tiistai 30. huhtikuuta 2019

" SINUN SUUSI ÄÄNELLÄ "


Shalom te rakkaat.

Tänään, herättyäni ja ollessani Herrani kanssa läsnäolossa ja rukouksessa, minun ylleni laskettiin ajatus, olivatko ne tiedonsanat?
Ajatus sanoi:
- " Sinun täytyy käsittää että sinun suusi äänellä, Jesaja 33."
Tuo Raamatun paikka annettiin kuin lomittain tuon ajatuksen kanssa. Mietin sen tarkoitusta. Jumalan on valta, voima ja kunnia. Hänen Sanassaan me elämme, tai näin täytyisi elää. Ja me saamme julistaa tuota Sanaa, ei vain hiljaa lukien, vaan omalla äänellä julistaen.
Totta, monasti, vaikka olisin yksin ja otan Raamatun ja alan lukemaan sitä, luen sitä useinmiten ääneen, sillä henkivallatkin sen saa kuulla, mikä on Jumalan ilmoitus. Ääni on ratkaiseva tekijä että Jumalan Sana kuullaan. Me saamme käyttää suutamme Jumalan äänenä.
Tätäkö tämä tarkoitti? Tiedän, että ei se ole aina itsestään selvää, vaan useimmat haluavat hiljaa ottaa vastaan Jumalan Sanan Todistuksen, mutta nyt, nyt meidän Herramme, Jeesus Kristus, haluaa että otamme äänen käyttöön, ei vain Jumalan Sana, vaan Jumalan Sana äänellä.
Ja näin sanoo Jesaja 33, jonka myös sain tiedonsanana, SINUN ÄÄNELLÄSI:


Kuva



JESAJA 33
1. Voi sinua hävittäjää, joka itse olet hävittämättä, sinua ryöstäjää,
jota ei kenkään ole ryöstänyt! Kun olet loppuun asti hävittänyt, hävitetään sinut, kun olet ryöstösi ryöstänyt, ryöstetään sinut.
2. Herra, armahda meitä, sinua me odotamme. Ole näitten käsivarsi joka aamu, ole meidän apumme hädän aikana.
3. Kansat pakenevat sinun jylinäsi ääntä; kun sinä nouset, hajoavat kansakunnat.
4. Teidän saaliinne viedään, niinkuin tuhosirkat vievät; niinkuin hyppysirkat hyökkäävät, niin sen kimppuun hyökätään.
5. Herra on korkea, sillä hän asuu korkeudessa. Hän täyttää Siionin oikeudella ja vanhurskaudella.
6. Ja hän on sinun aikojesi vakuus, avun runsaus, viisaus ja ymmärrys; Herran pelko on oleva Siionin aarre.
7. Katso, sankarit huutavat ulkona, rauhan sanansaattajat itkevät katkerasti.
8. Tiet ovat autioina, polulta on kulkija poissa: hän on rikkonut liiton, ylenkatsonut kaupungit, ei ole ihmistä minäkään pitänyt.
9. Maa murehtii ja nääntyy, Libanon kuihtuu häpeästä, Saaron on aromaaksi tullut, Baasan ja Karmel varistavat lehtensä.
10. Nyt minä nousen, sanoo Herra, nyt minä itseni korotan, nyt minä kohoan korkealle.
11. Olkia te kannatte kohdussanne, akanoita synnytätte; teidän kiukkunne on tuli, joka kuluttaa teidät.
12. Ja kansat poltetaan kuin kalkki, kuin katkotut orjantappurat, jotka tulessa palavat.
13. Kuulkaa, te kaukaiset, mitä minä olen tehnyt; te lähelläolevat, tuntekaa minun voimani.
14. Syntiset Siionissa peljästyvät, vavistus valtaa jumalattomat: "Kuka meistä voi asua kuluttavassa tulessa, kuka asua iankaikkisessa hehkussa?"
15. Joka vanhurskaudessa vaeltaa ja puhuu sitä, mikä oikein on, joka halveksii väärää voittoa, jonka käsi torjuu lahjukset luotaan, joka tukkii korvansa kuulemasta veritöitä ja sulkee silmänsä näkemästä pahaa,
16. hän on asuva kukkuloilla, kalliolinnat ovat hänen turvansa; hänelle annetaan hänen leipänsä, eikä vesi häneltä ehdy.
17. Sinun silmäsi saavat katsoa kuningasta hänen ihanuudessaan, saavat nähdä avaran maan.

