sunnuntai 28. heinäkuuta 2024

PYHÄ KOLMINAISUUS " ELOHIM "





Pyhä Kolminaisuus keskellämme ...


Tänä aamuna sain heti herättyä kuvan. Siinä oli todella vihreä pensas joka oli muotoiltu kolmi🔺️ tuo terävä kärki oli alas päin. Mietin miksi juuri pensasta oli tuohon kolmioon käytetty. Mutta ajattelin sen edustavan elämää ja sen vehreyttä. Kuin elämän puu. Ikivihreä. Myös Jumala on elävä ja todellinen. Mietin josko tuosta on mitään jakaa, mutta sitten tuo kuva alkoi elää tuossa vihreässä pensaassa, joka oli niin kaunis ja elävä. Nousi sydämelle Pyhä Kolminaisuus. Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kaikki niin eläviä ja todellisia. Veli laittoi tuohon vahvistavan kommentin jonka tähän lisään:

Hes. 17:22. Näin sanoo Herra, Herra: Mutta minä otan yhden latvuksen siitä korkeasta setripuusta ja istutan sen; hennon latvalehvän minä siitä taitan ja istutan korkealle ja jyrkälle vuorelle.

23. Israelin vuoren korkeuteen minä sen istutan: ja se kantaa lehviä ja tekee hedelmää, ja siitä tulee mahtava setri. Ja sen alla asuvat kaikki linnut, kaikki, mitä siivekästä on; ne asuvat sen oksain varjossa.24. Ja kaikki metsän puut tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka teen korkean puun matalaksi ja matalan puun korkeaksi, tuoreen puun kuivaksi ja kuivan puun kukoistavaksi. Minä, Herra, Herra, olen puhunut, ja minä sen teen."
Amen.  Kiitos tästä sanasta.

Asia jota on hyvä nostaa esiin. Hain  asiasta selittävää tietoa:


Kolmio ja kolme ympyrää

Kristinuskon kolmiyhteistä Jumalaa kuvataan usein tasasivuisella kolmiolla, jonka kärkinä ovat Isä, Poika ja Pyhä Henki.


Tasasivuisuus korostaa Jumalan kolmen persoonan tasavertaisuutta ja kuulumista yhteen.

Vihreä väri edustaa harmoniaa ja tasapainoa, sekä symboloi toivoa, rauhallisuutta ja uudistuksia. Se nähdään toivon ja levollisuuden värinä. Vihreän värin sanotaan myös saavan luovuuden kukkaan sekä lisäävän keskittymiskykyä.

Vihreä kuvaa toivoa ja iankaikkista elämää, mutta on myös elämän ja arjen väri kasvun väri. Vihreää käytetään loppiaisesta laskiaiseen sekä lähes kaikkina helluntain jälkeisen ajan pyhinä

Vaikein asia kristillisessä kolminaisuuden käsitteessä on se, ettei sitä voi tyhjentävästi selittää. Jumalan kolminaisuus on käsite, jota ihmisen on mahdoton ymmärtää täysin, selittämisestä puhumattakaan. Jumala on äärettömän paljon suurempi kuin me, sen vuoksi meidän ei pitäisi odottaakaan, että pystyisimme ymmärtämään häntä täydellisesti. Raamattu opettaa, että Isä on Jumala, Jeesus on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala. Raamattu opettaa myös, että on olemassa vain yksi Jumala. Vaikka voimme ymmärtää joitakin asioita kolminaisuuden eri persoonien välisistä suhteista, pohjimmiltaan ihmismieli ei voi sitä käsittää. Tämä ei kuitenkaan merkitse sitä, ettei kolminaisuus ole totta ja Raamatun opetukseen perustuvaa.


Kolminaisuus tarkoittaa Jumalan ilmentymistä kolmessa eri persoonassa. Tällä ei tarkoiteta laisinkaan kolmen Jumalan olemassaoloa. Tätä aihetta tutkiessa kannattaa muistaa, että sanaa ”kolminaisuus” ei käytetä Raamatussa. Tämä termi on yritys kuvata kolmiyhteistä Jumalaa, sitä tosiasiaa, että on olemassa kolme rinnakkain esiintyvää ikuista persoonaa, jotka yhdessä ovat Jumala. On todella tärkeää muistaa, että opetus, josta käytetään ilmaisua ”kolminaisuus”, todellakin löytyy Raamatusta. Raamattu opettaa kolminaisuudesta seuraavasti:


1) On olemassa vain yksi Jumala (5. Moos. 6:4; 1. Kor. 8:4; Gal. 3:20; 1. Tim. 2:5).


