Siunattua Adventin aikaa teille kaikille!
Rauha kanssamme ...
Aamulla rukouksessa olessani, näin yhtäkkiä kuvan merestä, jossa oli
valtava myrsky. Näin kuinka tuo myrskytuuli puhalsi valtavalla
voimallaan vasemmalta puolelta, oikealle. Aallot oliva korkeat.
Mutta kuvan oikealla puolella oli valoa säkenöivä puinen risti. Sen vaakapuun ymärillä oli valkoinen kangas.
Tuo risti ei kallistunut tuulen mukana tuohon oikeaan, vaan se kallistui vahvasti vasempaan, myrskyä vastaan.
Ymmärsin tuon tarkoituksen. Noita myrskyjä on meidän jokaisen elämässä,
mutta myös nyt enenevässä määrin maailmassa. Vihollinen hyökkää nyt joka
taholta ja lujaa. Sillä on nyt todella kovat aseet käytössä ja monet
sortuvat noiden paineiden alla.
Herra tahtoo nyt varoittaa tulevasta kovasta, hengellisestä myrskystä, vihollista vastaan.
Mutta kun olemme ristiin naulinneet itsemme Jeesuksen kanssa, tuohon
ristiin, joka on meidän uskomme, voimme luottaa siihen että Jumala meitä
turvaa. Voimme kallistua tuota vihollista vastaan, Kristuksen voimalla,
sillä olemmehan voittajan puolella.
Vihollinen kyllä möykkäröi eteisen puolella, mutta sisään se ei pääse,
kun lujasti nojaudumme tuohon ristiin, Jeesukseen Kristukseen.
”Vaikka pelko ja ahdistus kuuluvat ihmisyytemme, niiden ei tarvitse
hallita meitä. ’Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se,
mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon. Silloin
Jumalan rauha varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että
pysytte Kristuksessa Jeesuksessa.’” (Fil. 4:6)
Luuk.8. 22. Niin tapahtui eräänä päivänä, että hän astui
opetuslapsinensa venheeseen ja sanoi heille: "Menkäämme järven tuolle
puolen". Ja he lähtivät vesille.
23. Ja heidän purjehtiessaan hän nukkui. Mutta alas järvelle syöksyi
myrskytuuli, ja venhe tuli vettä täyteen, ja he olivat vaarassa.
24. Niin he menivät ja herättivät hänet sanoen: "Mestari, mestari, me
hukumme!" Ja herättyään hän nuhteli tuulta ja veden aallokkoa; ja ne
asettuivat, ja tuli tyven.
25. Ja hän sanoi heille: "Missä on teidän uskonne?" Mutta pelko oli
vallannut heidät, ja he ihmettelivät, sanoen toisilleen: "Kuka onkaan
tämä, kun hän käskee sekä tuulia että vettä, ja ne tottelevat häntä?"
Ps. Tämä meinasi tuossa aamuisessa kuvassa unohtua. Lopussa näin kuvan joka oli musta.
Mutta oikeassa alakulmassa oli kuin allekirjoitukseksi tuo minun näkyjen ....
💍 sinettisormus.
Uskovan veljen saama Sanoma, 20.11.2020.
Minä raivaan sinulle tien. Kulje vain minun perässäni, silloin aukeaa sinulle tie, jonka viitoitan sinulle. Kuljetan kaikkia omiani, mutta niin moni jää matkalle, koska he eivät seuraa minua koko tietä. Valaisen askeleesi, saat nähdä tiesi valkenevan ja kuljet rakkaani minun perässäni. Tahdothan luovuttaa oikeuden elämääsi vain minulle. Lakkaa jo seuraamasta omaa mieltäsi, sillä se vie tuhoon. Minä olen antanut sinulle Henkeäni, että kulkisi minun kanssani. Risti on merkki sinun sydämelläsi. Se on voiton merkki, mitä mikään ei voi kaataa. Se on Golgatan voiton merkki, jolla voitin kaikki perkeleen vallat. Saat kulkea saavutetussa voitossa. Hanki itsellesi viisautta, joka tulee minun sanastani. Jeesus Kristus, sinun Herrasi, on luvannut sinulle voiton kaikissa elämäsi tilanteissa. Minä kuulen sinun vapisevan huokauksen, tuon sinulle voiton. Karitsa itse on sinun Kuninkaasi, seuraa vain häntä. Avaan sinulle lähteen minun Hengeltäni, saat luottaa ja turvata minuun kaikissa taisteluissa. Kaipaan kuulla ääntäsi, sillä minä olen rakkaus. Olen rakastanut sinua jo maailmannperustuksista lähtien. Minä raivaan sinulle tien, tulet kulkemaan voitossa vaikka heikko olisitkin. Sillä minä olen avun runsaus, otathan vastaan minut.
