tiistai 9. lokakuuta 2018

MITEN VOISI TOIMIA JUMALAN TYÖTOVERINA?

Miten voisi toimia Jumalan työtoverina?
                                                                         1.Kor.3.


Luonto siunaa ja lohduttaa minua, näen siinä konkreettisesti Jumalan kosketuksen, voin tuntea kuinka Hän tuulen tavoin silittää hiuksiani ja kuiskii sanoja korviini, se on ihanaa läsnäoloa Hänessä.
Olen saanut varmuuden, että Jumalalla on todella suuri suunnitelma ja tarkoitus minulle ja siitä saan kiittää ja ylistää Häntä.
Sydämeni laulaa Hänelle ylistystä ja saan rauhassa uskoa, että Hän kulkee kanssani myös ne pimeät ja synkät vaiheet, Hän ei jätä minua.
Sananlaskutkin kehoittaa meitä kulkemaan katse eteenpäin sunnattuna, kiitollisena joka hetkestä ja nähden Jumalan siunauksen jopa niissä vaikeissa hetkissäkin.
Jeesus Kristus tuli vapauttamaan vangitut ja nyt Hänen kauttaan saamme olla todella vapaat. Kunnia Hänelle, ja vain yksin Hänelle, Jeesukselle Kristukselle! Kristuksen antama toivo on iankaikkinen toivo.
Maailman myrskyissä emme aina tiedä suuntaa, eikä apua tunnu löytyvän, mutta uudesti syntyneinä elämämme muuttuu toisenlaiseksi. Jumalan Sana antaa meille ohjeita ja sen avulla Jumala voi johdattaa meitä.
Odotus aikana Jumala kasvattaa ymmärrystäni ja Sanansa kautta vahvistaa minua. Minä rakastan Herraani ja rukoilen Hänen edessään vilpittömin sydämin ja kiitollisin mielin.
Me saamme katsella Jumalan suuria ihmeitä ja annamme kunnian Hänen ihmeistään ja saamme todistaa Hänen ihmeitään, niin myös minä, sillä Hän on tehnyt koko elämäni ajan, aivan ihmeellisiä asioita, minä en ole niitä tehnyt, vaan Jeesus Kristus kauttani ja muiden uskovien kautta.
Meidän tavoitteemme tulisi olla, että autamme joka päivä niitä jotka apua tarvitsee. Jumala on luonut meidät ja Hänkin auttaa meitä kun Häntä apuun kutsumme, oli avun tarve mikä tahansa.
Saamme jokapäivä kiittää Jumalaa Hänen armostaan ja anteeksiantamuksestaan. Hän kyllä johdattaa meitä oikeisiin paikkoihin ja saamme viedä rukouksemme Hänelle.
 Sydämessäni Jeesus on saanut ja tulee saamaan sen arvokkaimman paikan.
Jumala haluaa, että teemme Hänen tahtonsa iloiten kaikessa, kykymme mukaan. Vaikka olosuhteet eivät aina näytä hyviltä, meidän tulisi silti luottaa Jumalaan, muuttaen asenteitamme elämää kohtaan ja näkemään myös ympärillemme ja auttamaan ja siunaamaan toisia.
Jumalan Sana tarjoaa toivoa toivottomalle. Toivon evankeliumi on kaikki se, mitä tarvitsemme. Saamme kiittää pelastuksessa, että olemme osa Kristus ruumista ja olemme matkalla kohti taivaan kotia ja odotamme alati sitä päivää että Kristus lopultakin noutaa meidät, morsiamensa.
Itse olen sairastanut kroonisesti vuodesta 1997 asti ja tuo sairaus tulee kulkemaan mukanani elämäni loppuun asti, jollei Jumala tee siihen väliin tuloaan ja paranna. Itse olen antautunut sille jo aikoja sitten, olen asennoitunut siihen niin, että tuon sairauden kautta pysyn nöyränä, se on minun piikkini lihassani, niin kuin Paavalilla oli omansa. Tuon kun aikanani ymmärsin, oli se minun yksi kasvuni ja kirkastumisen hetkeni.