2) Kolminaisuudessa on kolme persoonaa (1. Moos. 1:1; 1:26; 3:22; 11:7; Jes. 6:8; 48:16; 61:1; Matt. 3:16-17; Matt. 28:19; 2. Kor. 13:14). 1. Mooseksen kirjassa 1:1 käytetään heprean kielen monikollista substantiivia ”Elohim”. 1. Moos. 1:26; 3:22; 11:7 ja Jes. 6:8 käyttävät monikollista pronominia ”me”. ”Elohim” ja ”me” ovat monikollisia muotoja ja viittaavat ehdottomasti useampaan kuin kahteen. Vaikkakaan tämä ei ole aukoton väite kolminaisuuden puolesta, se kuitenkin viittaa Jumalan moninaisuuteen. Heprean kielen Jumalaa merkitsevä sana "elohim" ehdottomasti mahdollistaa kolminaisuuden.


Jes. 48:16:ssa ja 61:1:ssä Poika puhuu ja viittaa samalla Isään ja Pyhään Henkeen. Vertaa Jesajan kohtaa (61:1) Luukkaan evankeliumin kohtaan (4:14-19) niin huomaat, että on kyse Pojan puheesta. Matt. 3:16-17 kuvaa Jeesuksen kastetta. Tässä tapahtumassa näkyy, miten Jumala Pyhänä Henkenä laskeutuu Poika Jumalan päälle, samalla kun Isä Jumala julistaa mieltymyksensä Poikaan. Matt. 28:19 ja 2. Kor. 13:14 ovat myös esimerkkejä kohdista, joissa puhutaan kolminaisuuden kolmesta eri persoonasta.


3) Kolminaisuuden jäsenet erotetaan toisistaan monissa raamatunkohdissa. Vanhassa testamentissa ”HERRA” on eri kuin ”Herra” (1. Moos. 19:24; Hoos. 1:4). ”HERRALLA” on ”Poika” (Ps. 2:7, 12; Snl. 30:2-4). Henki on eri kuin ”HERRA” (4. Moos. 27:18) ja ”Jumala” (Ps. 51:10-12). Poika Jumala on eri kuin Isä Jumala (Ps. 45:6-7; Hepr. 1:8-9). Uudessa testamentissa, Johanneksen evankeliumissa (14:16-17), Jeesus puhuu Isälle Puolustajan, Pyhän Hengen, lähettämisestä. Tämä osoittaa, että Jeesus ei katsonut itse olevansa Isä tai Pyhä Henki. On myös muistettava ne kerrat evankeliumeissa, jolloin Jeesus puhuu Isälle. Puhuiko hän itselleen? Hän puhui toiselle kolminaisuuden persoonalle – Isälle.


4) Jokainen kolminaisuuden jäsen on Jumala. Isä on Jumala (Joh. 6:27; Room. 1:7; 1. Piet. 1:2). Poika on Jumala ( Joh. 1:1, 14; Room. 9:5; Kol. 2:9; Hepr. 1:8; 1. Joh. 5:20). Pyhä Henki on Jumala (Apt. 5:3-4; 1. Kor. 3:16).


5) Kolminaisuudessa vallitsevat tietyt tehtävänjaot. Raamatun mukaan Pyhä Henki on alamainen Isälle ja Pojalle, ja Poika on alamainen Isälle. Tämä on kuitenkin sisäinen suhde, eikä se kiellä yhdenkään kolminaisuuden persoonan jumaluutta. Tämä on yksinkertaisesti sellaista aluetta äärettömästä Jumalasta, jota rajallinen mielemme ei pysty ymmärtämään. Poikaa käsitteleviä raamatunkohtia ovat Luuk. 22:43; Joh. 5:36; Joh. 20:21 ja 1. Joh. 4:14. Pyhästä Hengestä puhutaan kohdissa Joh. 14:16; 14:26; 15:26; 16:7 ja erityisesti Joh. 16:13-14.