Uskovan veljen saama Sanoma tänä aamuna, 19.11.2020.
Rakkaani saat tietää ja tuntea tulevina päivinä että minä totisesti olen sinun Lunastajasi. Vien sinut taivaan valtakuntaan hengessani. Meidät on asetettu taivaallisiin. Ole luja ja rohkea sitä tarvitsi tätä tänä pimeänä aikana. Kuljen sinun edelläsi ja virvoitan sinua matkallasi Kultakaupunkiin. Siellä kadutkin ovat kultaa. Liidät ettenpäin kuin enkeli kaikki tuska kipu ja ahdistus on valtakuntani merkki niitä siellä ei enää ole. Kun pidät kulta kaupungin mielessäsi saat uutta voimaa. Tulethan minua lähelle saat olla minun kanssani koska käteni ympäröi sinut joka puolelta. Älä anna epäilylle sijaa sillä siihen en mielisty. Minä olen kanssasi tuntui miltä tahansa. Kun lujasti tukeudut minuun niin saat kokea Rauhan ruhtinaan voiman ja rakkauden.
Tuo lause, veljen sanomassa, kuvasi myös saamaani kuvaa tänä aamuna rukouksessani. Näin jalan jossa oli mustakengä. Tuo väri kertoi synnistä ja tuo synti, näkyi tuo jalan asennosta, se oli kehon kieltä. Näin kuinka jalka oli sisäänpäin kääntyneenä. Siitä näki epävarmuuden ja epäuskon, sen kuinka niin käännymme itsemme sisään, märehdimme omissa epävarmoissa ajatuksissa."Älä anna epäilylle sijaa sillä siihen en mielisty."
Rauha olkoon kanssamme.
Tänään aamurukouksessa sain nähdä kuvan, jossa oli numero 7.
Sen oikeassa yläkulmassa oli jokin merkki, mutta se oli niin pieni etten varmaksi voinut sanoa mikä se oli?
Ensin sen ymmärsin sen että se olsi voinut olla 7 astetta, eli asteen
merkki, mutta sitten jäin sitä miettimään että oliko se varmasti se? Vai
oliko se pv? Päivä? Enpä voi sanoa, mutta kuitenkin oli kyse numero
seitsemästä.
Olen pitänyt koko ikäni numero 7:ää " onnen numeronani."
Näin Raamattu kertoo numerosta 7:
Seitsemää pidetään täydellisyyden lukuna. Juutalaisen laskutavan mukaan
se on jumaluuden (3) ja maailman luvun (4) summa. Seitsemän mainitaan
Raamatussa useammin kuin mikään muu luku. Johanneksen ilmestyksessä
seitsemän mainitaan yli 50 kertaa. Jumalan luomistyö päättyi viikon
seitsemäntenä päivänä, ja se on tuonut juutalaisuuteen ja kristinuskoon
seitsenpäiväisen viikon. Jeesus kehotti Pietaria antamaan
lähimmäiselleen anteeksi ”ei seitsemän vaan seitsemänkymmentäseitsemän
kertaa” (Matt. 18:22). Raamatussa puhutaan myös Pyhän Hengen seitsemästä
lahjasta, jotka ovat viisaus, ymmärrys, taito, voima, tieto, Herran
pelko ja hurskaus (Jes. 11:2-5).
SEITSEMÄN (7), hepr. שבעה (sheva'a, mask.),
(sheva', fem.). Täydellisyyden luku. Jumalan tunnusluvun kolme ja
luomisen ja maailman luvun neljä yhdistelmä määrittelee luvun seitsemän
Toorassa, profeetoissa ja UT:ssa.
Myös Ilmestyskirja jakaa seitsemän kolmeen ja neljään:
seitsemän lähetyskirjettä (luvut 2,3), seitsemän sinettiä (5:1-9;
6:1-17; 8:1), seitsemän pasuunaa (8:2-9:21; 11:15- 19) ja seitsemän
vihan malja (15:1-16:21). Näitten seitsenlukujen jakaminen kolmeen ja
neljään voidaan helposti havaita. Kolme ensimmäistä kirjettä ovat
lopultaan erilaisia kuin neljä seuraavaa. Sineteistä neljä ensimmäistä
muodostavat oman ryhmänsä. Neljä ensimmäistä pasuunaa eroavat selvästi
kolmesta myöhemmästä, kun taas vihan maljojen suhde on vastakkainen.
