava. Kristillinen usko on suojakilpemme jokaisessa mahdollisessa ja mahdottomassa tilanteessa. Saamme kaikessa sanoa: minä luotan Jumalaan! Saatana sen sijaan pommittaa meitä valheilla. Se valehtelee Jumalasta ja Sanasta. Se valehtelee synnin ihanuudesta. Valheillaan se lupaa kuolemattomuutta. Valheillaan se haluaa syrjäyttää Jumalan sydäntemme valtaistuimelta ja olla kaiken saatanallisen palvonnan kohteena. Koska me olemme syntisiä, me helposti lankeamme sen valheisiin – ilman uskon kilpeä, Jumalan Sanaa ja koko sota-asua.
- Pelastuksen kypärä (17). Etenkin saatana pyrkii syöttämään meille vääriä ajatuksia. Juuri ajatuksemme ovat keskeisessä asemassa. Väärien ajatusten kautta sielunvihollinen voi hiljalleen muuttaa sydäntemme asenteita ja arvoja, sekä ohjata käyttäytymistämme. Etenkin se haluaa horjuttaa rauhamme ja luottamuksemme Jumalaan. Ihminen voisi sittenkin ansaita pelastuksensa. Uskovan pitääkin ponnistella entistä kovemmin, jotta hän pelastuisi. Siunauksetkin pitää ansaita. Juuri tästä on kysymys kaikissa uskonnoissa, paitsi kristinuskossa, jossa Jumala lahjoittaa meillä täydellisen pelastuksen Kristuksessa Jeesuksessa. Juuri Kristus antaa meille sydämen ja mielen rauhan. Olemme jo nyt armosta pelastuneita ja saamme elää turvallisin mielin Kristuksesta käsin. Täyttäköön Jumalan kaikki armolupaukset meidän mielemme ja ajatuksemme Kristuksessa Jeesuksessa.
- Hengen miekka, Jumalan Sana (17). Väärässä karismaattisuudessa ja hurmahenkisyydessä Henki ja Sana erotetaan toisistaan. Sana on vain kuiva välivaihe, kunnes Henki valtaa uskovan. Silloin Raamattu saadaan laittaa sivuun ja eletään Pyhän Hengen suorassa johdatuksessa ja voimassa. Saatanakin haastetaan mittelöön milloin vain Hengen voimassa. Tässä on vain yksi ongelma: kyseessä ei ole lainkaan kristillinen usko vaan saatanallinen juoni. Pyhää Henkeä ja Jumalan Sanaa ei voi eikä tule erottaa toisistaan. Jumala on Henkensä kautta luonut maailman ja elämän juuri Sanan voimalla. Pyhä Henki on inspiroinut pyhät Kirjoitukset, Raamatun. Pyhä Henki kirkastaa Jumalan pelastustekoa Kristuksessa juuri Sanan kautta. Henki synnyttää uskon ja rakentaa uskovaa ihmistä Sanallaan. Henki perustaa ja rakentaa kristillisen seurakunnan Sanansa ohjauksessa. Henki taistelee paholaista vastaan ihmisten yksityiselämässä, seurakunnassa ja yhteiskunnassa Sanansa voimalla. Jumalan Sana on mielettömän voimakas. Se tekee kaiken sen, mitä varten Jumala on Sanansa antanut. Siksi Jumalan Sana on meille uskoville ehdottoman välttämätön aivan kaikkeen: Jumalan tuntemiseen, ihmissuhteisiin, työhön ja palveluun, seurakuntaan ja terveen yhteiskunnan rakentamiseen. Meidän ei tule sortua rajalliseen ja turmeltuneeseen ihmisviisauteen, vaikka se olisi puettavissa kuinka hienoihin muotoihin tahansa. Pelkkä ihmisviisaus tuhoaa elämän ja on altis saatanan valheille.