6) Kolminaisuuden jäsenillä on eri tehtävät. Isä on perimmäinen lähde tai aiheuttaja seuraavissa asioissa: 1) maailmankaikkeus (1. Kor. 8:6; Ilm. 4:11); 2) jumalallinen ilmestys/ilmoitus (Ilm. 1:1); 3) pelastus (Joh. 3:16-17) ja 4) Jeesuksen ihmisenä tekemät teot (Joh. 5:17; 14:10). Isä panee alulle kaikki nämä asiat.


Poika on välimies, jonka kautta Isä tekee seuraavat asiat: 1) maailmankaikkeuden luominen ja ylläpito (1. Kor. 8:6; Joh. 1:3; Kol. 1:16-17); 2) jumalallinen ilmestys/ilmoitus (Joh. 1:1; Matt. 11:27; Joh. 16:12-15; Ilm. 1:1) ja 3) pelastus (2. Kor. 5:19; Matt. 1:21; Joh. 4:42). Isä tekee kaiken tämän Pojan kautta, joka toimii hänen edustajanaan.


Pyhä Henki on persoona, jonka avulla Isä tekee seuraavat asiat: maailmankaikkeuden luominen ja ylläpito (1. Moos. 1:2; Job 26:13; Ps. 104:30); jumalallinen ilmestys/ilmoitus (Joh. 16:12-15; Ef. 3:5; 2. Piet. 1:21); pelastus (Joh. 3:6; Tiit. 3:5; 1. Piet. 1:2); ja Jeesuksen teot (Jes. 61:1; Apt. 10:38). Isä siis tekee kaiken tämän Pyhän Hengen kautta.


Kolminaisuutta on pyritty kuvaamaan monin tavoin. Mikään arkielämän havaintoesimerkeistä ei kuvaa kolminaisuutta täysin tarkasti. Kananmuna ei ole tarkka siksi, että kuori, valkuainen ja keltuainen ovat munan osia, eivät itse muna. Samoin omenan kuori, hedelmäliha ja siemenet ovat kokonaisuuden osia, eivät omena itsessään. Isä, Poika ja Pyhä Henki eivät ole Jumalan osia, vaan jokainen heistä on Jumala. Vesi havainnollistavana esimerkkinä on hieman parempi, mutta sekään ei pysty kuvaamaan kolminaisuutta täysin oikein. Neste, höyry ja jää ovat veden kolme olomuotoa. Isä, Poika ja Pyhä Henki eivät ole Jumalan olomuotoja, sillä jokainen heistä on Jumala. Tällaiset kuvat voivat siis ehkä antaa meille kuvan kolminaisuudesta, mutta kuva ei ole täysin tarkka. Ääretöntä Jumalaa ei voi täydellisesti kuvata rajallisella esimerkillä.


Kolminaisuusoppi on ollut jakanut kristikuntaa koko sen historian ajan. Vaikkakin kolminaisuuden keskeiset kohdat on Raamatussa esitetty selkeästi, jotkut vähemmän tärkeät kohdat ovat epäselvempiä. Isä on Jumala, Poika on Jumala, ja Pyhä Henki on Jumala – mutta on vain yksi Jumala. Tämä on raamatullinen opetus kolminaisuudesta. Tämän ulkopuolella on tietyssä määrin sijaa väittelyille vähemmän tärkeistä asioista. Sen sijaan, että rajallinen ihmismieli yrittäisi määritellä kolminaisuuden täydellisesti, kannattaa kiinnittää huomio Jumalan suuruuteen ja hänen äärettömään olemukseensa. “Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja jäljittämättömät hänen tiensä! Kuka voi tuntea Herran ajatukset, kuka pystyy neuvomaan häntä? (Room. 11:33-34).


Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.

Amen 🙏✝️



10 kommenttia:

  1. Kolmion suunta kertoo latvuksen tulevan Jumalan suunnasta. Kyseessä on Hesekiel-17 mainitun arvoituksen latvus? Jae 22... kertoo jatkosta. (M-TA)

    VastaaPoista
  2. Kiitos tästä vahvistavasta kommentista. Lisäsin sen tekstiin ja kaikki nuo 3 viimeistä jaetta. Hyvä huomio.