Jumalan ja luomakunnan tunnusluvut kolme ja neljä, kuvaavat yhdessä
Jumalan sitoutumista maailmaan,עמנ Immanuel Jumala meidän kanssamme
-totuutta, tosi jumalayhteyden olemusta ja päämäärää. Raamattu esittää
Jumalan yhteyden luomakuntaan ennen kaikkea pyhän ja korkean Jumalan
liittona kansansa kanssa, pyhyyden ja pyhityksen liittona (2Moos
19:5s.). Siksi seitsenluku on paitsi jumalayhteyden myös kaiken
täydellisen ja pyhän tai pyhyyttä sekä täydellisyyttä edistävän
tunnuskuva. Jo Jumalan Nooan kanssa tekemässä liitossa näemme etualalla
luvun seitsemän (1Moos 7:2-4,10; 8:10).
Asian vahvistaa myös etymologia. Verbi שבע (shava') vannoa, on
yhteydessä sanaan שבע (sheva') seitsemän ja se merkitsee siis toimia
seitsenluvun mukaisesti. Preposition ל- (le- ) varten, -lle kanssa se
merkitsee henkilöä, johon valassa sitoudutaan. Substantiivi
tarkoittaa valaa joka vahvistaa liiton (1Moos 24:8; 2Sam 21:7; Neh
6:18). Valan vannominen eli seitsenluvun mukaisesti toimimisen ja liiton
solmimisen välinen yhteys ilmenee mm. kohdista 1Moos 21:31,32; 26:28;
5Moos 4:31 ja 8:18. Jumalan ja Israelin välisen liiton kahta merkkiä,
sapattia ja ympärileikkausta, leimaa molempia seitsenluku. Seitsemän
päivän kuluttua poikalapsi oli kypsä otettavaksi liittoon, kahdeksantena
päivänä hänet ympärileikattiin (1Moos 17:10-12; 21:4; 3Moos 12:3).
Sapatti, levon päivä, määrättiin seitsemänneksi päiväksi (2Moos
31:12-17).
Seitsenluku leimasi kaikkea israelilaisten elämää. Niin oli ajan ja
juhlien laita. Jumala loi maailman kuudessa päivässä ja lepäsi
seitsemäntenä, seitsemäs päivä on lepopäivä, sapatti jolloin Hän päätti
luomistyönsä (1Moos 2:1s.). Joka seitsemäs vuosi on sapattivuosi. Samoin
joka seitsemäs vuosi oli julistettava velat anteeksiannetuiksi (5Moos
15) ja seitsemän kertaa seitsemän vuoden jälkeen seurasi riemuvuosi.
Pääsiäinen ja lehtimajanjuhla kestävät seitsemän päivää. Helluntai on
Pääsiäisestä seitsemän viikon kuluttua eli niiden välillä oli seitsemän
kertaa seitsemän täyttä päivää (3Moos 23:15). Kahden riemuvuoden välillä
on sama määrä vuosia (3Moos 25:8,10). Seitsemäntenä kuukautena
vietettiin pasuunansoitonjuhlaa, suurta sovituspäivää sekä
seitsenpäiväistä lehtimajanjuhlaa (3Moos 23:34-36). Seitsenhaarainen
lamppu valaisi pyhäkköä (2Moos 25:31ss.), verta pirskotettiin seitsemän
kertaa (3Moos 4:6; 14:7), uudenkuun ensimmäisenä päivänä uhrattiin
seitsemän karitsaa (4Moos 28:11), samoin helluntaina (3Moos 23:18).
Poikalapsen synnyttäneen tuli puhdistautua seitsemän päivää, ja tytön
synnyttäjän kaksi kertaa seitsemän (3Moos 12). Mooseksen lain mukaan
piti kuolleesta saastuneen puhdistautua kolmantena ja seitsemäntenä
päivänä (4Moos 19:11s.).
Myös maallisissa asioissa huomataan seitsenluvun tunnusmerkki. Tällöin
se kuvasi paitsi pyhyyttä ja Jumalan liittoa myös täydellistä ja
valmista. TaNaKh'ssa luku seitsemän esiintyy 255 kertaa, lisäksi sana
seitsemäs 108 kertaa, sana kuusi seitsemästi ja sana seitsenhaarainen
yhdeksän kertaa.
Kainin surmaajalle oli kostettava "seitsenkertaisesti" (vrt. Metusaelin
pojan Lemekin kohdalla: hänen puolestaan piti kostaa seitsemänkymmentä
seitsemän kertaa, 1Moos 4:15,24).