 Löysin tämmöiset kuvat pienestä kivikirkosta ja tämä saattaa olla juuri se, minkä vuosia sitten lehdessä näin ja siihen niin kovin ihastuin ....💓


Mieheni kysyi tuossa menneenä viikonloppuna:
- " Jos saisit oikein paljon rahaa, minkälaisen rakennuksen rakentaisit?"
Ensin hätkähdin tuota yllättävää kysymystä, mutta sitten hymyillen vastasin.
- " Jos jotain olisi pakko rakentaa, rakentaisin kirkon Jumalalleni, jossa saisin Häntä hiljaa rukoilla ja Hänen kanssaan olla ja voisin siellä pitää näitä kokouksianikin. Se olisi sellainen kaunis, pieni kivikirkko, jonka ikkunoista näkyisivät kauniisti palavat kynttilät .. sen minä rakentaisin."
Mieheni vastasi minulle hymyillen:
- " Arvasin mitä vastaisit minulle ... mutta tuo kivikirkko on vain niin kovin kylmä."
Kerroin vielä, että kyllä minulle kelpaisi muunlainenkin, missä olisi lämmin olla.Olin joskus vuosia sitten nähnyt lehdessä, kun joku oli itselleen rakentanut pihamaalleen pienen kivikirkon ja siihen sydämeni kovin ihastui:
- " Voi kunpa minäkin saisin jonkun tuommoisen, joka oli tarkoitettu vain Jumalan käyttöön ..."
En tiedä, miksi mieheni tuota kyseli. Hän katseli siinä sohvallaan tavanomaisesti urheilu ohjelmiaan ja yhtä äkkiä alkoi kyselemään tällaisia ..
Tänään, ymmärrän, että tuo "kirkko" voi olla missä vain, tien vierillä ja varsilla ja lämpö siihen, tulee Kristuksen rakkaudesta meihin ja sen suuren sovitustyön kautta, jonka Hän on varannut meille jokaiselle pelastukseksi ja vapahdukseksi ...


Ensimmäinen kirje korinttilaisille 3

1. Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
2. Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
3. olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
4. Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
5. Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
6. Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
7. Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
8. Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan.
9. Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.
10. Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
11. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
12. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
13. niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
14. Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
15. mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.
16. Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
17. Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
18. Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
19. Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";
20. ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi".
21. Älköön siis kukaan kerskatko ihmisistä; sillä kaikki on teidän,
22. teidän on Paavali ja Apollos ja Keefas, teidän on maailma ja elämä ja kuolema, nykyiset ja tulevaiset, kaikki on teidän.
23. Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan.

maanantai 8. lokakuuta 2018

JUMALALLE KUULUU MYÖS AIKAMME

                 "   Turhuuksien turhuus, sanoi Saarnaaja, turhuuksien turhuus, kaikki on turhuutta! "


Sain tässä viikonlopulla ymmärryksen siihen, mitä olen silloin tällöin miettinyt. Joinakin aamuina olen kuullut puhelimen tekstiviesti äänen ja kun olen noussut ylös, ei siellä mitään viestiä ole ollut. Nyt nämä ovat olleet vähempänä, mutta yhteenaikaan niitä tuli useaan.
Kun luin tuota Sointu Thakurin kirjaa, hän kertoi, kuinka hän alkoi heräämään klo.3 yöllä, kun oli kuulevinaan ovikellon äänen. Joskus kävi katsomassakin, mutta eihän siellä ketään ollut.
Sitten hän lopulta ymmärsi, että Jumala näin hänet herätti, kun tahtoi yhteistä aikaa.
Tämän ymmärrettyään, Sointu alkoi joka aamu heräämään klo.3. Herran läsnäoloon ja yhteiseen hetkeen Jumalan kanssa, aikaa, jolloin Jumala tahtoo viettää vain meidän kanssamme, rukoillen ja Raamattua lukien.. Eräässä kokouksessa, Soinulle yllättäin profetoitiin:
- "Se on Jumala, joka herättää sinut joka yö kello 3, usko se ..."
Tämä profetoija ei tiennyt Soinnun aikaisista aamu heräämisistä. Josko nämä puhelin äänet tarkoittaa samaa. Moni muukin on sanonut, että kuulee näitä viesti ääniä. Jumala tahtoo olla silloin kanssamme.

Mitä me tarvitsemme eniten uskon matkalle?Tarvitsemme itse Jumalaa, ja tarvitsemme Jeesusta. Meitä kutsutaan rukoilemaan, viettämään aikaa Jumalan kanssa. Tarvitsemme eniten maailmassa juuri Jumalan läsnäoloa. Emme välttämättä ymmärrä, mutta Jeesuksessa meillä on kaikki mitä tarvitsemme. Kun Jeesus on kanssamme, taivas on jo sisällämme.