    VastaaPoista
  3. Tämä Hesekiel-17 mainittu vuori mainitaan myös Ihmisen Pojan lähestyvän tulemuksen yhteyteen:

    Ilm. 14:1
    Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
    Ilm. 21:10
    Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,

    ******

    (Hes. 17:2
    "Ihmislapsi, esitä a r v o i t u s ja lausu v e r t a u s Israelin heimolle
    Dan. 5:12
    sentähden, että erinomainen henki ja tieto ynnä myös taito selittää unia, arvata a r v o i t u k s i a ja ratkaista ongelmia havaittiin juuri hänessä, Danielissa, jolle kuningas oli antanut nimen Beltsassar. Kutsuttakoon nyt Daniel, niin hän ilmoittaa selityksen.")

    VastaaPoista
  4. Jes. 18:3
    Te kaikki maanpiirin asukkaat, te maata asuvaiset, katsokaa, milloin v i i r i n o s t e t a a n v u o r i l l e, ja kuunnelkaa, kun pasunaan puhalletaan.

    Tämä jakeen mainittu viiri nostettiin 28.5.2024 mm. Joonaan merkin tapahtuman yhteyteen, joka varmistettiin odotetulla pelastussanomassa kerotulla lumensulamis profetialla tarkalleen Tukholman profetia 1984 40-vuotispäivänä.
    (Pelastussanoman video lumesta toukokuussa 2024 - >Yleinen tilannekatsaus. Jarmo on osaltaan valvonut ja odottanut ja tapahtumat etenevät Jumalan suunnitelman toteutuessa, jota valvovienkin ihmisten on vaikea havaita koska ne ovat olleet salttuja ja lukittuja)
    Jostain syystä Jumala kertoo Tukholman profetian ja Raamatun sanomissa tapahtumista täällä pohjolassa?

    Jakeen pasunaan puhalletaan Ilm.8...
    Joonaan merkistä alkoi siten ahdistuksen 42kk aika, jolla pasunaan puhalletaan jakeiden mukaisesti.
    Herran päivä siten oli samalla jolloin ahdistus alkaa siitä kuin kerrotaan. Aam.5:18
    Herran päivänä ahdistuksenajan alkaessa Raamatun perheenisä sulki oven.
    Jos Jumalan ilmoituksella Raamatun lopunajan lopun vuori sijaitsee lapissa niin silloin jatkotapahtumat edelleen sijaitsevat Suomenkin alueella?

    VastaaPoista
  5. Ahdistuksen 42kk ajalla seitsemän enkeliä puhaltavat pasunoihinsa jolloin kuudennen enkelin jakso päättyy tuomiopäivänä ja seitsemäs enkeli puhaltaa pasunaan Ihmisen Pojan tulemuksen päivänä kun uusi Jerusalem laskeutuu ja Jumalan kunnia saatetaan uuteen temppeliin. Kuuden pasunaan puhaltavan enkelin aika on 6 x 7 kuukautta eli ahdistuksenajan 42kk ja Seitsemäs enkeli puhaltaa pasunaan ilmeisesti melkein heti kuudennen puhallettua. Yhden pasunan aika taitaa olla aina 7 kuukautta? Ja ensimmäinen näistä enkeleistä puhalsi pasunaan arviossani 29.5.2024.

    Ahdistuksen aika jollaista ei ole ollut ja ei tule olemaan tarkoittaa sitä että Jumalan kunnia poistui temppelistä ahdistuksen ajaksi jolloin myös uhri lakkautuu.
    Uuden temppelin rakennus alkaa jo ahdistuksen ajan alkupuoliskolla eli arvioni mukaan joulukuussa 2024 koska rakentaminen kestää kolme vuotta ja valmistuu Ihmisen Pojan tulemukseen.

    Tämä Sak.8 mainittu Juudaan mies on ihmisen pojan kaltainen joka valaisee ahdistuksen aikana kun peto on lakkauttanut uhrin?

    VastaaPoista
  6. Alla olevissa jakeissa kerrotaan tästä viiristä, joka on merkki ja annetaan merkiksi.
    Jakeiden yhteyteen vierusjakeitakin lukemalla käy ilmi että viirimerkki annetaan Herran päivän yhteyteen ja siitä alkaa pasunatkin soida alkanutta viimeistä ahdistuksen aikaa.

