lauantai 29. kesäkuuta 2019

HUOLELLA VALITTU, KALLISARVOINEN KULMAKIVI

Kuva

Shalom, rauhaa teille!
Tänään herättyäni ja rukouksessa ollessani, sain kuvan kivirapusta, jonka alimmainen kivi ei ollut samankokoinen kuin muut, vaan iso kulmakivi ja tässä ei liioin ollut seliteltävää, mitä tuo kulmakivi meille vertauskuvallisesti tarkoittaa.
Tuo kulmakivi on meidän vankka perusta uskollemme; Herramme, Jeesus Kristus.
Kiitos Jeesus että olet meidän vankka ja horjumaton tukemme ja perustamme.


LUE TÄSTÄ LISÄÄ : http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2010-02-26
Kestävä perusta ja kulmakivi

"Nuokin ovat viinistä humaltuneita, horjahtelevat väkevien juomien huumaamina: pappi ja profeetta juovat ja horjuvat, viini on vienyt heidät mukaansa. He horjuvat juopuneina, hoippuvat näkyjä nähdessään ja kompastuvat oikeutta jakaessaan. Kaikki pöydät ovat täynnä oksennusta, kaikkialla saastaa, ei missään puhdasta paikkaa.

Ja Jumalan profeetasta he sanovat: 'Kenelle hän luulee järkeä opettavansa, keille jankuttaa sanomaansa? Varmaan sylilapsille, vastikään äitinsä rinnoilta vieroitetuille! Muista aina, muista aina, mieleen paina, mieleen paina hiukan sitä, hiukan tätä!'

Ja vieraalla kielellä, oudoin sanoin hän on vastedes puhuva tälle kansalle, hän, joka oli sanonut heille: -- Tässä on lepopaikka. Sallikaa väsyneiden hengähtää, täällä on lepo ja virvoitus. Mutta he eivät tahtoneet kuulla. Niinpä Herran sana on oleva heille vain tätä: 'Muista aina, muista aina, mieleen paina, mieleen paina hiukan sitä, hiukan tätä!' Ja niin he kulkiessaan kompastuvat ja loukkaantuvat, tarttuvat ansaan, jäävät kiinni.

Sen tähden kuulkaa Herran sana, te tyhjänpuhujat, tämän kansan hallitsijat, jotka asutte Jerusalemissa! Näin olette sanoneet: 'Me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa, tuonelan kanssa olemme solmineet sopimuksen. Kun tuhotulva vyöryy kohti, se ei saavuta meitä, sillä viekkaus on taannut meille turvapaikan, valheen suojaan me olemme piiloutuneet.'

Siksi Herra Jumala sanoo näin: -- Katsokaa: minä lasken Siioniin peruskiven, huolella valitun kivipaaden, kallisarvoisen kulmakiven sitomaan vankkaa perustaa. Joka uskoo, ei horju."
Jes. 28:7-16 [kr92] [kr38]
 Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on nyt kulmakivi. Herralta se on tullut, ja se on ihmeellinen meidän silmissämme. Mark. 12:10–11

torstai 27. kesäkuuta 2019

" PYSYKÄÄ MINUSSA, NIIN MINÄ PYSYN TEISSÄ "


Rauhaa.

Tänään Herran läsnäolossa ollessani sain kuvan, jossa oli kuin jotain juuria. Kuva oli epäselvä ja sanoin Herralle, että vahvista minulle tuota kuvaa, jos se oli sinulta, muuten en pidä sitä minään ja kohta näin uuden kuvan jossa näkyi kuin erikokisia " Perunoita".
Kiitin Herraa, sillä perunahan on Juuren tuottamaa hedelmää. Hän vahvisti minulle siis tuon kuvan ja nyt voin jakaa sen teille.
Meidän tulee miettiä uskomme juurta. Mistä se on lähtöisin?
Jeesus sanoi: ".. minä olen tosi viinipuu .."
Nuo juuret tulevat siis Hänestä, viinipuusta, joka on hyvin hedelmällinen.
Onko juuremme vahvasti tuossa puussa, Kristuksessa? Vaiko ajelehdimme kuin juurettomat erämaassa?
Voimme vahvistaa itseämme ja juuriamme, siellä, mitä alussa oli ja alussa oli Sana.
Hänen Sanan kautta meistä tulee vahvoja, paksuja juuria ja oksia jotka tuottavat lopulta hyvää hedelmää.

LUE LISÄÄ   :  http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 2005-02-14
"Minä olen tosi viinipuu, ja Isäni on viinitarhuri. Hän leikkaa minusta pois jokaisen oksan, joka ei tuota hedelmää, mutta jokaisen hedelmää tuottavan oksan hän puhdistaa liioista versoista, jotta se tuottaisi hedelmää entistä enemmän. Te olette jo puhtaat, sillä se sana, jonka olen teille puhunut, on puhdistanut teidät.

Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Eihän oksa pysty tuottamaan hedelmää, ellei se pysy puussa, ja samoin ette pysty tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään. Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, voitte pyytää mitä ikinä haluatte, ja te saatte sen.

Siinä minun Isäni kirkkaus tulee julki, että te tuotatte runsaasti hedelmää ja niin osoitatte olevanne opetuslapsiani."
Joh. 15:1-8 [kr92] [kr38]

maanantai 24. kesäkuuta 2019

AJATUKSIA - ELÄMÄÄ




Myrskyn jälkeen olemme tyvenessä. Ah helpotusta Vedämme henkeä , selvisimmekö.. siltä näyttää. Kelautuu mennyt mielessämme Miksi myrsky oli niin kova, aallokko vastaan.
Oli niin onnellista ja suurta lähteä tälle matkalle. Pelottanut ei mikään, yhdessä purjehdimme suurin ihanin unelmin, aukesi elämän horisontti. Helppoa vaivatonta se oli, nautimme matkanteosta.
Mistä tuli tummat pilvet taivaamme ylle, mistä tuli painavia kiviä, likavettä alukseemme. Poljimmeko jaloillamme, sanoillamme savea jota olemme. Kiitänkö sinua myrskytuuli, sinua salama. sinua aalto. joka rannalle viskasit hylyt, kiitänkö sinua ranta. Piestyinä Jumalan taivaan alla, rannalla rikki revittyinä, palasina.
Kokoa meidät Jumala käteesi. Muovaile meistä jälleen uutta. Luo ja synnytä. Sillä me olemme itseämme viihdyttäneet, itseämme kumartaneet. Vaan Sinä tulit myrskyn lailla pelastamaan, sen mitä jäljelle jäi. Kumarruit hiekkaan, siihen oli nimesi kirjoitettu, saven palaseen rannalla.
Herra Sinun käteesi jäämme, painuneen päämme itkien nostamme puoleesi. Henkeä vedämme tahdomme elää, tiedämme, uusi aalto tulee taas, myrskyjä monia.
Jumala suo nyt kädessäs voima minullekin, meille elää uudelleen, matkaan lähteä. Taivaalla ei ole monta tähteä, käsissämme hiekkaa - kivetkö mureni, likavesikö huuhtoutui, mekö menimme pois, minne tulitko Sinä, sijaamme tulitko, luoksemme Luoja tuhoutuneen, mitä vielä jäljellä, savea hiekkaa.
Puhalla meihin Jumalan Henki että tulisimme eläviksi. Sillä elää me tahdomme, emme kuolla. Sinun kasvosi Isä nyt näemme. Sinä nostat, Sinä kannat kaikkien aaltojen, kaikkien myrskyjen yli. Sinä joka kävelet vetten päällä, Puhdas Vesi, Kulmakivi, Jumalan Myrskytuulen tyven - Rauhansatama - Matka jatkuu uuden aamun myötä.

Erään rakkaan, uskovan siskon syvällisiä ajatuksia, joita halusi meille jakaa.
Kiitos Jeesus tästä siskosta.

" TULE !"

Kuva


"Tule!"

6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. 
Joh.14.

lauantai 22. kesäkuuta 2019

SE PÄIVÄ EI TULE, ENNENKUIN LUOPUMUS TAPAHTUU

Kuva


Shalom, eli Rauhaa teille.
Tänään herättyäni ja rukouksessa ollessani, näin kuvan miehestä joka ajoi polkupyörällä, ja toisessa kainalossaan hän kuljetti polkupyöriä, jotka oli laitettu säilytyspusseihin.
Mietin tuota kuvaa ja ymmärsin että tuo uskova ja vielä kilvoitustaan uskossa käyvä mies, sai todistaa niistä uskovista, jotka, tuon hengellisen matkansa ja kilvoituksensa olivat jättäneet kesken. He olivat luovuttaneet.
Ehkä se, että mies noita pyöriä vielä kainalossaan yritti viedä eteenpäin, kertoi siitä, että hän kuitenkin loppuun asti halusi yrittämällä yrittää tukea näitä uskovia, joka eivät enää jaksaneet kilvoitella.



 Kuinka Herra ikävöikään kansaa, joka täällä kaipaa ainoastaan Häntä! Hän suree tätä luopumusta, mutta Hänen armonsa tulee tuomaan esiin kansan, joka palaa, joka katuu joka haluaa ainoastaan Hänet! Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat! (Jesaja 30:18).


 https://www.youtube.com/watch?v=vrHvrT5Vr-U
Heikki Uusikylä & Valossa ja varjoissa 2018

Tähän sopii tämä raamatun paikka:

Toinen kirje tessalonikalaisille 2
1. Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2. ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6. Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
13. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
14. Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
15. Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
16. Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
17. lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.