Nooan oli vietävä arkkiin kaikkia puhtaita eläimiä ja taivaan lintuja
seitsemän paria kutakin. Epäpuhtaita eläimiä pelastettiin yksi pari
kutakin. Ennen vedenpaisumusta Nooa perheineen oli arkissa seitsemän
päivää. Vedenpaisumuksen jälkeen Jumala asetti taivaalle liiton merkiksi
sateenkaaren jossa on seitsemän väriä (1Moos 9:12-17).
Aabraham todisti oikeutensa kaivamaansa kaivoon lahjoittamalla
Abimelekille seitsemän nuorta lammasta. Paikka, johon kertomus
sijoittuu, sai nimen Beerseba (= valakaivo, seitsenkaivo) merkitsi
heidän siellä toisilleen vannomasta valasta (1Moos 21:25-31).
Jaakob palveli seitsemän vuotta sekä Leean että Raakelin tähden (1Moos
29:18,30) ja hän polvistui ja kumarsi seitsemän kertaa kohdatessaan
veljensä Eesaun (1Moos 33:3).
Bileam rakennutti seitsemän alttaria ja hankki niille polttouhriksi
seitsemän sonnia ja seitsemän pässiä (4Moos 23:1). Israelilaisten
ryhtyessä valloittamaan Jerikoa seitsemän pappia kiersivät sen kuutena
päivänä liitonarkin edellä ja puhalsivat seitsemään oinaansarviseen
pasunaan. Seitsemäntenä päivänä he kulkivat kaupungin ympäri seitsemän
kertaa puhaltaen pasuunoihin minkä jälkeen kaupungin muuri kukistui
(Joos 6).
Simsonin häät kestivät seitsemän päivää. Koittaessaan salata voimiensa
salaisuuden Delilalta hän sepitti vääräksi osoittautuneen tarinan, että
hän menettää voimansa, kun hänet sidotaan seitsemällä tuoreella
jänteellä (Tuom 16:7). Samoin kävi toisella kerralla, kun hän selitti.
"Jos kudot minun pääni seitsemän palmikkoa kankaan loimiin" (Tuom
16:13). Viimein hän paljasti, että hänen voimansa ovat hänen hiuksiensa
seitsemässä palmikossa (Tuom 16:16-19).
Syntiuhria toimittava pappi kastoi sormensa uhrieläimen vereen ja
pirskotti sitä Herran edessä seitsemän kertaa. Salomon Temppelin
rakennustyö kesti seitsemän vuotta. Ilmestysmajassa ja myöhemmin
Jerusalemin Temppelissä oli seitsenhaarainen lampunjalka eli מנורה
Menora (2Moos 25:31-39). Menoran kynttilöistä oli tärkein keskimmäinen,
jonka heprealainen nimi שכינה Shekináh merkitsee Jumalan läsnäoloa.
Profeetta Sakarjan mukaan lampunjalan seitsemän valoa tarkoittivat
kaikkea maata tarkkaavia Herran silmiä (Sak 4:1-49).
Profeetta Elia rukoili sadetta seitsemän kertaa, minkä jälkeen se tuli
(1Kun 18:41-46). Kun profeetta Elisa herätti henkiin sunemilaisen naisen
pojan, niin poika aivasti seitsemän kertaa ja avasi sitten silmänsä
(2Kun 4:35).
Spitaaliin sairastuneen syyrialaisen sotapäällikkö Naemanin oli
peseydyttävä seitsemän kertaa Jordanissa päästäkseen sairaudestaan (2Kun
5:1-19).
Profeetta Jesajan ennustamana pelastuksen aikana "kuun valo on oleva
kuin auringon valo ja auringon valo on oleva seitsenkertainen, kuin
seitsemän päivän valo yhdellä kertaa" (Jes 30:26).
"Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen" (Sanal 24:16).
Jobilla oli seitsemän poikaa ja kolme tytärtä. Jobia saapui lohduttamaa
kolme ystävää, jotka viipyivät hänen luonaan seitsemän päivää ja
seitsemän yötä (Job 2:13).
"Isä meidän, joka olet taivaissa!"-rukouksessa on seitsemän rukousta:
1. Pyhitetty olkoon Sinun nimesi;
2. tulkoon Sinun Valtakuntasi;
3. tapahtukoon Sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa;
4. anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
5. ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
6. äläkä saata meitä kiusaukseen;
7. vaan päästä meidät pahasta, [sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen] (Matt 6:9-13).