    Jes. 5:26
    Ja hän pystyttää viirin kaukaiselle kansalle ja viheltää sen luokseen maan äärestä. Ja katso, se tulee viipymättä, nopeasti.
    Jes. 11:12
    Hän nostaa viirin pakanakansoille ja kokoaa Israelin karkoitetut miehet; ja Juudan hajoitetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä.
    Jes. 13:2
    Pystyttäkää viiri paljaalle vuoren laelle, korottakaa äänenne heille, viittokaa kädellä heitä menemään sisälle ruhtinasten porteista.
    Jes. 18:3
    Te kaikki maanpiirin asukkaat, te maata asuvaiset, katsokaa, milloin viiri nostetaan vuorille, ja kuunnelkaa, kun pasunaan puhalletaan

    Tukholman profetia-1984 kertoo profeetan tekemästä merkistä.

    (M-TA)

    VastaaPoista
  7. Ennen kuin tuuli alkaa puhaltamaan niin >>> Ilm. 7:1

    Vihreän kolmion muoto tarkoittanee tässä yhteydessä suuntaa ja myös viirin muotoa.
    Vihreä kolmio vastannee Raamatun ilmoituksen latvusta joka latvus istutetaan Raamatun vertaukselliselle korkealle vuorelle. Pelastussanoman luminäyn mukaan arvioiden latvuksen/viirin paikka on Suomen kartalle sijoittuvalla vuorella, jolta lumi lähti pois viimeisenä suomen käsivarren alueelta, jossa lum en määrää seurataan eli kyseessä ollee silloin käsivarren Saana -tunturi.
    Saana tunturin nimi on pohjoissaameksi Sána. (Jumalan Sana...?)
    Saana tunturi on saamelaisten pyhä tunturi. (Miksi?)
    Saana tunturi on ainoa Suomen tuntureista, joka kuuluu Skandien vuoristoon, joka mm. Halti tunturi on...(Haltiatunturi eli nimi viittaa Jumalaan...? Ja Saana on samaa vuoristoa mutta matalampi eli viittaa palvelijaan eli poikaan?)
    https://suomenluontolehti.fi/b/saanatunturi/
    Saana tunturi on käsivarren "pekalossa" eli kuvannollisesti jos viirissä on varsi ja sitä pidetään kädessä niin viirin varsi tukeutuu kämmenen peukaloon.
    Raamatun mukaan Jumala sotii käsivarrellaan jonka herättää eli kyseessä on Raamatun ilmoitus ihmisen pojan kaltaisesta eli toisesta lampunjalasta eli stoisesta säkkipukuisesta joka alkaa valaista ahdistuksen 42kk aikana kun Jumalan kunnia poistuu temppelistä ja ilmestyskirjan 2-peto lakkauttaa uhrin ahdistuksen 42kk ajaksi.
    Jumalan palvelija on siis Jeesus joka on uhri ja jälkimmäinen palvelija on ihmisen pojan kaltainen jonka Jumala valitsee lopunajan lopun jakson tehtävälleen.

    Kun pasunaan 1/7 puhalletaan alkaa itätuuli puhaltamaan ja sen jälkeen jossain kohtaa kun seitsemään pasunaan puhalletaan järjestyksessä alkaa seuraavaksi etelätuuli puhaltamaan.

    Ps. 78:26 Hän nosti taivaalle i t ä t u u l e n ja ajoi voimallaan esiin e t e l ä t u u l e n;
    (Sak. 9:14)
    Tämä viiri joka asetetaan merkiksi pakanoille ja valituille kertoo tuulen suunnan josta Jumala puhaltaa eli sotii.

    Raamattuhaku, hakusana +tuuli*
    mm. > Jes. 40:24, Jes. 57:13, Jer. 4:11, Dan. 2:35


    VastaaPoista
  8. Jumala käy sotimaan kun neljä taivaan tuulta lähtevät liikkeelle.
    Nämä tuulet lähtevät liikkeelle kun ahdistuksen 42kk aika samalla alkaa, jolloin soditaan jälkimmäistä petoa vastaan.


    Ilm. 7:1
    Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.

    Jer. 49:36
    Ja minä tuotan Eelamia vastaan neljä tuulta taivaan neljältä ääreltä ja hajotan heidät kaikkiin näihin tuuliin; eikä ole oleva kansaa, johon ei tulisi Eelamin karkoitettuja.

    Dan. 7:2
    Kertomuksen alku on tämä: Daniel lausui ja sanoi: Minä näin yöllä näyssäni, ja katso, taivaan neljä tuulta kuohutti suurta merta.

    Dan. 8:8
    Ja kauris tuli ylen suureksi; mutta kun se oli väkevimmillään, särkyi suuri sarvi, ja sen sijalle kasvoi neljä uhkeata sarvea, taivaan neljää tuulta kohti.