- Hellittämätön rukous (18). Me emme voi ottaa kuvattua sota-asua ja varusteita. Sen saamme vain lahjaksi Jumalalta. Kun turvaudumme Jumalaan ja nöyrästi olemme hänestä riippuvaisia, saamme kaiken luvatun. Rukous on juuri tämän lahjan anomista joka päivä. Siksi rukouksen tulee olla hellittämätöntä, koska tarvitsemme Jumalan sota-asun koko elämänmatkallamme. Ei riitä, että pyydämme sitä kerran tai kaksi vaan joka päivä. Kuten edellä sanoin, kyseessä ei ole kuitenkaan jotain kristillistä mystiikkaa ja roolipeliä, vaan kristillisen uskon ja elämän perusasioita. Paavalin kuvaus vain osoittaa, kuinka tärkeästä asiasta on kyse. Rukouksen ohella on siis hyvä ymmärtää, mitä tuo sota-asu tarkoittaa. Yhtä tärkeää on käyttää annettuja lahjoja ja varusteita omaksi ja lähimmäisen hyödyksi, sekä Jumalan valtakunnan edistämiseksi.
- Valvominen (19). Rauhan aikanakin rajojamme ja asukkaiden turvallisuutta valvotaan. Sodan ja terroriuhan aikana valvonta lisääntyy merkittävästi. On oltava joka hetki valmiina. Seurakunnankin tulee yhteisesti valvoa, mitä sen sisällä ja ulkopuolella tapahtuu. Valvontavastuu on yhteinen ja yksilöllinen. Toisinaan koko yhteiskunta ja kirkko nukkuvat syvää kuoleman unta. Silloin korostuu yksilön vastuu omasta itsestään ja toisista. Te ette saa tuudittautua siihen, että presidentti, hallitus, eduskunta, kunnanhallitus, seurakunnan kirkkoherra ja työntekijät, piispat, arkkipiispa tai kirkolliskokous automaattisesti olisi valveilla. On aikoja, jolloin juuri nämä nukkuvat ja pimeys valtaa maan. Juuri niin tapahtui, kun Jeesus vangittiin ja ristiinnaulittiin. Juuri niin tapahtui, kun alkuseurakunta syntyi ja levisi. Juuri niin on tapahtunut monta kertaa kristillisen kirkon historiassa. Mutta juuri silloin Jumala herättää yksilöuskovia valvomaan ja herättämään muita. Valvomisen tulee olla kokoaikaista, koko elämänmittaista. Se tapahtuu levosta ja luottamuksesta käsin. Jumala valvoo yhdessä meidän kanssamme.
- Yhteyden vaaliminen (19). Sota ei ole yhden miehen tai naisen. Lähetystehtävä on annettu koko seurakunnalle, sen jokaiselle elävälle jäsenelle. Yhteisessä rintamassa, yhdessä Jumalan kanssa seurakuntaa ei pysäytä mikään. Yhteiseen tehtävään ja sotaan kuuluu huolehtiminen toinen toisistamme. Veljeä ei jätetä! oli talvisodan henki. Sama henki kuuluu seurakunnalle: veljeä ja sisarta ei jätetä! Tosin nykyajan itsekkyyden keskellä mottomme on helposti: veljelle ja sisarelle ei jätetä mitään, kaikki kuuluu minulle! Juuri itsekkyys, välinpitämättömyys ja riidat rikkovat seurakunnan yhteyden ja vaarantavat tehtävämme menestyksekkään hoitamisen. Pieni kiila onkin saatanan yksi tehokkaimmista aseista. Se iskee kiiloja kaikkiin mahdollisiin väleihin ja tekee niistä iso railoja, jotka vievät meidät kauemmaksi toisistamme. Mutta tähänkin on tehokas suojavaruste: kristillinen yhteys Jumalan rakkaudessa. Saakoon Jumalan rakkaus sulattaa sydämemme ja parantaa haavamme ja korjata yhteytemme. Saakoon se vain lisääntyä, ei vähentyä. Taistelumme on yhteinen: veljeä ja sisarta ei jätetä!
Koko sota-asu on Kristus
Jumalan antama taisteluvarustus, sota-asu on kokonaan
jumalallinen lahja ja teko. Siinä ei ole mitään ihmisestä lähtöisin.
Sellaisena se tulee myös pitää. Sota-asu, vaikka se on jumalallinen, on
suunniteltu juuri syntisen ihmisen kannettavaksi. Se on meille
täydellisen sopiva. Se ei tee meistä pienimmässäkään määrin jumalallista
vaan saamme pysyä luotuina ihmisinä. Itse asiassa tuo sota-asu on Herra
Jeesus Kristus: Hän on Voima, Totuus, Vanhurskas, Altis aina
ristinkuolemaan saakka, Rauhan Evankeliumi, Uskon alkaja ja täyttäjä,
Hengen antaja, Jumalan Sana, Hellittämätön esirukoilija puolestamme,
Valvojamme ja Yhteys. Hän on kaikki kaikessa. Pöytä on siis katettu,
saamme syödä ”Herran pöydästä” ja vahvistua kaikista Jumalan lahjoista.