Seitsemän lausetta ristillä:
1. "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä hetekevät" (Luuk 23:34),
2. "Vaimo, katso, poikasi!" "Katso, äitisi!" (Joh 19:26,27),
3. "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa" (Luuk 23:43),
4. "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" (Matt 27:46; Mark 15:34).
5. "Minun on jano" (Joh 19:28),
6. "Se on täytetty" (Joh 19:30) ja
7. "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni" (Luuk 23:46).
"Viisaus on talonsa rakentanut, veistänyt seitsemän pylvästänsä" (Sananl 9:1):
1. viisaus,
2. urhollisuus, rohkeus,
3. itsehillintä, maltillisuus,
4. oikeudenmukaisuus, oikeamielisyys,
5. usko,
6. toivo ja
7. rakkaus (1Kor 13:13; vrt. Kol 1:4-6).
Uskovan seitsemän tuntomerkkiä:
1. sydämellinen armahtavaisuus,
2. ystävällisyys,
3. nöyryys,
4. sävyisyys, lempeys,
5. pitkämielisyys, kärsivällisyys,
6. toinen toisensa kärsiminen, tuleminen toimeen toinen toisensa kanssa ja
7. antaminen anteeksi toinen toiselleen ja "kaiken kruunuksi tulkoon
rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi" (Kol 3:12-14).
Seitsemän vastaparia ovat:
1. viisaus ja ymmärtämättömyys,
2. ymmärrys ja tyhmyys,
3. taito ja taitamattomuus,
4. voima ja pelko,
5. tieto ja tietämättömyys,
6. Herran pelko ja ylpeys ja
7. hurskaus ja kovuus (Jes 11:2-5).
Pietaria Jeshua neuvoi antamaan häntä vastaan rikkoneelle lähimmäiselle
anteeksi "ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän"
(70 x 7; Matt 18:22).
Jeshua ajoi Magdalan Mirjamista (Maria Magdaleena) seitsemän pahaa
henkeä eli riivaajaa (Mark 16:9; Luuk 8:2). Ihmisestä lähtenyt
saastainen henki palatessaan takaisin, ottaa mukaansa "seitsemän vielä
pahempaa henkeä ja niin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa
(Matt 12:45; Luuk 11:26).
Jeshua ruokki 4000 miestä seitsemällä leivällä ja muutamalla kalalla ja
tähteeksi jääneitä paloja kerättiin seitsemän korillista (Mark 8:6-9).
Alkuseurakunta valitsi seitsemän miestä "toimittamaan pöytäpalvelusta" (Apt 6:1-6).
Ilmestyskirjan seitsemän seurakuntaa ovat Efesos, Smyrna, Pergamon,
Tyatira, Sardes, Filadelfia ja Laodikea (Ilm 1:11). Messiaan kädessä on
seitsemän tähteä (Ilm 1:16,20; 3:1). Seitsemällä kultaisella
lampunjalalla kuvataan näitä seurakuntia (Ilm 1:12,20; 2:1). Jumalan
Valtaistuimen edessä on seitsemän tulisoihtua, jotka ovat ne seitsemän
Jumalan henkeä (Ilm 1:4; 4:5). Lisäksi merkkinä Jumalan seitsemästä
hengestä, jotka on lähetetty kaikkialle maailmaan, olivat Karitsan
seitsemän sarvea ja seitsemän silmää (Ilm 5:6). Karitsan oikeassa
kädessä Johannes näki kirjakäärön, joka oli sinetöity seitsemällä
sinetillä (5:1; luvut 6 ja 7). Seitsemännessä sinetissä seitsemän
enkeliä joille annettiin seitsemän pasuunaa (8:2). Seitsemään pasunaan
puhaltamista edeltää seitsemän taivaallista näkyä (Ilm 9), joihin
liittyy myös seitsemän ukkosenjylinää (10:3). Seitsemää vitsausta
toteuttamaan Jumala käyttää seitsemää enkeliä (Ilm 15; 17:1; 21:9).
Vitsauksia nimitetään myös Jumalan vihan seitsemäksi maljaksi (Ilm 16).
Ilmestyskirjassa numero 7 mainitaan 54 kertaa, esimerkiksi: 7
seurakuntaa, 7 tähteä, 7 sinettiä, 7 pasunaa, 7 vitsausta, 7 maljaa, 7
enkeliä.
