Se kauniisti kiilteli siinä valossa ja käsi kohotti sitä ylös kuin ihaillen sitä kultaista kimallusta. Minulle ei näytetty kolikon leimoja. Huomasin siinä ajattelevani: " kolikon toinen puoli".
Kun nousin ylös ja sitä mietin, koin myös että siinä tarkoitettiin ehkä " mammonan hengeä ". Tuohan on se mitä alati mietimme ja on ajatuksissa. Tuo päivän sanakin sopi tuohon kuvaan täydellisesti. Veljeni kommentoi tähän myös oivallisesti:
"Minulle tuo näytti, että on otettava talentti käyttöön pian Talenttihan on raha. Talenttia käytettiin usein rahayksikkönä, jolloin se viittasi yleensä KULTAAN tai hopeaan. Elämme aikaa joka voi yllättää. Rukousta nyt paljon. Pelko pois ja ilosanomaa jakamaan pian. Kotikammiot kuntoon. Talentti Raamatun mukaan on ne hengen lahjat, mitä kullakin on.
Onhan Herra, teidän Jumalanne, siunannut teitä kaikissa toimissanne. Hän on huolehtinut teistä vaeltaessanne tämän suuren autiomaan halki. Nämä neljäkymmentä vuotta Herra, teidän Jumalanne, on ollut teidän kanssanne, eikä teiltä ole puuttunut mitään. 5 Moos. 2:7
Kiitos Jeesus kuinka puhut meille. Opeta meitä että katseemme on Sinussa ja Sinun Sanasi Totuudessa. Opeta että oikea aarre elämässä löytyy toisistamme ja siitä avunannosta sitä tarvitseville. Tuo yksi " ropo", voi olla jollekin tärkeä apu jokapäiväisessä olemassa olossa. Apua voi antaa myös ilman rahaa, olemalla läsnä ja kuulla ihmisten huolia. 🙏
Paavalikin puhui tuosta kolikon toisesta puolesta ...
Paavalin toinen kirje korinttolaisille
11 LUKU.
1. Jospa kärsisitte minulta hiukan mielettömyyttäkin! Ja kyllähän te minua kärsittekin.2. Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.3. Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.4. Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.5. Mutta minä en katso itseäni missään suhteessa noita isoisia apostoleja huonommaksi.6. Jos olenkin oppimaton puheessa, en kuitenkaan tiedossa; olemmehan tuoneet sen teille kaikin tavoin ilmi kaikissa asioissa.7. Vai olenko tehnyt syntiä siinä, että - alentaessani itseni, jotta te ylenisitte - olen ilmaiseksi julistanut teille Jumalan evankeliumia?8. Muita seurakuntia minä riistin, ottaessani heiltä palkkaa palvellakseni teitä. Kun olin teidän luonanne ja kärsin puutetta, en rasittanut ketään.9. Sillä mitä minulta puuttui, sen täyttivät veljet, jotka tulivat Makedoniasta; ja kaikessa minä varoin olemasta teille rasitukseksi, ja olen vastakin varova.10. Niin totta kuin Kristuksen totuus on minussa, ei tätä kerskausta minulta riistetä Akaian maanäärissä.11. Minkätähden? Senkötähden, etten muka rakasta teitä? Jumala tietää sen.12. Mutta mitä minä teen, sen olen vastakin tekevä, riistääkseni aiheen niiltä, jotka aihetta etsivät, että heidät siinä, missä kerskaavat, havaittaisiin samankaltaisiksi kuin mekin.13. Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.14. Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.15. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.16. Vielä minä sanon: älköön kukaan luulko minua mielettömäksi; mutta vaikka olisinkin, ottakaa minut mieletönnäkin vastaan, että minäkin saisin hiukan kerskata.17. Mitä nyt puhun, kun näin suurella luottamuksella kerskaan, sitä en puhu Herran mielen mukaan, vaan niinkuin mieletön.18. Koska niin monet kerskaavat lihan mukaan, niin kerskaan minäkin.19. Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä.20. Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.21. Häpeäkseni sanon: tähän me kyllä olemme olleet liian heikkoja. Mutta minkä joku toinen uskaltaa - puhun kuin mieletön - sen uskallan minäkin.22. He ovat hebrealaisia; minä myös. He ovat israelilaisia; minä myös. He ovat Aabrahamin siementä; minä myös.23. He ovat Kristuksen palvelijoita - puhun kuin mieltä vailla - minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.24. Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;25. kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;26. olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;27. ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.28. Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.29. Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?30. Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.31. Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.32. Damaskossa kuningas Aretaan käskynhaltija vartioi damaskolaisten kaupunkia ottaaksensa minut kiinni,33. ja muurin ikkuna-aukosta minut laskettiin korissa maahan, ja niin minä pääsin hänen käsistänsä.Onko meiltä puuttunut jotain oleellista vaeltaessamme Herran omina? Onko kaikkea ollut sittenkin riittävästi? Onko tultu toimeen, selvitty vaikeuksista ja säilytetty toivo, vaikka olisi ollut tuhat syytä toivottomuuteen? Herra on tainnut siunata tiemme, vaikka olemme olleet sille sokeita. Ehkä olisimme tahtoneet leveämpää leipää, huolettomampaa elämää ja ongelmatonta maastoa, mutta sellaista ei ole meille annettu. Eikä olisi pitänytkään. Jumala on luvannut meille siunauksensa, mutta ei ongelmattomuutta. Kulkiessamme erämaassamme kuin Israelin kansa omassaan me napisemme ja kapinoimme, ja silti Herra pitää meistä huolen. Meille on annettu riittävästi iloa ja sopivasti murhetta. Mitään ei ole puuttunut. – Mitä nyt kiitoksemme on tahtonut toistuvasti kuivua huulillemme. 🙏
Aarteemme on taivaassa, ei missään mitä maailma edustaa.
Kultakaupunkiin https://youtu.be/iHRCL3z4mCE?si=9ynkgyX9_4Lr5Y-K
Amen 🙏
Näyssäsi ilmoitetaan että elämän ylösnousemuksen pääjoukolle on palkka maksettu.
VastaaPoistaValo joka osuu denariin kertoo että Jeesus on kirkastettu toistamiseen, eli Jeesuksen tekemä työ on kirkastanut uudelleen Jumalan.
Kun Jeesus kirkastetaan uudelleen on sen hetken Raamatun sanoma edennyt vaiheeseen jossa alkaa seuraavaksi ahdistuksen aika ja ilmestyskirjan 2-peto lakkauttaa uhrin 42kk ajaksi. (Luuk.17:22)
Alkaa siis elämän ylösnousemuksen ja tuomiopäivän tuomion eli tuomion ylösnousemuksen välinen ajanjakso, jonka kesto on yksi päivä eli 42kk jakso loppuu Raamatun toiseen vartiohetkeen.
Tällä toisella "päivällä" joka on jo arvioni mukaan alkanut, voi eksynyt kirkastaa oman denarinsa kääntymällä katumuksessa totuuteen ja siten saada armon jo luetulle tuomiolleen (tuomio jo luettu tiedoksi koska pelastuksen merkkiä ei ole annettu kuin pelastuvan asemassa eläville on jo annettu) kun tuomiopäivän tuomio ollaan laittamassa käytäntöön 42kk jakson lakattua.
(Kolmas vartiohetki on Ihmisen Pojan tulemus, jolloin toinen "päivä" päättyy.)
(Neljäs vartiohetki on Ihmisen Pojan tulemuksen jälkeen
Raamatussa yön vartiohetkiä on neljä, jolloin niiden väliin jää kolme Raamatullista päivää.
(Tässä Matteuksen luvussa 20 kerrotaan ensimmäisen päivän palkan maksusta elämän ylösnousemuksen ja Herran päivän yhteyteen. Palkan maksaa Raamatun perheenisäntä eli se joka nousee ylös ja sulkee myös Jumalan huoneen oven).
Matt. 20:2
Ja kun hän oli sopinut työmiesten kanssa denarista päivältä, lähetti hän heidät viinitarhaansa.
(denarista = yksi denari joka on ylösnousseen pelastuvan vertauksellinen palkka)
Matt.20:
8 Mutta kun ilta tuli, sanoi viinitarhan herra tilansa hoitajalle:
'Kutsu työmiehet ja maksa heille palkka, viimeisistä alkaen ensimmäisiin asti'.