18. Sinun sydämesi muistelee kauhuja: missä on nyt veronlaskija, missä punnitsija, missä tornien lukija?
19. Et näe enää sitä röyhkeätä kansaa, kansaa, jolla on outo, käsittämätön puhe, jonka sopertavaa kieltä ei kukaan ymmärrä.
20. Katso Siionia, juhliemme kaupunkia. Sinun silmäsi näkevät Jerusalemin, rauhaisan asuinsijan, telttamajan, jota ei muuteta, jonka vaarnoja ei ikinä reväistä irti, jonka köysistä ei yhtäkään katkaista.
21. Sillä voimallinen on meillä siellä Herra, siellä on joet, on virrat, leveät rannasta toiseen, joita ei kulje soutualus, joiden poikki ei pääse uljas laiva.
22. Sillä Herra on meidän tuomarimme, Herra on johdattajamme, Herra on meidän kuninkaamme; hän pelastaa meidät.
23. Nyt ovat köytesi höltyneet, eivät pidä mastoa kannassaan kiinni, eivät vedä lippua liehumaan. Mutta silloin jaetaan riistosaalista runsaasti, rammatkin ryöstävät ja raastavat.
24. Eikä yksikään asukas sano: "Minä olen vaivanalainen". Kansa, joka siellä asuu, on saanut syntinsä anteeksi.


 Kirje roomalaisille 10:8-13

8 Mitä siis on sanottu? — Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota me julistamme. 9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. 10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen. 11 Kirjoituksissa sanotaan: ”Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.” 12 Juutalaisen ja kreikkalaisen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama Herra, ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen. 13 Onhan kirjoitettu: ”Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.”

 Sananl.31:8-9 " Avaa suusi mykän hyväksi, oikeuden hankkimiseksi kaikille sortuville.

Avaa suusi, tuomitse oikein, hanki kurjalle ja köyhälle oikeus."

Tässäkin kehoitetaan äänen käyttöön.
Käsitetään tämä eikä enää peljätä ääntämme.


Siunausta teille, Jumalan äänet!

maanantai 29. huhtikuuta 2019

" KUN KUULETTE .... SÄKKIPILLIEN .. JA KAIKKINAISTEN MUIDEN SOITTIMIEN ÄÄNEN "


  
 
 
 

   
Rauhaa teille.

Tänään herättyäni Herran läsnäoloon ja rukoukseen, näin kuvan miehestä, jolla oli selässään kuin reppu, ja repusta lähti jotain varsia ylöspäin.
Mietin mikä tuo oli ja oliko sillä kuvalla edes merkitystä?
Mieleeni nousi säkkipilli, todellakin, oliko se säkkipilli? Siltä se vaikutti. Mutta mitä se tahtoo tarkoittaa? Mietin juhlia joissa tuota soitinta käytetään, mutta lähinnä minulle nousi se kansalaisuus, missä tuota käytetään, eli Skotlanti ja Irlanti.
Mietin mitä Herra haluaa sanoa Skotlannista tai Irlannista, ehkä sen, että tarkatkaa sitä, mitä on tapahtuva, muuta en tähän osaa sanoa, ehkä tuo kuva ei ollut sen enempää mitään, mutta kuitenkin koen, että se tuli kaikella varmuudella teille jakaa.

 Sain äsken ihmellisen viestin, eräältä uskovalta siskoltani, kuvaani liittyen ja se osoittaa kuinka Jeesus on ihmeellinen! Amazing!
Tänään on kuulema Jaffassa soinut säkkipillit, siitä oli facebook postausta, mutta minulla se ei aukea kun en ole facessa. Samana aamuna nämä molemmat, mitä vahvistusta! Kiitos Jeesus!