 Kun olemme uskossa, elämämme kuuluu Jumalalle. ’’Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa’’ (Gal. 2: 20). Näin Jumalalle kuuluu myös aikamme. Yksinkertaisen ihanaa!
Jumala voi luoda koko aikataulumme ja ohjata sitä, jos annamme vapaat kädet. Joka päivä voimme kysyä häneltä, mitä hän haluaisi tänään. Mitä tehtäisiin, keitä kohdattaisiin? Mihin Hän johdattaa ja ohjaa meidät tänään?
Eläminen Jumalan aikataulussa ei kuitenkaan tarkoita, että unohtasimme oman arkisen elämän, Jumalan aikataulu on elämistä Jumalan suunnitelmissa, valmiina hänen käyttöönsä ja ennen kaikkea kahdenkeskisen suhteen rakentamista − vain sinä, Jumalan lapsi, ja rakastava Isä.
Heti aamusta päivään kannattaa lähteä asenteella. Joillekin aamu-unisille on mahdoton tehtävä lukea Raamattua tai rukoilla ennen sängystä nousemista, mutta päivästä voi tulla aivan erilainen, jos sen aloittaa Jumalan kanssa.




 24. Ei ole ihmisellä muuta onnea kuin syödä ja juoda ja antaa sielunsa nauttia hyvää vaivannäkönsä ohessa; mutta minä tulin näkemään, että sekin tulee Jumalan kädestä.
25. - "Sillä kuka voi syödä ja kuka nauttia ilman minua?" -
26. Sillä hän antaa ihmiselle, joka on hänelle otollinen, viisautta, tietoa ja iloa; mutta syntiselle hän antaa työksi koota ja kartuttaa annettavaksi sille, joka on otollinen Jumalalle. Sekin on turhuutta ja tuulen tavoittelua.
Saarnaaja 2.


Rakas Jumala,
Anna meille anteeksi ajatellessamme,
ettet sinä pysty pitämään meistä
tai että sinun pitäisi antaa meille kaikki haluamamme.
Olemme edessäsi kuin pienet kiukuttelevat lapset.
Avaa hengelliset silmämme näkemään huolenpitosi.
Kiitos, kun tarjoat meille pealstustien Jeesuksessa
ja kiitos, että olet aina kanssamme,
sillä SINÄ olet se, mitä eniten tarvitsemme.
Auta meitä joka päivä nauttimaan läsnäolostasi.
Auta meitä löytämään yhteinen aika kanssasi.
Jeesuksen nimessä,
Aamen

Tänäänkin, Jumala kutsuu meitä läsnäoloonsa, viettämään aikaa vain Hänen kanssaan, aivan kuin Raamatussa Samuelia:


ENSIMMÄINEN SAMUELIN KIRJA 3

1. Ja poikanen Samuel palveli Herraa Eelin johdolla; mutta Herran sana
oli harvinainen siihen aikaan, eivätkä näyt olleet tavallisia.
2. Siihen aikaan tapahtui kerran, kun Eeli, jonka silmiä alkoi hämärtää, niin ettei hän voinut nähdä, makasi sijallansa
3. eikä Jumalan lamppu ollut vielä sammunut ja Samuel makasi Herran temppelissä, jossa Jumalan arkki oli,
4. että Herra kutsui Samuelia. Hän vastasi: "Tässä olen".
5. Ja hän riensi Eelin tykö ja sanoi: "Tässä olen, sinä kutsuit minua". Mutta hän vastasi: "En minä kutsunut; pane jälleen maata". Ja hän meni ja pani maata.
6. Mutta Herra kutsui taas Samuelia; ja Samuel nousi ja meni Eelin tykö ja sanoi: "Tässä olen, sinä kutsuit minua". Mutta tämä vastasi: "En minä kutsunut, poikani; pane jälleen maata".
7. Mutta Samuel ei silloin vielä tuntenut Herraa, eikä Herran sana ollut vielä ilmestynyt hänelle.
8. Ja Herra kutsui Samuelia vielä kolmannen kerran; niin hän nousi ja meni Eelin tykö ja sanoi: "Tässä olen, sinä kutsuit minua". Silloin Eeli ymmärsi, että Herra oli kutsunut poikasta.
9. Ja Eeli sanoi Samuelille: "Mene ja pane maata; ja jos sinua vielä kutsutaan, niin sano: 'Puhu, Herra; palvelijasi kuulee'". Samuel meni ja pani maata sijallensa.
10. Niin Herra tuli ja seisoi ja huusi niinkuin edellisilläkin kerroilla: "Samuel, Samuel!" Samuel vastasi: "Puhu, palvelijasi kuulee".
11. Ja Herra sanoi Samuelille: "Katso, minä teen Israelissa sellaisen teon, että joka sen kuulee, sen molemmat korvat soivat.
12. Sinä päivänä minä annan toteutua Eelille kaiken, mitä olen hänen sukuansa vastaan puhunut, alusta loppuun asti.
13. Minä ilmoitan hänelle, että minä tuomitsen hänen sukunsa ikuisiksi ajoiksi sen rikoksen tähden, kun hän tiesi poikiensa pilkkaavan Jumalaa eikä pitänyt heitä kurissa.
14. Sentähden minä olen vannonut Eelin suvusta: 'Totisesti, Eelin suvun rikosta ei koskaan soviteta, ei teurasuhrilla eikä ruokauhrilla'."
15. Ja Samuel makasi aamuun asti ja avasi sitten Herran huoneen ovet. Eikä Samuel uskaltanut kertoa Eelille sitä ilmestystä.
16. Mutta Eeli kutsui Samuelin ja sanoi: "Samuel, poikani!" Hän vastasi: "Tässä olen".
17. Hän sanoi: "Mikä oli asia, josta hän sinulle puhui? Älä salaa sitä minulta. Jumala rangaiskoon sinua nyt ja vasta, jos salaat minulta mitään siitä, mitä hän sinulle puhui."
18. Niin Samuel kertoi hänelle kaiken eikä salannut häneltä mitään. Mutta hän sanoi: "Hän on Herra; hän tehköön, minkä hyväksi näkee".
19. Ja Samuel kasvoi, ja Herra oli hänen kanssansa eikä antanut yhdenkään sanoistansa varista maahan.
20. Ja koko Israel Daanista Beersebaan asti tiesi, että Samuelille oli uskottu Herran profeetan tehtävä.
21. Ja Herra ilmestyi edelleenkin Siilossa; sillä Herra ilmestyi Samuelille Siilossa Herran sanan kautta. Ja Samuelin sana tuli koko Israelille.