Seitsemän yhteiskunnallista luokkaa Ilmestyskirjassa: kuninkaat,
ylimykset, sotajoukkojen johtajat, rikkaat miehet, mahtavat miehet, muut
vapaat ihmiset ja orjat (6:15). Suurella tulipunaisella lohikäärmeellä
on seitsemän päätä ja kymmenen sarvea ja kruunu kaikissa seitsemässä
päässä (Ilm 12:3). Merestä nousevalla pedolla on kymmenen sarvea ja
seitsemän päätä ja kaikissa kymmenessä sarvessa kruunua ja jokaiseen
päähän oli kirjoitettu herjaava nimi (13:1). "Ne seitsemän päätä ovat
seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu; ne ovat myös seitsemän
kuningasta" (Ilm 17:9). Lohikäärmeen ja pedon seitsemän päätä kuvaavat
täydellistä pahuutta (Ilm 12:3; 13:1).
Hääpäiviä oli seitsemän (1Moos 29:27s.), samoin surupäiviä (1Moos 50:10;
vrt. 1Sam 31:13). Aabraham antoi Abimelekille seitsemän karitsaa (1Moos
21:28,30). Farao näki unta seitsemästä lehmästä ja seitsemästä
tähkäpäästä (1Moos 41:1-7). Egyptissä oli seitsemän lihavaa ja seitsemän
laihaa vuotta.
Raamatussa ilmenee myös tarkka seitsemän puolikas, kolme ja puoli (Ilm
11:9,11). Koska seitsenluku on täydellisen ja valmiin vertauskuva,
puolet siitä eli kolme ja puoli on taas epätäydellisyyden sekä
täyttymättömän tunnusmerkki. Tätä havainnollistaa valhemessiaan
kukistuminen kolmen ja puolen vuoden kuluttua valtaan astumisestaan (Ilm
13:5; vrt. Dan 7:25; 12:7).
Seitsenluvun luonne säilyy myös monikerroissa. Kun uutta vuotta on
kulunut 14 eli kaksi kertaa seitsemän päivää, alkaa Pääsiäinen (2Moos
12:6-8). Jokaisena lehtimajanjuhlan seitsemäntenä päivänä uhrattiin
"neljätoista vuodenvanhaa, virheetöntä karitsaa" (4Moos
29:13,17,20,23,26,29,32). Matteuksen evankeliumissa Jeshuan sukuluettelo
on järjestetty kolmeen osaan, joissa kussakin on 14 sukupolvea (Matt
1:17).
Seitsemän katumuspsalmia: 6, 32, 38, 51, 102, 130 ja 143 sekä seitsemän aakkosellista psalmia: 25, 34, 37, 111, 112, 119 ja 145.
Baabelin kuninkailla oli seitsemän neuvonantajaa (Esr 7:14; Est 1:14).
Esterinkirjan kohtalokkaat tapahtumat sijoittuvat kuningas Kserkseen
seitsemäntenä hallitusvuotenaan järjestämien seitsenpäiväisten pitojen
viimeiseen päivään. Kuninkaalla oli palatsissaan seitsemän eunukkia ja
lähimpinä neuvonantajinaan seitsemän persialaista ja meedialaista
ruhtinasta. Kserkseen valittua Esterin kuningattareksi tämä sai
itselleen seitsemän valikoitua palvelijatarta.
Luku 7 kuvaa hengellistä täydellisyyttä, pyhitystä ja puhdistusta. Luku 7
on Raamatun perusluku. Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä ja pyhitti
sen (1Moos2:1-3). Joka seitsemäs vuosi oli sapattivuosi (3Moos25:1-4).
Joka 7. vuosi tuli vapauttaa orjat ja antaa vapautus veloista (5Moos
15:1-15). Herran kunniaksi tuli viettää 7 erilaista vuosijuhlaa:
pääsiäinen,happamattoman leivän juhla, ensihedelmän juhla,
helluntai, pasunajuhla, suuri sovituspäivä ja lehtimajanjuhla (3Moos 23:1-44).
Nooan nimi mainitaan Raamatussa 7. kerran, kun hänensanotaan olevan hurskas ja nuhteeton (1Moos 6:9).
Luku 7 esiintyy Raamatussa 735 kertaa ja järjestysluku
7. esiintyy 119 kertaa.
Rauha olkoon kanssamme, uudista Herra meitä!
Tänään sain rukoillessani kuvan, jossa oli taiteilijan väripaletti.
Mietin tuon tarkoitusta?
Olin jonkin aikaa miettinyt, josko maalaisin Jeesuksesta taulun? Se on vielä mietintä myssyni alla.
Mutta uskon, että Herra tarkoittaa tällä näitä hengellisiä kuvia, joita
Häneltä saan, että maalaan niitä sielujen sydämiin, mitä ne kullekkin
nostattaa. Ne voivat olla vain minulle, mutta myös monille muille
lohdutukseksi, johdatukseksi ja ohjaukseksi.