Amazing Grace - Bagpipe Master https://www.youtube.com/watch?v=lpZiPZwwXhM
(video ei liity tämän aamuseen Jafassa soitettuun)


Kuva

Säkkipilli

Säkkipilli on puhallinsoitin, jonka ominaispiirre on lampaan tai muun eläimen nahasta tehty säkki, joka toimii ilmavarastona. Säkkipilliä soitetaan puhaltamalla ilmaputken kautta säkkiin ilmaa, joka saadaan säkkiä kainaloon puristamalla kulkemaan edelleen soittimen soivaan osaan, soitinputkeen tai -putkiin. Ilmavaraston ansiosta soittimen äänestä voi saada jatkuvan, sillä soittajan hengitystauko ei katkaise soittamista. Melodia soittoon saadaan melodiaputkella, joka on oboeta tai klarinettia muistuttava, rakenteellaan täydellinen puupuhallin ruokolehtineen ja sormireikineen. Sen lisäksi säkkipillissä on usein yhdestä kolmeen reiätöntä bordunaputkea, jotka säestävät melodiaa soimalla koko ajan yhtä ja samaa säveltä.

Säkkipilli yhdistetään yleensä Skotlantiin ja Irlantiin, missä se on kansallissoittimen asemassa. Säkkipilli on käytössä myös Ranskassa, Espanjassa, Italiassa, Unkarissa ja Itä-Euroopan maissa. Säkkipillillä soitetaan nykyisin kansanomaista musiikkia, mutta keskiajalla ja renessanssin aikana se oli Euroopassa laajalti suosittu myös taidemusiikissa.

Säkkipillin historia

Säkkipilli on useita tuhansia vuosia vanha, alun perin ruokosoitin, joka on levinnyt Lähi-idästä kaikkialle maailmaan, erityisesti Eurooppaan.lähde? Säkkipillin leviämiseen ovat vaikuttaneet kansainvaellukset sekä erityisen merkittävästi Rooman imperiumi vuosituhannen alussa. Muun muassa keisari Neron kerrotaan soittaneen sitä. Keskiajalla säkkipilli sai Euroopassa erilaisia kansallisia ja paikallisia muotoja soitinrakenteen, virityksen ja soittotavan mukaan. Tälläkin hetkellä Euroopassa tunnetaan yli 80 erilaista säkkipilliä alkukantaisesta huippunykyaikaiseen.

Säkkipilli oli keskiajalla ulkokäyttöön tarkoitettu soitin, jolla säestettiin tanssijoita ja tuotettiin muuta juhlamusiikkia. Juhlien siirryttyä sisätiloihin ja musiikin monimuotoisuuden kasvaessa useimpien säkkipillien äänen voimakkuutta pienennettiin ja viritystä muutettiin siten, että ne sopivat helpommin soitettavaksi muiden soittimien kanssa. Säkkipilliä pidetään usein soittimena, mutta silti se ei sitä varsinaisesti ole. Se suunniteltiin alun perin Skotlannissa sota-aseeksi irlantilaisia vastaan. Koska skotlantilaiset olivat melko lailla huonoja taistelijoita, eivätkä he itsekään ymmärtäneet omaa puhettaan, he eivät menestyneet sodassa vihaisia irlantilaisia vastaan, joilla oli valtavat kahden käden miekat, alkoholin turruttamat pelot, highlanderit joukoissaan sekä mauttomat pöksyt, joiden alta vilahtelivat häiritsevät asiat.

Koska skotlantilaiset olivat (ja sivumennen sanoen ovat yhä) hieman kummallista porukkaa, he keksivät maansa näköisen puolustusaseen tuota merentakaista pelottavaa rynnistäjää vastaan. He keksivät säkkipillin, eli säkin tai eläimen, johon puhalletaan ilmaa ja puristetaan sitten ilmat pihalle. Koska lopputulos muistuttaa erhdyttävästi ääntä, jonka keisari Palpatine päästi pudotessan kuolemaansa, irlantilaiset juoksivat kauhistuneina pakoon, ja skotlantilaiset saivat pitää maansa.

Myöhemmin englantilaisten yrittäessä Edvard I:n aikana valloittaa Skotlannin, skotlantilaiset yrittivät samaa juonta englantilaisiin. Tämä tosin epäonnistui siksi, että englantilaiset olivat irlantilaisten vahingosta viisastuneina tunkeneet stilton-juustoa korviinsa, ja kuningas oli antanut jousimiehilleen käskyn jättää muut skotit rauhaan ja tähdätä pillipiipareihin. Muutaman vuosisadan tapeltuaan ja skottien saatua dunkkuunsa riittävän moneen kertaan englantilaiset sitten tarjosivat tyhjäksi jäänyttä valtaistuintaan skoteille päästäkseen käsiksi skottien salaiseen aseeseen. Skotit saivat näin Englannin kruunun ja englantilaiset vaihtarina säkkipillin.