 Nyt kyllä tapahtuu paljon ... kävin illalla saunassa ja siellä kiitin Herraa mahtavasta viikonlopusta. Kiitin ja ylistin ja aloin rukoilemaan kielillä. Olin rukouksessa silmät kiinni ja sitten näin ... kuinka tuo ensimmäinen lapsi syntyi, ja näin kädet jotka nostivat tuon vastasyntyneen, joka vielä oli verissään ja napanuorassaan, -- ilmaan! Kiitos Jeesus! Pyysin ja rukoilin että tuo vastasyntynyt, pääsee hyvään kasvuun, mitä se edustaakaan ja saa kasvaa Herran vahvassa voimassa. Kiitos Jeesus!
Sain myös ymmärtää, ne viesti äänet aamuisin ja viestejä ei kuitenkaan ole, ne ovat Herran kutsua, siinä hetkessä, Herran läsnäoloon... vaikka klo .3 aamulla. Jumala kutsuu meitä, vaikka aamu yöstä, niinkuin Samuelia.
Amen.

sunnuntai 7. lokakuuta 2018

SINUA KANNATTAVAT IKIAIKAISET KÄSIVARRET









Shalom!
Keskiviikkona 3.10.2018. Rakas uskova siskoni, jonka kanssa käymme välillä yhdessä  hengellisissä tilaisuuksissa, lainasi minulle kirjaansa; TIE SIUNAUKSIIN: Sointu Thakur.
Ystäväni oli monasti pitänyt tuoda tuo kirja, mutta se aina unohtui, mutta tulin ymmärtämään että silläkin oli tarkoituksensa, koska sain tuon kirja. Ystäväni näki Soinussa ja minun elämässäni niin paljon samaa, että halusi minunkin lukevan tämän kirjan.
Tuo kirja on nyt ollut luettavanani, ja se on vallan ihana. Suosittelen.
Soinnulle on tapahtunut todella paljon Jumalan ihmeitä ja voi sanoa, että hän elää niissä alati. Näen monessa paikassa samanlaisuutta myös omaan elämääni.
Sointu alkoi pitää uskoon tulessaan "rukouspiirejä", niin kuin minäkin. Kerran hän mietti, miten voisi evankelijoida ja samalla hän ajatteli:
-"..mitä minulla on kädessäni ... kynä..."
Hän alkoi kirjoittaen levittämään Jumalan Sanomaa ja samaa olen tehnyt minä. Hän kertoi unestaan, jossa oli paljon nuottiavaimia, jotka toivat Jumalalle kunniaa. Siitä muistin että minä olen joskus nähnyt tuollaisen näyn, jossa oli todella iso nuottiavain ...
Eilen, 6.10. lähdimme mieheni kanssa ostoksille ja päätimme lähteä Lahteen asti. Sanoin miehelleni, että vihkiraamattumme alkaa hajota kun on ollut niin kovassa käytössä ja olin ajatellut, että jos jostakin, vaikka kirpputorilta, löytäisin itselleni sellaisen kokous Raamatun, ettei vihkiraamattumme mene pahemmaksi. Mieheni vastasi:
- " Sitähän minäkin olen sinulle sanonut .."
Mainitsin kuitenkin vielä että tuo Raamattu oli tarkoitettu käyttöä varten, eikä kirja hyllyyn pölyyntymään, se oli ohje kirjamme, moniin elämän tilanteisiin.
Tulimme Lahteen ja kävin ensin katsomassa Kirkkikseltä, joka on kristillinen kirpputori. Siellä oli kyllä muutama Raamattu, mutta kaikki 92 käännöksellä ja minä halusin sen vanhan tutun käännöksen. Siellä soitti jokin hengellinen yhtye, hengellisiä, kauniita lauluja ja heidän kohdallaan nostin käteni Siunaukseen ja ilmoitin sen heille ääneen. He nyökkäsivä kiitokseksi.
Mieheni kyllä katsoi minua alta kulmien, mutta oli ensin luullut että tunsin heidät. Oikaisin että en tuntenut vaan se oli Siunaukseksi heille, olivathan he sikojani ja veljiäni, samaa taivaallista perhettä.
