tiistai 6. marraskuuta 2018

NIINKUIN RUUSU ORJANTAPPUROISSA, NIIN ARMAANI TYTÄRTEN SEASSA




Shalomia tähän päivään!
Tänään herättyäni, näin kuvan yksinäisestä, vaaleanpunaisesta ruususta, joka kasvoi suorana ja kauniina maasta ...

 Minulla ei ole Rakkaampaa ystävää kuin Jeesus. Minun täytyy kertoa nyt jotain, ilman nimiä. Meidän Rukousyhteys Hetkemme tuli uutena nuori tyttö/ nainen.
 Hän oli hyvin masentunut. Ei mitään " sohva masennusta ", vaan todella oli käynyt rankat hoidot ja syönyt lääkkeitä. Mutta hän suostui kyselemättä tulemaan mukaan meidän ryhmään ja antoi itsensä heti Jeesukselle.
 Nyt kun olen kysyny mitä hän tykkää tästä kaikesta.. vastaa hän iloisesti että oli hyvä että Hän lähti mukaan. Hän ei ole koskaan kokenut tällaista rauhaa. Nyt hän kokee että alkaa olla jo tarpeeksi vahva myös työ elämään. Sietää miettiä mistä tämä kertoo... ei meillä ihmisillä ole yksin voimaa, ei ihmis voimin tehdyillä hoidoilla eikä lääkkeillä ... se on jotain paljon suurempaa ja se on Jeesus Kristus.



9 On ruusu Iisain juuren
https://www.youtube.com/watch?v=cxkrAO5Et_A

1. On ruusu Iisain juuren / nyt kukkaan puhjennut. / On pyhä kirja suuren / sen ihmeen kertonut. / Tuo kukka suloinen / valaisee talviyötä / keskellä pakkasen.
2. Näin ruusun pyhyydestä / soi sana Jesajan: / ”Hän syntyy neitsyestä, / Messias Jumalan.” / On Herra armossaan / sen ihmeen itse luonut / ja tullut päälle maan.
3. Nyt ruusu kaunein loistaa, / taivaasta tuoksun tuo. / Yön varjot päivä poistaa, / kansoihin toivon luo. / Jumala, ihminen! / Hän otti lapsen muodon, / jäi luokse syntisten.
4. Herramme, Kristuksemme, / oi poika Marian! / Sinua rukoilemme / laaksoissa kuoleman. / Suo, että taivaassa / me kerran kumarramme / Isäsi kasvoja.

Melodia:
saksalainen 1599
Teksti:
saksalainen 1587
Uudistaja:
Anna-Maija Raittila
Siionin kanteleeseen tulovuosi:
1961

Vaaleanpunaiset ruusut

Vaaleanpunaiset ruusut eri sävyissään ovat merkkejä lempeydestä ja kiitollisuudesta. Erittäin vaaleat sävyt kertovat lisäksi elämän ilosta, ihailusta, keveydestä sekä onnellisuudesta. Syvin vaaleanpunaisen sävy on kaikessa yksinkertaisuudessaan 'kiitos'.


◄ KORKEA VEISU 2 ►

1 Minä olen Saronin kukkanen, ja kukoistus laaksossa.
2 Niinkuin ruusu orjantappuroissa, niin on armaani tytärten seassa.
3 Niinkuin omenapuu metsäpuiden seassa, niin on ystäväni poikain seassa: minä istun hänen varjossansa, jota minä anon, ja hänen hedelmänsä on minun suussani makia.
4 Hän johdattaa minua viinakellariinsa; ja rakkaus on hänen lippunsa minun päälläni.
5 Virvoittakaat minua viinaleileillä, ja vahvistakaat minua omenilla; sillä minä olen sairas rakkaudesta.
6 Hänen vasen kätensä on minun pääni alla, hänen oikia kätensä halaa minua.
7 Minä vannotan tietä, Jerusalemin tyttäret, metsävuohten eli naaraspeurain kautta kedolla, ettette herätä eli vaivaa armastani, siihen asti kuin hän itse tahtoo.
8 Tämä on ystäväni ääni, katso, hän tulee: hän hyppää vuorilla ja karkaa kukkuloille.
9 Ystäväni on metsävuohen eli nuoren peuran kaltainen: katso, hän seisoo seinän takana, ja katsoo akkunasta sisälle, ja kurkistelee häkin lävitse.
10 Ystäväni vastaa ja sanoo minulle: nouse armaani, ihanaiseni, ja tule.
11 Sillä katso, talvi on kulunut, ja sade lakannut ja mennyt pois:
12 Kukkaset ovat puhjenneet kedolla, kevät on tullut, ja toukomettisen ääni kuuluu meidän maassamme;
13 Fikunapuut puhkeevat, viinapuut kukoistavat ja antavat hajunsa: nouse, armaani, ihanaiseni, ja tule.
14 Kyhkyläiseni vuoren raossa ja kivirauniossa, anna minun nähdä kasvos, anna minun kuulla äänes; sillä sinun äänes on suloinen, ja kasvos ihanainen.
15 Ottakaat meille ketut kiinni, ne vähät ketut, jotka turmelevat viinamäet; sillä meidän viinamäkemme ovat röhkäleillä.
16 Ystäväni on minun, ja minä hänen, joka kaitsee kukkasten keskellä,
17 Siihenasti että päivä jäähtyy ja varjot kulkevat pois. Palaja, ole niinkuin metsävuohi, ystäväni, eli niinkuin nuori peura Eroitusvuorilla.

Biblia, Se on: Koko Pyhä Raamattu, Suomeksi. Vuoden 1776 kirkkoraamattu. Finnish Bible published in 1776.

Koen, että sinä, joka et ole ottanut Jeesusta elämääsi vastaan, sinä joka et ole pyytänyt Häntä avaamaan sydämesi ovea Hänelle, olet nyt Jeesuksen Kristuksen edessä ja Hän ... ei enempää eikä vähempää, kosii sinua! Otatko Hänet vastaan? Otatko tuon Kiitoksen Ruusun vastaan? Haluatko olla Jeesuksen morsian?
Jos vastasit TAHDON!
Tee tämä Rukous täydestä Sydämestäsi:

”Rakas Taivaallinen Isä! Tulen eteesi Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Tunnustan, että olen tehnyt syntiä Sinua vastaan, lähimmäisiäni ja itseäni vastaan ja se on rikkonut yhteyteni Sinuun. Kadun sitä kaikkea ja tahdon pyytää tässä anteeksi syntejäni.

Anna minulle minun syntini anteeksi ja anna minun kääntyä pois synneistäni. Kiitos Jeesus, että kuolit syntieni tähden ja annat minulle synnit anteeksi. Kiitos Isä, että hyväksyt minut Jumalan lapseksi ja annat minulle uuden elämän.

Otan sinut, Jeesus, vastaan Pelastajanani, Vapahtajanani ja elämäni Herrana. Johdata minun elämääni tästä eteenpäin, niin että pääsen kerran luoksesi taivaaseen. Aamen.”



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.