RAAMATUSTA LÖYTYY MYÖS SÄKKIPILLI:

DANIEL 3
1. Kuningas Nebukadnessar teetti kultaisen kuvapatsaan, jonka korkeus
oli kuusikymmentä kyynärää ja leveys kuusi kyynärää, ja pystytti sen Duuran lakeudelle Baabelin maakuntaan.
2. Ja kuningas Nebukadnessar lähetti kokoamaan satraapit, maaherrat, käskynhaltijat, neuvonantajat, aarteiden hoitajat, lainoppineet, tuomarit ja kaikki muut maakuntain virkamiehet, että he tulisivat sen kuvapatsaan vihkiäisiin, jonka kuningas Nebukadnessar oli pystyttänyt.
3. Silloin kokoontuivat satraapit, maaherrat, käskynhaltijat, neuvonantajat, aarteiden hoitajat, lainoppineet, tuomarit ja kaikki muut maakuntain virkamiehet sen kuvapatsaan vihkiäisiin, jonka kuningas Nebukadnessar oli pystyttänyt, ja he asettuivat sen kuvapatsaan eteen, jonka Nebukadnessar oli pystyttänyt.
4. Ja kuuluttaja huusi voimallisesti: "Teille, kansat, sukukunnat ja kielet, julistetaan:
5. heti kun te kuulette torvien, huilujen, kitarain, harppujen, psalttarien, säkkipillien ja kaikkinaisten muiden soittimien äänen, langetkaa maahan ja kumartaen rukoilkaa kultaista kuvapatsasta, jonka kuningas Nebukadnessar on pystyttänyt.
6. Mutta joka ei lankea maahan ja kumarra, se heitetään sillä hetkellä tuliseen pätsiin."
7. Sentähden, heti kun kaikki kansat kuulivat torvien, huilujen, kitarain, harppujen, psalttarien, säkkipillien ja kaikkinaisten muiden soittimien äänen, lankesivat kaikki kansat, sukukunnat ja kielet maahan ja kumartaen rukoilivat kultaista kuvapatsasta, jonka kuningas Nebukadnessar oli pystyttänyt.
8. Silloin astui heti kaldealaisia miehiä esiin syyttämään juutalaisia.
9. He lausuivat ja sanoivat kuningas Nebukadnessarille: "Kuningas eläköön iankaikkisesti!
10. Sinä, kuningas, olet antanut käskyn, että jokainen, joka kuulee torvien, huilujen, kitarain, harppujen, psalttarien, säkkipillien ja kaikkinaisten muiden soittimien äänen, langetkoon maahan ja kumartaen rukoilkoon kultaista kuvapatsasta,
11. ja että joka ei lankea maahan ja kumarra, se heitetään tuliseen pätsiin.
12. On juutalaisia miehiä, joiden hoitoon sinä olet antanut Baabelin maakunnan hallinnon, Sadrak, Meesak ja Abednego: nämä miehet eivät välitä sinun käskystäsi, kuningas; he eivät palvele sinun jumaliasi eivätkä kumartaen rukoile kultaista kuvapatsasta, jonka sinä olet pystyttänyt."
13. Silloin Nebukadnessar vihan vimmassa käski tuoda Sadrakin, Meesakin ja Abednegon. Kun nämä miehet oli tuotu kuninkaan eteen,
14. lausui Nebukadnessar ja sanoi heille: "Aivanko tahallanne te, Sadrak, Meesak ja Abednego, ette tahdo palvella minun jumalaani ettekä kumartaen rukoilla kultaista kuvapatsasta, jonka minä olen pystyttänyt?
15. Nyt, jos te siinä silmänräpäyksessä, kun kuulette torvien, huilujen, kitarain, harppujen, psalttarien, säkkipillien ja kaikkinaisten muiden soittimien äänen, olette valmiit lankeamaan maahan ja kumartaen rukoilemaan kuvapatsasta, jonka minä olen teettänyt, niin hyvä! Mutta ellette kumarra, niin teidät heti paikalla heitetään tuliseen pätsiin; ja kuka on se jumala, joka pelastaa teidät minun kädestäni?"
16. Sadrak, Meesak ja Abednego vastasivat ja sanoivat kuninkaalle: "Nebukadnessar! Ei ole tarpeellista meidän vastata sinulle tähän sanaakaan.
17. Jos niin käy, voi meidän Jumalamme kyllä pelastaa meidät tulisesta pätsistä, ja hän pelastaa myös sinun kädestäsi, kuningas.
18. Ja vaikka ei pelastaisikaan, niin tiedä se, kuningas, että me emme palvele sinun jumaliasi emmekä kumartaen rukoile kultaista kuvapatsasta, jonka sinä olet pystyttänyt."