Kullekkin Herra antaa tavallaan.
Tämä on minun yksi palvelutehtävä, mutta ei se ainut.
MESTARITEOS
Sinä päivänä kun Luoja teki sinut
hän ei muuta tehnytkään.
Heräs aikaisin, otti kynän käteen,
rupes siinä piirtämään.
Se kuva oli kaunis, oi ihme suorastaan;
muodon jumalaisen sait.
Kuvan viereen Hän merkkas, ettei suhun
päde kuolevaisten lait.
Päivä kului, mut hetkenkään lepoo
piirtäjä ei kaivannut.
Aivan niin kuin olis hurmoksessa ollut
mestari valmisti sut.
Niille jotka yhä epäilevät Luojaa
sanon vastaukseksi vaan,
että jos ne edes kerran näkis sinut,
kaikki rupeis uskomaan.
KR 1933/-38
Hab. 2:2 Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä
selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea."
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Jes. 8:1 Ja Herra sanoi minulle: "Ota iso taulu ja kirjoita siihen selkeällä kirjoituksella: Maher-Saalal Haas-Bas.
Jes. 30:8 Mene siis nyt ja kirjoita se tauluun heidän läsnäollessaan ja
piirrä se kirjaan, että se säilyisi tuleviin aikoihin, ainiaan,
iankaikkisesti.
Biblia (1776)
Hab. 2:2 Mutta Herra vastasi minua ja sanoi: kirjoita se näky, ja piirrä tauluun, että ohitsekäypä sen lukis.
Rauhaa Kristuksessa.
Me olemme siskot ja veljet keskenämme ja Kristus on meissä = olemme 1!!!
Me olemme kaikki yhtä tärkeitä tuossa ruumissa. Oli palvelutyö mikä tahansa.
Hän on tullut meihin asumaan, ei vain tuoden hammasharjan ja mukin käydäkseen silloin tällöin luonamme. EI!!!
Hän on tullut luoksemme kokonaan asumaan, tuoden mukanaan kaiken sen
hyvän mitä Hänellä on, lahjat ja voiman, jota meillä on laillinen lupa
käyttää. Meidän tulee todella käyttää niitä, eikä jättää niitä
unohduksiin kuin Hänen sanaansa, pölyyntymään kirjahyllyyn.
Jeesus huutaa sisällämme että päästäisimme Hänet ulos kehostamme.
Alkaisimme käyttää Hänen voimaansa ja lahjojaan. Ne kaikki on jo
valmiiksi tehty ja meidän ei tarvitse kuin alkaa käyttää niittä uskossa,
Pyhän Hengen kautta, joka meissä on.
Kun on masentunut ja tylsä olo, juuri silloin on mitä otollisin hetki lähteä käyttämään niitä, päästämään Jeesus ulos!!
Mitä enemmän tätä teemme sitä vahvemmaksi voima meissä käy. Se on
Kristuksen elämänvirta meissä. Se käy sitä vahvemmaksi mitä enemmän sitä
käytämme. Lähde lakkaa jos sitä ei käytetä. Mutta käytössä se
pulppuaa!!!
Päästetään siis Kristus meissä vapauteen, ei kahlita Häntä vain itsellemme.
Amen?
AAAMEN!!!!!
Torstai iltana mieheni valitti että selässä oli kipua. Komensin kivun
pois laittaen käteni kivun päälle. Eilen aamuna mieheni sanoi että kipu
on vielä siellä. Minä huudahdin nojatuolista käsin että ei ole enää,
sillä sen täytyy lähteä pois. Mieheni oli päivän hiljaa ja illalla kun
käytiin nukkumaan .. ilmoitti että kipu on pois.
Minä hymyilin että niinhän sanoin
Kristus, kirkkauden toivo https://www.youtube.com/watch?v=GCOdaJB21HA
Kolos.
1:10 vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa
otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan
tuntemisen kautta,
1:11 ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla
1:12 kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
1:13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
1:14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä
on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia,
hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
1:18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku,
esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa
ensimmäinen.
1:19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
1:20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen
kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä
maan päällä että taivaissa.
1:21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
1:22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
1:23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina,
horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet,
jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka
palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.
1:24 Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä
puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen
ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,
1:25 jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan,
joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni
Jumalan sanan,
1:26 sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja
polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä,
1:27 joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain
keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden
toivo.
1:28 Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen
jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen
ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
1:29 Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa.
Shalom!
Tänä aamuna, rukoillessani näin astian, vai oliko se ehkä vesikaivo, mutta se oli melkein täysi .. siis melkein!