9 Kun nyt tulivat ne, jotka olivat saapuneet yhdennentoista hetken vaiheilla, saivat he kukin denarin.
10 Ja kun ensimmäiset tulivat, luulivat he saavansa enemmän; mutta hekin saivat kukin denarin.
11 Kun he sen saivat, napisivat he perheen isäntää vastaan
Matt.22:19-33
Mark.12:16-17
Luuk.20:22-44
(Jer. 23:5, Jer. 33:15)
Tukholman profetia-1984 muistuttaa denarista Raamatunkohdalla Ilm.6:5-7.
(Tämä kohta kertoo denarin sisällöstä, johon kuuluu Raamatun vertausta nisuista ja ohrasta ((Jer. 41:8)), josta valmistetaan hengellistä ruokaa mm. näkyleipiä?, mutta öljyä ja viiniä ei turmella, ja profetia kertoo öljyn ja viinin merkityksen seuraavien sinettien avaamisen ajaksi ja sen jälkeiseen ahdistuksen aikaan.)
Tämän denari on puhdasta palkkaa, koska rahaa ei makseta eksyneelle vaan ainoastaan pelastuvalle?
VastaaPoistaJes. 59:18
Tekojen mukaan hän maksaa palkan: vihan vastustajillensa, koston vihollisillensa; merensaarille hän kostaa.
Sananl. 11:18
Jumalaton hankkii pettäväistä voittoa, mutta joka vanhurskautta kylvää, saa pysyvän palkan.
Mal. 3:5
Ja minä lähestyn teitä pitääkseni tuomion ja tulen kiiruusti todistajaksi velhoja ja avionrikkojia ja väärinvannojia vastaan ja niitä vastaan, jotka sortavat palkkalaista palkanmaksussa, leskeä ja orpoa ja vääntävät vääräksi muukalaisen asian eivätkä pelkää minua, sanoo Herra Sebaot.
4. Moos. 24:11
Mene tiehesi! Minä aioin sinua runsaasti palkita, mutta katso, Herra on sinulta palkan kieltänyt."
4. Moos. 32:23
Mutta jos ette näin tee, niin katso, te rikotte Herraa vastaan ja saatte tuntea syntinne palkan, joka kohtaa teitä.
Hes. 28:16
Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.
Hab. 2:8
Sillä niinkuin sinä olet riistänyt monia kansakuntia, niin riistävät sinua kaikki jäljellejääneet kansat ihmisveren tähden ja väkivallan tähden, joka on tehty maalle, kaupungille ja kaikille sen asukkaille.
Hab. 2:17
Sillä sinut on peittävä Libanonille tekemäsi väkivalta ja eläimiä kohdannut hävitys, joka on ne säikyttänyt, ihmisveren tähden ja väkivallan tähden, joka on tehty maalle, kaupungille ja kaikille sen asukkaille.
Sef. 3:1
Voi uppiniskaista ja saastutettua, voi väkivaltaista kaupunkia!
Jer. 6:6
Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kaatakaa puita ja luokaa valli Jerusalemia vastaan. Se on kaupunki, jota on rangaistava; siinä on pelkkää väkivaltaa.
********************
Jes. 61:8
Sillä minä, Herra, rakastan oikeutta, vihaan vääryyttä ja ryöstöä; ja minä annan heille palkan uskollisesti ja teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton.
Matt.20:
28 niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi,
vaan
palvelemaan
ja
antamaan henkensä l u n n a i k s i monen edestä."
29 Ja heidän lähtiessään Jerikosta seurasi häntä suuri kansan paljous.
30 Ja katso, kaksi sokeaa istui tien vieressä; ja kun he kuulivat, että Jeesus kulki ohitse, huusivat he sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda meitä".
31 Niin kansa nuhteli heitä saadakseen heidät vaikenemaan; mutta he huusivat sitä enemmän sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda meitä".
32 Silloin Jeesus seisahtui ja kutsui heidät tykönsä ja sanoi: "Mitä tahdotte, että minä teille tekisin?"
33 He sanoivat hänelle: "Herra, että meidän silmämme aukenisivat".
34 Niin Jeesuksen tuli heitä sääli,
ja
hän kosketti heidän silmiänsä,
ja
kohta he saivat näkönsä
ja
seurasivat häntä.
(Lunnaat = jonkun vapauttamisesta vaadittava hinta)
Jes. 30:20
VastaaPoistaVaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi.
VastaaPoistaJes. 40:31
mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.