Kun kirjaa ei löytynyt, lähdimme pois ja aivan vieressä oli Pelastusarmeijan kirpputori ja sieltä vihdoin löysin itselleni tuon vanhan käännöksen ja olin siitä niin iloinen.
Kotia meno matkalla hieman tutkin sitä ja sen sisällä oli kaksi kirjan merkkiä. Toinen oli itse tehty ja siinä oli mitä paras Sanan paikka:

 27. Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kannattavat iankaikkiset käsivarret.
5.Moos.33:27.



Sydämeni hypähti ilosta, Herra oli todella mukana tämän kirjan osotossa, pyysin että Hän etsisi minulle sen sopivan. Ja joka ilta minä rukoilen ja jään Hänen siipiensä suojaan ja rakkaille käsivarsilleen, joka ilta näin Hänelle rukouksen lopussa ilmoitan ja tässä oli vahvistusta siihen, että Herra oli myös ostamassa kanssani, juuri tätä kirjaa. Eikä ihmeet tähän loppuneet. Ajattelin että tutkin sitä sitten paremmin kotona.
Kotia päästyä, jonkin ajan päästä luin kuitenkin hetkisen tuota Soinnun kirjaa ja siinä tuli juuri tuo UNI, jossa oli noita nuottiavaimia ja se sai kiinnostukseni heräämään. Laskin kirjan ja menin tutkimaan koneelle ja etsin, löytyisikö Soinnusta mitä tietoa sieltä, olihan meillä tuo yhteinen nuottiavain kokemuskin?
Löytyihan sieltä,  tv/.ltä ohjelma jossa häntä haastateltiin ja Youtubesta video, jossa n. 15 min. kohdalla alkaa Soinnun osuus puhua ja yllätys, yllätys, kun tulin kotiin, katsoin vielä Raamattuani ja sitä toista kirjan merkkiä ja se oli Sanan paikassa ja aivan sen alussa; RUUT!
Mietin heti että onkohan tässä nyt Sanomaa, sillä tuo Ruut oli ennenkin puhutellut minua ja nyt, kun aloin katsoa tuota videota, Sointu oli ottanut siihen aiheeksi RUUTIN! Halleluja!
Kerroin siitä heti iloissani miehelleni ja hän hymyillen ja ilkikurisesti vastasi:
-" No, nyt se on tietenkin taas uskomaton sattuma?"
Vastasin:
- " Ei ole... mikään ei ole sattumaa, vaan tässä on nyt Jumalan johdatusta.."
Ruutissa kerrottiin elonkorjuun alkamisesta ja kuuliaisuudesta ja tottelevaisuudesta Herralle ja että emme tekisi töitä millä tahansa pellolla, vaan Jumalan pellolla jossa tähkäpäät odottavat noukkijaansa, siellä täällä, yksinäisinä ...
Sointu oli ollut sairaanhoitaja, ennen uskoon tuloaan, mutta Jumala kutsui hänet omaan työhönsä, että Soinnun täytyi lopettaa nuo sairaanhoitajan työt, vaikka sitä niin rakastikin. Jumalalla oli muita suunnitelmia ja tätä olen myös itse rukoillut jo pitkään Jumalalta, ennenkuin tiesin tästä Soinnusta mitään.
Koen, että Herra valmistelee minua johonkin tällaiseen. Nuo kaksi uutta on syntymässä ja ehkä tällä Herra haluaa näyttää minulle, mitä on tulossa. Kolme ihmistä on minulle tätä profetoineet, toisistaan tietämättä. Koen tämän nyt valtavana Jumalan ihmeenä. Tiedän, että Hänellä on minulle todella jokin valtava suunnitelma, jossa kaikki entinen saa väistyä, se maailma ... ja saan ottaa kutsun vastaan Jumalan Valtakunnan työhön. Kiitos Jeesus Kristus! Tässä olen ja nyt odottaen katson avoimin sydämin, mitä Sinä tuot eteeni ... odottaen.
Amen.