Siunausta ja voimia teille, rakkaani. Älkää luovuttako!

torstai 20. kesäkuuta 2019

SIUNATTUA JUHANNUSTA 2019


 
 Siunattua Juhannusta, 2019, kaikille teille rakkaille, Jeesuksessa Kristuksessa!


 Juhannusta juhlikaamme
"Mutta enkeli puhui hänelle: 'Älä pelkää, Sakarias. Rukouksesi on kuultu, vaimosi Elisabet synnyttää sinulle pojan ja sinä annat hänelle nimeksi Johannes. Ilo ja riemu täyttävät sinut, ja monet iloitsevat hänen syntymästään.”
- - -
Ääni huutaa: -- Raivatkaa autiomaahan Herralle tie! Tasoittakaa yli aron valtatie meidän Jumalallemme!"
Luuk. 1:13-14; Jes. 40:3 [kr92] [kr38]

 

MINÄ OLEN HEIDÄN KESKELLÄÄN

Kuva

Rauhaa teille siskoni ja veljeni, te rakkaat ystäväni.

Eilen, minulla oli taas tuo "työpäivä". Rukoilin tapani mukaan aamulla, ennen ylösnousuani, että Herra antaisi taas tähänkin päivään sen meidän yhteisen "keskiviikko yllätyksen".
Työpäivä sujui oikein hyvin ja meillä oli ihanaa yhdessä oloa. Sain kertoa siellä muutamille lauantaisesta Rukousyhteys kokouksesta, jossa minulla oli vieraana Robert Dembe. Puoliltapäivin kun työni päättyi, ystäväni oli minua vastassa. Kävimme ennen kotiin menoa paikallisessa K-kaupassa.
Siinä kaupan pihalla eräs mies alkoi jututtamaan meitä ja katsoi minun ristiäni:
- "onko tuo ristisi puuta vaiko metallia?" Ei taida olla ihan tavallinen koruristi? Käyttääkö ordoksipapit ristejä?"
Vastasin:
- " ihan jotain metallia tämä risti on. Uskoisin, että isäni on joskus tuonut sen Israelista äidilleni. Ja kyllä, ymmärrän että ordodoksipapit käyttävät ristejä. Eikä tämä minun ristini todellakaan ole aivan tavallinen, vaan risti jota Jumala on käyttänyt työvälineenä."
Hän alkoi varoen puhumaan kanssamme uskon asioista. Sodista ja avaruudesta. Jos sodat saisi loppumaan, loppuisi pahuus. Mistä pahuus olikaan peräisin? Johon vastasin että se on alkuperältään saatanan valhe, joka tämän kaiken on saanut aikaan, sotineen päivineen.
Sitten hän mietti avaruutta, kuinka tiedemiehet yrittävät löytää Jumalaa avaruudesta ja tuohon vastasin:
- " Niin sekin on niin turhaa, sillä ihminen joka on ottanut Jeesuksen vastaan, löytää Jumalan sydämestään, niin lähellä Hän on meitä."
Meillä oli pitkä ja hyvä keskustelu. Joka laajeni laajenemistaan. Huomasin ja sanoinkin hänelle:
- " Sinullahan näkyy lötyvänkin paljon tietoa, vaikka ensin esitit että et tiedä juuri mitään."
Hän sanoi, että näissä asioissa piti olla aina hieman varuillaan.
Sitten hän ilmoitti että nyt kyllä pitää jatkaa matkaa, vaikka kovin mielenkiintoinen keskustelu meillä olikin. Nauroin, että totta, kohta pitää järjestää oma kokous että saamme kaikki asiat puitua. Niin laaja asia tämä usko oli.
Mies kiitti meitä molempia hyvästä keskustelusta ja minulle hän sanoi eritoten:
- " Sinun kanssasi oli hauska jutella, meillä kävi juttu hyvin yhteen ja sinä osasit niin hyvin puhua.
Kiitin häntä ja kerroin vielä tästä Jeesuksen ja minun keskiviikko päivän yllätyksestä ja tänään tämä mies oli mitä selvimmin tämä yllätys. Silläkin oli jokin tarkoitus. Jotain, joka ehkä avasi tälle miehelle jotain uskon asioista. Herra yksin tietää, miksi toi juuri tämän miehen eteeni, tuossa iltapäivässä.
Kiitos Jeesus taas siitä yllätyksestä, se oli vahvistavaa myös minulle. Jäin miettimään sitä kun hän sanoi: " .. osasit puhua niin hyvin"
Tämän asian kanssa olen taistellut, omassa pienessä mielessäni. Olihan minulle kolmasti profetoitu, että minusta oli tulossa evankelista, vaikka itse en sitä itessäni miellä. Mutta jos se on Jumalan tahto niin olkoon. Ehkä tämä oli myös osa koulutustani siihen suuntaan.

 ”Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään.” (Matt. 18:20.)

Siunausta päiväänne.