Mietin tämän tarkoitusta ja pyysin että Herra avaisi tämän minulle.
Katsoin erään hengellisen ohjelman ja sen päätteeksi aloin rukoilemaan ja laulamaan kielillä.
Sillon sain ymmärryksen sydämelle ja se oli kuin ajatus jonka Herra halusi laskea meille kaikille jaettavaksi:
- " TÄYTTÄKÄÄ ASTIANNE YLITSEVUOTAVIKSI PYHÄLLÄ HENGELLÄ!!!"
Amen.
Tämä on ollut myös sydämelläni, että toimimme vain vajaalla
kapasiteetilla, emme niin kuin Jumalan lasten kuuluisi. Emme ota
käyttöömme sitä auktoriteettia joka meille perillisille on annettu.
Palvelutehtävät odottaa, ne suorastaan huutaa meitä palvelemaan, mutta
jokin meitä estää, emme toimi täysillä.
Nyt on aika tehdä muutos! Aloitetaan täyttäen astiamme, Pyhällä
Hengellä, Hänen Sanansa kautta ja Sanan voimassa, jossa on kaikki
lupaus!
Ei ole enää aikaa hukattavaksi!
Nouse palveluun, Jeesuksen Kristuksen NIMESSÄ!!!
Ef 1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän
Hengen sinetti,
Room 8:15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen
pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme:
"Abba! Isä!"
“Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa
teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut.”
Joh. 14, 26. Opetuslapset tarvitsivat Pyhän Hengen tullakseen
muistutetuksi kaikesta siitä, mitä Jeesus oli heille puhunut maan päällä
ollessaan. Tänä päivänä Pyhä Henki puhuu meille Raamatun kautta juuri
samalla tavalla. Siksi on tärkeää lukea, mitä on kirjoitettu. Pyhä Henki
auttaa meitä ymmärtämään lukemamme ja muistuttaa meitä monissa
tilanteissa, siitä mitä on kirjoitettu.
Amen.
Siunattua Isänpäivää, teille, kaikki Isät!
ISÄ
Sä turvan meille annat,
hiljaa huolta mielessäsi kannat.
Uskoa annat meille huomiseen.
Isä - maallinen.
Isä - taivainen.
Rukoilemme,
- sinulle turvaa, uskoa ja voimaa
- Isä maallinen.
Kiitämme
- rukouksessa sinua, turvasta, uskosta ja voimasta,
- Isä taivainen.
Molemmat samalla asialla on,
siks olomme ei ole turvaton.
Isä, "meidän perheen"kultainen.
Isä "maailmanlasten" kaikki voimainen.
Yhdessä siis päätimme, "meidän perhe ja maailman lapset"
värssyyn tähän tarvitaan vielä pieni lisä,
se kuuluu että:
- KIITOS ISÄ!!!
Siunaten teitä; Sinettisormus
Shalom.
Tänään herättyäni ja rukoiltuani, sain nähdä kasvot valkoisessa pilvessä, tai oikeastaan vain kasvojen osan jossa näkyi silmät.
Herralta tätä pyysin että avaisi jos olisi Häneltä.
Raamatussa on viestejä tästä.
Jumala on jälleen ilmestyvä kirkkaudessaan. Silloin Hän ei peitä
kasvojaan. Hänen eteensä tuodaan kaikki kansat ja kansakunnat ja
ihmiset. Sinäkin, minä, me kaikki olemme siellä. Kuinka meidän silloin
käy?
Psalmin pyhä vuori ei olekaan vain se Siion, jolla kerran kohdattiin
Jumala, kun Hän kätki kirkkautensa pyhään pilveen ja antoi lähestyä
itseään uhrien veren suojissa. Se on myös se lopullinen Luvattu maa,
johon Jumala johdattaa kansaansa.
"Herran kasvot" merkitsevät sitä, että Jumala katsoo meihin päin ja
meillä on persoonallinen yhteys häneen. Herran kasvoista säteilee rauha,
ilo ja elämän tarkoitus. "Kasvoista" puhutaan siksi, että Jumala
voidaan tuntea, vähän niin kuin joku ihminen tuntee ystävänsä, kun näkee
hänen tutut kasvonsa. Siksi Herran siunauksessa sanotaan "Herra
kirkastakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen". Jumala on
näkymätön. Hänen kasvonsa meille ovat ne näkyvät asiat, joissa hän
kääntyy meidän puoleemme, että me voisimme uskoa häneen niitten kautta.
Näin Hän lohduttaa omiaan ..