  http://www.tv7.fi/vod/player/13165/
Hindugurun nainut suomalaisnainen sai elämänsä täyskäännöksen, kun hän kohtasi Jeesuksen.
Sointu Thakur on Englantiin kotiutunut evankelista, jonka elämä on ollut täynnä yllättäviä käänteitä.

Haastattelussa

Kristittyjä ympäri maailmaa, joilla jokaisella on oma erityinen, mukaansatempaava tarina ja sanoma Herralta.
  • 681 katselua
  • Ensilähetys: kesäkuu 15, 2010, Taivas TV7
  • Jaksonumero: 75
  • Kesto: 30 min
  • Puhutut kielet:
  • englanti
  • Tekstitykset:
  • suomi

https://www.youtube.com/watch?v=vKTRILMjPg4
Sointu Thakur  -    Ruut:


SYNTISEN RUKOUS

Minä kumarrun puoleesi, Herra,
anna syntini anteeksi.
Kodin haluan luonasi kerran,
pese verelläs sydämeni.

Minun nimeni Elämän kirjaan
punakynällä kirjoita.
Ver Golgatan kummulla virtaa
vielä tänäkin päivänä virtaa.

Pyhän Henkesi kastaa anna
taivastulella helluntain.
Joka päivä taluta, kanna,
että tahtoas tottelen ain.

Kun hetkeni viimeinen koittaa,
saata taivaan ilohon,
eläessäni anna voittaa
sulle lyhteitä kokohon.

Sointu Thakur Ristin Kansa lehdestä

 Tänään, 7.10. herättyäni ... näin kuvan, jossa oli naisen kädet ja sormet olivat täynnä sormuksia ... kiitos Jeesus!


lauantai 6. lokakuuta 2018

NÄKY SUURESTA EKSYTYKSESTÄ





Erään uskovan näky

NÄKY SUURESTA EKSYTYKSESTÄ

Näen juoksukilparadan ja siinä juoksijoiden tulisi olla sillä omalla radallaan, mutta kilpailussa vallitsee kaaos!

Tuolla on juoksija, joka on kadottanut oman ratansa. Hän katselee niin usein kanssakilpailijoitaan, heidän virheitään ja onnistumisiaan ettei enää muista miksi on itse juoksemassa. Hän ihailee muita ja pettyy muihin, hän ei katso enää eteenpäin, eikä muista juosta vaan pysyy paikallaan. Hän toimii näin, uskoen tekevänsä oikein ja koittaa elää omaa uskonelämäänsä toisten kautta koska on liian tuskallista tutkia itseään ja nähdä omat synnit, sillä hän ei katsele toivon antajaan, syntien anteeksi antajaan ja muutoksen antajaan Jeesukseen.

Tuolla on juoksija, joka on kaatunut. Hän on kompastunut matkallaan ja langennut syntiin josta tuomitsee itsensä. Hän ei nouse koska hän ei halua katsella eteenpäin ja maaliin, jossa häntä odottaa Kristus voittopalkinnon kanssa. Hän surkuttelee itseään koska hänen uskonsa on riippuvainen omista suorituksista, eikä Kristuksesta.

Tuolla on kilpailija, joka seisoo selkä maaliin päin tai etenee vaivalloisesti, kuin sokea. Hän katselee menneisyyteensä ja näkee sen niin mahdottomana, ettei halua kääntyä jotta näkisi Hänet joka kannustaisi häntä juoksemaan perille maaliin asti.

Tuolla menee pieni joukko kaukana edellä, He katsovat maaliin ja Häneen joka heitä siellä odottaa. He eivät katsele itseään, eivät toisiaan eivätkä menneisyyttään. Jos he kaatuvat, he nousevat pian ylös, sillä heidän keskittyneisyytensä ja katseensa on luotuna uskon alkajaan kristukseen. He ovat niin keskittyneitä Häneen, etteivät edes muista itseään. Koska heidän päämääränsä on edessä he juoksevat suoraan ja koska he ovat niin riippuvaisia Jeesuksesta he etenevät Häntä kohti.