19. Silloin Nebukadnessar tuli kiukkua täyteen Sadrakia, Meesakia ja Abednegoa kohtaan ja hänen hahmonsa muuttui. Ja hän käski ja sanoi, että pätsi oli kuumennettava seitsemän kertaa kuumemmaksi kuin tavallisesti.
20. Ja hän käski sotajoukkonsa väkevimpien miesten sitoa Sadrakin, Meesakin ja Abednegon ja heittää heidät tuliseen pätsiin.
21. Silloin nämä sidottiin vaippoineen, takkeineen, päähineineen ja muine vaatteineen ja heitettiin tuliseen pätsiin.
22. Koska nyt kuninkaan sana oli niin ankara ja pätsi niin kovin kuumennettu, tappoi tulen liekki ne miehet, jotka veivät ylös Sadrakin, Meesakin ja Abednegon.
23. Mutta nämä kolme miestä, Sadrak, Meesak ja Abednego, suistuivat sidottuina tuliseen pätsiin.
24. Silloin kuningas Nebukadnessar hämmästyi ja nousi kiiruusti ylös ja lausui hallitusmiehilleen sanoen: "Emmekö heittäneet kolme miestä sidottuina tuleen?" He vastasivat ja sanoivat kuninkaalle: "Totisesti, kuningas!"
25. Hän vastasi ja sanoi: "Katso, minä näen neljä miestä kävelevän vapaina tulessa, eivätkä he ole vahingoittuneet, ja neljäs on näöltänsä niinkuin jumalan poika".
26. Silloin Nebukadnessar meni tulisen pätsin aukolle, lausui ja sanoi: "Sadrak, Meesak ja Abednego, te korkeimman Jumalan palvelijat, astukaa ulos ja tulkaa tänne". Sadrak, Meesak ja Abednego astuivat silloin ulos tulesta.
27. Satraapit, maaherrat, käskynhaltijat ja kuninkaan hallitusmiehet kokoontuivat ja näkivät, ettei tuli ollut voinut mitään näiden miesten ruumiille, etteivät heidän päänsä hiukset olleet kärventyneet eivätkä heidän vaatteensa vioittuneet; eikä heissä tuntunut tulen käryä.
28. Silloin Nebukadnessar lausui ja sanoi: "Kiitetty olkoon Sadrakin, Meesakin ja Abednegon Jumala, joka lähetti enkelinsä ja pelasti palvelijansa, jotka häneen turvasivat eivätkä totelleet kuninkaan käskyä, vaan antoivat ruumiinsa alttiiksi, ennemmin kuin palvelivat kumartaen rukoilivat muuta jumalaa kuin omaa Jumalaansa.
29. Ja minä annan käskyn, että jokainen, olkoon hän mitä kansaa, kansakuntaa ja kieltä tahansa, joka puhuu pilkaten Sadrakin, Meesakin ja Abednegon Jumalasta, hakattakoon kappaleiksi, ja hänen talonsa tehtäköön soraläjäksi; sillä ei ole muuta jumalaa, joka niin voi pelastaa kuin tämä."
30. Sitten kuningas asetti Sadrakin, Meesakin ja Abednegon suureen valtaan Baabelin maakunnassa.
31. "Kuningas Nebukadnessar kaikille kansoille, kansakunnille ja kielille, jotka asuvat kaiken maan päällä: suuri olkoon teidän rauhanne!
32. Minä olen nähnyt hyväksi ilmoittaa ne tunnusteot ja ihmeet, jotka korkein Jumala on minulle tehnyt.
33. Kuinka suuret ovat hänen tunnustekonsa ja kuinka voimalliset hänen ihmeensä! Hänen valtakuntansa on iankaikkinen valtakunta ja hänen valtansa pysyy suvusta sukuun."


Siunausta päiväänne!  💓


sunnuntai 28. huhtikuuta 2019

" JA HÄN PARANSI HEIDÄT "

Kuva


Rauhaa teille!