Varustus on annettu. Olennaista on pitää ne puettuina eikä heittää
vähäarvoisina pois. Tehtävä on kesken ja seurakunta saa jatkaa
valloitustehtäväänsä. Sitä eivät voita tuonelan portit eivätkä saatanan
valheet.
******************
Voimalla Jumalan: https://www.youtube.com/watch?v=xjcykGqP1_U
Noudattamalla ja eläväksi tekemällä Jumalan Sanan Totuutta elämässämme, saamme hyvän ja vahvan hoidon ja huollon, jotta vahvoina pysymme Jeesuksessa Kristuksessa!
Amen. 🙏🙏🙏🙏🙏
Kuljettaessa ja seurattaessa Jeesusta kulkien totuuden keskitiellä ei silloin jalkineet likaannu, joka likaantuminen on vertausta vääryydestä.
VastaaPoista2. Piet. 2:15
He ovat hyljänneet
suoran tien,
ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa,
Nyt on siis aika jokaisen tarkentaa kulkuaan ja puhdistautua, että sivuaskelia ei tulisi vääryyden suuntaan.
Tukholman profetia 1984 mainitsee suoran tien ja melkein joka profetian kohtaan löytyy Raamatusta vastaava jae, eli kyseinen profetia ollee Jumalan muistutusta?
https://www.youtube.com/watch?v=ACWfogRSwrg
-----------------
9 Minä olen ovi;
jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu,
ja
hän on käyvä sisälle
ja
käyvä ulos (toisesta ovesta Jumalan eteen...)
ja
löytävä laitumen.
10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen
tullut,
että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
11 Minä olen
se
hyvä paimen.
Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä. (Eksyneen lähimmäisen edestä...)
12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
14 Minä olen
se
hyvä paimen,
ja minä tunnen omani,
ja minun omani tuntevat minut, (Ottavat vastaan...)
15 niinkuin Isä tuntee minut
ja
minä tunnen Isän;
ja
minä annan henkeni lammasten edestä. (Myös ihmisen pojan kaltainen, eli ihmisitä edeskäypä suoriutuu näin ja saa arvon Jumalan edessä, jolloin Raamatun lopunajan lopunjakson lopppuosan tapahtumat alkavat edetä ja Jeesus saa asiasta samalla tiedon (Matt. 24:36)... jolloin aika on ilmoitettu ja sen jälkeiset tapahtumat alkavat edetä?)
16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; (Eksyneet, jotka katuvat ja kääntyvät totuuteen...)
myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
(Pian on enään yksi lauma, kun uusi Jerusalem laskeutuu ja se on lopullinen eli ikuinen järjestys. Toista laumaa ei ole enään pian ole oleva kun tuomio pian laitetaan käytäntöön ja sitä toista eksyneiden laumaa ei enään silloin siis kerätäkään...)
17 Sentähden Isä minua rakastaa,
koska minä annan henkeni, (Myös ihmisistä edeskäypä eli ihmisen pojan kaltaisen vaatimus on seurata Jeesusta tässäkin asiassa, jolloin kun seuraaja vihdoin löytyy, valitsee Jumala hänet arvollisen asemaan suorittamaan tehtäväänsä, josta Tukholman profetia 1984 kertoo nostettavana profeettana, joka saapuu ja mm. muistuttaa, kertoen Raamatun salatun sanoman ajat, koska tapahtumat silloin etenevät ja aika voidaan kertoa osana tapahtumia...?)
että minä sen jälleen ottaisin.
18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se,
ja minulla on valta ottaa
se
jälleen;
sen käskyn
minä olen
saanut Isältäni."
Matt.25:
VastaaPoista31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee
kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista,
niin
kuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen,
mutta
vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
(Rakkauden kaksoiskäsky)
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille:
kaiken,
minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä,
sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen,
mutta
vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
(Joh.5:29)