Maalissa seisoo Jeesus Kristus Vapahtajamme. Hän on iloinen ja täynnä kannustavaa rakkautta ja tulevaisuuden toivoa ja odottaa omiaan maalissa. Hän sanoo: " Katso minun laumaani miten se on eksyksissä. Miten harva tyytyy evankeliumiin joka on Minussa. He haluavat tehdä vaelluksestaan monimutkaista vaikka se voisi olla aivan yksinkertaista. Katso minun lupauksiani jotka täällä perillä odottavat ja miten valtavat ne ovatkaan! Katso miten paljon palkintoja minulla onkaan täällä odottamassa. Katso miten vähän matkaa heillä on enää jäljellä, mutta he eivät ole valmistautuneet kohtamaan Minua. Minä tahdon auttaa heitä, herättää heidät ja kääntää heidän katseensa Minuun. Vain Minuun katsomalla he voivat saada kaiken mitä he tarvitsevat matkallensa. Minä sanon teille: Seuratkaa minua!"

1Kor. 9:24
Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.

Fil. 3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

2Tim. 4:7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt

Hebr. 12:1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
Amen!
Tämä näky on niin TOSI!!! Tätä koen ja näen tämän päivän uskovissa.
Jokin aika sitten sain unia näistä kilpajuoksuista ja niissä oli sama tunnelma ...
Kiitos veljelleni, että toit ja jaoit, tähän voimme peilata uskon elämäämme. Tässä on sama kaiku ja sanoma kuin eräässä näyssä jossa kerrottiin uskovien sota-asusta, jotka oli puettu miten sattuu ... on tarkastelun paikka. Juoksemme jos minkä julistajan tms. perässä, vaikka meidän tulisi yksin omaan etsiä vain Jeesusta.
Haemme parannus ja ihme kokouksia, vaikka ainut oikea parantaja, vapahtaja ja pelastaja on JEESUS KRISTUS!

 Ristin luona : https://www.youtube.com/watch?v=ScrS21uWDoQ
Vain yksin Jeesus : https://www.youtube.com/watch?v=UC_6RR-IuSM





 Vain Jeesus pelastaa

"Tuomas sanoi hänelle: 'Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?'

Jeesus vastasi: 'Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.'”
- - -
Mitä siis on sanottu? -- Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.
Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.

Kirjoituksissa sanotaan: 'Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.' Juutalaisen ja kreikkalaisen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama Herra, ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen."
Joh. 14:5-6; Room. 10:8-12

perjantai 5. lokakuuta 2018

KAARISILTA


 
 
 

Kaarisilta 

 Ja Jumala sanoi:
Toisille annan toiset askareet, vaan sinulta lapseni tahdon, että kaarisillan teet.
Sillä kaikilla ihmisillä on niin ikävä päällä maan, ja kaarisillalle tulevat he ahdistuksessaan
Tee silta Jumalan kunniaksi kaarisilta tee, joka kunniaani loistaa ja valoa säteilee.

Minä sanoin:
-He tulevat raskain saappain ja multa-anturoin.
Miten sillan kyllin kantavan ja kirkkaan tehdä voin,
sitä ettei tahraa eikä särje jalat kulkijain?

Ja Jumala sanoi:
-Verellä ja kyynelillä vain.
Sinun sydämesi on lujempi kuin vuorimalmit maan.
Pane kappale silta-arkkuun niin saat sillan kantamaan.
Pane kappale niiden sydämistä joita rakastat.
He antavat kyllä sen anteeksi, jos sillan rakennat.
-Tee silta Jumalan kunniaksi kaarisilta tee, joka syvyyden ylitse lakkaamatta valoa säteilee.
Älä salpaa surua luotasi, kun kaarisillan teet.
Ei mikään kimalla kauniimmin kuin puhtaat kyyneleet.

( Aale Tynni)

 

 

torstai 4. lokakuuta 2018

HENGEN HEDELMÄT


 

 
 
 
 4.10.2018.
 