    Sak. 6:5
    Enkeli vastasi ja sanoi minulle: "Ne ovat neljä taivaan tuulta, jotka lähtevät liikkeelle seisottuansa kaiken maan Herran edessä.
    (maan Herran edessä seisoo myös kaksi lampunjalkaa, jotka ovat Ihmisen Poika ja ihmisen pojan kaltainen heidän ollessaan kaksi säkkipukuista)


    Tämä jälkimmäinen peto joka vaikuttaa 42kk ennen tuomiopäivän tuomiota mainitaan mm. Ilm.13:11-12
    Tämä jälkimmäinen peto on aluksi kolme sarvea ja niiden välistä nousee neljäs sarvi Dan.7:8
    Neljäs sarvi kuvaa että kolmesta sarvesta koostuva peto saa yhteisen mielen. Ilm.17:13


    Kun seitsemän enkeliä alkavat puhaltamaan pasunoihinsa 42kk ahdistuksen alkaessa, samalla kaadetaan 7 vihan maljaa. Ilm. 16
    Jolloin maljoja kaadetaan aina samalla kun pasunaan puhalletaan. 1-pasuna/1-malja, 2-pasuna/2-malja...

    Peto eli ilmestyskirjan (1-peto ja 2-peto) tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi.
    Puoleksi vuosiviikoksi peto eli 2-peto lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin eli 42kk ahdistuksen ajaksi. Dan. 9:27
    Näiden 1-pedon ja 2-pedon välillä on tauko, jolloin peto-1 sidotaan. Kun tauko loppuu nii peto vapautuu ja 2-peto ilmestyy.

    (Arvioni mukaan 2-pedon aika alkoi 28.5.2024 tai oikeammin tämän raamatussa ilmoitetun vuorokauden jälkipuoliskolla eli 29.5.2024.)

    VastaaPoista
  9. Tässä Jumalan kirkkaus poistuu temppelistä ja ahdistuksen 42kk aika alkaa, jolloin ilmestyskirjan 2-peto saa vallan ja uhri lakkautuu.
    Hes.11:
    23 ja Herran kirkkaus kohosi ylös, pois kaupungin keskeltä, ja asettui vuorelle, joka on itään päin kaupungista.
    (Matt.24)


    Jumalan kunnia muuttaa temppelistä taivaan alueen m a j a n temppeliin ahdistuksen 42kk ajaksi.
    Ilm. 15:5
    Ja sen jälkeen minä näin: t o d i s t u k s e n m a j a n t e m p p e l i taivaassa avattiin;


    42kk aikana alkaa uuden temppelin rakentaminen ja temppeli valmistuu tuomiopäivän jälkeen.
    2. Aikakirja 6:5-41
    (Matt.24)


    Tämä uusi temppeli rakennetaan ilmeisesti Suomeen, koska Raamatun ilmoitus näyttäisi ilmoittavan Raamatun tapahtumat Suomen alueelle kuin Tukholman profetiakin yhtenevästi niin tekee, jolloin Raamatun ilmoituksen ilmansuunnat ja mielikuvat ja vertaukset voidaan selittää.
    On huomioitava että Raamatun kokonaisilmoitus jakautuu neljään alueeseen, joita ovat taivaiden taivas, taivas, maapallomme ja kuoleman alue.
    (2. Aikakirja 6:18)
    Jotta Raamatun kaikki jakeet voidaan ymmärtää tulee kokonaisuus hahmottaa jolloin Raamatun sanoma osaltaan saadaan avatuksi. Nyt uskovien näkemys vaikuttaa liian suppealta ja osin väärinymmärretyltä jossa osasyynä mukana on myös eksytystä.
    (Oma arvioni perustuu Raamatun jakeisiin eli jos jokin mietityttää niin perustelen aina Raamatun jakeilla.)


    Raamattu ilmoittaa uuden temppelin rakentamisen ajankohdan päivälleen kolmessa jakeessa. Tämä temppelin avautumispäivä on Ihmisen Pojan näkyvän saapumisen päivä. Päivä siis saataisiin arvioitua tiedoksi edeltä päivälleen, mutta saapumisen hetki on salattu.
    Temppelin rakentamisen aloituspäivä on tärkeä koska temppelin rakentaminen aloitetaan jo 42kk ahdistuksen ajalla ennen tuomiopäivän tuomiota, että temppeli valmistuu tuomiopäivän jälkeiseen aikaan Ihmisen Pojan näkyvään tulemukseen.