Tänään saan TODISTAA henkilökohtaisesta paranemisesta, Kristuksessa.
Eilen olin kotikokouksessa jossa opetusta piti Seppo Välimäki, Pyhästä Hengestä meissä. Se on opetusta, jota saisi saada kaikki Herran omat. Opetus oli todella hyvää ja Seppo vetää niitä kurssi muotoisesti. Kiitän Herraa että viimein pääsin kuulemaan häntä, kaikkien vaikeuksien kautta.
Lopussa oli rukous mahdollisuus kaikille ja rukoilimme toistemme puolesta.
Vuoroni tultua kerroin sairauteni ja asiani, joiden vuoksi halusin rukoiltavan. Selkäni oli ollut jo vuosia kipeä ja etenkin 2015 alk. oikean lapani alla oli päivittäin kipu, enempi ja vähempi, mutta aina se siellä oli. Lääkäreitä liioin ei valitteluni kiinnostanut.
Rukouksen jälkeen huomasin, että kipu alkoi hävitä ja tänään se on ollut kokonaan poissa!
Eräs sisko TODISTI MYÖS parantuneesta munuais syövästään.
Kiitos Jeesus, että sain ottaa uskossa heti vastaan, Sinun parantavan voimasi" KIITOS!



Kuva


Raamattu kertoo, miten sairaat kerääntyivät Jeesuksen ympärille: "Hänen luokseen tuotiin kaikki erilaisista taudeista kärsivät... - ja hän paransi heidät" (Matt 4:24).

Jeesuksen toimintaa kuvattaessa sanat ”paransi kaikki” ja ”paransi hänet” toistuvat tuon tuosta evankeliumeissa, eniten Matteuksella ja Luukkaalla.


Jeesus lähetti seuraajansa harjoittamaan parantavaa rukousta: ”Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. .” (Matt.10:8, Luuk.10:9)

Jeesuksen antama tehtävä ei koskenut vain 12 opetuslasta vaan kaikkia Häneen uskovia: "Joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen" (Joh 14:12).

Jeesuksen parantavaa, pelastavaa ja vapauttavaa voimaa teille kaikille!

lauantai 27. huhtikuuta 2019

TUNNUSTETAAN SUULLAMME ETTÄ OLEMME KRISTUKSEN OMAT


Rauhaa teille.

Tänään herättyäni näin parikuvaa.
Ensimäisessä minulle näytettiin kaunista rasiaa jonka kannen päällystä oli koristeltu jalokivin. Rasia oli muodoltaan soikea. Sitten minulle aukaistiin se ja näytettiin sisäpuolta, joka oli tyhjä. Oliko tuo korurasia? Niin ajattelin. Peräti sormusrasia? Ehkä ylkä on tulossa sormuksen kanssa.
 Avioliiton merkki on sormus, jonka sulhanen pujottaa morsiamen nimettömään. Tuo sormus muistuttaa heitä, että he kuuluvat toisilleen. Sormus muistuttaa myös ulkopuolisia, että tuo kuuluu tuolle. Se julistaa avioliiton loukkaamattomuutta ja puolisoiden keskinäistä sitoutumista rakastaa toisiaan. Sormus on Raamatussa yleisesti liiton merkki (1. Moos. 41:42) (Luuk. 15:22). Sormuksen piilottaminen viestii liiton häpeämisestä.
Emmehän häpeä tunnustaa suullamme, että olemme Kristuksen omia? Oliko rasian sormus laitettu sittenkin piiloon?
Tuota voimme jokainen pohtia omalla kohdalla.

Liitto, jotta se olisi liitto, on voitava aina vahvistaa. Liitot solmittiin Raamatussa julkisesti, seurakunnan läsnäollessa (5. Moos. 29:10-15). Liitto, joka ei ole julkinen, on salaliitto. Avioliittoon kuuluu vala (Hes. 16:8) niin kuin muihinkin liittoihin (1. Aik. 16:15-17), ja vala on voitava näyttää toteen eikä tämä ole mahdollista ilman todistajia. Raamatussa liittoon kuuluvat todistajat (Jes. 33:8).
Siis kerrotaan julkisesti, että Jeesus Kristus kuuluu elämäämme, Hän on meidän elämä! Sen kuulijat ovat meidän todistajamme.