Tänään aamupuolesta näin jotain unta, josta en paljoakaan muista, muuta kuin unen loppu hetkeä. Ehkei tällä varsinaisesti mitään tarkoitusta ole, mutta ajattelin jakaa ... :

Olin unessa, meille tulevalla hiekkatiellä, päätien varessa. Otin erilaisia valokuvia luonnosta ja siitä elinympäristöstämme. Zoomasin oikein laajakuvaa erään naapurin tilasta puiden läpi ja se näytti aika hienolta kuvalta. Siihen tuli joku tuttu minua jututtamaan ja ihmettelimme yhdessä kuinka tuosta naapurin tilasta ja talosta oli tullut varsin suuri ja remonttikin oli vielä paljon kesken. Kuinka hieno ja suuri siitä tuleekaan. Siintä vierestämme oli mäen päältä, joka oli hyvin kallioinen, kaatunut alas suuri puu, vaiko oliko se kaadettu alas, mutta joka tapauksessa, se oli sortanut alas tulessaan valtavasti myös maata ja mäki ja sen alue oli todella siivoton. Mietimme että jääkö tuo tuollaiseksi ja siivoaako sitä kukaan ...
Sitten siihen tuli jotain muitakin ja he kiroilivat kovasti ja sanoin heille:
- " Oikean uskovan tunnistaa hyvin siitä, ettei hän kiroile ja toistenkin kiroileminen sattuu hänen sydämeen. Siitä tunnistaa hedelmän joka hänessä vallitsee .. monasti yritän olla hiljaa, mutta joskus minun on pakko huomauttaa jotenkin, jos kuulen kiroilua ..."
Eräs uskova siskoni oli siinä vierellä ja sanoi, että oli joskus aiemmin kokenut toisten kiroilemisen samoin, mutta oli nyt jostakin syystä sille paatunut, eikä enää huomannut edes koko asiaa ... muuta en sitten unesta muistakkaan ja se taisi loppua melkein siihen.

Jo sillä jotain haluttiin kertoa, oli se varmasti tuo ihmisten paatuneet sydämet, .. meidän uskovienkin. Se kertoo siitä, että olemme menneet kauemmaksi Kristuksesesta, olemme alkaneet vieraantua Hänestä. Herra, auta meitä tässä, auta meitä olemaan joka hetki kanssasi, ei vain sunnuntai kirkossa, vaan kaikessa ja kaikkialla, mitä teemmekään. Kulkekaamme Jeesus edellämme, seuraten Häntä.
Amen.

Kuva


Sana synnistä : http://www.kotisatama.net/fi/raamattuja ... 1998-04-10


Ihmeellistä on, että Hengen hedelmät ovat kuin perhe, joka viihtyy yhdessä. Kun ystävystyt jonkun perheen jäsenen kanssa, huomaat pian, että kaikki muutkin perheenjäsenet ovat ystäviäsi. Jos vietät aikaa yhden kanssa, muut kahdeksan tulevat käymään. "Jumala saa teissä aikaan sen, että tahdotte tehdä ja myös teette niin kuin on hänen hyvä tarkoituksensa." ~Martin Lönnebon kirjasta Väven~

Kultainen sääntö: Kaikki minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.

... toivoa jotain hyvin kallisarvoista?" "Mikä olisi mahdotonta minulle", vastaa Jumala kärsivällisesti. "Sitten toivon kaikkia yhdeksää Hengen hedelmää."


 Hengen Hedelmä : https://www.youtube.com/watch?v=t-3agfM9v4c

 Miksi sallit meidän eksyä pois sinun teiltäsi, Herra, ja annoit meidän sydämemme paatua, niin ettemme sinua pelkää? Palaja takaisin palvelijaisi tähden, perintöosasi sukukuntain tähden. Vähän aikaa vain sinun pyhä kansasi sai pitää perintönsä; meidän ahdistajamme ovat tallanneet sinun pyhäkkösi. Me olemme niinkuin ne, joita sinä et ole ikinä hallinnut, olemme, niinkuin ei meitä olisi otettu sinun nimiisi. Oi, jospa sinä halkaisisit taivaat ja astuisit alas, niin että vuoret järkkyisivät sinun edessäsi, niinkuin risut leimahtavat tuleen, niinkuin vesi tulella kiehuu, että tekisit nimesi tunnetuksi vastustajillesi ja kansat vapisisivat sinun kasvojesi edessä, kun sinä teet peljättäviä tekoja, joita emme odottaa voineet! Oi, jospa astuisit alas, niin että vuoret järkkyisivät sinun edessäsi! Jes. 63:17 - 64:3.

 

 

ISÄ MEIDÄN ...

Isä meidän

Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.  
Anna meille tänä päivänä
meidän jokapäiväinen leipämme.  
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.  
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta
ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
Aamen.


Herra siunatkoon teitä ja varjelkoon teitä.
Herra kirkastakoon kasvonsa teille ja olkoon
teille armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa
teidän puoleenne ja antakoon teille rauhan.
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Aamen.