    Olen jo vuosia sitten ilmoittanut temppelin paikasta arvion ja olen silloin liikkunut temppelin tulevalla alueella, jossa alueella mm. "törmäsin" metsässä rukoilevaan henkilöön jota tapahtumaa silloin ihmettelin, mutta hänen "rukoussuuntansa" oli yllättäen arvioimaani uuden temppelin suuntaan, joka silloin sen jälkeisissä tapahtumissa ja arviossani alkoi tarkentumaan.
    2. Aikakirja 6:20...

    Ihmisen Pojan tulemuksen päivänä Jumalan kunnia saatetaan uuteen temppeliin idästä päin eli temppelistä itään olevan vuorella oleesta majan temppelistä jossa Jumalan kunnia odottaa 42kk jolloin yhteys Jumalaan on poikki koska taivas on suljettuna ja uhri lakautettu.
    Jumalan kunnian saattaa lopunajan profeetta eli valituksi tullut arvollinen eli ihmisistä edeskäypä eli ihmisen pojan kaltainen? >>>
    2. Aikakirja 6:9 kuitenkaan et sinä ole sitä temppeliä rakentava, vaan
    sinun poikasi, joka lähtee sinun kupeistasi, hän on rakentava temppelin minun nimelleni'.
    Jer. 23:5
    Jer. 33:15

    VastaaPoista
  10. 1. Samuelin kirja 2:
    31 Katso, p ä i v ä t t u l e v a t, jolloin minä katkaisen sinun käsivartesi ja sinun isäsi suvun käsivarren, niin ettei kukaan sinun suvussasi elä vanhaksi.
    32 Ja sinä saat nähdä minun a s u n t o n i olevan p u u t t e e s s a huolimatta kaikesta siitä hyvästä, mikä tulee Israelille. Eikä kukaan sinun suvussasi ole koskaan elävä vanhaksi.
    33 Kuitenkaan minä en hävitä kaikkia sinun omaisiasi alttariltani, niin että sammuttaisin sinun silmäsi ja näännyttäisin sielusi; mutta kaikki sinun suvussasi kasvaneet kuolevat miehiksi tultuaan.
    34 Ja merkkinä tästä on sinulla oleva se, mitä kahdelle pojallesi, Hofnille ja Piinehaalle, tapahtuu: he kuolevat molemmat samana päivänä.
    35 Mutta minä herätän itselleni u s k o l l i s e n p a p i n, joka tekee minun sydämeni ja mieleni mukaan.
    Hänelle minä rakennan pysyväisen huoneen,
    ja
    hän on v a e l t a v a m i n u n v o i d e l t u n i edessä k a i k e n e l i n a i k a n s a .
    36 Ja jokainen, joka jää jäljelle sinun suvustasi, on tuleva kumartamaan häntä saadaksensa hopearahan ja leipäkakun ja sanovat: 'Päästä minutkin johonkin papintehtävään, että saisin palan leipää syödäkseni'."

    Jumala lähetti voideltunsa palvelijan Jeesuksen ja Jumala lähettää toisen voideltunsa Jeesuksen eteen, joka on toinen lampunjaloista ja lopunajan lopun palvelija 42kk ahdistuksen ajalle kun peto lakkauttaa 42kk ajaksi uhrin?

    Joh. 13:20
    Totisesti, totisesti minä sanon teille:
    joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän,
    se ottaa vastaan minut;
    mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt.

    Jeesus lähettää toisen puolustajan eli Pyhän Hengen.
    Jumala lähettää palvelijansa Jeesuksen ja kun uhri lakkaa niin lisäksi Ihmisen Pojan kaltaisen, joka mainitaan mm. edeskäypänä ja jossa Pyhä Henki eli toinen puolustaja vaikuttaa koska Jumala ja Jeesus asuvat tässä valitussa?
    Valittu rakennuttaa uuden temppelin ja alkaa sen ylipappina?
    Valittu mainitaan Tukholman profetiassa mm. palvelijana ja profeettana joka nostetaan. Profetia ilmoittaa 1984 vuonna että henkilö on jo valittu eli on ollut syntymästään asti siten osa Jumalan suunnitelmaa?

    VastaaPoista