Kuva


Toisessa kuvassa näin lampaan, jolla oli kuin silminä pienet sarvet, vai oliko ne silmien yläpuolella olevat pienet ylimääräiset sarvet, en ole varma.
Kuva oli tumman puhuva, kuin mustavalkoinen hämäräkuva. Mietin, oliko tämä uhrikaritsa?
"Katsokaa: Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
Meidän vuoksemme - sinun ja minunkin vuokseni.
Ajattelin, että en näitä tuo, kun en niistä saanut täysin selvää, mutta sitten ajattelin, että josko ne avautuu jollekkin toiselle ja ehkä päivän mittaan itsellenikin. Joten olkaat hyvät.

Siunausta päiväänne.

torstai 25. huhtikuuta 2019

SANOMA, RAKKAALLENI - KIRJA


Kirjan kansi

  Herran Rauhaa kaikille!

 

Toin jokin aika sitten teille jaettavaksi, katso7, veljeni Sanomat, joita hän on alkanut saada Herralta.  Koin vahvasti, että nämä täytyisi saada jaettavaksi kirjan muodossa, kaikille halukkaille, jos tämä on Herran tahto.

 Laitoin rukous pyyntöjä asiasta, että tämä tavalla tai toisella alkaisi toteutua ja nyt tämä asia on muuttumassa todeksi ja olen saanut kokea, että tämä todellakin on Herran tahto ja Hänen johdattavat ja ohjaavat askeleet tässä asiassa, ovat olleet hyvin näkyvät.

 Eräs rakas veli sai sydämelleen, ilman mitään kyselyitä, että hänen täytyy alkaa tehdä tuohon mahdolliseen kirjaan kansikuvaa ja kaunis siitä tulikin. Nyt tämä veli on ollut ehdottoman tärkeä ja pyyteetön tuki tässä kirja asiassa. Hänestäkin saamme kiittää Herraa.

 

Tässä tuo silloinen kirjotukseni tänne blogiini asiasta:              

 

lauantai 30. maaliskuuta 2019


"LUKEKAA, KEHOITTAKAA JA OPETTAKAA, KUNNES HERRAMME TULEE"!

https://sinettisormus.blogspot.com/2019/03/lukekaa-kehoittakaa-ja-opettakaa-kunnes.html

                                                           ******************

Uskon vahvasti myös, että katso7:n tullaan ottamaan yhteyttä myös tv7 puolelta. Minulle ilmoitettiin siltä taholta että yhteyden otto on 99% varmaa ja tulevat olemaan kiinnostuneita myös tästä Todistuksesta Katso7 elämässä.

Kun kävin Pääsiäisenä ystäväni kanssa Myrskylän kotikirkossa ja siellä oli Pääsiäisateria ja ehtoollinen.
Ehtoollisen jälkeen sai rukoilla tai sanoa ajatuksiaan, ennen kahvitusta.
Minulle nousi vahvasti sydämelle tämä katso7 viimeisin Sanoma ja päätin lukea se heille ääneen ja se otettiin Rakkaudella vastaan. Se oli täydellinen Sanoma ehtoollisen jälkeen.
Eräs mies koko sen iltapäivän vitsaili ja oli kovin iloinen. Hän kommentoi kaikkeen hauskoilla vitseillä. Mutta kun sitten luin tuon Sanoman, ennen kahvitusta, miehen ilme ja olemus muuttui. Hän oli loppu illan naama punaisena ja silmät vuotavana kyynelistä. Mietin ystäväni kanssa, mitä tapahtui, koskettiko tuo Sanoma häntä, laittoiko se puhuttelemaan? Ehtoollisen ja kahvin välissä ei tapahtunut muuta, mikä olisi noin kovin häntä voinut koskettaa. Ehkä meille haluttiin näyttää, noiden Sanomien koskettava tärkeys.
Pari päivää sitten vahvistui asia, että kirja todellakin nyt tulee tekoon, vihdoin se muuttuu näkyväksi ja lohdutukseksi, monen yöpöydälle ja ehkä lahjaksi vietäväksi.
Kiitos Jeesus Kristus!
 Halleluja! Kiitos, Ylistys ja Kunnia Jeesuksen Kristuksen, nyt Katso7 veljen Sanomat ovat muuttumassa näkyväksi kirjaksi, Jumalan tahdossa.
Hänen johdatuksensa askeleet kirjassa ovat hyvin näkyvissä.
kiitos Jeesus!!!

Pelastussanoman sivulla oleva keskustelu ketju kirja asiasta, josta löytyy nyt ennakko tilaus sähköposti kiinnostuneille:

http://www.pelastussanoma.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=19&p=24318#p24318

Olemme tekemässä kirjaa nimimerkki Katso7:n saamista sanomista, jotka löytyvät täällä palstalla Profetiat-osiosta, ketjusta "Sanoma sinulle. Rakkaani!".

Kirjan on tarkoitus valmistua nyt kevään 2019 aikana ja keräämme siitä ennakkotilauksia jo nyt. Voit tilata kirjan itsellesi lähettämällä postiosoitteesi sähköpostiin:

sanoma.rakkaalleni@gmail.com


Kirja toimitetaan postiennakolla ja siitä peritään noudon yhteydessä kustannusten kattamiseksi noin 10 euroa. Kirja itsessään on siis ilmainen, eikä sillä tavoitella rahallista voittoa.



Linkki palstalla oleviin Sanomiin:

viewtopic.php?f=4&t=1381

Nuo Sanomat ovat myös esillä täällä blogissani, omalla sivullaan: Sanoma sinulle, Rakkaani!

tiistai 23. huhtikuuta 2019

" MINÄ OLEN " SINUN KANSSASI



 

Lapseni 

 

Lapseni, sinä, joka tunnet olevasi yksin ja itket nurkassasi surullisin mielin.


Eikö sinulle riitä, että ”Minä Olen” sinun kanssasi,
tahdon lohduttaa sinua yksin ollessasi.

Lapseni, sinä, joka taistelun tiimellyksessä
olet väsynyt ja voimasi ovat jo vähissä.
Nosta katseesi ja silmäsi avautuvat näkemään
Taivaallisen Sotajoukon tulevan sinun elämään.

Lapseni, sinä, joka tunnet monenlaisia kipuja
tunnet ruumiillista tuskaa ja sisäisiä haavoja
Katso, Minä olen syntisten ystävä ja kipujen tuttava
olen sinunkin Vapahtajasi ja olen sinua auttava.

Lapseni, sinä, joka olet joutunut eksyksiin
ja huudat hädissäsi apua aivan uuvuksiin.
Minä tahdon sinun tietävän, että Minä kuulen
pienimmänkin sisimpäsi huudon ja kuiskauksen.

 

                   

maanantai 22. huhtikuuta 2019

" SAARONIN LILJA "

Kuva

Rauhaa teille, rakkaat.

Tänään, Herran kanssa läsnäolossa, näin postikorttimaisen kuvan liljoista. Mielestäni ne olivat vaaleanpunaisia liljoja.
Liljoja on kuvattu monasti Jeesuksen ristin ympärille.
Tuota kuvaa miettiessä ja etsiessä, nousi sydämelleni vanha joululaulu, mutta huomioin, että se kertoo myös tästä Pääsiäisen ajasta.
Ja siinä lauletaan myös näistä liljoista.


11 Heinillä härkien kaukalon

1. Heinillä härkien kaukalon / nukkuu lapsi viaton. / Enkelparven tie / kohta luokse vie / rakkautta suurinta katsomaan.
2. Helmassa äitinsä armahan / nukkuu Poika Jumalan. / Enkelparven tie / kohta luokse vie / rakkautta suurinta katsomaan.
3. Keskellä liljain ja ruusujen / nukkuu Herra ihmisten. / Enkelparven tie / kohta luokse vie / rakkautta suurinta katsomaan.
4. Ristillä rinnalla ryövärin / nukkuu uhri puhtahin. / Enkelparven tie / kohta luokse vie / rakkautta suurinta katsomaan.

Myös Suvivirren viides säkeistö laulaa Saaronin liljasta, joka kuvastaa tietenkin osuvasti Jeesuksesta:

Ei vertaistasi sulle, sä lilja Saaronin.
Suo armos lahjat mulle ja kaste Siionin.
Kun Henkes virvoituksen vain sielu saanut on,
keväisen kaunistuksen se saa kuin Libanon.

Olkaat Siunatut, Herrassamme, Jeesuksessa Kristuksessa!

Neljä Ruusua: Saaronin lilja: https://www.youtube.com/watch?v=6C1reeESCrs